Jump to content

Wymiana świec - jakie narzędzia?


kvgth
 Share

Recommended Posts

Szanowni, Szanowne,

Noszę się z zamiarem samodzielnej wymiany wszystkich "ogólnodostępnych" płynów w OBK 2010 (EJ253) i świec. Będzie to moja pierwsza taka operacja w Subaru, a widziałem, że dostęp do świec jest taki sobie ;) W jakie narzędzia powinienem się zaopatrzyć, żeby spokojnie ogarnąć temat świec?

Link to comment
Share on other sites

W ej202 wystarczyla walizka z lidla. Rozbroilem wszystko do okola i jakos poszlo. Nie wiem jakie sa roznice w wielkosci silnika, chyba gabarytowo jest taki sam wiec mysle ze nic specjalnego nie bedzie potrzebne ale to moje gdybanie

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

kup dobrą nasadkę do świec (z gumką, która nie zostaje potem na świecy) i dasz radę, dostęp jest średni, ale nie niemożliwy

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, kvgth napisał:

Szanowni, Szanowne,

Noszę się z zamiarem samodzielnej wymiany wszystkich "ogólnodostępnych" płynów w OBK 2010 (EJ253) i świec. Będzie to moja pierwsza taka operacja w Subaru, a widziałem, że dostęp do świec jest taki sobie ;) W jakie narzędzia powinienem się zaopatrzyć, żeby spokojnie ogarnąć temat świec?

Dostęp bajecznie prosty, podejrzewam że wyposażony w nasadkę do świec i podstawową "walizeczkę" z narzędziami sobie poradzisz.

W silnikach EJ204, EJ20F, EZ30 i zaturbinych, to już potrzeba trochę gimnastyki i cierpliwości, ale też się da wymienić na "parkingu".

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Najważniejsza jest łamana końcówka do świec, najlepiej 3/8 żeby dało się lepiej manewrować. Bez niej raczej nie zabieraj się do tego bo oszalejesz żonglując przedłużkami klucza podczas wykręcania / wkręcania ;) 

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Danko napisał:

@MacGregorto jak juz wspominasz.. W ej20f dużo rozbierania, żeby się dostać? 

Z rozbieraniem przy silnikach EJ204 i EJ20F, to za dużo niema, puszka filtra powietrza, może akumulator dla wygody i rurka od pompy powietrza wtórnego.

Polecam po wyjęciu cewek, a przed odkręceniem świec, dobrze umyć lub wydmuchać przestrzeń gdzie jest świeca. Zawsze zbiera się tam dużo syfu, a jeszcze jak są nieszczelności i dostaje się tam olej to już jest niezłe bagienko. Bezdyskusyjnie trzeba to wyczyścić.

Ja jak wymieniałem świece to dorobiłem sobie krótką przedłużkę, ponieważ nasadka do świec jest za krótka po założeniu na pokrętło, a plus jakaś najkrótsza przedłużka już taki zestaw był za długi.

Wykorzystałem kawałek kwadratu 1/2" i nakrętki 19 (oczywiście może być i inna), zespawałem to ze sobą, całkowita długość tego pokrętła nie może być dłuższa niż 30mm.

Kwadrat wkładałem do nasadki od świec, a na nakrętkę nasadka 19. Było to w Październiku więc już dokładnie nie pamiętam co i jak było zakładane na klucz razem z tą moją "przedłużką", ale pamiętam że obeszło się bez zbytnich przekleństw.B)

Nie chciałem używać łamanej końcówki do świec bo nie mam zamiaru później wykręcać tfu tfu tfu ułamanej świecy, a zdarzyło się to kilku znajomym.

 

PS. Tak sobie jeszcze przypomniałem.

Odnośnie cewek zapłonowych.

Podczas odpinania wtyczek polecam najpierw dopchnąć wtyczkę, a następnie w dalszym ciągu ją dociskając nacisnąć języczek zabezpieczający wtyczkę, jeżeli języczek odskoczy możemy zdjąć wtyczkę. Potrzebna cierpliwość, za pierwszym razem może się nie udać ale lepiej się nie siłować z tym bo często ułamują się te języczki lub "pazurek" na cewce.

Cewka niestety jest umieszczona w bardzo niekorzystnym miejscu gdzie jest narażona na wilgoć. Bardzo często rdzeń cewki zaczyna korodować, po pewnym czasie korozja dostaje się między blachy rdzenia i im więcej rdzy, rdzeń puchnie i rozsadza karkas cewki i już mamy zakończony jej żywot, nadaje się tylko do kosza.

Dlatego podczas wymiany świec polecam się przyjrzeć cewkom i jaki stan przedstawiają rdzenie.  Warto je oczyścić pozbyć się rdzy, zabezpieczyć antykorozyjnie i pomalować rdzenie.

Edited by MacGregor
  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...