Jump to content

Kolory filtrów olejowych OEM- jaka jest techniczna różnica?


Qubu666-Baja
 Share

Recommended Posts

Na mój chłopski rozum "sportowe" lub "tuningowe" filtry oleju nie filtrują lepiej, a w założeniu maja stawiać mniejszy opór w układzie smarowania. Do wyczynowego lub ostro zmodyfikowanego silnika i tak nie leje się byle oliwy z beczki, tylko oleje wysokiej klasy. Ja tak to widzę.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie... O co tam chodzi dokładnie.hmmm...  no to z tego co mówisz,to tak sobie gawędząc na luzie,chodziło by o lepszą przepustowość tego rozowego. Miałoby to sens. ps.moźe ktoś miał ten różowy i rozciął go ,żeby zobaczyć,czy w środku nie było opiłków,a przy okazji oglądał tę "harmoszkę" do filtrowania ;) ? Wtedy może by coś można było dopytać konkretnego w temacie.

Link to comment
Share on other sites

z różowym oem filtrem Subaru nie miałem do czynienia ale z niebieskiem i czarnym. Czarny jest made in Japan, niebieski made in USA. Tyle. na obydwu auto zachowywało się tak samo. Imo w filtrze wymienianym regularnie bez różnicy.

Apropo tjuningowych gratów - fizyki nie oszukasz. Jeżeli coś ma stawiać mniejszy opór to medium filtracyjne musi posiadać "wieksze oczka" ( np fizelina vs gabka ) Przez większe oko przejdzie większa drobinka syfu czyli filtrowanie gorsze.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

A jak już o filtrach to może mi ktoś bardziej światły wytłumaczyć jak działa ten magiczny zaworek w filtrach K&N?

 

Opis:

 

Cytat

Dodatkową zaletą jest wewnętrzny zawór zamykający przepływ po spadku ciśnienia, co chroni silnik przed suchym rozruchem.

 

Czyli póki silnik (pompa) nie zbuduje ciśnienia to filtr nie przepuści oleju?


(przykładowy link)
https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-k-n-mazda-nissan-subaru-hp-1008-9610316627

 

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Karas napisał:

fizyki nie oszukasz.

To jest konkret . Wychodzi na to,że nic nadzwyczajnego w tym filtrze STI nie ma,poza ceną i kolorem.  Ps chyba temat już "ugryziony",ale jak ktoś wie to napiszcie(ja jak coś się dowiem,to dam odp.szukalem na forum za granicą i też nikt,nic...)

Edited by Qubu666-Baja
Link to comment
Share on other sites

Sportowy filtry oleju (różowy chyba ma) mają zawórki przeciwdziałające powrotowi oleju i mocny magnes neodymowy odciągający pojawiające się opiłki. Przepływ mają zazwyczaj większy od OEM zwykłego. Robią je K&N, STI Różowy, HKS.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Tinuviel napisał:

to filtr nie przepuści oleju?

Biorąc na logikę to odwrotnie: olej idzie do silnika jakimś bajpasem gdy spadek ciśnienia na filtrze jest za wysoki.

Silnik w ten sposób jest smarowany tyle, że niefiltrowanym olejem.

 

pozdrawiam,

 

Link to comment
Share on other sites

"Jest to filtr oleju o zwiększonej wydajności dzięki zwiększonej powierzchni 
filtracji o 15% w porównaniu z konwencjonalnym produktem. 
Dzięki specjalnym materiałom poprawiającym wydajność zbierania cząstek, filtr ten wychwytuje również drobne cząstki, 
takie jak węgiel,i zmniejsza utratę ciśnienia o 10%. Dzięki zmniejszonej stracie pompy, 
ten filtr jest kompatybilny z olejem o wysokiej lepkości, zapewniając stabilną pracę nie tylko na drogach,
 ale także na torze. Jest pomalowany na czerwono i ma logo STI."

źródło z numerem katalogowym filtra

https://www.sti.jp/en/parts/wrxsti_va/engine/ST15208ST010/

 

Ps. wychodzi z opisu ,że filtr ma lepsze "flaki" i lepiej filtruje i chyba to jest finałowa odpowiedź na pytanie.


 
Edited by Qubu666-Baja
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Qubu666-Baja napisał:

"Jest to filtr oleju o zwiększonej wydajności dzięki zwiększonej powierzchni 
filtracji o 15% w porównaniu z konwencjonalnym produktem. 
Dzięki specjalnym materiałom poprawiającym wydajność zbierania cząstek, filtr ten wychwytuje również drobne cząstki, 
takie jak węgiel,i zmniejsza utratę ciśnienia o 10%. Dzięki zmniejszonej stracie pompy, 
ten filtr jest kompatybilny z olejem o wysokiej lepkości, zapewniając stabilną pracę nie tylko na drogach,
 ale także na torze. Jest pomalowany na czerwono i ma logo STI."

źródło z numerem katalogowym filtra

https://www.sti.jp/en/parts/wrxsti_va/engine/ST15208ST010/

 

Ps. wychodzi z opisu ,że "filtr ma lepsze "flaki" i lepiej filtruje" i chyba to jest finałowa odpowiedź na pytanie,czyli są lepsze filtrujące materiały w środku "różowej" puszki filtra z logo STI.

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Qubu666-Baja napisał:

wychodzi z opisu ,że filtr ma lepsze "flaki" i lepiej filtruje i chyba to jest finałowa odpowiedź na pytanie.

jeśli się zastanawiasz nad zastosowaniem tego filtra od STI w Twoim 2.5 N/A, to wyrzucanie kasy w błoto, życia silnika to nie przedłuży. Zakładać co przewidział producent silnika i regularnie wymieniać olej zgodny ze specyfikacją, to może wpłynąć na żywotność silnika.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...