Jump to content

Mateusz Wiktor

Nowy
  • Posts

    74
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Nowy Sącz
  • Auto
    Legacy IV 2.0 EJ20F 165km

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Mateusz Wiktor's Achievements

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

6

Reputation

  1. Dzisiaj wykopałem czujnik i przekręciłem go w inne miejsce (według poradnika z forum. Stuki nadal się pojawiają ale już max 3.5 deg. Dla testu odkręciłem go całkowicie. Zawieciłwm na kablu. Nie poznałem swojego auta. Dużo lepiej przyśpiesza itp. jednak co jeśli te stuki realnie się pojawiają? Zamówię zamiennik i zobaczymy co i jak.
  2. Używany czujnik? Nowe z tego co widziałem to dużo większy koszt.
  3. Wygrzebałem dzisiaj kabelek od vaga. Vag kkl. Podłączyłem do Subaru (działa o dziwo ) wartosc stuków przy przyspieszaniu wynosiła między -1.5 do - 4.5 deg. Dla mnie ta jednostka to czarna magia. Czy komuś to coś mówi ? Dodatkowo komputer przy 100% wciśniętym gazie pokazuje otwarcie przepustnicy na poziomie około 74% Zmienne fazy rozrządu dziaja. Tylko zauważyłem że wartości z lewej strony spadają z większym opuźnieniem. (W porównaniu do prawej) Niewiem czy coś wnoszą moje obserwacje, ale dzisiaj objechała mnie audi a4b5 1.6 z gazem Więc coś jest chyba nie tak (Sprawdzane programem fressm, torqu, oraz JDMscan (1 na laptopie, 2 ostatnie na androidzie.)
  4. Zmienne fazy- czyscilem około 3 tygodni temu, wymieniałem oringi itp. komputer bez błędów. Pompa powietrza jest, EGR jest 2 katy są, nowa 1 sonda (4 tys nalotu)
  5. Legacy 4 2006r 2.0 ej20f 165km Witam. Mój legacy ma strasznie zmiennym humor. W ciągu 1 dnia nią auto zmienia się drastycznie. Bardzo rzwawo się rozpędza, jest bardzo elastyczny. Jednym słowem "jedzie" idealnie. Parking, 20 minut przerwy. Odpalam i auto zaczyna szarpać pomiędzy 2700-3200 obrotów. Strasznie mułowato jedzie. Nie chcę się rozpędzać, poniżej 3 tys obrotow można pomarzyć o jakimkolwiek przyśpieszeniu. Obroty falują. Znowu zostawiam auto na parkingu na 10 minut. Przychodzę spowrotem odpalam. Auto znowu dostało kopa. Fajnie się zbiera (już od 1500 obr czuć przyspieszenie) aż miło się jeździ. Tak przez 10 minut. Potem zatrzymuje się przy światłach i auto znowu zaczyna być mulowate. Nie chcę się rozpędzać. Jest to przykładowy scenariusz z 1 z dni. W ciągu miesiąca raz mi się udało przejechać 100 km bez żadnych problemów, rzwawym samochodem Straszne humorki stroii mi legacy co jest dość denerwujące. Ktos może wie gdzie szukać przyczyny takiego zachowania? Groziłem mu karą typu zalanie gorszego paliwa ale to nie pomaga
  6. Po długim poszukiwaniu, przeglądaniem stron z częściami i rozpisano pololeii wszystkich Subaru okazało się że ten dyfer wystempowal w wielki Subaru. (Były też wersję z lsd o tym przełożeniu tylko w Polsce ciężko dostać) Udało mi się zakupić dyferencjał z outbacka 2 3.0h6 automat z 2001r. Identyczny dyferencjał. Stary został rozebrany do sekcji zwłok. Jednak straty są poważniejsze niż mysłalem i sam się dziwię że dojechałem do mechanika na kołach.
  7. 2.5 ma inne przełożenie z tego co mi wiadomo
  8. Olej był. Wszystko tak jak powinno. Zerwało zęby na wałku atakującym albo satelicie dokładnie nie pamiętam
  9. Witam. W moim legacy dyferencjał tylny odmówił posłuszeństwa (zmielone zęby) Czy może ktoś wie czy w innych Subaru był montowany taki sam dyfer? Obecny ma przełożenie 9/37. Czy jest opcja montażu dyfra że szperą tylną :)? legacy 4 2006r 2.0B 165km ej20f.
  10. Ciekawy temat. Czy ktoś uporał się z tym ?
  11. Zastanawiałem się nad zaworem zamiennikiem z skf ale niewiem czy warto. Ori około 500 chodzą. Też ciekawi mnie inny fakt. Po wyczyszczeniu zaworów od zmiennych faz i zamianie miejscami legacy szło jak głupie. Było czy. Te 165km. Wczoraj wracając do domu nagle zonk. Jadę pod górę 2.500obrotow i gaz do deski i dławi, szarpie, nie chce jechać. Ujmuje mu gazu daje w połowie to jedzie lepiej. Efekt jakby zalewało świece. Brak błędów. Kasuje błędy co powoduje reset ecu. Jedzie już lepiej (brak efektu jakby zalewania) ale gorzej jak wcześniej. Teraz niewiem co mu jest. Poza ecu wadliwe?
  12. Dla osób które szukają odpowiedzi na to pytanie: Przełożyłem zawory zmiennych faz (lewy na prawy i prawy na lewy). Oczywiście wcześniej je wyczyściłem oraz sprawdziłem czy po podaniu napięcia się otwierają. Oba pracowały identycznie. A jednak z jednym jest coś nie halo. Błąd p0021 już nie wyskakuje tylko p0011. Czyli teraz występuje problem na banku 1 a nie na drugim jak wcześniej. Czyli już jestem pewny że to wina zaworu, i już wiem dokładnie którego.
  13. Może być też tak że instalacja gazowa po przełaczeniu odcina pompkę paliwa. Spróbuj po jeździe na gazie przełączyć go na benzynę. Czy przełączy odrazu czy zgaśnie.
  14. Tylko logicznie myśląc jeśli 1 czujnik jest walnięty to po zamianie miejscami powinien błąd się zmienić na niewłaściwe położenie ale drugiego wałka. Czyli błąd p0011 a jednak został ten sam błąd czyli problem dalej występuje na 1 z stron
×
×
  • Create New...