Skocz do zawartości

Naped


Simmi

Rekomendowane odpowiedzi

Siema.

 

To nie to że nie mogę żyć i spać bez tej wiedzy ale zastanawia mnie jeden temat:

I żeby nie było, szukałem na forum i nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi...

Jak to jest z tym napędem? W sensie z jego rozdziałem. Informacje jakie znalazłem to że  randomowo jest 90:10 i moze być zmieniony na 50:50 ale znalazłem też info że 45:55 oraz 40:60. Wiem że ma to też coś wspólnego ze skrzynką. 

 

Jak ktoś ma pewne info to chętnie sie dowiem Jak to jest na prawdę, w szczególności interesuje mnie 4at przed lift ale myślę że wszyscy chętnie poczytamy o reszcie jeśli ktoś ma szeroką wiedzę 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema.
 
To nie to że nie mogę żyć i spać bez tej wiedzy ale zastanawia mnie jeden temat:
I żeby nie było, szukałem na forum i nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi...
Jak to jest z tym napędem? W sensie z jego rozdziałem. Informacje jakie znalazłem to że  randomowo jest 90:10 i moze być zmieniony na 50:50 ale znalazłem też info że 45:55 oraz 40:60. Wiem że ma to też coś wspólnego ze skrzynką. 
 
Jak ktoś ma pewne info to chętnie sie dowiem Jak to jest na prawdę, w szczególności interesuje mnie 4at przed lift ale myślę że wszyscy chętnie poczytamy o reszcie jeśli ktoś ma szeroką wiedzę 
 
 
 
Wszystko zależy jaką masz skrzynie biegów. I w zasadzie tylko od tego. Czasem występowało jeszcze LSD w tylnym dyfrze. Więc jak podasz nam model skrzyni będziemy wiedzieć więcej i rozwiejemy Twoje wątpliwości.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich ustaleń wynika, że w 4EAT występowały wersje z podziałem 80:20 (lub 90:10, różne źródła różnie podają) oraz wersje z VTD, w których wyjściowy podział był zbliżony do 50:50 (również różne źródła różnie podają). Musiałbyś podać oznaczenie skrzyni.
Drobna wskazówka: jeśli masz Outbacka z USA z 2006 roku, to wychodziły tylko skrzynie MPT, czyli te z rozdziałem 80:20 (90:10).

Edytowane przez sartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, sartek napisał:

czyli te z rozdziałem 80:20 (90:10).

Warto dodać że taki podział występuje w czasie jazdy ze stałą prędkością. Podczas ruszania i dodawania gazu on się dynamicznie zmienia. Przy ruszaniu z miejsca jest praktycznie zawsze 50:50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ewemarkam napisał:

Warto dodać że taki podział występuje w czasie jazdy ze stałą prędkością. Podczas ruszania i dodawania gazu on się dynamicznie zmienia. Przy ruszaniu z miejsca jest praktycznie zawsze 50:50.

W teorii tak. W praktyce u mnie przy ruszaniu na śliskiej nawierzchni przednie koła na plus minus jeden obrót łapią uślizg i dopiero wtedy duża część mocy idzie na tył. To opóźnienie jest wyraźnie zauważalne, powiedziałbym, że trwa to z 0,5 sekundy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem forka to mielił od razu na 4 łapy. Weryfkiwałem to nie raz, diagnozowałem skrzynie (kupiłem bez napędu na tył) i w zasadzie jak depniesz to od razu zapina MPT w pełni, przynajmniej sterownie na zawór. Ale w US to sterownie podobno jest odwrotne niż w EU. Być może stąd ta różnica. 

Edytowane przez ewemarkam
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Simmi napisał:

To nie jest USA więc jedno mogę wykluczyć

Nie dam sobie ręki uciąć, czy w Europie były tylko skrzynie z VTD. Mogły być oba rodzaje montowane, na przykład w zależności od rocznika. Nie wiem.

 

 

7 minut temu, Simmi napisał:

jeśli da się to jakoś sprawdzić łatwo po vinie czy po tym oznakowaniu skrzyni

Rzekomo na skrzyni widnieje jej oznaczenie złożone z literek i cyferek. Ma być widoczne z komory silnika patrząc od prawej strony. Piszę "rzekomo", bo w moim egzemplarzu tego oznaczenia nie ma, ale inni mają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, ipsx82 napisał:

Przy 4eat mocniejsze wdepnięcie  na starcie powoduję na śliskim delikatny uślizg tyłem jak by dostawał więcej momentu niż przód.

Potwierdzam: mija ułamek sekundy i dokładnie tak to wygląda. Jak jest bardzo ślisko, ten uślizg wcale nie jest taki delikatny. Kłania się brak kontroli trakcji :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w subaru występują kielichy? :-D 

 

A tak serio to moje idealne a zdjęcie podsyłam. Chętnie Chętnie dowiem co z tego można odczytać.

 

nawiązując do wypowiedzi powyżej To jak TC wył. To mnie się wydaje że żadnego opóźnienia nie ma i tył mieli od razu a dopiero po chwili przód zaczyna pomagać 

20220120_153715.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sartek napisał:

To opóźnienie jest wyraźnie zauważalne, powiedziałbym, że trwa to z 0,5 sekundy.

Taki efekt może być spowodowany zużyciem i w konsekwencji zbyt dużym luzem między tarczkami mpt gdy tłoczysko jest zwolnione. Ogarnąłem kilka dupek gdzie wymiana tarczek + odpowiednia grubość dystansu załatwiła sprawę, po naprawie opóźnienie nie było wyczuwalne, żadnych szarpnięć itp.

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, mirasek napisał:

może być spowodowany zużyciem

Prawdopodobnie masz rację. Skrzynia ma swoje lata, 110k mil przebiegu i rzekomo nigdy nie była ruszana. Pracuje bardzo ładnie, nie szarpie, nawet to delikatne opóźnienie w załączaniu tyłu mi nie przeszkadza, więc na razie nie mam zamiaru nic z nią robić. Latem planuję wymienić olej (będzie miał trzy lata i 15k mil przebiegu) i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ewemarkam napisał:

Masz skrzynie z VTD. Czyli nominalny rozkład niemal po równo bo chyba 55:45 albo na odwrót. Tym to się nieźle zamiata default_smile.png

Kielichów to czasem brakuje w Foresterze i imprezie ale tylnych.

Dzięki za info i rozkodowanie. Swoją drogą da się coś jeszcze z tych kodów wyczytać? 

 

O vtd poczytam w odrebnych tematach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki efekt może być spowodowany zużyciem i w konsekwencji zbyt dużym luzem między tarczkami mpt gdy tłoczysko jest zwolnione. Ogarnąłem kilka dupek gdzie wymiana tarczek + odpowiednia grubość dystansu załatwiła sprawę, po naprawie opóźnienie nie było wyczuwalne, żadnych szarpnięć itp.
Jak otwierałem u siebie dupke, mierzyłem tarczki bo szukałem problemu braku napędu. Miły one niemal znamionowe grubości. A samochód wtedy teoretycznie miał chyba 218 tyś. Tam może być jeszcze problem z twardą guma na tłoku, i z opóźnieniem naciska na tarczki, albo gdzieś może być uszczypany. Chciałem u siebie tłok wymienić ale ASO zamówiło mi niewłaściwy. Więc nie wymieniłem i został stary, leży sobie gdzieś na półce chyba jeszcze.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Simmi napisał:

Dzięki za info i rozkodowanie. Swoją drogą da się coś jeszcze z tych kodów wyczytać?

 

Można próbować - np. o 5EAT da się sporo wyczytać:

https://legacypic.uk/transmission/search.php?type=TG5C7CPCBB

 

 

18 godzin temu, Simmi napisał:

O vtd poczytam w odrebnych tematach

 

https://legacygt.com/forums/showthread.php/explanation-continuous-active-and-vtd-awd-systems-honest-attempt-48112.html

http://youwheel.com/home/2016/08/07/subaru-awd-system-fully-explained/

https://www.awdwiki.com/en/subaru/

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2022 o 16:13, czekker napisał:

Zagwozdkę mam... otóż mam też plakietke z OBK3 kumpla i wg niej skrzynia jaką ma jest TV1B7MFCBB czyli ta sama co u mnie a jednocześnie po rozkodowaniu oznaczeń od: applied model: BP9DLSL oraz

engine type: EJ253LVDAB 

Wychodzi na to że nie występowała ona przy powyższych oznaczeniach. To błąd z tej strony czy matrixa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagwozdkę mam... otóż mam też plakietke z OBK3 kumpla i wg niej skrzynia jaką ma jest TV1B7MFCBB czyli ta sama co u mnie a jednocześnie po rozkodowaniu oznaczeń od: applied model: BP9DLSL oraz
engine type: EJ253LVDAB 
Wychodzi na to że nie występowała ona przy powyższych oznaczeniach. To błąd z tej strony czy matrixa?
Tak naprawdę to tylko Japończyki wiedziały co do czego było wsadzone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...