Skocz do zawartości

Dakar 2023


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, ale jakiś balast im dowalili większy. W zasadzie wszystko zależy od tego jak w tym roku organizator trafi z balance of performance.
Osobiście poza Kubą Przygońskim najbardziej kibicuję Sebowi, skoro już dla Dakaru odpuścił Monte.

Te nowe-stare Mini trochę pokraki wyszły, ale oby tylko byly konkurencyjne.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jako motocyklista mogę sobie tylko wyobrazić jak ciezki i niebezpieczny musi to byc rajd dla motocyklistów.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magdzie i Jackowi padł silnik a dokładniej się mocno przegrzewa, jest podejrzenie UPG i do tego uszkodzenia głowicy w Toyocie. Dzisiaj nie pojadą ale serwis walczy o powrót auta na trasę. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Adi napisał(a):

Można powiedzieć, że szkoda Monte, bo Loeb już tego Dakaru nie wygra. :( 

no niestety, teraz będzie walka o etepy tylko, choć mam wrażenie, że tu Audi zgarną większość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Adi napisał(a):

Można powiedzieć, że szkoda Monte, bo Loeb już tego Dakaru nie wygra. :( 

Dokładnie,  cos nie ma szczęścia do tego rajdu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ewidentnie odcinek promował zawodników umiejących nieco odpuścić na kamieniach. Większość top10 to zawodnicy, ktorzy rzadko się w niej pojawiają bo jadą wolniej i nie zabili opon.
Loeb nie slynie z wolnej jazdy podobnie jak reszta wariatów z Prodrive'u. David Richards wybrał samych zabijaków i to się niestety dzisiaj zemscilo.


Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Audi, to trzeba pamiętać że to dopiero drugi etap. Zdziwię się jeśli ten ich parszywy (dźwiękowo) wynalazek uniknie problemów w skali calego rajdu.
Temu to by się naprawdę przydało żeby emitował do otoczenia jakiś znośniejszy dźwięk niż rzeczywisty. Mogli by dać np. B-grupowe quattro.
A łącznie 4 silniki i duża bateria to nie brzmi jak przepis na niezawodność w warunkach pustynnych.



Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Bosman napisał(a):

Zdziwię się jeśli ten ich parszywy (dźwiękowo) wynalazek uniknie problemów w skali calego rajdu.

 

 

Z ciekawości włączyłem filmiki, ale to jest dramat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Bosman napisał(a):

Co do Audi, to trzeba pamiętać że to dopiero drugi etap. Zdziwię się jeśli ten ich parszywy (dźwiękowo) wynalazek uniknie problemów w skali calego rajdu.
Temu to by się naprawdę przydało żeby emitował do otoczenia jakiś znośniejszy dźwięk niż rzeczywisty. Mogli by dać np. B-grupowe quattro.
A łącznie 4 silniki i duża bateria to nie brzmi jak przepis na niezawodność w warunkach pustynnych.



Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
 

Chociz drugiej strony silnik spalinowy to tylko generator wiec niczym nie obciążony a z kolei silniki elektryczne sa o wiele mniej skomplikowane wiec tak na logike zawodnosc systemu powinna byc mniejszą. 

 

BTW Sainz z problemami dzisiaj a etap skrócony wiec może być zmiana lidera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, turdziGT napisał(a):

Chociz drugiej strony silnik spalinowy to tylko generator wiec niczym nie obciążony a z kolei silniki elektryczne sa o wiele mniej skomplikowane wiec tak na logike zawodnosc systemu powinna byc mniejszą. 

 

BTW Sainz z problemami dzisiaj a etap skrócony wiec może być zmiana lidera. 

 

"Niczym nie obciążony"? 

Musi naprodukować energii, żeby 2,5 tony przejechało ze 400km po pustyni i kamorach szybszym tempem niż najszybsza lżejsza konkurencja. Także jak na 2 litry to raczej jest ekstremalnie obciążony, tyle ze równomiernie bo cały czas na tych samych optymalnych obrotach.

Nie znam się na spalinowozach :) ale głównym wyzwaniem jest chyba chłodzenie baterii i ogólnie całego układu.

 

Czyli wprawdzie nie ma sprzęgła, skrzyni biegów i centralnego dyfra, ale za to jest wysilone 2.0 turbo (z DTM) + super wysilony układ elektryczny/bateria oraz 3 silniki elektryczne (z Formuły E) z czego jeden jako generator, a 2 napędowe. Całość wraz z chłodzeniem i sterowaniem jest ponoć przeokropnie skomplikowana. Dyfry P i T oraz półosie, z tego co widziałem na filmie są z kolei zupełnie "klasyczne", także szczęśliwe można też coś ukręcić :)

Ogólnie ma się co psuć.

Do tego chodziły słuchy, że świetnie im szło redukowanie masy tego wehikułu względem zeszłorocznego. Dlatego organizatorzy na wszelki wypadek dorzucili im 100kg balastu za ich podłe niefrancuskie pochodzenie :)

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, szubaru napisał(a):

Zderzenie Goczała a dużą strata jadą dalej:

 

Wyglądało to trochę komicznie. Ciekawe czyja wina takiego incydentu. Zjeżdżającego, czy podjeżdżającego?

No i szkoda, bo była szansa na zwycięstwo w rajdzie.

 

A już tak trochę poza tym wypadkiem, wkurzają mnie te klasy T4 i T3. Nie mogli zrobić jednej?

To tak jak w poprzednich latach nie wiadomo z kim się ścigał Kajto, z ludźmi ze swojej klasy, czy z tymi innymi, jadącymi takimi samymi autami w innej klasie ;) 

Na szczęście to zmienili i połączyli klasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa, dziwne te kombinacje z mocą Audi, ale to chyba naprawdę trudne wyrównać przepisami osiągi tak różnych samochodów. Mam nadzieję że wszystkie teamy mają dostęp do danych i ten proces jest przejrzysty.

Też nie rozumiem sensu podziału na T3 i T4, zwłaszcza że osiągi mają zblizone.
Występy Panów Goczał naprawdę imponujące w tak wyrownanej klasie. Oni zdaje się robią jakieś kosmiczne tysiące kilometrów w ramach przygotowań i to widać.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...