Skocz do zawartości

Legacy 4 165km brak mocy?


Mateusz Wiktor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ogólnie ostatnio odczułem spadek mocy mojego legacy. Resetowalem komputer, nie pomogło. Wymieniłem świece, przepływomierz, wyczyściłem przepustnice. Nie pomaga.

Ciężko dogonić mi audi a4 1.6 101km. 

Wcześniejsze moje auta jak mazda 6 2.0 136km, peugeot 406 2.0 132km przyspieszały dużo lepiej. 

Czy ktoś ma pomysł gdzie szukać dalej? 

Jeśli porównanie z audi nie przemawia to impreza kombi 125km też jedzie lepiej niż moje legacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dracula napisał:

Jakies bledy? Zawory zmiennych faz, pompa powietrza wtornego?

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka
 

Brak błędów. Zawory zmiennych faz. Z 1 był problem. Został wymieniony, wyczyszczone i teraz działają. Pompa powietrza wtórnego. Niewiem jak ja zdiagnozowć. Jest nadal zamontowana. Lecz zauważyłem że po załączeniu owej pompy auto zaczyna mocniej "dymić". Zauważalne najbardziej przy dużej wilgotności powietrza na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, ura_bus napisał:

A sprawdzałeś odczyty kąta wyprzedzenia zapłonu?

Nie wiem czy to https://www.romraider.com/forum/topic2772.html u ciebie zadziała: wystarczy do tego kabelek KKL VAG z alledrogo.

Pozdrawiam,

 

Kkl mam. Spróbuję sprawdzić. Wiem narazie tylko tyle że w okolicy 3 tys obrotów zapłon cofany jest o około 3 stopnie przez czujnik spalania stylowego. Potem jest 0.

Dodatkowo afr jest przy pełnym otwarciu przepustnicy w okolicach 11.89. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mateusz Wiktor napisał:

przez czujnik spalania

Nie wiem czy AFR 11.89 przy WOT to jednak nie za ubogo.

2 godziny temu, Mateusz Wiktor napisał:

przez czujnik spalania stylowego

Jak są knock`i to auto nie będzie jechało tak jak powinno. Prawdopodobnie za uboga mieszanka. U mnie ECU ujmuje paliwa na wszystkich zakresach doładowania co wskazuje na przelanie ale gdy stale leje np. 1 wtrysk a ECU skraca czas wtrysku na wszystkich cylindrach bo widzi za bogato (sonda O2 mierzy uśrednione spaliny ze wszystkich cylindrów) to na 3 cylindrach będzie za ubogo. Pojawią się knock`i i ECU zacznie cofać zapłon.

 

2 godziny temu, Mateusz Wiktor napisał:

Potem jest 0.

 Gdzieś czytałem, że w open loop ECU ignoruje sondę O2 (AFR) i jedzie wg przepływki i mapy czyli nie kombinuje z czasami wtrysku.

Wtedy przy sprawnej przepływce nie będzie ubogo i nie pojawią się knock`i i cofanie zapłonu.

 

Pozdrawiam,

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ura_bus napisał:

Nie wiem czy AFR 11.89 przy WOT to jednak nie za ubogo.

Jak są knock`i to auto nie będzie jechało tak jak powinno. Prawdopodobnie za uboga mieszanka. U mnie ECU ujmuje paliwa na wszystkich zakresach doładowania co wskazuje na przelanie ale gdy stale leje np. 1 wtrysk a ECU skraca czas wtrysku na wszystkich cylindrach bo widzi za bogato (sonda O2 mierzy uśrednione spaliny ze wszystkich cylindrów) to na 3 cylindrach będzie za ubogo. Pojawią się knock`i i ECU zacznie cofać zapłon.

 

 Gdzieś czytałem, że w open loop ECU ignoruje sondę O2 (AFR) i jedzie wg przepływki i mapy czyli nie kombinuje z czasami wtrysku.

Wtedy przy sprawnej przepływce nie będzie ubogo i nie pojawią się knock`i i cofanie zapłonu.

 

Pozdrawiam,

 

 

 

Odnośnie lejących wtrysków. Można raczej to wykluczyć. Mam LPG. Auto na LPG i na benzynie jedzie identycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mateusz Wiktor napisał:

Odnośnie lejących wtrysków. Można raczej to wykluczyć. Mam LPG. Auto na LPG i na benzynie jedzie identycznie.

Poza przypadkiem, że wtrysk benzynowy po prostu się nie domyka.

LPG nie wyłącza pompy paliwa, listwy wtryskowe są cały czas zasilane.

Nie twierdzę, że tak jest u ciebie. Nie wiem.

Jakaś przyczyna mulenia jednak jest i to na obu paliwach a zły skład mieszanki to chyba najczęściej występujący przypadek.

Problem jest albo w dawkowaniu paliwa albo widzianej przez ECU ilości powietrza.

Przyczyny elektryczne (cewki, przewody, świece) pomijam.

   

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo świeżym posiadaczem Subaru 2.0 165KM BP ale nie jednego Japończyka miałem:D I jako tako się odczytałem jeżeli chodzi o mocy. Ale do meritum :D Czy wiesz kiedy ostatnio były REGULOWANE LUZY ZAWOROWE? Normalnie robi się to ok. co 60tyś km.Jeżeli w LPG to częściej 30-40tyś km. Brak tej czynności doprowadza m.in do utraty mocy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MalySiemas napisał:

Jestem bardzo świeżym posiadaczem Subaru 2.0 165KM BP ale nie jednego Japończyka miałem:D I jako tako się odczytałem jeżeli chodzi o mocy. Ale do meritum :D Czy wiesz kiedy ostatnio były REGULOWANE LUZY ZAWOROWE? Normalnie robi się to ok. co 60tyś km.Jeżeli w LPG to częściej 30-40tyś km. Brak tej czynności doprowadza m.in do utraty mocy. Pozdrawiam

Sprawdzane były 3 tys km temu. Mam ej20f czyli wzmacniane gniazda 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 5 resecie komputera z rzędu auto odrzyło. Ale tylko na około 10.km. potem znowu muli. Zdarza się często że występuje efekt zalewania. Czyli poniżej 3.5 tys obrotów ścianę gaz w opór to auto dławi się, szarpie i nie jedzie. Ścianę gaz w połowie to rozpędza się. Potem reset komputera i ta przypadłość znika na kilkanaście km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Hej,

 

Mam od niedawna te same objawy (Legacy IV 2005 2.5L wolno ssak 95/lpg) już wymieniłem wszystko i wyczyściłem co się dało, posprawdzałem i auto nadal nie ma mocy.

Boje się nim jeździć aby czegoś bardziej nie zepsuć ale Mateusz Wiktor jak u ciebie zakończyła się sprawa z tym problemem ?

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie za fałszywe spalanie stukowe odpowiadała luźna śrubka osłony wydechu, tarabanila w okolicy 2-3 tys obr i czujnik myślał, że to spalanie stukowe. 

Poczytaj o spalaniu stukowym w ej20. Temat rzeka, ale może jakoś naprowadzi Cie na właściwy trop. Dodam, że ja wymieniłem czujnik spalania stukowego na ori, 1 lambde, czyscilem przepustnice, przykrecalem czujnik w inne miejsce, jezdzilem z podwieszonym, poprawiałem kable masowe, oraz inne dziwne rzeczy. Doszedłem jednak do jednego wniosku, mulenie występuje tylko gdy jest ciepło, w zimie samochód latał jak trzeba, ale to tylko moje obserwacje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dbdgonzo napisał:

U mnie za fałszywe spalanie stukowe odpowiadała luźna śrubka osłony wydechu, tarabanila w okolicy 2-3 tys obr i czujnik myślał, że to spalanie stukowe. 

Poczytaj o spalaniu stukowym w ej20. Temat rzeka, ale może jakoś naprowadzi Cie na właściwy trop. Dodam, że ja wymieniłem czujnik spalania stukowego na ori, 1 lambde, czyscilem przepustnice, przykrecalem czujnik w inne miejsce, jezdzilem z podwieszonym, poprawiałem kable masowe, oraz inne dziwne rzeczy. Doszedłem jednak do jednego wniosku, mulenie występuje tylko gdy jest ciepło, w zimie samochód latał jak trzeba, ale to tylko moje obserwacje 

Ale CZAJA48  nie ma EJ20 wiec to odpada:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dbdgonzo   już akurat ktoś inny mi napisał ze to może być wina ,,Czujnika Spalania Stukowego,,  hmmm ciekawe.

kozi-24 to prawda ja mam ej253

Edytowane przez CZAJA48
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...