Jump to content

Mateusz Wiktor

Nowy
  • Posts

    83
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Nowy Sącz
  • Auto
    Legacy IV 2.0 EJ20F 165km

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Mateusz Wiktor's Achievements

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

8

Reputation

  1. Blachy na kolektorze wydechowym na 100%. Nagraj dźwięk i wrzuć ☺️
  2. Mam taki sam dźwięk. Od... 60.tysiecy km. Podejrzewana jest lewa głowica. W moim przypadku używając stetoskopy dźwięk jest najgłośniejszy właśnie na głowicy od strony kierowcy.
  3. Po 5 resecie komputera z rzędu auto odrzyło. Ale tylko na około 10.km. potem znowu muli. Zdarza się często że występuje efekt zalewania. Czyli poniżej 3.5 tys obrotów ścianę gaz w opór to auto dławi się, szarpie i nie jedzie. Ścianę gaz w połowie to rozpędza się. Potem reset komputera i ta przypadłość znika na kilkanaście km.
  4. Sprawdzane były 3 tys km temu. Mam ej20f czyli wzmacniane gniazda
  5. Odnośnie lejących wtrysków. Można raczej to wykluczyć. Mam LPG. Auto na LPG i na benzynie jedzie identycznie.
  6. Kkl mam. Spróbuję sprawdzić. Wiem narazie tylko tyle że w okolicy 3 tys obrotów zapłon cofany jest o około 3 stopnie przez czujnik spalania stylowego. Potem jest 0. Dodatkowo afr jest przy pełnym otwarciu przepustnicy w okolicach 11.89.
  7. Oba katy na swoim miejscu. Stan niewiadomo. Niema błędów od emisji spalin.
  8. Brak błędów. Zawory zmiennych faz. Z 1 był problem. Został wymieniony, wyczyszczone i teraz działają. Pompa powietrza wtórnego. Niewiem jak ja zdiagnozowć. Jest nadal zamontowana. Lecz zauważyłem że po załączeniu owej pompy auto zaczyna mocniej "dymić". Zauważalne najbardziej przy dużej wilgotności powietrza na zewnątrz.
  9. Witam. Ogólnie ostatnio odczułem spadek mocy mojego legacy. Resetowalem komputer, nie pomogło. Wymieniłem świece, przepływomierz, wyczyściłem przepustnice. Nie pomaga. Ciężko dogonić mi audi a4 1.6 101km. Wcześniejsze moje auta jak mazda 6 2.0 136km, peugeot 406 2.0 132km przyspieszały dużo lepiej. Czy ktoś ma pomysł gdzie szukać dalej? Jeśli porównanie z audi nie przemawia to impreza kombi 125km też jedzie lepiej niż moje legacy.
  10. Dzisiaj wykopałem czujnik i przekręciłem go w inne miejsce (według poradnika z forum. Stuki nadal się pojawiają ale już max 3.5 deg. Dla testu odkręciłem go całkowicie. Zawieciłwm na kablu. Nie poznałem swojego auta. Dużo lepiej przyśpiesza itp. jednak co jeśli te stuki realnie się pojawiają? Zamówię zamiennik i zobaczymy co i jak.
  11. Używany czujnik? Nowe z tego co widziałem to dużo większy koszt.
  12. Wygrzebałem dzisiaj kabelek od vaga. Vag kkl. Podłączyłem do Subaru (działa o dziwo ) wartosc stuków przy przyspieszaniu wynosiła między -1.5 do - 4.5 deg. Dla mnie ta jednostka to czarna magia. Czy komuś to coś mówi ? Dodatkowo komputer przy 100% wciśniętym gazie pokazuje otwarcie przepustnicy na poziomie około 74% Zmienne fazy rozrządu dziaja. Tylko zauważyłem że wartości z lewej strony spadają z większym opuźnieniem. (W porównaniu do prawej) Niewiem czy coś wnoszą moje obserwacje, ale dzisiaj objechała mnie audi a4b5 1.6 z gazem Więc coś jest chyba nie tak (Sprawdzane programem fressm, torqu, oraz JDMscan (1 na laptopie, 2 ostatnie na androidzie.)
  13. Zmienne fazy- czyscilem około 3 tygodni temu, wymieniałem oringi itp. komputer bez błędów. Pompa powietrza jest, EGR jest 2 katy są, nowa 1 sonda (4 tys nalotu)
  14. Legacy 4 2006r 2.0 ej20f 165km Witam. Mój legacy ma strasznie zmiennym humor. W ciągu 1 dnia nią auto zmienia się drastycznie. Bardzo rzwawo się rozpędza, jest bardzo elastyczny. Jednym słowem "jedzie" idealnie. Parking, 20 minut przerwy. Odpalam i auto zaczyna szarpać pomiędzy 2700-3200 obrotów. Strasznie mułowato jedzie. Nie chcę się rozpędzać, poniżej 3 tys obrotow można pomarzyć o jakimkolwiek przyśpieszeniu. Obroty falują. Znowu zostawiam auto na parkingu na 10 minut. Przychodzę spowrotem odpalam. Auto znowu dostało kopa. Fajnie się zbiera (już od 1500 obr czuć przyspieszenie) aż miło się jeździ. Tak przez 10 minut. Potem zatrzymuje się przy światłach i auto znowu zaczyna być mulowate. Nie chcę się rozpędzać. Jest to przykładowy scenariusz z 1 z dni. W ciągu miesiąca raz mi się udało przejechać 100 km bez żadnych problemów, rzwawym samochodem Straszne humorki stroii mi legacy co jest dość denerwujące. Ktos może wie gdzie szukać przyczyny takiego zachowania? Groziłem mu karą typu zalanie gorszego paliwa ale to nie pomaga
×
×
  • Create New...