darius1137 Opublikowano 8 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2023 Witam, Moje Legacy IV 2.5 SOHC ma problem z odpaleniem na zimnym silniku kiedy temperatura na zewnątrz jest poniżej zera. Kręci ale nie chce odpalić. Po podłączeniu prostownika z rozruchem odpala od strzała. Wymienione : Świece, cewka - Hella, przewody - NGK, regeneracja alternatora, nowy akumulator Kiedy auto odpali, później odpala bez problemu, problemy pojawiają się po kilkugodzinnym postoju, potrzebuje dodatkowego prądu np. kabli lub prostownika. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Auto posiada LPG jednak po wyjeżdżeniu gazu i jeździe na samej benzynie problem nadal występuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 8 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2023 Czy po odłączeniu akumulatora na noc auto tak samo źle pali ? Do sprawdzenia pompa paliwa, czujniki wałka rozrządu i wału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2023 (edytowane) 3 godziny temu, darius1137 napisał(a): . Po podłączeniu prostownika z rozruchem odpala od strzała. Szukaj problemu w akumulatorze. Naładuj uczciwie. Ładowanie jakie masz? Edytowane 9 Stycznia 2023 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darius1137 Opublikowano 9 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2023 7 godzin temu, ewemarkam napisał(a): Szukaj problemu w akumulatorze. Naładuj uczciwie. Ładowanie jakie masz? Ponad 14V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2023 (edytowane) Ponad... to także 14.05 jak i 14.4V gdzie to niższe jest dopuszczalnym minimum, a to wyższe które podałem jest idealne. Skoro startuje z booster'a to naładuj uczciwie akumulator. Bo to on będzie problemem. Edytowane 9 Stycznia 2023 przez ewemarkam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darius1137 Opublikowano 9 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2023 9 godzin temu, ewemarkam napisał(a): Ponad... to także 14.05 jak i 14.4V gdzie to niższe jest dopuszczalnym minimum, a to wyższe które podałem jest idealne. Skoro startuje z booster'a to naładuj uczciwie akumulator. Bo to on będzie problemem. Bliżej mu do 14,4 z tego co pamiętam jak mierzyłem miernikiem. Akumulator jest naładowany. Problem występuje tylko przy temperaturze poniżej zera. Kiedy jest ma plusie, bądź -2*C po chwili kręcenia odpala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 9 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2023 Czy na zimym kręci tak samo jak po rozgrzaniu? W sensie czy rozrusznik może blokować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darius1137 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2023 Godzinę temu, Daroot napisał(a): Czy na zimym kręci tak samo jak po rozgrzaniu? W sensie czy rozrusznik może blokować. Na zimnym kręci tak samo szybko jeśli mówimy o rozruszniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 10 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2023 A przekaźniki pompy paliwa działają tak jak powinny ? pierwszy po stacyjce na krótki czas drugi w czasie pracy silnika. Weź przed odpaleniem kilka razy załącz stacyjkę powinieneś słyszeć pompę paliwa i dopiero spróbuj odpalać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darius1137 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2023 51 minut temu, STRAZAK napisał(a): A przekaźniki pompy paliwa działają tak jak powinny ? pierwszy po stacyjce na krótki czas drugi w czasie pracy silnika. Weź przed odpaleniem kilka razy załącz stacyjkę powinieneś słyszeć pompę paliwa i dopiero spróbuj odpalać. Pompa chodzi po przekręceniu stacyjki, wymieniona nawet na drugą, bez zmian. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darius1137 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2023 52 minuty temu, STRAZAK napisał(a): A przekaźniki pompy paliwa działają tak jak powinny ? pierwszy po stacyjce na krótki czas drugi w czasie pracy silnika. Weź przed odpaleniem kilka razy załącz stacyjkę powinieneś słyszeć pompę paliwa i dopiero spróbuj odpalać. Paliwo dochodzi do silnika, przy kręceniu czuć paliwo, objawy jakby iskra była za słaba, nie było iskry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 10 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2023 Skoro paliwo dochodzi to pozostały do sprawdzenia dwa czujniki 1 położenia wału i czujnik wałka rozrządu - ja to bym je zdemontował i przynajmniej oczyścił powierzchnie czynne no i od razu zmierzyć ich oporność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 10 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2023 Kiedy i ile km temu była przeprowadzona regulacja luzów zaworowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darius1137 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2023 17 minut temu, pablonas napisał(a): Kiedy i ile km temu była przeprowadzona regulacja luzów zaworowych? Silnik jest po remoncie jakies 20tys. km temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darius1137 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2023 Godzinę temu, STRAZAK napisał(a): Skoro paliwo dochodzi to pozostały do sprawdzenia dwa czujniki 1 położenia wału i czujnik wałka rozrządu - ja to bym je zdemontował i przynajmniej oczyścił powierzchnie czynne no i od razu zmierzyć ich oporność. Mogą sprawiać problemy wyłącznie w ujemnych temperaturach? Ponieważ kiedy na temperatura jest na plusie auto odpala od strzału, normalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 10 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2023 Mogą kupić zamrażacz w puszcze, schłodzić czujniki włączyć rejestrację w oscyloskopie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 10 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2023 17 minut temu, darius1137 napisał(a): Silnik jest po remoncie jakies 20tys. km temu To jest automat czy manual? Jaki styl jazdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darius1137 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2023 23 minuty temu, pablonas napisał(a): To jest automat czy manual? Jaki styl jazdy? Manual, raczej normalny, ciężko mi określić, powiedzialbym dynamiczna jazda miejska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 10 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2023 W tych silnikach konieczność zrobienia luzów przy jeździe na lpg pojawią się ok 30 k km od regulacji. Jednak przy dynamicznej jeździe ten okres się skraca (zwłaszcza jeśli instalacja działa... tak sobie - jest przykładowo za uboga mieszanka). Zaleciłbym sprawdzenie tych luzów. Na zimno (przy niskich temperaturach) silnik kręci się ciężej/wolniej. Przy delikatnie podpartych zaworach może to powodować stratę kompresji. Podpinając prostownik czy drugie auto z kablami uzyskujesz wyższe obroty silnika przy strzale z rozrusznika = nieco wyższą kompresję. Ta może już być wystarczająca do rozruchu. Zakładam, że takie podstawy jak sprawdzenie działania czujnika temperatury płynu chłodzącego zostały już zrobione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darius1137 Opublikowano 10 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2023 57 minut temu, pablonas napisał(a): W tych silnikach konieczność zrobienia luzów przy jeździe na lpg pojawią się ok 30 k km od regulacji. Jednak przy dynamicznej jeździe ten okres się skraca (zwłaszcza jeśli instalacja działa... tak sobie - jest przykładowo za uboga mieszanka). Zaleciłbym sprawdzenie tych luzów. Na zimno (przy niskich temperaturach) silnik kręci się ciężej/wolniej. Przy delikatnie podpartych zaworach może to powodować stratę kompresji. Podpinając prostownik czy drugie auto z kablami uzyskujesz wyższe obroty silnika przy strzale z rozrusznika = nieco wyższą kompresję. Ta może już być wystarczająca do rozruchu. Zakładam, że takie podstawy jak sprawdzenie działania czujnika temperatury płynu chłodzącego zostały już zrobione. Tak, mam podpiety Vgate i aplikacja car scanner, czujnik temperatury płynu chłodzącego wygląda na działający poprawnie, ale bedzie robiona jeszcze jego dokładna diagnostyka porządnym komputerem diagnostycznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 14 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2023 Do sprawdzenia Czujniki położenie wału, wałka Następnie zakręć zawór w butli lpg na noc, wypal gaz i zobacz czy rano jest poprawa. Jak tak to parownik puszczał gaz- miałem tak w imprezie Ostatni punkt to luzy zaworowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się