Skocz do zawartości

Forester SJ XT - opony do jazdy poza asfaltem


pitgol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów!

 

Podłączę się do tematu z pytaniem na temat opon.

Mam forestera 2007, 2,5 wolnyssak, ameryka, dotychczas, jakies ostatnie 7-8 lat o ile pamiętam jeździłem na oponach Yokohama Geolandar G-012 215/65R16. Opony były naprawdę super (były, bo ich bieżnik aktualnie nie spełnia już krajowych wymogów - gdzieniegdzie jest mniejszy niż 3 mm). Najchętniej wymieniłbym na podobne, jednak ich następca G-015 kosztuje jak dla mnie w chwili obecnej kosmiczne pieniądze i rozglądam sią za jakimiś budżetowymi oponami o możliwościach w terenie lepszych niż zwykła szosówka.

 

Od kilku dni robię reserch internetu i znalazłem następujące modele w cenowym zasięgu moich aktualnych możliwości.

Proszę kolegów o radę, czy warto którekolwiek z nich zakupić, czy odżałować/zadłużyc się, ale mierzyć w lepsze:

 

Opona 1: Premiori SUV

Opona 2: Kenda KR202

Opona 3: Kama 365 SUV

Edytowane przez mechanics
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mechanics napisał:

Proszę kolegów o radę, czy warto którekolwiek z nich zakupić

Poza asfalt-Nie warto.

Mowa tutaj o oponach które podołają cięższym warunkom.

Większa wytrzymałość na uszkodzenia boku opony, ostre kamienie, patyki itd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, hellrazor napisał:

Gdzie jest napisane, że opony muszą mieć 3 mm? To primo. Secundo, wymienione przez Ciebie opony to jest moim zdaniem jakiś kosmos !!! Naprawdę dołóż dosłownie kilka zł. i poszukaj czegoś sensownego... serio.

 

Co wg Ciebie oznacza coś sensownego?

Będę wdzięczny za konkretne propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, koziolek napisał:

Poza asfalt-Nie warto.

Mowa tutaj o oponach które podołają cięższym warunkom.

Większa wytrzymałość na uszkodzenia boku opony, ostre kamienie, patyki itd.

 

 

Opona rosyjska -  Kama z poz. 3, którą wymieniłem, to opona XL, czyli wg mojej wiedzy wzmocnione boki.

Na rosyjskie produkty jest takie słynne powiedzenie "gniotsa nie łamiotsa" ;-) więc może nie byłby to zły wybór?

Edytowane przez mechanics
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, mechanics napisał:

 

Opona rosyjska -  Kama z poz. 3, którą wymieniłem, to opona XL, czyli wg mojej wiedzy wzmocnione boki.

Na rosyjskie produkty jest takie słynne powiedzenie "gniotsa nie łamiotsa" ;-) więc może nie byłby to zły wybór?

Być może i XL, czy naprawdę nie wiadomo, indeks prędkości trochę mały do forka.

Nie mam nic przeciw takim eksperymentom, ale trzeba pogodzić się z tym, że np. będzie ciężko wyważyć, czy jakieś bicie podczas szybszej jazdy itd

Dołożyłbym kilka stów i np kupiłbym Toyo Open Country AT Plus, zrobiłem na takich kilka poważnych wyjazdów po Bałkańskich bezdrożach i złego slowa nie powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, koziolek napisał:

Być może i XL, czy naprawdę nie wiadomo, indeks prędkości trochę mały do forka.

Nie mam nic przeciw takim eksperymentom, ale trzeba pogodzić się z tym, że np. będzie ciężko wyważyć, czy jakieś bicie podczas szybszej jazdy itd

Dołożyłbym kilka stów i np kupiłbym Toyo Open Country AT Plus, zrobiłem na takich kilka poważnych wyjazdów po Bałkańskich bezdrożach i złego slowa nie powiem.

 

Bardzo sympatyczna oponka ta Toyo Open Country ale obawiam się, że poza moimi aktualnymi możliwościami finansowymi, no i w opisie widzę, że to opona letnia.

Geolandary, które mi się właśnie kończą są całoroczne i raczej takich szukam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję jeszcze raz kolegom za odpowiedzi.

Zamówiłem już oponki, takie same jak miałem, czyli Yokohama Geolandar G-012 A/T, tylko nieco niższe (60 zamiast 65), bo trafiły mi się w niezłej promocji, 4 sztuki za 1000 zł.

Uwzględniając mój obecny bieżnik (a raczej jego brak) nie sądzę, żeby była jakaś różnica w wysokości, a jeżeli to na plus ;-)

Edytowane przez mechanics
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamówiłem Cooper Discoverer AT 225/60R17. Wolę trzymać się homologowanych rozmiarów. Cooper nie jest w testach taki zły, w dobrej cenie do wyrwania, a przynajmniej ma klasy C  przy spalaniu i na deszczu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, kruque napisał:

mam i ja :) myślałem, że będzie ciaśniej w nadkolu.

A jak względy użytkowe? jak toczenie i moc oraz przede wszystkim hałas - odczuwalne to wszystko? 

 

Ja mam opony BFG w tym samym rozmiarze i trochę wszystkiego mam mniej i głośniej jest - ale coś za coś w terenie idzie jak burza. Poza tym na asfalcie delektuję się jazdą, jadę wolniej z głośniejszą muzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak względy użytkowe? jak toczenie i moc oraz przede wszystkim hałas - odczuwalne to wszystko? 
 


Nie mam wielkiego doswidczenia z takim zestawem - 700km po asfalcie /autostrada + drogi o slabym standardzie/ i 300km po bezdrozach z niewielkimi elementami offroadu. I obserwacja jest taka:
1. Na czarnym zaskakujaco dobrze i przyczepnie /jak na opone o takiej charakterystyce/
2. Sporo glosniej niz letnia/zimowa ale bez porownania lepiej niz MTek
3. Spalanie ciut wyzsze /im szybciej jedziesz tym wiekszy wzrost spalania/. Autostrada z przelotowa 140 kmh - plus 1-1,5 litra na 100km. Drogi gminne / powiatowe - tak samo
4. Jezdzilem poza asfaltem na Yoko G015 i MTkach. Skorpionki jak dla mnie lepiej daja sobie rade w blocie, piasku i mokrej trawie niz G015. I co nie jest specjalnie zaskakujace - w porownaniu do MTekow jest znacznie gorzej. Aczkolwiek na kopnym piasku mysle ze wolalbym miec Skorpiony niz MTki

Ale jest tu paru, ktorzy na Skorpionach zjechali juz kawal swiata i beda mieli bardziej obiektywne obserwacje
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, KPR napisał:

A jak względy użytkowe? jak toczenie i moc oraz przede wszystkim hałas - odczuwalne to wszystko? 

 

Ja mam opony BFG w tym samym rozmiarze i trochę wszystkiego mam mniej i głośniej jest - ale coś za coś w terenie idzie jak burza. Poza tym na asfalcie delektuję się jazdą, jadę wolniej z głośniejszą muzą :)

 

czas pokaże. na razie ujechałem 500m od oponiarni.

 

jak wiadomo powszechnie ssak i tak nie jedzie, będę więc się solidaryzował z właścicielami 1.6.
a jak będzie tragedia to pojeżdzę okolicznymi błotnymi drogami, ubrudzę, a potem zrobię z forka stacjonarną ekspozycję ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...