pitgol Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 Podpowiedźcie proszę w co się obuć do jazdy poza asfaltem? Paczam na dostępne gumki i w rozmiarze 225/60/17 wyboru praktycznie nie ma.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
niezrównowaŻona Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 8 minut temu, pitgol napisał: Podpowiedźcie proszę w co się obuć do jazdy poza asfaltem? Paczam na dostępne gumki i w rozmiarze 225/60/17 wyboru praktycznie nie ma.... Panowie @KPR, @_akir_, @koziolek, @wujaszek_misza, @.Misza., @arkadio, @GregorWOT, @Pan Dziedzic, @Bartt Niewiadomski@Panzerpferd, @Oktan, @mattipk wesprzecie kolegę w potrzebie? Kolega bardzo fajny, bo miga światłami i macha do innych Subaraków Przez jakieś 1,5 minuty widzieliśmy się w lutym na Wisłostradzie 2 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ŁukaszFZS Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 W tym rozmiarze masz Cooper Discoverer ATT. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
matmat Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 W tym rozmiarze jest jeszcze Yokohama Geolandar G015, na wycieczki po bezdrożach idealne. Nie są głośne i dają radę na mokrym o ile ktoś nie ma napompowane 2.5 bara w opony. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
_akir_ Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 (edited) 27 minut temu, pitgol napisał: Podpowiedźcie proszę w co się obuć do jazdy poza asfaltem? Paczam na dostępne gumki i w rozmiarze 225/60/17 wyboru praktycznie nie ma.... szukaj 225/65/R17 ja osobiscie smigam na BFGoodrich AT T/A KO2 225/65R17 z obniżonym ciśnieniem do 1.8 i jest niezle - wg mnie wtedy zachowuje się jak szosówka tylko ciut głośniejsza miejsca na skreconych kołach jest i nic nie trze Edited March 8, 2021 by _akir_ 3 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerpferd Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 Godzinę temu, _akir_ napisał: Dziq w garażu Ci narobił Link to comment Share on other sites More sharing options...
_akir_ Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 6 minut temu, Panzerpferd napisał: Dziq w garażu Ci narobił popuścił z zachwytu 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujaszek_misza Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 Jak chcesz isc hardcorowo to poszukaj na forach zagranicznych o opcji zmiany hamulcow z wersji non turbo i wtedy zakladasz felgi 16 lub nawet 15 cali - to Jak na serio chcesz Pociurac dzika w blocie. inaczej pozostaje Tobie 225/65/17 (BFGOODRICH at ko2), 215/65/17, 235/60/17 (cooper Discoverer at34s)) i tu masz spory wybor Szukaj dobrej promocji 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattipk Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 W temacie najlepiej obeznany @KPR na pewno pomoże 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitgol Posted March 8, 2021 Author Share Posted March 8, 2021 Dzieki za odzew. Rzeczywiscie 225/65/17 pasuja? To bylaby bardzo dobra wiadomosc. Poprzednie forki zawsze liftowalem i na grubych oponach sie bawilem poza asfaltem. Teraz juz mi sie az tak nie chce kombinowac. Ot po prostu chce spokojnie przejechac „Wiosne na Pojezierzu” z Miloszem i miec buty na Plejady na terenowa na przyszlosc. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
K0 MAR Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 Do SJ XT zdecydowanie 225/65R17. Absolutnie nic nie obciera, a i wybór opon będziesz miał znacznie większy. Kilka osób jeździ na Pirelli Scorpion AT Plus. Ja sobie je chwalę. Poza zimą jeżdżę na nich jako daily. Przyzwoita opona w sensownej cenie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oktan Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 Geolandar G015, używam cały rok w różnym terenie i również dużo na czarnym, mega uniwersalne i chyba najlepsze jeśli chodzi o kompromis AT i ALL Season. Długo szukałem zanim kupiłem bo chciałem jedne opony na cały rok i uważam strzał za dziesięć punktów 3 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KPR Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 4 godziny temu, mattipk napisał: W temacie najlepiej obeznany @KPR na pewno pomoże bez przesady;) ot zgłębiłem trochę wiedzy i długo goniłem króliczka:) 2 godziny temu, K0 MAR napisał: Do SJ XT zdecydowanie 225/65R17. Absolutnie nic nie obciera, ... tu się niestety nie zgodzę, przy mocnym skręcie kół opona ociera o nadkola. Mam BFG i w terenie są świetne, sprawdziłem Na trasie jak to ATki są głośniejsze od szosowych. Ja na swoich zamierzam cały rok jeździć:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gazik Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 Ja podobnie jak K0MAR jeszcze na Scorpionach i nic nie obciera. Może kwestia ET felgi?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
K0 MAR Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 To, czy obciera o wnętrze nadkola, w przypadku ATka 225/65R17 bardzo zależy od ET felgi. U mnie przy feldze 7" ET 38 nie ma absolutnie żadnego obcierania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KPR Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 mam et48, zgodnie z zaleceniami Subaru:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
K0 MAR Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 Jednak bierz pod uwagę, że oponę masz już z ponad 20 mm większą średnicą, czyli wyższą. I w takiej sytuacji przy OEM ET może być tak, że profil/kształt nadkola nie pokrywa się z promieniem opony pracującej w nadkolu. Dodatkowo dochodzi agresywny kształt bocznych klocków bieżnika w BFG. Stąd pewnie efekt, że Ci obciera przy pełnych skrętach. Ja to skompensowałem mniejszym ET felgi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitgol Posted March 8, 2021 Author Share Posted March 8, 2021 Ja podobnie jak K0MAR jeszcze na Scorpionach i nic nie obciera. Może kwestia ET felgi?Wysłane z iPhone za pomocą TapatalkGazik, a jakie masz felgi u siebie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gazik Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 Mam oryginały ze swojego starego XT - rocznik 2007. Muszę sprawdzić jakie ETWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitgol Posted March 8, 2021 Author Share Posted March 8, 2021 Jednak bierz pod uwagę, że oponę masz już z ponad 20 mm większą średnicą, czyli wyższą. I w takiej sytuacji przy OEM ET może być tak, że profil/kształt nadkola nie pokrywa się z promieniem opony pracującej w nadkolu. Dodatkowo dochodzi agresywny kształt bocznych klocków bieżnika w BFG. Stąd pewnie efekt, że Ci obciera przy pełnych skrętach. Ja to skompensowałem mniejszym ET felgi.Zeby nie odkrywac kola na nowo - jaki masz model felgi u siebie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
_akir_ Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 (edited) Godzinę temu, K0 MAR napisał: To, czy obciera o wnętrze nadkola, w przypadku ATka 225/65R17 bardzo zależy od ET felgi. U mnie przy feldze 7" ET 38 nie ma absolutnie żadnego obcierania. to tez nie do konca tak jest, mi w SJ XT wymieniali swego czasu na gwarancji nadkole bo szosowka obcierała i zrobiła sie dziura (jakis bład konskrukcyjny odlewu tego plastiku czy jakos tak) co do obcierania przy AT to nie jest tak ze opona dotyka nadkola jest tam luz (nie jakis wielki ale jest luz) - mowie o moim przypadku Edited March 8, 2021 by _akir_ Link to comment Share on other sites More sharing options...
K0 MAR Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 13 godzin temu, pitgol napisał: Zeby nie odkrywac kola na nowo - jaki masz model felgi u siebie? Dotz Shuriken 7Jx17 ET38 5x100 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gazik Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 U mnie ET48 więc chyba kształt bieżnika wpływa na przycieranie lub jego brakWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
mechanik Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 14 godzin temu, _akir_ napisał: to tez nie do konca tak jest, mi w SJ XT wymieniali swego czasu na gwarancji nadkole bo szosowka obcierała i zrobiła sie dziura (jakis bład konskrukcyjny odlewu tego plastiku czy jakos tak) co do obcierania przy AT to nie jest tak ze opona dotyka nadkola jest tam luz (nie jakis wielki ale jest luz) - mowie o moim przypadku Mnie też wymieniano nadkole w Foresterze SJ i to dwukrotnie. Między nadkolem a oponą jest wyraźnie bardzo mało miejsca. Dlatego wrzucenie opon o większej średnicy łączy się już w przypadku niewielkich rozmiarów z koniecznością rozwiązania tego problemu. Dodatkowo zależy gdzie auto jeżdzi - na drodze gruntowej zawieszenie pracuje w większym zakresie i problem ocierania czy nawet uderzania koła o elementy karoserii wystąpi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitgol Posted March 18, 2021 Author Share Posted March 18, 2021 Dzieki za wszystkie podpowiedzi. Zakldam feleOd SH i polecana pirelke! 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now