Jump to content

Forester SJ XT - opony do jazdy poza asfaltem


pitgol

Recommended Posts

8 minut temu, pitgol napisał:

Podpowiedźcie proszę w co się obuć do jazdy poza asfaltem? Paczam na dostępne gumki i w rozmiarze 225/60/17 wyboru praktycznie nie ma....

Panowie @KPR, @_akir_, @koziolek, @wujaszek_misza, @.Misza., @arkadio, @GregorWOT, @Pan Dziedzic, @Bartt Niewiadomski@Panzerpferd, @Oktan, @mattipk wesprzecie kolegę w potrzebie? Kolega bardzo fajny, bo miga światłami i macha do innych Subaraków:dance: Przez jakieś 1,5 minuty widzieliśmy się w lutym na Wisłostradzie :)

  • Like 2
  • Haha 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W tym rozmiarze jest jeszcze Yokohama Geolandar G015, na wycieczki po bezdrożach idealne. Nie są głośne i dają radę na mokrym o ile ktoś nie ma napompowane 2.5 bara w opony. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, pitgol napisał:

Podpowiedźcie proszę w co się obuć do jazdy poza asfaltem? Paczam na dostępne gumki i w rozmiarze 225/60/17 wyboru praktycznie nie ma....

szukaj 225/65/R17

ja osobiscie smigam na BFGoodrich AT T/A KO2 225/65R17 z obniżonym ciśnieniem do 1.8 i jest niezle - wg mnie wtedy zachowuje się jak szosówka tylko ciut głośniejsza :D

 

miejsca na skreconych kołach jest i nic nie trze

 

IMG_5016.thumb.JPG.1acf5720dae1e7fc97d6d713a15f1d99.JPGIMG_2176.thumb.JPG.f6b6a3b8d94931f67d323da3c14e7371.JPG

Edited by _akir_
  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz isc hardcorowo to poszukaj na forach zagranicznych o opcji zmiany hamulcow z wersji non turbo i wtedy zakladasz felgi 16 lub nawet 15 cali - to Jak na serio chcesz Pociurac dzika w blocie. 
inaczej pozostaje Tobie 225/65/17 (BFGOODRICH at ko2), 215/65/17, 235/60/17 (cooper Discoverer at34s)) i tu masz spory wybor         
 Szukaj dobrej promocji

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzieki za odzew. Rzeczywiscie 225/65/17 pasuja? To bylaby bardzo dobra wiadomosc. Poprzednie forki zawsze liftowalem i na grubych oponach sie bawilem poza asfaltem. Teraz juz mi sie az tak nie chce kombinowac. Ot po prostu chce spokojnie przejechac „Wiosne na Pojezierzu” z Miloszem i miec buty na Plejady na terenowa na przyszlosc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Do SJ XT zdecydowanie 225/65R17. Absolutnie nic nie obciera, a i wybór opon będziesz miał znacznie większy.

Kilka osób jeździ na Pirelli Scorpion AT Plus. Ja sobie je chwalę. Poza zimą jeżdżę na nich jako daily. Przyzwoita opona w sensownej cenie.

 

 

 

20190727_152957.jpg

HJBO9138.JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Geolandar G015, używam cały rok w różnym terenie i również dużo na czarnym, mega uniwersalne i chyba najlepsze jeśli chodzi o kompromis AT i ALL Season. Długo szukałem zanim kupiłem bo chciałem jedne opony na cały rok i uważam strzał za dziesięć punktów ;)

  • Like 3
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, mattipk napisał:

W temacie najlepiej obeznany @KPR na pewno pomoże :D

bez przesady;) 

ot zgłębiłem trochę wiedzy i długo goniłem króliczka:)

2 godziny temu, K0 MAR napisał:

Do SJ XT zdecydowanie 225/65R17. Absolutnie nic nie obciera, ...

tu się niestety nie zgodzę,  przy mocnym skręcie kół opona ociera o nadkola.

 

Mam BFG i w terenie są świetne,  sprawdziłem :) Na trasie jak to ATki są głośniejsze od szosowych. Ja na swoich zamierzam cały rok jeździć:)

20210227_151033.thumb.jpg.ddb6cb49ab077a961816db6257841ef5.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jednak bierz pod uwagę, że oponę masz już z ponad 20 mm większą średnicą, czyli wyższą. I w takiej sytuacji przy OEM ET może być tak, że profil/kształt nadkola nie pokrywa się z promieniem opony pracującej w nadkolu. Dodatkowo dochodzi agresywny kształt bocznych klocków bieżnika w BFG. Stąd pewnie efekt, że Ci obciera przy pełnych skrętach. Ja to skompensowałem mniejszym ET felgi.

Link to comment
Share on other sites

Jednak bierz pod uwagę, że oponę masz już z ponad 20 mm większą średnicą, czyli wyższą. I w takiej sytuacji przy OEM ET może być tak, że profil/kształt nadkola nie pokrywa się z promieniem opony pracującej w nadkolu. Dodatkowo dochodzi agresywny kształt bocznych klocków bieżnika w BFG. Stąd pewnie efekt, że Ci obciera przy pełnych skrętach. Ja to skompensowałem mniejszym ET felgi.

Zeby nie odkrywac kola na nowo - jaki masz model felgi u siebie?
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, K0 MAR napisał:

To, czy obciera o wnętrze nadkola, w przypadku ATka 225/65R17 bardzo zależy od ET felgi. U mnie przy feldze 7" ET 38 nie ma absolutnie żadnego obcierania. 

to tez nie do konca tak jest, mi w SJ XT wymieniali swego czasu na gwarancji nadkole bo szosowka obcierała i zrobiła sie dziura (jakis bład konskrukcyjny odlewu tego plastiku czy jakos tak)

co do obcierania przy AT to nie jest tak ze opona dotyka nadkola jest tam luz (nie jakis wielki ale jest luz) - mowie o moim przypadku

Edited by _akir_
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, _akir_ napisał:

to tez nie do konca tak jest, mi w SJ XT wymieniali swego czasu na gwarancji nadkole bo szosowka obcierała i zrobiła sie dziura (jakis bład konskrukcyjny odlewu tego plastiku czy jakos tak)

co do obcierania przy AT to nie jest tak ze opona dotyka nadkola jest tam luz (nie jakis wielki ale jest luz) - mowie o moim przypadku

Mnie też wymieniano nadkole w Foresterze SJ i to dwukrotnie. Między nadkolem a oponą jest wyraźnie bardzo mało miejsca. Dlatego wrzucenie opon o większej średnicy łączy się już w przypadku niewielkich rozmiarów z koniecznością rozwiązania tego problemu. Dodatkowo zależy gdzie auto jeżdzi - na drodze gruntowej zawieszenie pracuje w większym zakresie i problem ocierania czy nawet uderzania koła o elementy karoserii wystąpi. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...