Jump to content

Stukanie przednich "hamulców"


maskun
 Share

Recommended Posts

Hej.

Temat stukania był na forum poruszany. Zamieszczam filmik która część jest u mnie luźna.
Postanowiłem tu napisać żeby ktoś kto miał ten problem napisał co trzeba zrobić żeby definitywnie się z tym rozprawić.
Wymieniane były klocki różnych marek, zestawy naprawcze, gumki itp. Jeden mechanik głośno i wyraźnie powiedział że temat załatwił a dał dużo smaru więc było cicho przez tydzień : - ))

Czyżbym musiał wymieniać cały zacisk ?  co tam jest luźne ?  dlaczego w innych markach samochodów takiego problemu nie ma a jeżdżę wieloma z różnymi przebiegami.
 

ps. każda moja jazda przez kostkę brukową (bo dziury itp nie dają tej pięknej stukaniny) powoduje że spalam się ze wstydu - serio dziwne ale tak mam. Okropny odgłos jakbym jechał z metalowym wiadrem zaczepionym przed zderzakiem. Czasem naciskam lekko hamulec żeby tego wstydu uniknąć ( i jest totalna cisza) - szczególnie że dbam o samochód a odgłos rozleciałego dużego fiata. 

 

https://youtu.be/Zsn8y-t9h7Q

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, maskun napisał:

Hej.

Temat stukania był na forum poruszany. Zamieszczam filmik która część jest u mnie luźna.
Postanowiłem tu napisać żeby ktoś kto miał ten problem napisał co trzeba zrobić żeby definitywnie się z tym rozprawić.
Wymieniane były klocki różnych marek, zestawy naprawcze, gumki itp. Jeden mechanik głośno i wyraźnie powiedział że temat załatwił a dał dużo smaru więc było cicho przez tydzień : - ))

Czyżbym musiał wymieniać cały zacisk ?  co tam jest luźne ?  dlaczego w innych markach samochodów takiego problemu nie ma a jeżdżę wieloma z różnymi przebiegami.
 

ps. każda moja jazda przez kostkę brukową (bo dziury itp nie dają tej pięknej stukaniny) powoduje że spalam się ze wstydu - serio dziwne ale tak mam. Okropny odgłos jakbym jechał z metalowym wiadrem zaczepionym przed zderzakiem. Czasem naciskam lekko hamulec żeby tego wstydu uniknąć ( i jest totalna cisza) - szczególnie że dbam o samochód a odgłos rozleciałego dużego fiata. 

 

https://youtu.be/Zsn8y-t9h7Q

Mam wrażenie że masz jarzma do wymiany, tam będzie luz. Na dolnej prowadnicy powinieneś mieć gumkę. Ona swoją obecnością na pewno coś wytłumi. 

Element 16

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_27/brake_system/front_brake/illustration_1/

 

GUMA-GUMKA-PROWADNICY-ZACISKU-26231FE020

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

Będzie miał ktoś numer oem tych jarzm albo nawet zacisków?   (na pewno @WOJO by miał bez wątpliwości :P).  Wszelkiego rodzaju gumki, zestawy naprawcze tłoczków itp itd były wymieniane. Zawsze po przejechaniu ok. 200km problem powraca ze zdwojoną siłą stukania.

Link to comment
Share on other sites

To nie jest gumka która osłania prowadnice przed syfem. Ona siedzi na prowadnicy wewnątrz jarzma, masz ja tam? Niektórzy ja po prostu wyrzucają bo puchnie z powodu użycia złego smaru do prowadnic.

 

Odnośnie jarzm.

Kliknij sobie na ten link wyżej, tam znajdziesz numer OEM jarzm. Nie bój się, wirusa sobie na komputer nie ściągniesz.

 

 

Link to comment
Share on other sites

heh spoko wiem że to nie wirus - opposedforces czasem używam. Tutaj bardziej myślałem ze trzeba bedzie VIN podać ale w Subaru faktycznie mase części pasuje przez wiele lat produkcyjnych i do wielu modeli  : - ))

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, maskun napisał:

Będzie miał ktoś numer oem tych jarzm albo nawet zacisków?   (na pewno @WOJO by miał bez wątpliwości :P).  Wszelkiego rodzaju gumki, zestawy naprawcze tłoczków itp itd były wymieniane. Zawsze po przejechaniu ok. 200km problem powraca ze zdwojoną siłą stukania.

Jeżeli prawie wszystko gumowe było wymienione, to warto obejrzeć prowadnice 26231FE001 i 26631KE000, czy nie są zbyt mocno zużyte/wytarte.

W pierwszej kolejności to właśnie je bym wymienił.

W drugiej kolejności po ocenie wizualnej i pomiarach średnicy wewnętrznej, wymieniłbym jarzmo.

Gumka prowadnicy dolnej 26231FE020 gumka prowadnicy dolnej

Kiedyś wymieniałem same gumki, ostatnio zamówiłem kompletne prowadnice 26231FE001 i od 10kkm spokój.
Prowadnica dolna 26231FE001 prowadnica dolna
Prowadnica górna 26631KE000 prowadnica górna
Jarzmo lewe 26225AG110 jarzmo lewe przednie

Do smarowania użyj ODPOWIEDNIEGO smaru na bazie silikonu.

Ja preferuję ATE:

https://allegro.pl/oferta/ate-smar-pasta-montazowa-do-zaciskow-hamulcowych-7924094468

 

 

przód.png

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

no to jest wyczerpująca odpowiedź :thx:

 

zabieram się po kolei tak jak napisałeś za to bo przecież to może doprowadzić do szału......

 

 

 

ps. coś jak taki inny częsty objaw w subaru czyli drgające osłony wydechu:th_dash: - tym się zająłem za pomocą bandażu i teraz te nieszczęsne hamulce i subarynka nie będzie w końcu wydawać irytujących odgłosów.

Link to comment
Share on other sites

pewny jesteś?

image.png.a75acb3c646551394ce1c4295e838393.png

 

image.png.f747b1a37948ca0a34a781894a880505.png

A to tych nie ma. Myślałem że chodzi Ci o te na górze i dole klocka.

Te płaskie to chyba też zależy od klocka. Kiedyś miałem budżetowe maxgear i nie było tej blachy. A teraz na Ferodo chyba jest. Ale klocki mi nie "dzwoniły" nigdy.

Link to comment
Share on other sites

tak @lutek34 wydaje mi się ze to zależy od danych klocków. Wszelkie akcesoria typu gumki, blaszki były testowane. Jakieś podkładowe były na początku w ATE. Teraz te co widać to Textar a wcześniej były jeszcze Ferodo. Zmieniałem nawet jak były dobre bo te stukanie chciałem obejść wymianą klocków. Wątpie że mechanik blaszek nie włożył - jeśli takowe w zestawie były ale kto wie....

Link to comment
Share on other sites

Z polecanych na forum rozwiązań zdaje się jest również cztertłoczek - pomijając kwestie dyskusji dot. jakości hamowania jego plusem jest przykręcenie bezpośrednio do zwrotnicy. Brak jarzma, brak prowadnic zacisku, brak miejsca na stukanie. Późno jest, mam nadzieję, że nic nie pomyliłem. 

 

P.S. Łączę się w bólu z problemem stukania, chciałem kiedyś nawet z tego powodu pozbyć się auta, tak mnie wpieniał każdy przejazd po kostce brukowej (kocie łby) - te odcinki jeździłem z delikatnie wciśniętym hamulcem ;) 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, blackphoenix1212 napisał:

po kostce brukowej (kocie łby) - te odcinki jeździłem z delikatnie wciśniętym hamulcem

 

W dniu 30.11.2020 o 14:02, maskun napisał:

Czasem naciskam lekko hamulec żeby tego wstydu uniknąć ( i jest totalna cisza)

 

heh jak pisałem robie tak samo i jak sobie o tym myślę przecież to jakiś totalny absurd  :unsure:  także musze to ogarnąć jak najszybciej.  Bez Waszych ciekawych rad pewnie dalej wciskali by smar na chama i tyle.

 

Pomysł z 4-tłoczkowcem może i dobry ale pewnie droga zabawa a czeka mnie jeszcze w grudniu rozrząd więc porobię zgodnie z poradami @WOJO

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Podobny problem był w preludzie III gen, wyrabiały się prowadnice i jarzma, taki luz dało się wyczuć pod ręką. Jak masz mało klocka luz był bardzo duży.  

 

Zdarzało się, że wszystko wskazywało na luz w hamulcach a problem był w łożysku amortyzatora. 

Edited by Markowy
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
W dniu 2.12.2020 o 18:35, WOJO napisał:

Jarzmo lewe 26225AG110 jarzmo lewe przednie

Wracam do mojego tematu - długo trwało bo okazało się wtedy u mechanika że nic nie dają gumki, prowadnice. Na pewno jarzma do wymiany. @WOJO wypisał mi numer zaś prawe to będzie chyba 26225AG100. 
Dajcie znać czy istnieje w ogóle zamiennik ? Kawałek tego metalu widzę kosztuje 350zł także 700zł troche cena zaporowa. Może używane ktoś ma z forum ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...