jemiouu Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Witam serdecznie. Pytanko do szanownego grona, pacjent forester sg 2.0 xt. Czy jeździ ktoś używa opon 205/55/16 na ori feldze? Obecnie jeżdżę na 215/65/16 i jestem zmuszony do zmiany na cito, a mam możliwość zakupu od koleżki w dobrej cenie i w b dobrym stanie ww. oponek. Czy na takich gumach autko będzie sprawnie się zachowywać ( pomijając fakt wybierania nierówności )?Dzięki z góry za pomoc! Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2021 3,2 cm różnicy od nominału to zdecydowanie za dużo. Obecne też masz niezgodne z nominałem bo właściwy to 215/60/16 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2021 ujdzie (to chyba ori rozmiar imprezy) ale będzie dziwnie wyglądał z takim małym kółeczkiem, do tego licznik będzie przekłamywał i będzie się lepiej trzymał drogi w zakrętach, ale za to na dziurach będzie mniej "luksusowo". reasumując - można, ale wiadomo że ori rozmiar jest lepszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2021 22 godziny temu, jemiouu napisał: Czy jeździ ktoś używa opon 205/55/16 na ori feldze? Obecnie jeżdżę na 215/65/16 Odpuść, to zbyt małe koło, masz tu kalkulator.. https://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,-,dobor,rozmiaru,opon,204.html Poniżej masz zdjęcie ze zbyt niskim profilem opony, a to 17stki Godzinę temu, ipsx82 napisał: 3,2 cm różnicy 5,4 cm na średnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Od obecnych co ma to tak jak podajesz ponad 5 cm ale obecne też niewłaściwe. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jemiouu Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Wiem ale po konsultacjach wyszło jak wyszło i wstawiłem 65tki i znacznie lepiej wyglądają od 60 tek zimowych. Stad moje zastanowienia i niezdecydowanie odnośnie 55tek, poniewaz fakt będą licho prezentować się na aucie plus węższa guma. Obecne65tki naprawdę dawały radę wybieranie dziur i miła jazda, nawet w zakrętach nieodczuwalny był balans. Tylko po montażu chlapaczy robi się ocierka o chlapacz xdCzyli jednogłośnie drodzy koledzy, 55tka nie do końca dobry pomysł. Lepiej jechać na ori!!Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2021 5 minut temu, jemiouu napisał: 55tka nie do końca dobry pomysł Przy średnicy 17 cali oryginalnie jest chyba profil 55, przy 16 stkach to zdecydowanie za mało. 215/65/16 to idealna opona pomimo że o 5 większy profil niż zalecany, podnosi auto o 1 cm, nie jest zbyt ciężka, dzięki czemu nie spadają osiągi i nie wzrasta spalanie(zbyt mocno) Zakładaj to co masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jemiouu Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2021 No właśnie mam w opcji zmianę na 2letnie 55tki ale faktycznie może forek komicznie wyglądać. Do tego fakt ze w bagażniku siedzi butla stad w planach podniesienie go z tylu na nieco wyższej sprężynie. Bo SLS był wymieniany i zrezygnowałem z niego na rzecz kosztów. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jemiouu Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2021 No właśnie mam w opcji zmianę na 2letnie 55tki ale faktycznie może forek komicznie wyglądać. Do tego fakt ze w bagażniku siedzi butla stad w planach podniesienie go z tylu na nieco wyższej sprężynie. Bo SLS był wymieniany i zrezygnowałem z niego na rzecz kosztów. I fakt spalanie wydaje mi się mniejsze na obecnej 65tce. Wysłane z iPhone za pomocą TapatalkWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matsuch84 Opublikowano 9 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2022 Dzień dobry, Witam wszystkich, kupiłem niedawno mojego pierwszego Forestera: 2006r; 2.0, 158KM, Ecomatic Ma założone fabryczny rozmiar opon 215/60/16, jednak są one już bardzo zużyty, szczególnie tył jest mocno wydarty. Z poprzedniego auta mam zakupione nowe opony zimowe i letnie ale o rozmiarze 225/60/16 czyli szersze o 10mm Moje pytanie czy taka szerokość 225 może jeszcze się nadać do forestera ?? Czy nie będzie to miało wpływu na jazdę i co najważniejsze na obciążenie elementów przeniesienia napędu ?? Z góry dziękuję za wszelkie informację i poradę czy mogę przekładać opony 225/60/16 do mojego forestera. Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmat Opublikowano 9 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2022 1 godzinę temu, Matsuch84 napisał: Dzień dobry, Witam wszystkich, kupiłem niedawno mojego pierwszego Forestera: 2006r; 2.0, 158KM, Ecomatic Ma założone fabryczny rozmiar opon 215/60/16, jednak są one już bardzo zużyty, szczególnie tył jest mocno wydarty. Z poprzedniego auta mam zakupione nowe opony zimowe i letnie ale o rozmiarze 225/60/16 czyli szersze o 10mm Moje pytanie czy taka szerokość 225 może jeszcze się nadać do forestera ?? Czy nie będzie to miało wpływu na jazdę i co najważniejsze na obciążenie elementów przeniesienia napędu ?? Z góry dziękuję za wszelkie informację i poradę czy mogę przekładać opony 225/60/16 do mojego forestera. Pozdrawiam ! Fizycznie opona wejdzie do SG, licznik coś tam delikatnie będzie pokazywał inne wartości ale to minimalna różnica będzie. Co do obciążenia napędów i silnika to czysto teoretycznie zmuli go odrobinę, ale myślę, że to będzie praktycznie nie odczuwalne. Napędy nie powinny mieć problemu bo ludzie ładują większe i szersze agresywne opony w teren do SG i problemów z napędami raczej nie ma. A co do tych opon co masz aktualnie i są bardzo zużyte z tyłu to pamiętaj, że powinno się rotować opony przód-tył co 10 tysięcy km, wszystkie muszą się równo ścierać, żeby wiskoza centralna nie dostawała po dupie. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 10 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2022 19 godzin temu, matmat napisał: powinno się rotować opony przód-tył co 10 tysięcy km, wszystkie muszą się równo ścierać, żeby wiskoza centralna nie dostawała po dupie. Mam 2.5FXT juz 12 lat i pierwsze slysze taka teorie. Moje doswiadczenie mi mowi ze jak wszystko jest OK (geometria, zbieznosc, amortyzatory, zawieszenie) to Forester rowno zjada opony. Zawsze przy zmianie opon lato na zima i odwrotnie wkladam kazde kolo na jego "stare miejsce". Grubosc bieznika pozostaje ta sama. Aha, jazda normalna zedecydowana. Nie latam bokami, nie upalam, nie zawracam na recznym. Moze to ma znaczenie. Co 10tys to zmieniam olej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Zygmunt Opublikowano 10 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2022 18 minut temu, Thomas napisał: Mam 2.5FXT juz 12 lat i pierwsze slysze taka teorie. Moje doswiadczenie mi mowi ze jak wszystko jest OK (geometria, zbieznosc, amortyzatory, zawieszenie) to Forester rowno zjada opony. Zawsze przy zmianie opon lato na zima i odwrotnie wkladam kazde kolo na jego "stare miejsce". Grubosc bieznika pozostaje ta sama. Aha, jazda normalna zedecydowana. Nie latam bokami, nie upalam, nie zawracam na recznym. Moze to ma znaczenie. Co 10tys to zmieniam olej... W instrukcji obsługi jest napisane że podczas zmiany z letnich na zimowe koła należy zamienić w stosunku do miejsca z poprzedniego sezonu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmat Opublikowano 10 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2022 50 minut temu, Thomas napisał: Mam 2.5FXT juz 12 lat i pierwsze slysze taka teorie. Moje doswiadczenie mi mowi ze jak wszystko jest OK (geometria, zbieznosc, amortyzatory, zawieszenie) to Forester rowno zjada opony. Zawsze przy zmianie opon lato na zima i odwrotnie wkladam kazde kolo na jego "stare miejsce". Grubosc bieznika pozostaje ta sama. Aha, jazda normalna zedecydowana. Nie latam bokami, nie upalam, nie zawracam na recznym. Moze to ma znaczenie. Co 10tys to zmieniam olej... Nie wnikam, czynników jest wiele i może akurat u Ciebie finalnie wszystko zużywa się idealnie równo i wiskoza żyje i będzie żyć (tego życzę ) Ale tak jest w instrukcji producenta i tak przekazuje dalej innym forumowiczom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 11 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2022 23 godziny temu, matmat napisał: wiskoza żyje Tylny dyfer wymieniony Zęby od satelitow sie wykruszyly i zaczął głośno pracowac. ale to chyba nie od braku zamiany kół.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się