Skocz do zawartości

Subaru outback 2.5 Br błąd p0304


Out83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Na początku zdrowych, wesołych i białych świąt. A teraz mój problem: auto  to Subaru outback IV silnik Fb25. Błąd p0304 wyskakuje czasami , zaczęło się od  mrozów, w lecie nie było problemu znika po delikatnym rozgrzaniu silnika i już się nie pojawia, choć po przełączeniu na gaz czasami słychać jak zapłon wypadnie, ale check się nie zapala. Swiece wymienione,  regulacja zaworów około 10tys. km w carfit, więc sądzę, że dobrze zrobili, cewka zamieniona, kable do cewek sprawdzone organoleptycznie i na nowo zaizolowane gdyż było podejrzenie, że jest gdzieś przebicie. Gdzie i jak dalej szukać nie mam pojęcia, więc czekam na jakąś poradę i z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A FB nie ma czasem Tzw fajko cewek? Więc nie ma tu mowy o kablach WN.  Mrozy powodują czasem cyrk przy lpg. Gaz jest zimny w wężu i dlatego może szarpać po przełączeniu. Skład gazu zimą też jest inny. Ja bym proponował włączyć w LPG podgrzewanie wtrysków, to upuszcza zimny gaz z węża. Nic więcej nie robi. A łagodzi zimą moment przełączania

 

Zamień jeszcze świece zapłonowe miejscami.  Czasem to właśnie winowajca. To że nowe nie wykreśla ich z grona podejrzanych.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na każdy cylinder przypada cewka więc nie ma kabli wn. Do cewek idą 3 przewody które są na nowo zaizolowane podejrzenie przetraci lub jakiś gryzoń ;). Podgrzewanie wtrysku gazu jest włączone więc to też odpada. Swiece jak i cewki zostały zamienione by wykluczyć ich niesprawność. Teraz przy mrozie  -15 problem nie wystąpił. Auto odpala na bp więc podejrzewam jeszcze możliwość zacinającego się wtrysku pb. Ale z drogiej strony  na gazie też występuje wypadanie choć sporadyczne  więc jestem w kopce. Pytanie czy wtryski pb są przypisane do cylindra czy też można je podmieniać? 

Edytowane przez Out83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie jak masz możliwość korekty oraz wyprzedzenie zapłonu.(zbyt duże korekty spowodują problemy)

Sprawdź układ dolotowy jego szczelność.

 

 

Wtryskiwacze sprawdź na końcu (łatwo ściąć uszczelki przy zakładaniu wtryskiwaczy)

 

Jeśli jesteś odważny to możesz użyć wody do weryfikacji tego czy problem nie leży w układzie zasilania Iskrą.(możesz wodzie zwiększyć przewodzenie)

 

Samo ECU ma różną czułość na wypadanie zapłonu.

W moim EJ 20 błąd wypadania zapłonu nigdy nie występuję w zasadzie nawet gdy wypniesz przewód WN ze świecy to ECU nie zgłosi prędko błędu a silnik telepie.

W EJ 25 ECU jest bardziej czułe na te błędy

 

NWM czy w silnikach FB ECU nie było za czułe i część osób to modyfikowała 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś doszedłem do wniosku, że prawdopodobnie na 70% to wina wtrysku bp. Auto znów zaczęło palić na 3 gary, po przełączeniu na lpg uspokoiło się. Była to jednorazowa sytuacja, bo wcześniej zanim przełączył się na lpg musiał się zagrzać, więc wypadanie też się skończyło. Terez parę pytań jak to sprawdzić na 100% czy to wtrysk pb bez jego wyciągania? Czy można auto odpalić na lpg i jak to zrobić? Czy zastosować jakiś preparat do czyszczenia wtrysków i po prostu jeździć na bp? A może macie jakieś inne pomysły? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości sterowników od LPG jest opcja sprawdzania wtrysków.

 

Niestety na zimnym trudno o diagnostykę chyba że masz np grzałkę DEFA wtedy zagrzejesz sobie płyn chłodniczy.

 

Ewentualnie opalarka grzać reduktor, instalacje powinny mieć możliwość odpalenia awaryjnego na LPG

Edytowane przez SubaruLPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja lpg optima, reduktor shark 1500, w programie optima nie widziałem funkcji sprawdzania wtrysków. Chyba że się mylę to proszę o radę gdzie i jak to zrobić. I czy uszkodzony wtrysk bp mógł dawać błędne korekty wtryskowi lpg przez co czasami wypadał zapłon na lpg? 

Edytowane przez Out83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Out83 napisał:

Instalacja lpg optima, reduktor shark 1500, w programie optima nie widziałem funkcji sprawdzania wtrysków. Chyba że się mylę to proszę o radę gdzie i jak to zrobić. I czy uszkodzony wtrysk bp mógł dawać błędne korekty wtryskowi lpg przez co czasami wypadał zapłon na lpg? 

Nie powinien, wtrysk LPG otwiera się tak samo jak wtrysk PB. Jest tam jakiś mnożnik czasu otwarcia itd. Jeśli faktycznie przypuszczasz że to LPG, to powinno się dać wyłączyć pojedyncze wtryskiwacze LPG. Np silnik pracuje na trzech LPG i jednym PB. Zapłon może wypadać także jak jest ubogo na tym cylindrze. Możesz zamienić samemu jeszcze wtryskiwacze LPG. 

 

Godzinę temu, pablonas napisał:

Instalacja lpg ma duży przebieg?

Tu jest bardzo dobre pytanie. Wtryski jak i reduktor nie są wieczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece jak wykręcałeś wyglądały identycznie?

 

Jeszcze możesz zresetować korekty ECU silnika. jeśli tego nie robiłeś.

Rozjechana mapa LPG spowoduje że na PB będzie samochód źle pracował.

dlatego pytanie padło o korekty.

 

Możesz mieć też np nie szczelny układ wydechowy na łączeniu bloku z kolektorem.

Da to taki rezultat że sensor O2 będzie próbował dobrać mieszankę która z założenia jest nie poprawna.

A jest taka szansa że nagrzewający się kolektor plus blok daje większą szczelność (teoria troszkę naciągana ale możliwa)

 

Edytowane przez SubaruLPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobił test z zakręceniem zaworu w butli z lpg żeby odciąć na sztywno dopływ gazu. Pojeździć kilka dni na samej benzynie i zobaczyć czy będzie jakaś zmiana. Parownik może i nowy ale warto zweryfikować czy przypadkiem nie puszcza lpg w kolektor ssący.

Prosty test i darmowy, a może dać sporo odpowiedzi.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu około 500km na bp z zamkniętym zaworem w  butli lpg oraz dodatkiem do czyszczenia wtrysków nadal jest sporadyczne wypadanie na lpg. Na bp nie ma mrozów i jak do tej pory problem nie wystąpił auto pali normalnie na 4 cylindey. Sprawdziłem korekty STFT 6,35% i LTFT -26,5% podczas wypadania zapłonu na lpg STFT podskakuje o 2 i zaraz wraca . Mam nadzieję za apk. dobrze pokazuje. Nie znam się na tym ale chyba sporo za dużo. Macie jakieś rady? 

Screenshot_20220104_131448_mureung.obdproject.jpg

Edytowane przez Out83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2021 o 11:48, Out83 napisał:

Świeca była okopcona.

To chyba wskazuje na złe spalanie z powodu? słaba iskra, za bogata mieszanka? I jedno i drugie może chyba skutkować wypadaniem zapłonu. Dodatkowo, "rozjeżdża" korekty. Sonda O2 widzi uśredniony skład spalin. Gdy na jednym z cylindrów jest za bogato sonda wskazuje, że jest bogato i ecu uwala paliwo na wszystkie wtryski. Na tych, na których było dobrze będzie teraz za ubogo - knocki, cofanie zapłonu, spadek mocy i nierówne przyspieszanie. Taka "domorosła" teoria.

45 minut temu, Out83 napisał:

Po przejechaniu około 500km na bp

A resetowałeś ecu po zamknięciu LPG? Jeżeli nie to być może 500 km to za mało żeby ecu poprawnie skonfigurował korekty;

(-) 26% long term. to zdecydowanie za dużo. Gdzieś czytałem, że > 15% ecu nie jest w stanie samoistnie dostosować korekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...