Jump to content

Koło zapasowe


filester
 Share

Recommended Posts

Przeglądałem szukajke, ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. Ostatnio zacząłem się zastanawiać jak wygląda sprawa koła zapasowego w Subaru. Skojarzyłem, że w swoim Legacy miałem dojazdówkę, która miała znacznie niższy profil niż opony na których jeździło auto. Czy w takim wypadku można by je ewentualnie założyć (na szczęście nie musiałem tego robić). Bo miałbym pewne obawy przed uszkodzeniem dyfrów :???: :?:

Link to comment
Share on other sites

marek790, twoja wiskoza ma pecha :wink:

A co jeśli założył bym felgi 16" a dojazdówka była by 15" i średnica wtedy by się niezgadzała? Kupować piątą felgę jako zapas?

 

Najtaniej jest wozić piankę :mrgreen:

edit: wywaliłem własną bzdurę :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Iceman, jest różnica zmienia się opory kół. Koło dojazdowe w tedy kręci się z inną prędkością przez co cały napęd dostaje w ... . Ostatnio Gonia tak miała na 18 albo 19` włożyła 17 dojazd i też coś nie halo było nawet wspominała że dccd dostało chyba... :/ Więc morał z tego taki, albo zapas w spreju albo lawetka :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Iceman, jest różnica zmienia się opory kół. Koło dojazdowe w tedy kręci się z inną prędkością przez co cały napęd dostaje w ...

 

:shock: Ciekawa teoria. Możesz rozwinąć?

Link to comment
Share on other sites

Iceman, jest różnica zmienia się opory kół. Koło dojazdowe w tedy kręci się z inną prędkością przez co cały napęd dostaje w ...

 

:shock: Ciekawa teoria. Możesz rozwinąć?

 

A racja, źle to napisałem :mrgreen: W zakręcie będzie się kręcić z inną prędkością o :razz: Albo na piasku :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Iceman, jest różnica zmienia się opory kół. Koło dojazdowe w tedy kręci się z inną prędkością przez co cały napęd dostaje w ...

 

:shock: Ciekawa teoria. Możesz rozwinąć?

 

A racja, źle to napisałem :mrgreen: W zakręcie będzie się kręcić z inną prędkością o :razz: Albo na piasku :mrgreen:

 

Bardzo dobrze, trzy z dwoma. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Nic się nie będzie działo ino zeżre dojazdówkę w kilkaset kilometrów i tyle. Inaczej przy hamowaniu, zakrętach i innych trakcjach ciernych gdzie znaczenie ma opona.

 

Rozumiem, że jesteś wstanie dać swoje auto do testów ;)

Link to comment
Share on other sites

Średnica koła jest zachowana i naklejony jest napis max. 60 km/h

Generalnie dojazdówka służy do dojechania a nie do jazdy :smile:

 

Potwierdzam. Zdażyło mi się raz dojeżdżać na dojazdówce i to zimą i jakoś samochód dał radę :cool:.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, ale co za różnica czy felgi 15'' czy 16'' ? Przecież chodzi o obwód koła...

Badałem ostatnio tę sprawę i udało mi się znaleźć ciekawą stronę w sieci:

 

http://mrlink.hotmail.ru/Tools/TireCalc.htm

 

dzięki której można przeliczyć różnice w wysokości koła, prędkości itp.

Bardzo mi się przydał.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Panie i Panowie, zmieniam opony w Forku z 215/55/R17 na 225/50/R17 (żegnam się z dziełem sztuki geolandar - oddam b.b.tanio :wink: )

znalazłem jednak w bagażniku koło zapasowe z oponą 215/55/R17 i dlatego pytam co zrobić:

 

a)wywalić koło i kupić "zapas w spray`u" - będzie miejsce na jakieś graty

b)wywalić oponę i wstawić identyczną (czyli 225/50/R17) :???:

c)nie zawracać wam d**y głupim pytaniem - zostawić jak jest na dojazd do warsztatu styknie.

 

z góry dziękuję - ssz

Link to comment
Share on other sites

a)wywalić koło i kupić "zapas w spray`u" - będzie miejsce na jakieś graty

b)wywalić oponę i wstawić identyczną (czyli 225/50/R17)

c)nie zawracać wam d**y głupim pytaniem - zostawić jak jest na dojazd do warsztatu styknie.

Spray niestety nie zawsze uratuje (rzadko, bo rzadko, ale może się tak zdarzyć).

Wariant B) oczywiście najlepszy, ale kosztuje.

Ja osobiście wybrałbym c), ale z zastrzeżeniem traktowania go jak dojazdówkę - różnica w średnicach tych opon to 1,7%, ale w zasadzie przy 4x4 chyba nie powinno się do takich różnic dopuszczać, więc delikatnie.

A tak wogóle, to i tak sam musisz podjąć decyzję :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fabryka przewidziała dojazdówkę, ale trzeba trzymać się zasad jej używania - POWOLI i TYLKO jako DOJAZDÓWKA więc nic się z samochodem nie stanie. Gdyby Ci powiedzieli w ASO, że nie naprawią napędów na gwarancji bo jechałeś na dojazdówce to podważyli by tym samym wiarygodność producenta. Kupując samochód nie pisze nigdzie, że musisz wymienić dojazdówkę na pełnowymiarowe koło bo jak nie to nie ma gwarancji na napędy. Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Racja, pisałem ogólnie o fabrycznych dojazdówkach. Ja zostawiłem dojazdówkę bo mam dwa kpl kół - na lato 15', a na zimę 14' więc musiałbym mieć dwa koła zapasowe, a mam na co kasę wydawać...

Link to comment
Share on other sites

Co do sprayów z pianką to wulkanizacje klną strasznie jak do nich pojedziesz z kołem z pianką w środku bo po zdjęciu opony mają syf na maxa i muszą wszystko czyścić a cena ta sama :razz: Ja też chyba sobie piankę wsadzę do auta i dojazdówkę wywalę - auto będzie lżejsze :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Forki mają fabrycznie pełnowymiarowy zapas, a nie dojazdówkę.

 

właśnie mój też - stad pytam.

 

czy macie doświadczenia z tym "zapasem w spray`u" ? - można temu ufać?

ten spray to faktycznie koło zapasowe czy raczej dojazdówka (a może uszczelniacz :neutral: )

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...