Out83 Opublikowano 26 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2021 Witam wszystkich. Na początku zdrowych, wesołych i białych świąt. A teraz mój problem: auto to Subaru outback IV silnik Fb25. Błąd p0304 wyskakuje czasami , zaczęło się od mrozów, w lecie nie było problemu znika po delikatnym rozgrzaniu silnika i już się nie pojawia, choć po przełączeniu na gaz czasami słychać jak zapłon wypadnie, ale check się nie zapala. Swiece wymienione, regulacja zaworów około 10tys. km w carfit, więc sądzę, że dobrze zrobili, cewka zamieniona, kable do cewek sprawdzone organoleptycznie i na nowo zaizolowane gdyż było podejrzenie, że jest gdzieś przebicie. Gdzie i jak dalej szukać nie mam pojęcia, więc czekam na jakąś poradę i z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dracula Opublikowano 26 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2021 Kable WN zaizolowane z powodu podejzenia przebicia???Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 26 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2021 (edytowane) A FB nie ma czasem Tzw fajko cewek? Więc nie ma tu mowy o kablach WN. Mrozy powodują czasem cyrk przy lpg. Gaz jest zimny w wężu i dlatego może szarpać po przełączeniu. Skład gazu zimą też jest inny. Ja bym proponował włączyć w LPG podgrzewanie wtrysków, to upuszcza zimny gaz z węża. Nic więcej nie robi. A łagodzi zimą moment przełączania Zamień jeszcze świece zapłonowe miejscami. Czasem to właśnie winowajca. To że nowe nie wykreśla ich z grona podejrzanych. Edytowane 26 Grudnia 2021 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Out83 Opublikowano 27 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 (edytowane) Na każdy cylinder przypada cewka więc nie ma kabli wn. Do cewek idą 3 przewody które są na nowo zaizolowane podejrzenie przetraci lub jakiś gryzoń . Podgrzewanie wtrysku gazu jest włączone więc to też odpada. Swiece jak i cewki zostały zamienione by wykluczyć ich niesprawność. Teraz przy mrozie -15 problem nie wystąpił. Auto odpala na bp więc podejrzewam jeszcze możliwość zacinającego się wtrysku pb. Ale z drogiej strony na gazie też występuje wypadanie choć sporadyczne więc jestem w kopce. Pytanie czy wtryski pb są przypisane do cylindra czy też można je podmieniać? Edytowane 27 Grudnia 2021 przez Out83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 27 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 Sprawdź sobie jak masz możliwość korekty oraz wyprzedzenie zapłonu.(zbyt duże korekty spowodują problemy) Sprawdź układ dolotowy jego szczelność. Wtryskiwacze sprawdź na końcu (łatwo ściąć uszczelki przy zakładaniu wtryskiwaczy) Jeśli jesteś odważny to możesz użyć wody do weryfikacji tego czy problem nie leży w układzie zasilania Iskrą.(możesz wodzie zwiększyć przewodzenie) Samo ECU ma różną czułość na wypadanie zapłonu. W moim EJ 20 błąd wypadania zapłonu nigdy nie występuję w zasadzie nawet gdy wypniesz przewód WN ze świecy to ECU nie zgłosi prędko błędu a silnik telepie. W EJ 25 ECU jest bardziej czułe na te błędy NWM czy w silnikach FB ECU nie było za czułe i część osób to modyfikowała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Out83 Opublikowano 27 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 Układ dolotowy sprawdzałem jest szczelny. Korekty i wyprzedzenie sprawdzę jak będę mil chwilę to wkleję do weryfikacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Out83 Opublikowano 27 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 Dziś doszedłem do wniosku, że prawdopodobnie na 70% to wina wtrysku bp. Auto znów zaczęło palić na 3 gary, po przełączeniu na lpg uspokoiło się. Była to jednorazowa sytuacja, bo wcześniej zanim przełączył się na lpg musiał się zagrzać, więc wypadanie też się skończyło. Terez parę pytań jak to sprawdzić na 100% czy to wtrysk pb bez jego wyciągania? Czy można auto odpalić na lpg i jak to zrobić? Czy zastosować jakiś preparat do czyszczenia wtrysków i po prostu jeździć na bp? A może macie jakieś inne pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 27 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 (edytowane) W większości sterowników od LPG jest opcja sprawdzania wtrysków. Niestety na zimnym trudno o diagnostykę chyba że masz np grzałkę DEFA wtedy zagrzejesz sobie płyn chłodniczy. Ewentualnie opalarka grzać reduktor, instalacje powinny mieć możliwość odpalenia awaryjnego na LPG Edytowane 27 Grudnia 2021 przez SubaruLPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Out83 Opublikowano 27 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 (edytowane) Instalacja lpg optima, reduktor shark 1500, w programie optima nie widziałem funkcji sprawdzania wtrysków. Chyba że się mylę to proszę o radę gdzie i jak to zrobić. I czy uszkodzony wtrysk bp mógł dawać błędne korekty wtryskowi lpg przez co czasami wypadał zapłon na lpg? Edytowane 27 Grudnia 2021 przez Out83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 27 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 Instalacja lpg ma duży przebieg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 27 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 2 godziny temu, Out83 napisał: Instalacja lpg optima, reduktor shark 1500, w programie optima nie widziałem funkcji sprawdzania wtrysków. Chyba że się mylę to proszę o radę gdzie i jak to zrobić. I czy uszkodzony wtrysk bp mógł dawać błędne korekty wtryskowi lpg przez co czasami wypadał zapłon na lpg? Nie powinien, wtrysk LPG otwiera się tak samo jak wtrysk PB. Jest tam jakiś mnożnik czasu otwarcia itd. Jeśli faktycznie przypuszczasz że to LPG, to powinno się dać wyłączyć pojedyncze wtryskiwacze LPG. Np silnik pracuje na trzech LPG i jednym PB. Zapłon może wypadać także jak jest ubogo na tym cylindrze. Możesz zamienić samemu jeszcze wtryskiwacze LPG. Godzinę temu, pablonas napisał: Instalacja lpg ma duży przebieg? Tu jest bardzo dobre pytanie. Wtryski jak i reduktor nie są wieczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 27 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 U mnie wtryski LOVATO SMART K wytrzymały 120tys, ale już od 100tys się kończyły... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Out83 Opublikowano 28 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2021 (edytowane) Reduktor jest nowy ma może z 3tys km, wtryski lpg też były zamienianiane . Nic to nie pomogło Edytowane 28 Grudnia 2021 przez Out83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 28 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2021 (edytowane) Świece jak wykręcałeś wyglądały identycznie? Jeszcze możesz zresetować korekty ECU silnika. jeśli tego nie robiłeś. Rozjechana mapa LPG spowoduje że na PB będzie samochód źle pracował. dlatego pytanie padło o korekty. Możesz mieć też np nie szczelny układ wydechowy na łączeniu bloku z kolektorem. Da to taki rezultat że sensor O2 będzie próbował dobrać mieszankę która z założenia jest nie poprawna. A jest taka szansa że nagrzewający się kolektor plus blok daje większą szczelność (teoria troszkę naciągana ale możliwa) Edytowane 28 Grudnia 2021 przez SubaruLPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Out83 Opublikowano 28 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2021 Świeca była okopcona. Mapy lpg nie są rozjechane a połączenie silnika z kolektorem szczelne parę miesięcy temu były wymieniane uszczelki kolektora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 28 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2021 Ja bym zrobił test z zakręceniem zaworu w butli z lpg żeby odciąć na sztywno dopływ gazu. Pojeździć kilka dni na samej benzynie i zobaczyć czy będzie jakaś zmiana. Parownik może i nowy ale warto zweryfikować czy przypadkiem nie puszcza lpg w kolektor ssący. Prosty test i darmowy, a może dać sporo odpowiedzi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 29 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2021 Bardzo dobry i tani pomysł. Wszystkie inne nie dają gwarancji wyłączenia skutecznego LPG. ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Out83 Opublikowano 29 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2021 Warto spróbować. Za parę dni dam znać jakie efekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Out83 Opublikowano 4 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 (edytowane) Po przejechaniu około 500km na bp z zamkniętym zaworem w butli lpg oraz dodatkiem do czyszczenia wtrysków nadal jest sporadyczne wypadanie na lpg. Na bp nie ma mrozów i jak do tej pory problem nie wystąpił auto pali normalnie na 4 cylindey. Sprawdziłem korekty STFT 6,35% i LTFT -26,5% podczas wypadania zapłonu na lpg STFT podskakuje o 2 i zaraz wraca . Mam nadzieję za apk. dobrze pokazuje. Nie znam się na tym ale chyba sporo za dużo. Macie jakieś rady? Edytowane 4 Stycznia 2022 przez Out83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 4 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 W dniu 28.12.2021 o 11:48, Out83 napisał: Świeca była okopcona. To chyba wskazuje na złe spalanie z powodu? słaba iskra, za bogata mieszanka? I jedno i drugie może chyba skutkować wypadaniem zapłonu. Dodatkowo, "rozjeżdża" korekty. Sonda O2 widzi uśredniony skład spalin. Gdy na jednym z cylindrów jest za bogato sonda wskazuje, że jest bogato i ecu uwala paliwo na wszystkie wtryski. Na tych, na których było dobrze będzie teraz za ubogo - knocki, cofanie zapłonu, spadek mocy i nierówne przyspieszanie. Taka "domorosła" teoria. 45 minut temu, Out83 napisał: Po przejechaniu około 500km na bp A resetowałeś ecu po zamknięciu LPG? Jeżeli nie to być może 500 km to za mało żeby ecu poprawnie skonfigurował korekty; (-) 26% long term. to zdecydowanie za dużo. Gdzieś czytałem, że > 15% ecu nie jest w stanie samoistnie dostosować korekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Out83 Opublikowano 4 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 ECU nie było resetowane. Czy samo odłączenie aku wystarczy do takiego resetu? Świece wymienione na nowe z cewek tylko 1 reszta podmieniona by wykluczyć uszkodzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 4 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 30 minut temu, Out83 napisał: Czy samo odłączenie aku wystarczy do takiego resetu? Wystarczy, tak ze 2 minuty aby gdzieś mu w pojemnościach nic prądu nie zostało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Out83 Opublikowano 4 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 Ok dziękuje za odpowiedź. Rozumiem ze po wszystkim korekty powinny wskazywać 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 4 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 Przez chwilę... One się błyskawicznie zaaczynaja "uczyć"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Out83 Opublikowano 4 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 Ok zrobiłem jak piszesz. Korekty wskazują 0. Zakręcę butlę z gazem trochę przejadę i zobaczymy jak wyjda korekty. Jeżeli będą w normie to zobaczę na lpg czy się dużo zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się