Jump to content

Naped


Simmi

Recommended Posts

Siema.

 

To nie to że nie mogę żyć i spać bez tej wiedzy ale zastanawia mnie jeden temat:

I żeby nie było, szukałem na forum i nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi...

Jak to jest z tym napędem? W sensie z jego rozdziałem. Informacje jakie znalazłem to że  randomowo jest 90:10 i moze być zmieniony na 50:50 ale znalazłem też info że 45:55 oraz 40:60. Wiem że ma to też coś wspólnego ze skrzynką. 

 

Jak ktoś ma pewne info to chętnie sie dowiem Jak to jest na prawdę, w szczególności interesuje mnie 4at przed lift ale myślę że wszyscy chętnie poczytamy o reszcie jeśli ktoś ma szeroką wiedzę 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Siema.
 
To nie to że nie mogę żyć i spać bez tej wiedzy ale zastanawia mnie jeden temat:
I żeby nie było, szukałem na forum i nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi...
Jak to jest z tym napędem? W sensie z jego rozdziałem. Informacje jakie znalazłem to że  randomowo jest 90:10 i moze być zmieniony na 50:50 ale znalazłem też info że 45:55 oraz 40:60. Wiem że ma to też coś wspólnego ze skrzynką. 
 
Jak ktoś ma pewne info to chętnie sie dowiem Jak to jest na prawdę, w szczególności interesuje mnie 4at przed lift ale myślę że wszyscy chętnie poczytamy o reszcie jeśli ktoś ma szeroką wiedzę 
 
 
 
Wszystko zależy jaką masz skrzynie biegów. I w zasadzie tylko od tego. Czasem występowało jeszcze LSD w tylnym dyfrze. Więc jak podasz nam model skrzyni będziemy wiedzieć więcej i rozwiejemy Twoje wątpliwości.
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Z moich ustaleń wynika, że w 4EAT występowały wersje z podziałem 80:20 (lub 90:10, różne źródła różnie podają) oraz wersje z VTD, w których wyjściowy podział był zbliżony do 50:50 (również różne źródła różnie podają). Musiałbyś podać oznaczenie skrzyni.
Drobna wskazówka: jeśli masz Outbacka z USA z 2006 roku, to wychodziły tylko skrzynie MPT, czyli te z rozdziałem 80:20 (90:10).

Edited by sartek
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, sartek napisał:

czyli te z rozdziałem 80:20 (90:10).

Warto dodać że taki podział występuje w czasie jazdy ze stałą prędkością. Podczas ruszania i dodawania gazu on się dynamicznie zmienia. Przy ruszaniu z miejsca jest praktycznie zawsze 50:50.

Link to comment
Share on other sites

Teraz, ewemarkam napisał:

Warto dodać że taki podział występuje w czasie jazdy ze stałą prędkością. Podczas ruszania i dodawania gazu on się dynamicznie zmienia. Przy ruszaniu z miejsca jest praktycznie zawsze 50:50.

W teorii tak. W praktyce u mnie przy ruszaniu na śliskiej nawierzchni przednie koła na plus minus jeden obrót łapią uślizg i dopiero wtedy duża część mocy idzie na tył. To opóźnienie jest wyraźnie zauważalne, powiedziałbym, że trwa to z 0,5 sekundy.

Link to comment
Share on other sites

Jak miałem forka to mielił od razu na 4 łapy. Weryfkiwałem to nie raz, diagnozowałem skrzynie (kupiłem bez napędu na tył) i w zasadzie jak depniesz to od razu zapina MPT w pełni, przynajmniej sterownie na zawór. Ale w US to sterownie podobno jest odwrotne niż w EU. Być może stąd ta różnica. 

Edited by ewemarkam
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jak mówiłem dam rade żyć bez tej wiedzy ale jeśli da się to jakoś sprawdzić łatwo po vinie czy po tym oznakowaniu skrzyni to chętnie się dowiem Jak to zrobić. To nie jest USA więc jedno mogę wykluczyć. 

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Simmi napisał:

To nie jest USA więc jedno mogę wykluczyć

Nie dam sobie ręki uciąć, czy w Europie były tylko skrzynie z VTD. Mogły być oba rodzaje montowane, na przykład w zależności od rocznika. Nie wiem.

 

 

7 minut temu, Simmi napisał:

jeśli da się to jakoś sprawdzić łatwo po vinie czy po tym oznakowaniu skrzyni

Rzekomo na skrzyni widnieje jej oznaczenie złożone z literek i cyferek. Ma być widoczne z komory silnika patrząc od prawej strony. Piszę "rzekomo", bo w moim egzemplarzu tego oznaczenia nie ma, ale inni mają ;)

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, ipsx82 napisał:

Przy 4eat mocniejsze wdepnięcie  na starcie powoduję na śliskim delikatny uślizg tyłem jak by dostawał więcej momentu niż przód.

Potwierdzam: mija ułamek sekundy i dokładnie tak to wygląda. Jak jest bardzo ślisko, ten uślizg wcale nie jest taki delikatny. Kłania się brak kontroli trakcji :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

To w subaru występują kielichy? :-D 

 

A tak serio to moje idealne a zdjęcie podsyłam. Chętnie Chętnie dowiem co z tego można odczytać.

 

nawiązując do wypowiedzi powyżej To jak TC wył. To mnie się wydaje że żadnego opóźnienia nie ma i tył mieli od razu a dopiero po chwili przód zaczyna pomagać 

20220120_153715.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, sartek napisał:

To opóźnienie jest wyraźnie zauważalne, powiedziałbym, że trwa to z 0,5 sekundy.

Taki efekt może być spowodowany zużyciem i w konsekwencji zbyt dużym luzem między tarczkami mpt gdy tłoczysko jest zwolnione. Ogarnąłem kilka dupek gdzie wymiana tarczek + odpowiednia grubość dystansu załatwiła sprawę, po naprawie opóźnienie nie było wyczuwalne, żadnych szarpnięć itp.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, mirasek napisał:

może być spowodowany zużyciem

Prawdopodobnie masz rację. Skrzynia ma swoje lata, 110k mil przebiegu i rzekomo nigdy nie była ruszana. Pracuje bardzo ładnie, nie szarpie, nawet to delikatne opóźnienie w załączaniu tyłu mi nie przeszkadza, więc na razie nie mam zamiaru nic z nią robić. Latem planuję wymienić olej (będzie miał trzy lata i 15k mil przebiegu) i tyle.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, ewemarkam napisał:

Masz skrzynie z VTD. Czyli nominalny rozkład niemal po równo bo chyba 55:45 albo na odwrót. Tym to się nieźle zamiata default_smile.png

Kielichów to czasem brakuje w Foresterze i imprezie ale tylnych.

Dzięki za info i rozkodowanie. Swoją drogą da się coś jeszcze z tych kodów wyczytać? 

 

O vtd poczytam w odrebnych tematach

Link to comment
Share on other sites

Taki efekt może być spowodowany zużyciem i w konsekwencji zbyt dużym luzem między tarczkami mpt gdy tłoczysko jest zwolnione. Ogarnąłem kilka dupek gdzie wymiana tarczek + odpowiednia grubość dystansu załatwiła sprawę, po naprawie opóźnienie nie było wyczuwalne, żadnych szarpnięć itp.
Jak otwierałem u siebie dupke, mierzyłem tarczki bo szukałem problemu braku napędu. Miły one niemal znamionowe grubości. A samochód wtedy teoretycznie miał chyba 218 tyś. Tam może być jeszcze problem z twardą guma na tłoku, i z opóźnieniem naciska na tarczki, albo gdzieś może być uszczypany. Chciałem u siebie tłok wymienić ale ASO zamówiło mi niewłaściwy. Więc nie wymieniłem i został stary, leży sobie gdzieś na półce chyba jeszcze.
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem, jak to wygląda u innych, ale u mnie jest to problem czysto teoretyczny. W praktyce jest to żaden problem :)

Dotychczas sądziłem wręcz, że to zasada działania.

Edited by sartek
Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, Simmi napisał:

Dzięki za info i rozkodowanie. Swoją drogą da się coś jeszcze z tych kodów wyczytać?

 

Można próbować - np. o 5EAT da się sporo wyczytać:

https://legacypic.uk/transmission/search.php?type=TG5C7CPCBB

 

 

18 godzin temu, Simmi napisał:

O vtd poczytam w odrebnych tematach

 

https://legacygt.com/forums/showthread.php/explanation-continuous-active-and-vtd-awd-systems-honest-attempt-48112.html

http://youwheel.com/home/2016/08/07/subaru-awd-system-fully-explained/

https://www.awdwiki.com/en/subaru/

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.01.2022 o 16:13, czekker napisał:

Zagwozdkę mam... otóż mam też plakietke z OBK3 kumpla i wg niej skrzynia jaką ma jest TV1B7MFCBB czyli ta sama co u mnie a jednocześnie po rozkodowaniu oznaczeń od: applied model: BP9DLSL oraz

engine type: EJ253LVDAB 

Wychodzi na to że nie występowała ona przy powyższych oznaczeniach. To błąd z tej strony czy matrixa?

Link to comment
Share on other sites

Zagwozdkę mam... otóż mam też plakietke z OBK3 kumpla i wg niej skrzynia jaką ma jest TV1B7MFCBB czyli ta sama co u mnie a jednocześnie po rozkodowaniu oznaczeń od: applied model: BP9DLSL oraz
engine type: EJ253LVDAB 
Wychodzi na to że nie występowała ona przy powyższych oznaczeniach. To błąd z tej strony czy matrixa?
Tak naprawdę to tylko Japończyki wiedziały co do czego było wsadzone.
Link to comment
Share on other sites

Hahaha... i wszystko jasne. Za wyjątkiem tego że nic nie jest jasne. Czy możemy jednak zakładać że tabliczka znamionowa mówi prawdę? Bo chyba raczej nie strona do rozkodowywania? Pogmatwane to wszystko 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...