Skocz do zawartości

Poziom Obslugi Klientow Subaru Polska


ks

Rekomendowane odpowiedzi

a nie przypadkiem 214 :?: lewy gorny rog: Bank1: Pmax=214 (5874) jesli to to, to nie ladnie 214 zamiast 218 a w powszechnej opini w tym opini forumowiczow dane fabryczne sa zanizane, i co teraz :?:

 

 

Myślę że spokojnie można zrzucić na błąd pomiaru itp. Z zresztą fabryczne dane to też jakieś uśrednienie, nie mam pojęcia w jakich warunkach mierzone.

 

 

Azrael

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Moja Subarka ma 54 000km przebiegu, paliwo 98 oktanow z JET.

Wg. chlopakow z Vtecha to wrx maja zawsze okolo 214 koni w serii. Dane japonczykow sa czesto zawyzane :cry: ale nie tylko ........ na hamowni mieli Peugeota 607 2.2 HDii mial 11 koni mniej niz deklaruje fabryka , za to Fabia PDi 100 konna miala 111 koni z fabryki ....... autka z koncernu VW maja podobno zavsze wiecej mocy niz podaja oficjalne dane .

aha ..... czy wiecie jaka jest utrata mocy w WRX dzieki stratom mocy w przeniesieniu napedu 4x4 ..... ponad 70 kucykow !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Ciekawe informacje :)

Ciekawe z następujących przyczyn:

1. Przyrost mocy/momentu w porównaniu do wersji standard następuje wyłącznie w wyższym zakresie obrotów. Świadczy to - niestety - o dość "prymitywnym" sposobie podwyższania mocy, głównie za pomocą podwyższania ciśnienia doładowania. Zwracam uwage na fakt, że takie "sposoby" często polegają na "oszukiwaniu" komputera poprzez niewłaściwe dane z czujnika masowego powietrza - proponuję uważac na możliwość wypalenia tłoka na 4-tym cylindrze.

2. Pomiary na stanowisku podwoziowym niestety nie są specjalnie dokładne. Krzywa "power loss" określająca straty na układzie napędowym wykazuje róznicę dla samochodu po - i przed tuningiem - rzędu 7 KM. Ciekawe, jako że opory układu napędowego, bez jego zmiany, też nie powinny ulec zmianie.

 

Pomiary dokonywane na tym samym stanowisku dają obrazowo informacje o efektywności dokonanych zmian. Są jednak nacechowane parametrem błędu, który - ze względów oczywistych - jest większy, niż przy (znacznie droższych) pomiarach na hamowni silnikowej.

 

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Ciekawe informacje :)

Ciekawe z następujących przyczyn:

1. Przyrost mocy/momentu w porównaniu do wersji standard następuje wyłącznie w wyższym zakresie obrotów. Świadczy to - niestety - o dość "prymitywnym" sposobie podwyższania mocy, głównie za pomocą podwyższania ciśnienia doładowania. Zwracam uwage na fakt, że takie "sposoby" często polegają na "oszukiwaniu" komputera poprzez niewłaściwe dane z czujnika masowego powietrza - proponuję uważac na możliwość wypalenia tłoka na 4-tym cylindrze.

2. Pomiary na stanowisku podwoziowym niestety nie są specjalnie dokładne. Krzywa "power loss" określająca straty na układzie napędowym wykazuje róznicę dla samochodu po - i przed tuningiem - rzędu 7 KM. Ciekawe, jako że opory układu napędowego, bez jego zmiany, też nie powinny ulec zmianie.

 

Pomiary dokonywane na tym samym stanowisku dają obrazowo informacje o efektywności dokonanych zmian. Są jednak nacechowane parametrem błędu, który - ze względów oczywistych - jest większy, niż przy (znacznie droższych) pomiarach na hamowni silnikowej.

 

Ponadto pozwolę sobie zauważyć, że dane na temat wysokości ceł u naszych południowych sąsiadów nie są zgodne ze stanem faktycznym.

Cło dla samochodów pozaunijnych wynosi w Czechach 17%.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe informacje :)

Ciekawe z następujących przyczyn:

1. Przyrost mocy/momentu w porównaniu do wersji standard następuje wyłącznie w wyższym zakresie obrotów. Świadczy to - niestety - o dość "prymitywnym" sposobie podwyższania mocy, głównie za pomocą podwyższania ciśnienia doładowania. Zwracam uwage na fakt, że takie "sposoby" często polegają na "oszukiwaniu" komputera poprzez niewłaściwe dane z czujnika masowego powietrza - proponuję uważac na możliwość wypalenia tłoka na 4-tym cylindrze.

2. Pomiary na stanowisku podwoziowym niestety nie są specjalnie dokładne. Krzywa "power loss" określająca straty na układzie napędowym wykazuje róznicę dla samochodu po - i przed tuningiem - rzędu 7 KM. Ciekawe, jako że opory układu napędowego, bez jego zmiany, też nie powinny ulec zmianie.

 

Pomiary dokonywane na tym samym stanowisku dają obrazowo informacje o efektywności dokonanych zmian. Są jednak nacechowane parametrem błędu, który - ze względów oczywistych - jest większy, niż przy (znacznie droższych) pomiarach na hamowni silnikowej.

 

Ponadto pozwolę sobie zauważyć, że dane na temat wysokości ceł u naszych południowych sąsiadów nie są zgodne ze stanem faktycznym.

Cło dla samochodów pozaunijnych wynosi w Czechach 17%.

 

pzdr.

 

clo zostalo obnizone ..... sorry za mistyfikacje.

Cisnienie doladowania rzeczywiscie zostalo podniesione do 1,25 bar .... wielokrotnie sprawdzone i nie powodujace przepalania tloka 4-go cylindra . Inna sprawa przy kutych tlokach ...... ale i tu cisnienie ponad 1,3 wydaje sie raczej bez sensu ...

Ta modyfikacja brala pod uwage bezpieczne wartosci AFR i EGT.

 

Pozdrawiam i zachecam do dalszych technicznych dyskusji :o)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywa "power loss" określająca straty na układzie napędowym wykazuje róznicę dla samochodu po - i przed tuningiem - rzędu 7 KM. Ciekawe, jako że opory układu napędowego, bez jego zmiany, też nie powinny ulec zmianie.

 

Hmm... ja tam się nie znam, ale czy te straty przypadkiem nie są procentowe? To znaczy mniejsza moc - mniejsza strata, większa moc - większa strata?

 

A można jeszcze fotkę z przodu? I najlepiej przy dziennym świetle...

okej jest dzien i przod :)

 

Wygląda fajowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywa "power loss" określająca straty na układzie napędowym wykazuje róznicę dla samochodu po - i przed tuningiem - rzędu 7 KM. Ciekawe, jako że opory układu napędowego, bez jego zmiany, też nie powinny ulec zmianie.

 

Hmm... ja tam się nie znam, ale czy te straty przypadkiem nie są procentowe? To znaczy mniejsza moc - mniejsza strata, większa moc - większa strata?

 

A można jeszcze fotkę z przodu? I najlepiej przy dziennym świetle...

okej jest dzien i przod :)

 

Wygląda fajowo.

 

krzywe power loss powinny sie pokrywac ...... hmmm widzialem juz wiele wykresow i nie jest tak zle :roll: a co do tych 7 koni .... czy naprawde 7 sie szanownwj dyrekcji wydaje :?: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak mysle, ze wykresik warto bylo wsadzic na forum ........ przynajmniej widac, ze WRXa nie wart wkrecac powyzej 6000 tys. obrotow a jednak nie kazdy o tym wie i czesto spotykam gosci co kreca az ogranicznik odcina palivo :? ...... no i potem ma szanowna dyrekcja reklamacje, dziury w tlokach, dziury w blokach silnika po wale korbowym ....... :P:P:P:P:P:lol::D:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bierz mi tego za zle, ale nie podobaja mi sie te tylne swiatla. :roll:

 

jak tylko zobaczylem te tylne lampy a'la lexus tomokinga to odrazu wiedzialem ze thanatosowi seniorowi sie nie beda podobaly, jednak nie przypuszczalem ze juniorowi tez..... widac przeszlo w genach :D:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bierz mi tego za zle, ale nie podobaja mi sie te tylne swiatla. :roll:

 

jak tylko zobaczylem te tylne lampy a'la lexus tomokinga to odrazu wiedzialem ze thanatosowi seniorowi sie nie beda podobaly, jednak nie przypuszczalem ze juniorowi tez..... widac przeszlo w genach :D:P

 

mam identyczne lampy , ale te sa chyba w wersji chrom look :?:

a co do przednich to kupilem od xxxxxxx w USA za xxxxx /nie duzo/ nie chce draznic dyrekcji :lol: i szykuje sie wymiana w tym tygodniu na :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Właściciel Browaru: pomiar "power loss" dokonywany jest w KM (czy też kW); jego wartość nie jest zależna od silnika, lecz od układu napędowego.

Poniewż w tym konkretnym przypadku chodzi o ten sam samochód, bez - o ile mi wiadomo - zmian w układzie wartości powinny być takie same.

Określenie dokładnych różnic na podstawie wykresu nie jest oczywiście mozliwe, stąd określenie "rzędu 7 KM". tego typu róznice mogą powstać np. na skutek różnic temperatury oleju w deferencjałach i skrzyni, ale także temperatury łożysk etc. caharkterystyczne jest, że w tym przypadku wyższe wartości zostały pomierzone dla wersji przed tuningiem. Celem opisu było li tylko wskazanie na powiązane z tym systemem pomiaru niedokładności (tutaj ok. 7%).

 

Co do wypalania 4-go tłoka : jest to typowy objaw dla zbyt ubogiej mieszanki. Czasem "kręcenie" silnika Imprezy istotnie nie ma sensu, lecz na skutek wzbogacenia mieszanki w tych warunkach nie powoduje to w/w problemów. Wypalanie 4-go tłoka jest najbardziej typową usterką powstającą właśnie po tuningu, lub przy uszkodzeniu czujnika masowego.

jako ciekawostka - znane jest nam wiele tuningowanych Imprez (szczególnie GT), w których wystąpiły te właśnie usterki.

 

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...