Skocz do zawartości

Diesel jako druga fura "w rodzinie"


pumex1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ale juz od 110 < a szczegolnie 130 + soft.

Z tego co pamiętam VV Passat 115 koni wprowadził nową serię silników. 110 konne były podkręconymi fabrycznie silnikami 90 konnych jednostek.

110tka miala inne turbo (zmienna geometria inny soft i wtyski) wersje 100, 115, 130 sa na pompowtryskiwaczach (ktore uwazam za wielka zalete bo sa tanie przy wymianach). Najelpiej kupic 130tke bo ma duzo mocniejsze bebechy i po sofcie lapie nawet 170KM i 400Nm :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale juz od 110 < a szczegolnie 130 + soft.

Z tego co pamiętam VV Passat 115 koni wprowadził nową serię silników. 110 konne były podkręconymi fabrycznie silnikami 90 konnych jednostek.

 

115KM to pierwszy motor zasilany pompowtryskiwaczami, sa o nim rozne opinie :roll:

Co do tego ze 110tki to podkrecone 90tki to nieprawda, przynajmniej jeśli chodzi o pierwsze 90tki - miały turbine bez zmiennej geometrii. Późniejsze 90tki miały juz zmienną geometrię lopatek, ale słabsze wtryski, sprzęgła itd :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i troche toporne w srodku sa - a ja to jednak esteta

 

tak mi sie jeszce nasunelo... napisal wlasciciel Imprezy GT... ROTFL :lol::mrgreen:

 

i tu mnie masz :lol: ale fakt, ze za to z zewnatrz ladny :mrgreen: ale wnetrze to bym wolal, zeby GT przypominal Nissana 200SX na przyklad :roll:

 

a jesli chodzi o dyszle to widze, ze grupa VW na plycie Golfa na czele - za nimi zasuwa Vectra B i dalej z lekka zadyszka Volviak V70/VC70XC.

 

Odpadly: Mondziaki, V40, A4, Pełgoty, Łomega (aczkolwiek moje MV6 bylo bardzo zacne i bezawaryjne praktycznie)

 

dziwi kompletny brak japonczykow w stawce... czyzby diesle to tylko ze Starego Kontynentu sie liczyly? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem

115KM to pierwszy motor zasilany pompowtryskiwaczami, sa o nim rozne opinie

Moje bardzo pochlebne. Miałem w firmie 115 i równocześnie B6 z 130 i ten pierwszy palił o dużo (jak na Diesla) mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem
115KM to pierwszy motor zasilany pompowtryskiwaczami' date=' sa o nim rozne opinie [/quote']

Moje bardzo pochlebne. Miałem w firmie 115 i równocześnie B6 z 130 i ten pierwszy palił o dużo (jak na Diesla) mniej.

 

to nie 115tka pali tak mało tylko 130tka pali wyjątkowo dużo jak na diesla ;)

 

co do info o 115tkach:

 

Co do 115 PD w Alhambrze.

Niestety...silniki 115 PS są troszeczke słabsze od 130PS. Oprócz tego ze osprzęt jest słaby to jeszcze często wybijaja się tulejki sworzni tłokowych w korbowodach. Zatem proponuje nie przesadzać z mocą w tych silnikach

 

 

 

ale napisał również ;)

 

Nie sądzę aby AJM był złym silnikiem. ja mam w swoim Pasku AJM-a i juz 240tyś km zrobiłem i chodzi jak zegarek

 

Po modyfikacji 135PS 340-350Nm

 

Ja mam w swoim Pasku AJM-a 115 i złego słowa powiedzieć nie mogę. To co ten silnik przeszedł to tylko wie ja i on . Hardcorowe modyfikacje, 2 wysrywki spręzarek....z mojej winy ....ale o rozrządzie...pierwsze słysze. 4 miesiące temu a więc ok 20tyś kilometrów wymieniałem rozrząd. Graty nabyłem w ASO. Pasek o przedłużonej trwałości. (są 2 opcje..pasek normalny co 60kkm i wzmocniony od 130PD...co 90kkm). Wymienione zostały przy tym wszelkie rolki uszczelniacze i śróby, oraz paski wielorowkowe.

Jeśli chodzi o wymianę pompek to polecam...jest to dobre rozwiązanie. Wymieniłem je ponad rok temu. Do tego wymieniłem sprężarkę ze 130PD, wszystkie węże ciśnieniowe te na szybkozłączki, IC i wzmocnienie czołowe, a także kolektor dolotowy. Do sterownika wgrałem ori soft od 130PD bez żadnych modyfikacji i hamownia wypluła 143PS/336Nm w serii. Potem dopiero zaczełem kręcić motorek modyfikacjami i zrobiło sie z tego wymarzone 200PS. Najpierw sieknoł lewy przegłub. Potem na zawodach w modlinie sfajczyo sie sprzęgło doszczętnie. Ledwo do chalupy wróciłem. Zapodałem koło 2-masowe oraz kompletne sprzęgło od 130PD. Wiązało sie to także z wymiana rozrusznika bo koło w 130-ce jest wieksze . Jak mi siekneła półośka...w trasie.. i zebrałem >cenzura< od żonki...zrozumiałem że trzeba zmniejszyć power...i tak się stało. Tuż przed zimą w ubiegłym roku wgralem serię i tak pomykam sobie na serii. W chwili obecnej mam 141PS i powiem że mi wystarcza. A jak chcę adrenaliny to wsiadam w czarnego "kogucika" i ja mam

 

Święte słowa. Zastanawiać sie zawsze trzeba . Tak sie składa że mam takiego Paska w codziennym użytku. Mam przebieg 190tyś i nic mi nie stuka ani nie mam CO w płynie. O tym co tam robiłem pisałem wcześniej...a robilem duzo i mocno. Na niemieckich autostradach 180km/h to podróżna prędkość. Ponadto kto pierwszy rano wstanie ten nim jeździ. Wszyscy czworo w rodzinie mamy prawo jazdy i różne temperamenty. W moim odczuciu silnik nie do zdarcia. Moze jakiś dobry egzęplarz .

 

Generalnie są silniki i silniki. Słyszałem że w AJM-ach siadaja tulejki korbowodowe...ale u mnie sie nic takiego nie dzieje. Bangla jak zegarek.

 

Może kijowy olejek mialeś i tłoczek przyłapało...np Castrol SLX najgorsze gówno jakie mozna wlać do silnika, a może motorek po przejściach już był kiedyś????

 

zapewne sprowadza sie to do tego, ze jak z kazda uzywka jest loteria, jak dbal poprzedni wlasciciel. Szukalem opinii, ktora gdzies kiedys czytalem ze AJM to 90tka (blok, panewki itd) czyli relatywnie słabszy motor, ze zmienionym zasilaniem na pompowtryski i dolozona moca... ale nie moge teraz znalezc tego :oops: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vectre produkuja caly czas bo byla udanym modelem czego nei mozna powiedziec o omedze

 

Adamus co Ty gadasz... Vectrę produkują, ale już w następnym wcieleniu ©, na dodatek po liftingu...

 

Vectra B była produkowana od 1995 do 2002, Omega B od 1994 do 2003 ;-)

 

Saab na gnój ma silnik z Opla, więc to będzie to samo co Vectra, tyle, że do Saaba z pewnością inne części są sporo droższe niż do Łopla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już tak się koledzy rozpisali o tych VW to dodam tylko, że ja mam niestety zaledwie 101KM w swoim golfie (pompowtryski), ale za to pali naprawdę niewiele. Ostatnio rozmawiałem z człowiekiem, który ma 130 KM i narzekał na spalanie (ponad 8 na trasie). Dla porównania. Mój pali mi w mieście (dojazd do pracy przez całą W-wę) od 6.00 do 8.50 litrów (zależy od korków). Na trasie, wiem że można (prawda Piter 35?) nim spalić 4.9, ale mi zazwyczaj pali prawie 7 ;))))). W końcu to tylko 101 KM i diesel, więc nie lubi wysokich obrotów.

Średnia z ostatnich 15 tys. km to u mnie 6.7 litra, więc na pewno się opłaca. :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już tak się koledzy rozpisali o tych VW to dodam tylko, że ja mam niestety zaledwie 101KM w swoim golfie (pompowtryski), ale za to pali naprawdę niewiele. Ostatnio rozmawiałem z człowiekiem, który ma 130 KM i narzekał na spalanie (ponad 8 na trasie). Dla porównania. Mój pali mi w mieście (dojazd do pracy przez całą W-wę) od 6.00 do 8.50 litrów (zależy od korków). Na trasie, wiem że można (prawda Piter 35?) nim spalić 4.9, ale mi zazwyczaj pali prawie 7 ;))))). W końcu to tylko 101 KM i diesel, więc nie lubi wysokich obrotów.

Średnia z ostatnich 15 tys. km to u mnie 6.7 litra, więc na pewno się opłaca. :grin:

 

żeby 130tka spaliła 8.5 litra w trasie w Polsce to trzeba jechać jak debil :twisted: non stop but i hebel, but i hebel i tak w kółko :twisted: 8.2 wzięła mi 130tka po programie, z 4 osobami na pokładzie, z klimą na autostradzie ze Splitu do Zadaru kiedy lecieliśmy przez większość czasu ponad 200 licznikowe :twisted:

A 8.5l/100 jak właśnie jechałem tak jak opisałem do Krakowa przez Radom i Kielce :oops:

 

Tu spalania przy jezdzie dynamicznej ale normalnej (uwzględniające tarchomińskie korki) w wersji 190KM:

 

http://www.spritmonitor.de/en/detail/143694.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vectre produkuja caly czas bo byla udanym modelem czego nei mozna powiedziec o omedze

 

Adamus co Ty gadasz... Vectrę produkują, ale już w następnym wcieleniu ©, na dodatek po liftingu...

 

 

czytasz dokladnie czy tylko po lebkach - vectre produkuja i nie zamierzaja skonczyc (a czy to jest vectra a, b czy c to juz nie wazne) a omege pogonili i wprowadzili signum, ktore chyba tez nie bylo zbyt udanym modelem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Vectra B była produkowana od 1995 do 2002, Omega B od 1994 do 2003 ;-)

 

 

omega B byla produkowana do 2001 roku potem byla omega C - use google...... reszte juz znasz :mrgreen:

 

sorry za dubla ale nie chcialo mi sie juz edytowac :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty to na razie w ucho mozesz dostac :mrgreen: wstrzymaj sie do czwartku - mati bedzie go instalowal wtedy i sie okarze czy dostaniesz cos czy czyms :razz: :mrgreen:

 

no co nie moja wina, chęci miałem dobre a za mechanika nie mogę odpowiadać, nie sprawdziłem tego później i w między czasie znalazł się jeleń który chciał to kupić to sprzedałem będąc pewien bezawaryjności tego urządzonka :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty to na razie w ucho mozesz dostac :mrgreen: wstrzymaj sie do czwartku - mati bedzie go instalowal wtedy i sie okarze czy dostaniesz cos czy czyms :razz: :mrgreen:

 

no co nie moja wina, chęci miałem dobre a za mechanika nie mogę odpowiadać, nie sprawdziłem tego później i w między czasie znalazł się jeleń który chciał to kupić to sprzedałem będąc pewien bezawaryjności tego urządzonka :mrgreen: :wink:

 

jelen to Cie w nocy.......... :razz: - bis donnerstag ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem ekspertem od diesli, bo ich unikam jak ognia (jeden sensowny, jaki miałem, to stary mercowski 300D, włożony do... UAZ-a :twisted: ) - ale niechcący się o parę osobowych ropniaków otarłem.

 

Skodami Octavia z silnikiem 1.9 (wersje 110 i 130 koni) jeździło mi się nieźle, podobnie jak Fabią RS. Awarii zero. Wnętrza - w wersji Elegance i L&K zupełnie przyzwoite materiały i spasowanie. Wada Octavii - miękki zawias i mało miejsca na tylnej kanapie, ale jeśli zamierzasz jeździć głównie sam i po mieście, a po trasie "dostojnie", to nie przeszkadza. W mieście wadą Octavii htb jest widoczność do tyłu przy manewrach, trzeba mieć wyobraźnię, albo brać kombi.

IMO (jak już pisałem chyba przy okazji tego Seata ze Staszowa) - jeśli diesel z koncernu VAG, to w wersji czeskiej. Z drobnymi wyjątkami, lepszy od droższych (bardziej prestiżowych?) braci.

 

Toyota Avensis D4D - miło jedzie na szosie, wygodnie, dynamicznie i w ogóle, dopóki się nie zepsuje. Moja akurat się psuła jak wściekła.

 

Jeszcze wcześniej miałem kiedyś okazję dłużej pojeździć Mitsu Carismą z francuskim klekotem 1.9 120 koni - też był nieco za mientko zawieszony, ale poza tym wspominam sympatycznie. Różnie o nich ludzie mówią, ale "mój" był akurat bezawaryjny i fajny.

 

Więcej poważnych grzechów nie pamiętam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vectre produkuja i nie zamierzaja skonczyc (a czy to jest vectra a, b czy c to juz nie wazne)

 

Jest ważne, bo to kompletnie inne auta. To tak jakbyś powiedział, że Impreza z 1992 roku to to samo co Impreza MY'08.

 

 

a omege pogonili i wprowadzili signum, ktore chyba tez nie bylo zbyt udanym modelem

 

Sam sobie samobója strzeliłeś, bo Signum jest na bazie Vectry. Skoro Vectra taka udana, to czemu Signum nie udane ? ;-)

 

 

omega B byla produkowana do 2001 roku potem byla omega C - use google...... reszte juz znasz :mrgreen:

 

Gadasz bzdury. Nie było Omegi C. W 2001 roku Omega przeszła lifting, ale konstrukcyjnie było to to samo auto co w 1994 roku.

 

Każesz mi googlać, a sam tego nie zrobiłeś i piszesz takie babole.

http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Omega

 

 

Pumex, sorry za OT, ale nie lubię jak mi ktoś kit wciska ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pumex, sorry za OT, ale nie lubię jak mi ktoś kit wciska ;-)

 

przeciez to jest OT :mrgreen:

 

ale fakt, ze Omega po liftingu byla zwana powszechnie "C" aczkolwiek niekoniecznie prawidlowo. A silniki montowane w Omegach to 2,5TD z BMW - rozne opinie -od zachwytu po przeklenstwa. A 2,2 DTI to to samo co z Vectry - i ten silnik mnie najbardziej ciekawi :wink: oczywiscie oprocz tych VW :)

 

Swoja droga moze mi ktos wyjasni co to jest ta "pompa rotacyjna" w dyszlach VW i Seata (wersja 110KM - w rocznikach do 2001)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale fakt, ze Omega po liftingu byla zwana powszechnie "C" aczkolwiek niekoniecznie prawidlowo

 

Otóż to.

 

Omega B od Omegi B (FL) różniła się detalami, nie była to nowa kontrukcja. (Podobny lifting przeszła np. Vectra B w 2001 roku bodajże i nikt jej "C" nie nazwał ;-) )

 

 

Omega B

14c956b3-6e53-4a51-85ba-d673c7866c1f.jpg

 

Omega B (FL)

opel-160-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[swoja droga moze mi ktos wyjasni co to jest ta "pompa rotacyjna" w dyszlach VW i Seata (wersja 110KM - w rocznikach do 2001)?

 

Pompa rotacyjna, jest to urządzenie służące do podawania paliwa z silnika dyszla. Została zastąpiona tańszym/lepszym systemem common-rail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[swoja droga moze mi ktos wyjasni co to jest ta "pompa rotacyjna" w dyszlach VW i Seata (wersja 110KM - w rocznikach do 2001)?

 

Pompa rotacyjna, jest to urządzenie służące do podawania paliwa z silnika dyszla. Została zastąpiona tańszym/lepszym systemem common-rail.

 

w silnikach VW została zastąpiona pompowtryskiwaczami (takie dwa w jednym) a dopiero teraz VW przechodzi na zasilanie systemem wtryskowym common-rail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...