Skocz do zawartości

Jakie gumy do ForesterSG?


jemiouu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Pytanko do szanownego grona, pacjent forester sg 2.0 xt. Czy jeździ ktoś używa opon 205/55/16 na ori feldze? Obecnie jeżdżę na 215/65/16 i jestem zmuszony do zmiany na cito, a mam możliwość zakupu od koleżki w dobrej cenie i w b dobrym stanie ww. oponek.

Czy na takich gumach autko będzie sprawnie się zachowywać ( pomijając fakt wybierania nierówności )?

Dzięki z góry za pomoc!

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ujdzie (to chyba ori rozmiar imprezy) ale będzie dziwnie wyglądał z takim małym kółeczkiem, do tego licznik będzie przekłamywał i będzie się lepiej trzymał drogi w zakrętach, ale za to na dziurach będzie mniej "luksusowo".

reasumując - można, ale wiadomo że ori rozmiar jest lepszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, jemiouu napisał:

Czy jeździ ktoś używa opon 205/55/16 na ori feldze? Obecnie jeżdżę na 215/65/16

Odpuść, to zbyt małe koło, masz tu kalkulator..

https://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,-,dobor,rozmiaru,opon,204.html

Poniżej masz zdjęcie ze zbyt niskim profilem opony, a to 17stki:facepalm:IMG_20190710_201212.thumb.jpg.24c9ea0460c6c4671882b48656dd6614.jpg

Godzinę temu, ipsx82 napisał:

3,2 cm różnicy

5,4 cm na średnicy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ale po konsultacjach wyszło jak wyszło i wstawiłem 65tki i znacznie lepiej wyglądają od 60 tek zimowych.
Stad moje zastanowienia i niezdecydowanie odnośnie 55tek, poniewaz fakt będą licho prezentować się na aucie plus węższa guma.
Obecne65tki naprawdę dawały radę wybieranie dziur i miła jazda, nawet w zakrętach nieodczuwalny był balans. Tylko po montażu chlapaczy robi się ocierka o chlapacz xd
Czyli jednogłośnie drodzy koledzy, 55tka nie do końca dobry pomysł. Lepiej jechać na ori!!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jemiouu napisał:

55tka nie do końca dobry pomysł

Przy średnicy 17 cali oryginalnie jest chyba profil 55, przy 16 stkach to zdecydowanie za mało.

215/65/16 to idealna opona pomimo że o 5 większy profil niż zalecany, podnosi auto o 1 cm, nie jest zbyt ciężka, dzięki czemu nie spadają osiągi i nie wzrasta spalanie(zbyt mocno)

Zakładaj to co masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mam w opcji zmianę na 2letnie 55tki ale faktycznie może forek komicznie wyglądać.
Do tego fakt ze w bagażniku siedzi butla stad w planach podniesienie go z tylu na nieco wyższej sprężynie. Bo SLS był wymieniany i zrezygnowałem z niego na rzecz kosztów.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mam w opcji zmianę na 2letnie 55tki ale faktycznie może forek komicznie wyglądać.
Do tego fakt ze w bagażniku siedzi butla stad w planach podniesienie go z tylu na nieco wyższej sprężynie. Bo SLS był wymieniany i zrezygnowałem z niego na rzecz kosztów.
I fakt spalanie wydaje mi się mniejsze na obecnej 65tce.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dzień dobry, Witam wszystkich,

 

kupiłem niedawno mojego pierwszego Forestera: 2006r; 2.0, 158KM, Ecomatic

 

Ma założone fabryczny rozmiar opon 215/60/16, jednak są one już bardzo zużyty, szczególnie tył jest mocno wydarty.

 

Z poprzedniego auta mam zakupione nowe opony zimowe i letnie ale o rozmiarze 225/60/16 czyli szersze o 10mm

 

Moje pytanie czy taka szerokość 225 może jeszcze się nadać do forestera ?? Czy nie będzie to miało wpływu na jazdę i co najważniejsze na obciążenie elementów przeniesienia napędu ??

Z góry dziękuję za wszelkie informację i poradę czy mogę przekładać opony 225/60/16 do mojego forestera.

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Matsuch84 napisał:

Dzień dobry, Witam wszystkich,

 

kupiłem niedawno mojego pierwszego Forestera: 2006r; 2.0, 158KM, Ecomatic

 

Ma założone fabryczny rozmiar opon 215/60/16, jednak są one już bardzo zużyty, szczególnie tył jest mocno wydarty.

 

Z poprzedniego auta mam zakupione nowe opony zimowe i letnie ale o rozmiarze 225/60/16 czyli szersze o 10mm

 

Moje pytanie czy taka szerokość 225 może jeszcze się nadać do forestera ?? Czy nie będzie to miało wpływu na jazdę i co najważniejsze na obciążenie elementów przeniesienia napędu ??

Z góry dziękuję za wszelkie informację i poradę czy mogę przekładać opony 225/60/16 do mojego forestera.

Pozdrawiam !

Fizycznie opona wejdzie do SG, licznik coś tam delikatnie będzie pokazywał inne wartości ale to minimalna różnica będzie. Co do obciążenia napędów i silnika to czysto teoretycznie zmuli go odrobinę, ale myślę, że to będzie praktycznie nie odczuwalne. Napędy nie powinny mieć problemu bo ludzie ładują większe i szersze agresywne opony w teren do SG i problemów z napędami raczej nie ma. A co do tych opon co masz aktualnie i są bardzo zużyte z tyłu to pamiętaj, że powinno się rotować opony przód-tył co 10 tysięcy km, wszystkie muszą się równo ścierać, żeby wiskoza centralna nie dostawała po dupie.

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, matmat napisał:

powinno się rotować opony przód-tył co 10 tysięcy km, wszystkie muszą się równo ścierać, żeby wiskoza centralna nie dostawała po dupie.

Mam 2.5FXT juz 12 lat i pierwsze slysze taka teorie.

Moje doswiadczenie mi mowi ze jak wszystko jest OK (geometria, zbieznosc, amortyzatory, zawieszenie) to Forester rowno zjada opony. Zawsze przy zmianie opon lato na zima i odwrotnie wkladam kazde kolo na jego "stare miejsce". Grubosc bieznika pozostaje ta sama.

Aha, jazda normalna zedecydowana. Nie latam bokami, nie upalam, nie zawracam na recznym. Moze to ma znaczenie.

Co 10tys to zmieniam olej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Thomas napisał:

Mam 2.5FXT juz 12 lat i pierwsze slysze taka teorie.

Moje doswiadczenie mi mowi ze jak wszystko jest OK (geometria, zbieznosc, amortyzatory, zawieszenie) to Forester rowno zjada opony. Zawsze przy zmianie opon lato na zima i odwrotnie wkladam kazde kolo na jego "stare miejsce". Grubosc bieznika pozostaje ta sama.

Aha, jazda normalna zedecydowana. Nie latam bokami, nie upalam, nie zawracam na recznym. Moze to ma znaczenie.

Co 10tys to zmieniam olej...

W instrukcji obsługi jest napisane że podczas zmiany z letnich na zimowe koła należy zamienić w stosunku do miejsca z poprzedniego sezonu.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Thomas napisał:

Mam 2.5FXT juz 12 lat i pierwsze slysze taka teorie.

Moje doswiadczenie mi mowi ze jak wszystko jest OK (geometria, zbieznosc, amortyzatory, zawieszenie) to Forester rowno zjada opony. Zawsze przy zmianie opon lato na zima i odwrotnie wkladam kazde kolo na jego "stare miejsce". Grubosc bieznika pozostaje ta sama.

Aha, jazda normalna zedecydowana. Nie latam bokami, nie upalam, nie zawracam na recznym. Moze to ma znaczenie.

Co 10tys to zmieniam olej...

Nie wnikam, czynników jest wiele i może akurat u Ciebie finalnie wszystko zużywa się idealnie równo i wiskoza żyje i będzie żyć (tego życzę :) ) 

Ale tak jest w instrukcji producenta i tak przekazuje dalej innym forumowiczom.

 

image.png.d6516436ae18601d2877a0c8b7f50793.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...