Skocz do zawartości

Koszty utrzymania


Trebuh15

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Trebuh15 napisał:

Jakie są koszty utrzymania takiego auta mniej wiecej ceny czesci i co ile itd.

jedna wielka niewiadoma i nie zalezy od tego czy stary czy nowy. Samochody z tymi motorami potrafią mieć  problem z UPG, pękającymi smokami olejowymi, panewkami - niektóre egzemplarze padały na gwarancji , niektóre po. Na pewno nie jest to tani samochód w utrzymaniu . Ale podobno frajda z jazdy niesamowita B)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Trebuh15 napisał:

Witam. Mam zamiar zakupić Subaru Impreze   i mam pare pytanek

Jakie są koszty utrzymania takiego auta mniej wiecej ceny czesci i co ile itd.

Typowe usterki i ile kosztują

2.0T czy 2.5T?

 

Po 7 lata pracy w serwisie odpowiem w ten sposób. Jeśli nie jest dla Ciebie problemem wydać 10 czy 14 tyś, zł za naprawę silnika, to spokojnie ogarniesz taki samochód. Ja bym poszedł w 2.0T, bo 2,5T to dużo większy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karas, mam STI 08 i jako pojazd jest niesamowity. Mam już ponad 64 lata, jeździłem różnymi wehikułami, ciężarówkami też. Nie zamienię na nic innego. Konserwacja podwozia, dbanie o budę i Alleluja ! Polecam ! Kup sobie.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2020 o 12:12, Trebuh15 napisał:

A przykładowe ceny eksploatacji?

 

GT MY00 - spalanie średnie (miasto/obwodnica/trasa) z 4 lat 13,08 l. Koszt przejechania 1 km wychodzi zatem 0,659 zł. Do tego eksploatacja i ewentualne naprawy. I tu nie ma mądrych wszystko zależy od sztuki, którą kupisz. Ja kupowałem z górnego przedziału cenowego a i tak przez te 4 lata włożyłem kupę kasy na samą eksploatację (4 amortyzatory, sprzęgło, chłodnica, rozrząd, przewody podciśnienia, regeneracja zacisków, tarcze, klocki, wahacze przód, konserwacja podwozia - same te czynności to już grubo ponad 10 tys. za graty i robotę). Przejechałem przez ten okres 27 000 km więc za to co powyżej wychodzi 0,37 zł/km. W sumie wychodzi zatem około 1 zł/km, podkreślam za samo paliwo i eksploatacje.
Do tego jeszcze detale takie jak ubezpieczenie, itp. 
Mam nadzieję, że pomogłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0t z 2002 spalanie ok 16-18l przykładowe ceny rozrząd z pompa wody ok 1000zl reperaturki zacisków 170zl osłona tarczy hamulcowej 125 przód tył ok 400zl hmm olej do silnika co 6-7tys 200 co 50tyś wymiana płynu chłodzącego plus olej skrzynia dyfer ok 400 zestaw amorki spreżyny tył 1500 wszystko naprawiam sam wiec w tych cenach nie ma robocizny to co najgorsze dla mnie to ruda  tylne nadkola i kielichy. Jak dla mnie fajny gokart :D znajomi tylko gadają głupoty  po co na co stare tyle pali ceny czesci itp itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STI 08 po mieście ok. 12 - 14 l/100 km. W trasie przy 120 km/h ok. 9 l/100 km. U Niemca przy 230 km/h ok. 20+  l/100 km. Już pisałem, że dla STI liczy się ilość ruszań z miejsca, ilość przyspieszeń, czas jady bez zmiany prędkości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
W dniu 24.07.2020 o 23:53, Trebuh15 napisał:

Witam. Mam zamiar zakupić Subaru Impreze   i mam pare pytanek

Jakie są koszty utrzymania takiego auta mniej wiecej ceny czesci i co ile itd.

Typowe usterki i ile kosztują

2.0T czy 2.5T?

Mam WRX 2.5T Hatchback od 2 lat, na start po zakupie dla własnego spokoju wymieniłem olej, filtry, rozrząd, smok olejowy profilaktycznie, regulacja zaworów, świece, koszt 5 tyś zł. Później staram się wymieniać olej poniżej 10 tyś. km, wymiana oleju z filtrem oleju kosztuje mnie około 400 zł z robocizną. w tym roku rozszczelnił się magiel, koszt regeneracji 1500 zł (nowy 5 tyś), przejechałem 22 tyś km, auto używam na co dzień jako daily, spalanie 10,6 - 10,8 l. Przez myśl przeszła mi myśl sprzedaży, miałem ogłoszenie 2 miesiące i kompletny brak zainteresowania, także zostaje na kolejny rok. Przyjemność z jazdy jest, a najbardziej jestem zadowolony z 4x4, mokro czy sucho zawsze się rusza bez gubienia trakcji.

Edytowane przez Jacek Domżalski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...