Skocz do zawartości

OBK BT D4S – wątek eksploatacyjno-użytkowy


dirkdiggler

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 23.10.2023 o 16:56, Borowik napisał(a):


Zatem i ja dołączam do grona padniętych prawosiłowników. Pomiarów tak dokładnych jaknu Ciebie nie było ale padło na prawy. U mnie klapa startuje a potem error i zamyka się. 
za 2 tyg mam przegląd na 60 tys i zastanawiam się czy dojdzie ten siłownik. 
Roczne auto i takie numery …

Tak tylko powiem że prawy wymieniony i klapa ani drgnie. Zamówiony lewy, za 1,5 tyg zobaczymy o co w tej zagadce chodzi.  Gwarancja to dobra rzecz…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.11.2023 o 20:48, Borowik napisał(a):

U mnie też już się pojawiły. W 20 min i były na pendrajwie. 

 

A ja mam problem ze wrzuceniem na pendrive. Próbowałem dwóch, 64GB i 128GB i ciągle krzyczy, że na urządzeniu nie można nic zapisać. Nawet po sformatowaniu :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, invi napisał(a):

 

A ja mam problem ze wrzuceniem na pendrive. Próbowałem dwóch, 64GB i 128GB i ciągle krzyczy, że na urządzeniu nie można nic zapisać. Nawet po sformatowaniu :/

 

A próbowałeś zmieniać system plików na tym pendrive? Zamiast NTFS zrób FAT32 na przykład i wtedy spróbuj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesienny up.

 

Doszła analiza zużytego oleju 0W20.

 

Poza zagadkową zawartością aluminium w próbce referencyjnej oraz próbce badanej wyniki raczej bez niespodzianek (może to z kapselka butelki do próbek). 0w20 po 8,6tys km nie jest już 0w20 z tytułu spadku lepkości przez obecność paliwa. 

Zapytałem lab o przekształcenie jednostek zawartosci wody z Abs/cm na jakąś bardziej ludzką jednostkę.

Potem uzupełnię.

 

Koniec końców pozostanę zatem przy 5W30:)

20231107_151217.jpg

SmartSelect_20231124_105756_Samsung Notes.jpg

SmartSelect_20231124_105805_Samsung Notes.jpg

Edytowane przez dirkdiggler
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze uzupełnię powyższy wpis o komentarz Labo dot przeliczenia jedn zawartości paliwa w oleju.

 

Lab:

"ABS/cm to całka (pole powierzchni) między odpowiednimi zakresami wykresów z obrazka na górze po prawej. Nie da się tego przeliczyć na procenty. Jeżeli auto jest zasilane olejem napędowym to musielibyśmy wykonać badanie temperatury zapłonu i wtedy bylibyśmy w stanie oszacować ile % ON jest w oleju. Jeżeli silnik jest benzynowy, to niestety sensownymi kosztowo metodami nie ma jak tego dokładnie sprawdzić."

 

Czyli do końca nie wiemy ile faktycznie tego paliwa w oleju jest. Czy to 0,05%, czy 0,5 czy 5%?

Może ktoś jest w stanie coś dopowiedzieć w tej kwestii ?

 

Edytowane przez dirkdiggler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co mają powiedzieć użytkownicy jeżdżący na krótkich dystansach gdzie gołym okiem widać dolewanie paliwa jak silnik jest jeszcze zimny? I to w imię szybkiego podgrzania katalizatora. Potem druga wielka dolewka jest jak GPFa musi „wypalić”

Najważniejsze to jeździć na 5W30 i zmieniać co 7,5 tys km. 
Ciekawe jak hybryda toyoty radzi sobie z jakością oleju?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie zmartwiłeś dolewaniem paliwa do oleju na krótkich dystansach. Niestety z 60-70% moich tras to sa krótkie dystanse w takim wypadku zaczynam się powoli obawiać (może niesłusznie) o jakieś potencjalne awarie w przyszłości. Wcześniej jeździłem lexusem is 300h ta sama hybryda co w toyotach. Lepkości oleju nie badałem, ale wymianę oleju robiłem co roku (około 12tys km) i żadnych problemów z silnikiem nie miałem (W zasadzie to nigdy żadnego problemu z tym samochodem nie miałem). Auto sprzedałem przy przebiegu 120 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im mniej wiesz tym dłużej żyjesz ha ha. Tzn ten problem dotyczy każdych nowych benzyn z GPF w tym Toyoty gdzie nawet spektakularnie podnosi się poziom oleju o dolane paliwo. 
rozwiązanie to skrócić wymianę oleju o połowę i cieszyć się z jazdy. Wymiana oleju banalnie prosta - 20 minut w garażu. 
PS. Przełącz sobie na chwilowe spalanie i obserwuj wskazanie przy hamowaniu silnikiem (po odpuszczeniu gazu). Jak dolewa paliwo masz wskazanie np 1.5 lub 2.3 lub 3.5 różnie. Jak nie dolewa masz 0.0, i to czuć generalnie w zachowaniu obrotów i płynności zwalniania przy wytracaniu prędkości. 

Edytowane przez Borowik
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, pulkownik napisał(a):

Trochę mnie zmartwiłeś dolewaniem paliwa do oleju na krótkich dystansach. Niestety z 60-70% moich tras to sa krótkie dystanse w takim wypadku zaczynam się powoli obawiać (może niesłusznie) o jakieś potencjalne awarie w przyszłości. Wcześniej jeździłem lexusem is 300h ta sama hybryda co w toyotach. Lepkości oleju nie badałem, ale wymianę oleju robiłem co roku (około 12tys km) i żadnych problemów z silnikiem nie miałem (W zasadzie to nigdy żadnego problemu z tym samochodem nie miałem). Auto sprzedałem przy przebiegu 120 tys km.

 

No jest jak jest. Taki urok. Możę w lexie było nawet tak samo ale nikt tego tak nie rozkminiał jak tu. Tak jak Kolega @Borowikpisze, im mniej wiesz...

 

 

Moim zdaniem nie jest to jednak powód do zamartwiania się, Można spać spokojnie :) 

To tylko wskazówka techniczna, że warto rozważyć częstszą wymianę oleju.  No i potwierdza to rekomendacje ASO co do lania oleju o nieco większym zapasie lepkości niż fabryczny 0W20.

 

Poza tym to probki z jednego auta (mojego). Może inne auta zachowują się inaczej. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, dirkdiggler napisał(a):

 

No jest jak jest. Taki urok. Możę w lexie było nawet tak samo ale nikt tego tak nie rozkminiał jak tu. Tak jak Kolega @Borowikpisze, im mniej wiesz...

 

 

Moim zdaniem nie jest to jednak powód do zamartwiania się, Można spać spokojnie :) 

To tylko wskazówka techniczna, że warto rozważyć częstszą wymianę oleju.  No i potwierdza to rekomendacje ASO co do lania oleju o nieco większym zapasie lepkości niż fabryczny 0W20.

 

Poza tym to probki z jednego auta (mojego). Może inne auta zachowują się inaczej. 

 

 

 

 

Ośmielę się stwierdzić że twoje 60 tys rocznie po A i S jest wzorcowe. Auto użytkujesz w sposób najmniej obciążający dla wszystkich mechanizmów.  Inni mogą mieć tylko gorzej. Więc Twoje badanie oleju jest bardzo cenną wskazówką. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Jabubmw napisał(a):

Tymczasem w statystykach awaryjności nowe, wolnossące Subaru znajdują się.... Nigdzie się nie znajdują. Wniosek? Robić obsługi zgodnie z książką serwisową i cieszyć się jazdą swoim bokserkiem..

A o jakich statystykach mowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.10.2023 o 09:58, Borowik napisał(a):

2,5tys jak nic u nas. 
Dla mnie elektryczny bagażnik to zbędny bajer, no ale cóż, zobaczymy który siłownik padnie przy 120 tys km, obstawiam że ten sam. 
może wtedy przedłużona gwarancja się przyda. 


więc tak, siłownik to koszt niewiele ponad 1000 zł, zatem nieźle. 
w tej chwili mam 2 nowe siłowniki na gwarancji. Dwa bo za pierwszym razem zła diagnoza maszyny losującej. 
W tej chwili, łącznie wiadomo mi o 3 szt Outbacków gdzie padł 1 siłownik. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Borowik napisał(a):


więc tak, siłownik to koszt niewiele ponad 1000 zł, zatem nieźle. 
w tej chwili mam 2 nowe siłowniki na gwarancji. Dwa bo za pierwszym razem zła diagnoza maszyny losującej. 
W tej chwili, łącznie wiadomo mi o 3 szt Outbacków gdzie padł 1 siłownik. 

 

Wiec jeśli największym problemem outbacka jest padający siłownik za tysiaka to nie jest tak źle i myślę że mogę z tym żyć:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapas towaru na jakiś czas:)

 

16l oleju

3xfiltry pow

3xfiltry oleju

3xfiltry kabinowe

 

Ps. Oemowy filtr kabinowy drogi a zwykły. Polecam rozjrzeć się za dobrym zamiennikiem węglowym bo w cenie oemu z ASO można kupić np 4szt filtronow węglowych.

 

 

 

 

 

 

 

20231130_213057.jpg

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja tutaj z małym pytaniem: czy ktoś z Was podnosił auto i stawiał na kobyłki? Internety zeznają, że punkt podparcia przedniej osi jest między miskami silnika i skrzyni, ale tylną oś każą podnosić przez dyferencjał. Ktoś coś? Instrukcja US mówi o telefonie do ASO, ale może ktoś to już spraktykował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kowalesik napisał(a):

Ja tutaj z małym pytaniem: czy ktoś z Was podnosił auto i stawiał na kobyłki? Internety zeznają, że punkt podparcia przedniej osi jest między miskami silnika i skrzyni, ale tylną oś każą podnosić przez dyferencjał. Ktoś coś? Instrukcja US mówi o telefonie do ASO, ale może ktoś to już spraktykował...

Ja się przymierzam i znalazłem taki oto rys pokazujący punkty podparcia.

Na wiosnę będę ćwiczył.

 

 

SmartSelect_20230321_204800_Opera.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kronikarsko wspomnę, że jestem po kolejnej wymianie oleju przy 97 500km. 5W30 X-Prime.

Znalazłem nieopodal nowy serwis który taką usługę czyni za 80zł więc nawet mi się nie chce wjeżdżać na podjazdy i samodzielnie brudzić za taką kasę.

 

Przy okazji rozkminiam sobie różne scenariusze na inne letnie koła. 

Co myślicie o speedline turini gold?

Festyn czy OK>

 

 

 

 

 

obk speedline turini gold.jpg

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, dirkdiggler napisał(a):

Kronikarsko wspomnę, że jestem po kolejnej wymianie oleju przy 97 500km. 5W30 X-Prime.

Znalazłem nieopodal nowy serwis który taką usługę czyni za 80zł więc nawet mi się nie chce wjeżdżać na podjazdy i samodzielnie brudzić za taką kasę.

 

Przy okazji rozkminiam sobie różne scenariusze na inne letnie koła. 

Co myślicie o speedline turini gold?

Festyn czy OK>

 

 

 

 

 

obk speedline turini gold.jpg

 

złoto / brąz na czarnej budzie może wyglądać dobrze

20230928_130339.jpg

Edytowane przez eddie_gt4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, dirkdiggler napisał(a):

Kronikarsko wspomnę, że jestem po kolejnej wymianie oleju przy 97 500km. 5W30 X-Prime.

Znalazłem nieopodal nowy serwis który taką usługę czyni za 80zł więc nawet mi się nie chce wjeżdżać na podjazdy i samodzielnie brudzić za taką kasę.

 

Przy okazji rozkminiam sobie różne scenariusze na inne letnie koła. 

Co myślicie o speedline turini gold?

Festyn czy OK>

 

 

 

 

 

obk speedline turini gold.jpg

Felgi fajne, IMHO pasują do bryły i koloru nadwozia, tylko trochę się gryzą z chromami wokół okien. Gdyby je tak zdechromować ;)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...