Subi_wagon Opublikowano 15 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 Cześć. Właśnie stałem się posiadaczem kontrowersyjnego OBD z cvt z 2013 r. i jestem bardzo zadowolony z auta - komfort i przyspieszenie na bardzo dobrym dla mnie poziomie. Mam tylko jedną wątpliwość. Mianowicie, zastawiam się czy przyspieszanie na tzw. kick downie (but w podłogę i automatyczna redukcja obrotów przez skrzynię) jest zdrowe dla silnika, skrzyni i innych podzespołów. Z jednej strony to w nowoczesnym aucie jak OBD i tak komputer nad wszystkim czuwa. Z drugiej zawsze uczono mnie, że gazu nie daje się do dechy, bo i tak nie przyspiesza, a wtryskiwacze i tłoki dostają po tyłku i skończy się to jakimiś przeciekami na uszczelkach. Trochę czytałem, ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem. Niektórzy piszą, że z cvt trzeba ostrożnie, bo łańcuch lubi się zerwać, naciągnąć czy tam przeskoczyć. Wiem, że SBD ma bardzo złe opinie i powinienem na niego uważać ze względu na wał i blok silnika, które lubią sobie "wybuchnąć". Starałem się więc tak nie jeździć, ale jazda z kick down daje tak wielką przyjemność (wrażenie gokarta), że nie mogę sobie odmówić tej przyjemności. Dodaje do tematu ogólnego, ponieważ problem mimo wszystko dotyczy wszystkich subaru z cvt, a więc wszystkich obecnie sprzedawanych w Polsce modeli. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 15 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subi_wagon Opublikowano 15 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 (edytowane) Dziękuję, bardzo fajny opis (dyrekcji), potwierdzający moje wrażenia z jazdy SBD z cvt, niestety brak jest tam odniesienia do głównego tematu, jakim jest wpływ wyprzedzania z butem w podłodze i kick downem na zużycie podzespołów. Edytowane 15 Września 2020 przez Subi_wagon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 15 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 Hej. Tak nie w temacie. Czy ktoś próbował już zmiane MT na CVT? Czy to sie latwo da zrobic czy raczej nieoplacalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 15 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 (edytowane) 2 godziny temu, Subi_wagon napisał: Dziękuję, bardzo fajny opis (dyrekcji), potwierdzający moje wrażenia z jazdy SBD z cvt, niestety brak jest tam odniesienia do głównego tematu, jakim jest wpływ wyprzedzania z butem w podłodze i kick downem na zużycie podzespołów. jak w każdym innym aucie czy to z manualem czy automatem. Jak od czasu do czasu wdepniesz w podłogę to absolutnie nic się stać nie powinno . Co innego jak ciągle i wszędzie gdzie się tylko da lecisz pełnym ogniem. Wtedy wszystko się szybciej zużywa podzespoły , części eksploatacyjne i płyny typu olej w silniku dyfrach i skrzyni. Zresztą pewnie masz czujnik temperatury oleju w aucie. But w podłogę=wyższa temperatura silnika=wyższa temperatura oleju= szybsza utrata jego właściwości smarnych itp itd to samo z klockami tarczami, skrzynia biegów. Trzeba to robic z głową Edytowane 15 Września 2020 przez Karas 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 15 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 Popieram. Nie po to to wymyślono, aby szybciej się psuło. Kick down, to tylko zasygnalizowanie skrzyni, że muszę szybko zredukować. Fachowcem od automatów nie jestem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 15 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 Skrzynie Automatyczne wydłużają raczej żywotność silników, zwłaszcza jeśli skrzynia to hydrokinetyk. Niepokojącym dla mnie osobiście zjawiskiem jest kiedy w nowych samochodach skrzynie maksymalnie zmniejszają prędkość obrotową silnika... unikałbym wszelkich ekonomizerów. Oszczędność Paliwa/Oleju z tyt skrajnie niskich prędkości obrotowych będą niewielkie a w przypadku dłuższego użytkowania samochodu mogą pojawić się problemy w silniku z tyt... niskich prędkości obrotowych. Jeśli chodzi o wciskanie gazu w podłogę to w starszych samochodach/bądź nie do końca sprawnych da się usłyszeć nieprawidłową pracę silnika przy zbyt mocnym wciśnięciu pedału gazu, lecz tyczy się to znów prawie zawsze niskich prędkości obrotowych. W skrzyniach automatycznych należy unikać jazdy agresywnej przed rozgrzaniem oleju. Olej w tych skrzyniach w przeciwieństwie do MT pełni więcej funkcji. Skrzynie automatyczne mają trudniejszy żywot z silnikami wysokoprężnymi (chodzi o moment obrotowy i jego szybkie narastanie) Czy kickdown szkodzi? na rozgrzanym oleju straty będą niewielkie, lecz na oleju o temperaturze daleko odbiegającej od właściwej destrukcja CVT będzie znacznie szybciej zachodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 16 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2020 Moje zdanie jest takie, że wszystko z głową jak się depnie na rozgrzanym motorze nic się nie stanie, jak się non stop prostuje nogę wreszcie coś się podda, na zimnym silniku unikał bym tego typu zabaw, sam mam diesla i sobie chwalę najlepiej użytkować w granicach 2-3tys. obrotów tam jest spory moment i dobrze wszystko się spala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się