Skocz do zawartości

OBK BT D4S – wątek eksploatacyjno-użytkowy


dirkdiggler

Rekomendowane odpowiedzi

A widzieliście zestawienie sprzedaży OBK 6gen w polskiej sieci dealerskiej w ostatnich trzech latach.

 

Łącznie na model zdecydowało się 575 klientów. 

 

Ciekawe jaki będzie 2024 zważając, że ma być podobno kilkumiesieczna przerwa w produkcji i dostawach OBKów na nasz rynek.

 

 

image.thumb.png.f8d6203e2c4ef475516b06282b10098f.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze korzystając z Dragy, które wożę od roku w schowku zrobiłem kolejny pomiar przyspieszenia 0-100km/h.

 

Wyniki są praktycznie identyczne do tych sprzed dwóch lat kiedy mierzyłem je po raz pierwszy.

 

Wówczas było ciut z górki, teraz ciut pod górkę ale należy przyjąć że maszynownia trzyma parametry fabryczne i w sumie to chciałem sprawdzić czy wskutek użytkowania coś w odczuwalny sposób traci/zyskuje.

 

 

Zobaczymy jak będzie za następne 100tys km :)

 

Przypomnę że fabrycznie subaru podaje 10,2s dla naszej wersji Europejskiej.

 

 

image.thumb.png.d6d3fb1a546c1d57a82dd23311bf35e4.png

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 hours ago, dirkdiggler said:

Ciekawe jaki będzie 2024 zważając, że ma być podobno kilkumiesieczna przerwa w produkcji i dostawach OBKów na nasz rynek.

 

A skąd takie info? Czy wiadomo co jest przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa, macie też w OBK MY22 taką sytuację gdy korzystacie z USB z przodu te z tyłu nie fungują. Na wakacjach gdy chciałem żeby działały wszystkie porty nie dało rady.

Wysłane z mojego Armor 8 Pro przy użyciu Tapatalka

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszła pora na odświeżenie ubezpieczenia auta.

 

Polisa zawsze w takim samym zakresie tzw pakiet dealerski z utrzymaniem wartości fakturowej pojazdu 

 

W pierwszym roku pakiet dealerski Warty OC+AC+NW z utrzymaniem wartości fakturowej auta wyniósł 4 850,-

W drugim roku pakiet dealerski Warty OC+AC+NW z utrzymaniem wartości fakturowej auta wyniósł 4 784,-

W trzecim roku pakiet dealerski Warty OC+AC+NW z utrzymaniem wartości fakturowej auta wynosi 6 171,- 

 

Cena 29% w górę w porówaniu z ubiegłym rokiem. 

 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

THULE Approach L. Relingi fabryczne, zdjęć złożonego nie mam.

 

Waży 150 lbs czyli tyle co dynamic limit dla składanych belek fabrycznych.

 

270kg testowałem, nic się nie urwało. Część wagi spoczywa na drabince.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowania pasują bez problemu do fabrycznych belek poprzecznych? Konfigurator Thule namiętnie próbuje Ci wcisnąć swoje belki, jakby nie wiedział albo świadomie ignorował fabryczne Subaru :blink:

Edytowane przez Kowalesik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasują - trzeba je tylko odwrócić do góry nogami. Problem jest z dokręcaniem śrub - bo jest tam super mało miejsca. No ogólnie montaż trochę zajmuje ale elegancko się trzyma. Zdjęcia złożonego (rozkładanie 1 min, składanie 3min):

 

IMG_6977.thumb.jpeg.4c1e08a2e464c3263a64e68a247dc86a.jpegIMG_6980.thumb.jpeg.e8c5e21d624a9bdd321fed7899021411.jpegIMG_6981.thumb.jpeg.7ccf4fb4a951faddce11a8cf096b3874.jpegIMG_6975.thumb.jpeg.a46e9ae4a31c4cda2f8b46459163c58f.jpegIMG_6973.thumb.jpeg.f3385dae8007861cd1c718705d4fd4d3.jpeg

 

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto obciążone temperatura rośnie ale 96 to bardzo przyzwoicie.

Majówka, 28 stopni na zewnątrz, trasa S, płasko, 4 osoby i mały bagaż - temperatura oleju 104 stopnie C.
Eneos 5w30.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, ben napisał(a):


Majówka, 28 stopni na zewnątrz, trasa S, płasko, 4 osoby i mały bagaż - temperatura oleju 104 stopnie C.
Eneos 5w30.

przy jakiej prędkości ? 140km/h ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ben napisał(a):


120-130

to się wydaje być normą w tych silnikach. Ja w XV przy prędkościach autostradowych 120 - 140 mam podobnie w okresie letnim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lukikosa napisał(a):

to się wydaje być normą w tych silnikach. Ja w XV przy prędkościach autostradowych 120 - 140 mam podobnie w okresie letnim.

 

Tak to wygląda, w naprawdę ciepłe dni widuje się temp oleju w zakresie 100-110'C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie generalnie nie przekracza 100c, czy to 130? czy miasto w miescie to jakies 94-96c (a przypomne ze jezdze na cyklonie :P )

ze spalniem tylko jakos trudniej mi zejsc :biglol: ponizej 10l, z 2 strony litr w tamta czy w inna strona nie robi roznicy :D 

Namiocik dachowy czadowy :wub: musze pomyslec.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ben napisał(a):


Majówka, 28 stopni na zewnątrz, trasa S, płasko, 4 osoby i mały bagaż - temperatura oleju 104 stopnie C.
Eneos 5w30.

Też majówka 110 kmh droga S-ka i temp oleju 105 , aż się zdziwiłem, rzadko przekracza 100 stopni. Domyślam się że pod wiatr było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie po kilkumiesiecznym oczekiwaniu na dostawę nowych opon letnich założyłem je na aucie.

 

Reklamacja zwiazana ze spękaniami obwodowymi trwała dość długo ale w sumie wyszło to na moją korzyść bo po trzech sezonach otrzymałem nowe opony.

 

Zanim przejdę do opon nowych pora rozliczyć fabryczne Alenzy.

 

No więc pod kątem zużycia (przy moim trybie eksploatacji) komplet opon spokojnie wystarczyłby na 100, może nawet 120 tys km.

 

Kilka razy w trakcie eksploatacji mierzyłem głębokość bieżnika i mamy takie wyniki.

 

Alenzy przejechały  71 500km wykazywały głębokość bieżnika na poziomie 5,56 (średnia z 4szt), zużywały się równomiernie, rotacja takich opon jest więc uzasadniona. To nie są opony kierunkowe więc rotacja jest tym bardziej skuteczna bo koła lądują co 10t ys km na innej pozycji.

 

Co więcej, opony były do końca ciche, nie było potrzeby ich wyważać w trakcie eksploatacji. Po ich założeniu tej wiosny usłyszałem wyraźną różnicę w cichości biegu w porównaniu z zimowymi Pilot Alpin.

 

Więc generalnie na podstawie mojego doświadczenia mogę polecić te gumy.

 

 

image.thumb.png.f34b9786f7fa990936160e9b07da44bc.png

 

 

 

Teraz nowe.

 

Bridgestone dostarczył Turanza 6 Enliten. Made in Spain. Dot 10 2024.

Pierwsze wrażenie, są nawet cichsze niż Alenzy, ale wiadomo, nowa guma zawsze cicha.

 

Marketing Bridgestone pisze:

 

"W oponie Bridgestone Turanza 6 wykorzystano po raz pierwszy opatentowane, przełomowe technologie ENLITEN i TECHSYN, dając kierowcom dodatkowe korzyści w zakresie wydajności i zrównoważonego rozwoju. Opona jest dostosowana do użycia w samochodach elektrycznych i hybrydowych, pomagając zoptymalizować ich osiągi, wyeliminować obawy związane z zasięgiem pojazdu oraz podnosząc komfort jazdy dzięki redukcji hałasu podczas przejazdu o 2 decybele w porównaniu z poprzedniczką".

 

He, he zobaczymy.

 

 

 

image.thumb.png.47189d6b07cb32b7f635de8cc6684f01.png

 

 

image.thumb.png.cce7c666119c731a461ff910c28e444a.png

 

image.thumb.png.19e55ef97397f25dfaac69206850b322.png

 

image.thumb.png.f0019e156e9e8de15d5bfcb8cb474f98.png

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, sweeps_on_aliss napisał(a):

Relingi trzeszczą ale i tak jest zajebiscie :D

 

image.thumb.jpeg.39c20541111cb9bba5910579e4dcd1df.jpegimage.thumb.jpeg.f4415e36d76dd622bc2c8ce9acb23912.jpeg

Opanie! Doładowałeś :D

Rowery, wózek, pieseł, namiot...

Relingi trzeszczą w czasie kwaterunku, czy w czasie jazdy?

 

BTW

O ile wcześniej popielaty nie był moim ulubionym kolorem nadwozia, o tyle w połączeniu z namiotem i ciemnymi felgami wygląda cool :-)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Borowik napisał(a):

Też majówka 110 kmh droga S-ka i temp oleju 105 , aż się zdziwiłem, rzadko przekracza 100 stopni. Domyślam się że pod wiatr było. 

 

Przyznaj się, pewnie też podkręciłeś klimę i radio :mrgreen:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to brązowy jest :D

Trzeszczą w czasie jazdy po nierównościach. Jak wrócę do Szczecina w czerwcu to mają mi to ogarnąć. Doraźnie pomaga umycie samochodu.

 

Co do opon - Alenzy IMO mają przewagę w postaci nacięć na bokach klocków - zawsze to dodatkowy grip w terenie. Myślę że poczekam z AT póki którejś nie rozwalę :D


U mnie ostatnio też pojawiło się ponad 100 stopni na ekspresówce. Pełen załadunek, kosz itd.

Edytowane przez sweeps_on_aliss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Qvado napisał(a):

U mnie generalnie nie przekracza 100c, czy to 130? czy miasto w miescie to jakies 94-96c (a przypomne ze jezdze na cyklonie :P )

ze spalniem tylko jakos trudniej mi zejsc :biglol: ponizej 10l, z 2 strony litr w tamta czy w inna strona nie robi roznicy :D 

Namiocik dachowy czadowy :wub: musze pomyslec.....

 

Temperatura bardzo niska, aż ciężko uwierzyć... No i w Hiszpanii macie wciąż wyższe temperatury niż w PL ;)

U mnie spalanie po przejechaniu 10 k km spadło. W majówkę pobiłem rekord - 6,5 l/100 km :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...