Skocz do zawartości

Sj 2.5 dużo większe spalanie


lukasz_subaru

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Może ktoś naprowadzi, otóż 2 tygodnie temu robiłem trasę 320km głównie autostrada na tempomacie ustawione 120km/h i spalanie wg komputera 8l, wczoraj ta sama trasa powrotna z  tą samą predkoscia na tempomacie i spalanie ponad 11l. Czy aby nie za duża rozbieżność? Filtr powietrza wymieniony , olej tak samo z 5tys km temu więc jeszcze do wymiany trochę czasu , poziom oleju prawidlowy. Dodam że nie mam lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sartek napisał(a):

Wystarczy, że za pierwszym razem jechałeś po suchym i w bezwietrzną pogodę, a za drugim razem w deszczu i pod jakiś wiatr, nawet niezbyt mocny.

Hmmm no jeśli wiatr miałby takie znaczenie to jestem zaskoczony, normalnie gdyby roznica była 1l czy tam 2l to ok ale 4l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, AdaSch napisał(a):

to spalanie 8l to chyba w jakiejś promocji :)

mi nawet przy 90km/h z tempomatem nie udało się zejść poniżej 9 o ile to nie było poniżej 10...

No i tu cie zaskoczę bo nie żadna promocja naprawdę potrafi pokazać 8l komputer , przy 135-140 10l na tempomacie, muszę to jeszcze potestowac bo zauważyłem że na "jednej kresce" zrobiłem wczoraj około 50km przy prędkości 120 Ja wiem są to wyliczenia bardzo na skróty ale zaciekawiła mnie ta różnica 4l przynajmniej w moim przypadku na tej samej trasie, może być tak jak kolega wyżej pisał że warunki atmosferyczne  miałyby taki wpływ 

Edytowane przez lukasz_subaru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, ewemarkam napisał(a):

Już wiele razy się przekonałem że tak naprawdę realne spalanie widzisz przy dystrybutorze jak zalejesz bak do pełna. 

o to, to, to! 
I najlepiej tankować na jednej stacji. 
To co pokazuje komputer to jedno, a realia to drugie.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lukasz_subaru napisał(a):

No i tu cie zaskoczę bo nie żadna promocja naprawdę potrafi pokazać 8l komputer , przy 135-140 10l na tempomacie, muszę to jeszcze potestowac bo zauważyłem że na "jednej kresce" zrobiłem wczoraj około 50km przy prędkości 120 Ja wiem są to wyliczenia bardzo na skróty ale zaciekawiła mnie ta różnica 4l przynajmniej w moim przypadku na tej samej trasie, może być tak jak kolega wyżej pisał że warunki atmosferyczne  miałyby taki wpływ 

Jeżdżę już 4 lata A4 i robiłem swoim Subaru różne testy. Jeździłem bardzo szybko, grubo ponad 140. Jeździłem wolno 100. Jeździłem za ludźmi w śladzie aero.
Głównie robiłem to po to żeby sprawdzić spalanie oraz czas trasy, którą pokonuję kilkadziesiąt razy w roku. Około 350km Kraków - Tomaszów Lubelski. 

W pierwszej sytuacji spalanie było ponad 12L, głośno za sprawą okien bez ramek i generalnie średnio przyjemnie. 

Jadąc wolno, spalanie spadało do 7L, ale była lipa bo długo. :p 
Jadąc w śladzie komputer pokazywał czasem 6L. No ale tu z kolei trzeba jechać mega skupionym całą drogę więc zmniejszone spalanie odbija się kosztem zmęczenia po 3 godzinnej trasie. 

No i doszedłem do wniosku, że najprzyjemniej na tej trasie jedzie mi się 120km/h.

Odkąd mam auto prowadzę statystykę w tankowań w Fuelio. Powyższe wnioski opisuję właśnie na podstawie tej aplikacji. Aplikacja pokazuje mi obecnie 8,8L jako średnie spalanie. Dążę do tego, że kiedy jeździłem w wietrzne dni, ale z tą samą prędkością kolejny wpis w Fuelio zwiększał się o jakieś 1-2L/100km. Myślę, że gdybym jechał 140km/h to te cyferki spokojnie poszłyby w górę o kolejne 1-2 litry. Niemniej jednak ten komputer pokładowy to taki średni jest bym powiedział, najprościej sprawdzać jak napisali koledzy wyżej, tankując zawsze do oporu ew. tę samą ilość benzyny (u mnie to jest 40L) i najlepiej tego samego paliwa. 

Aha, ja mam 2.0NA. Domyślam się, że w 2.5 to spalanie będzie ciut wyższe. ;) 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to Subaru z napędem AWD, ten samochód ma dużo palić.  W zimę jest zbyt dużo zmiennych warunków, które wpływają na spalanie, żeby porównywać jazdy. W dieslu mam różnice nawet 1L na 100km w porównaniu do jazdy latem po trasie. 
Benzyniaka łatwo sprawdzić, czy dobrze pracuje. Robisz reset kompa i sprawdzasz korekty krótkoterminowe od razu po odpaleniu, jak mieści się w 5% tzn. ogólna sprawność układu dolotowego, paliwowego jest prawidłowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...