Skocz do zawartości

Alternatywne mocowanie bagażnika dachowego.


koziolek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, opiszę w skrócie jak można zamocować cokolwiek do relingów forka.

Ceny niektórych są belek dachowych są co najmniej chore:facepalm:, poza tym większość jest zbyt wysoka.

Szukając alternatywy, spróbowałem wstawić nitonakrętki w relingi, w razie draki można kupić drugie relingi i je wymienić.

Reling jest aluminiowy i pusty w środku, wiec nitonakrętki siadły idealnie, użyłem stalowych nitonakrętek M8 z kołnierzem.

Dwie sztuki zaciskałem przy pomocy śruby i podkładek, bardzo ważne jest idealne dobranie podkładek i dużo smarowidła.

Cztery zaciskałem narzędziem do zaciskania nitonakrętek i wtedy jest dużo łatwiej i wychodzi idealnie, więc lepiej podjechać do jakiegokolwiek warsztatu i skorzystać z narzędzia.

Dlaczego 6 szt?

Koncepcja się zmieniała i w sumie wystarczą 4 sztuki, ale też robiłem dedyk mocowanie kola i zbiornika na wodę a tutaj potrzebowałem jeszcze 2 szt.

Taka koncepcja jest bardzo dobra bo nie hałasuje podczas jazdy, a do kola w wodoszczelnej torbie można upchnąć naprawdę dużo.

 

Zrobienie belek poprzecznych to już pestka, profil 3x5 o ile dobrze pamiętam, używamy ich później do mocowania wszystkiego co się da.

 

Mając dwie belki przykręcamy do nich co chcemy, aktualnie mam bagażnik kupiony na znanym  portalu na A, wyprodukowany przez jakąś firmę w Turcji.

Chcąc taki bagażnik wpisujemy BAGAŻNIK DACIA DOKKER.

Jakość bardzo dobra, z przodu mocowanie na 4 halogeny z tyłu na dwa, niestety po zimie delikatnie wyszła ruda w zakamarkach gdzie nie zostało dobrze domalowane.

Bagażnik przykręciłem do belek także przy użyciu nitonakrętek M8, w zestawie są cybanty do mocowania, ale podłej jakości.

Jak widać na zdjęciach, bagażnik jest dużo niżej aniżeli przy zastosowaniu sklepowych belek.

edycja

 

Bagażniki mam zamocowane w ten sposób od ponad roku, ponad 25 tyś km, dwie wyprawy na Bałkany, kilka wyjazdów w teren w PL, żadnych luzów, żadnych skrzypień do tej pory.

 

 

 

 

 

IMG_20200419_123837-992x744.jpg

IMG_20190730_143252-744x992-992x1322.jpg

IMG_20190730_191228-992x744-992x744.jpg

IMG_20190907_084040-744x992.jpg

IMG_20190730_190227-744x992-186x248.jpg

IMG_20200419_123829-992x744.jpg

IMG_20200419_123903-992x744.jpg

IMG_20200419_124041-992x744.jpg

IMG_20200419_124012-992x744.jpg

IMG_20200419_124025-992x744.jpg

IMG_20200419_123928-992x744.jpg

IMG_20200419_124136-744x992.jpg

IMG_20200419_123917-992x744.jpg

IMG_20191221_141723.jpg

Edytowane przez koziolek
  • Super! 6
  • Dzięki! 2
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jedynie wątpliwości co do materiału, w którym osadzone są nitonakrętki. Koncepcja fajna, ale zwiększyłbym ilość punktów mocowania (nitonakrętek), tak dla bezpieczeństwa.

 

Wczoraj, po odbyciu kwarantanny otworzyłem paczkę z cybantami, które zamówiłem w: firma-metal.pl.

Cybanty 65mm / 100mm z przedłużonym gwintem zrobione na moje zamówienie, będą składową belek na relingi.

Zdjęcia zamieszczę w temacie: "Subaru autem wyprawowym jest! Wyprawowy Forester"

Ten topik, też powinien tam się znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Materiał relingów ma napewno 2-3 mm grubości, nie mierzyłem.

Za bagażnik szarpałem z całych sił, nie udało się nic urwać.

Jestem w 100% przekonany że podczas takiego szarpania marketowe relingi już dawno by puściły

Edycja

Bagażniki mam zamocowane w ten sposób od ponad roku, ponad 25 tyś km, dwie wyprawy na Bałkany, kilka wyjazdów w teren w PL, żadnych luzów, żadnych skrzypień do tej pory.

 

Taptane Tapatalkiem

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, falente napisał:

A gdy belki są odkręcone to woda się nie wlewa do środka relingów?

 

Relingi chyba i tak nie są zrobione tak żeby były zupełnie szczelne. Więc raczej to czy dostanie się tam więcej czy mniej wody nie ma znaczenia. Tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przez ten wątek jeszcze jedna rzecz wpadła mi do głowy - rozsuwany kosz na dach.

W formie złożonej - jest za szyberdachem. W formie rozłożonej sięga do końca aluminiowych relingów.

Oparty na 3 belkach - 2 na stałe, a jedna przesuwna dla której są nitonakrętki w dwóch miejscach na relingach.

Boki i spód kosza zbudowany z profili zamkniętych, gdzie część profili z przedniej części wsuwa się w profile z tylnej. Blokada śrubką (stosuję taką metodę do wieszania projektorów).

Tył i przód to już obojętne bo elementy nie kolidują ze sobą.

 

Taka wizualizacja (jest zrobiona wymiarowo do dachu, może potem nałożę na model Forka SG):

 

Muszę sobie jeszcze lepiej to rozrysować żeby dopasować wytrzymałość spodu i boków, ale w tej konstrukcji wszystko leży na belkach.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny pomysł, problemem może być dostępność profili, muszą pasować jeden w drugi.
Thule ma wstawkę do każdego bagażnika, więc można bagażnik modyfikować może nie tak szybko jak na Twojej wizualizacji, ale jednak.
Sam zamysł jest bardzo dobry, osobiście lubię jak mam dużo światła przez szyber, dlatego nie chcę długiego bagażnika.
Kluczem jest odpowiedź na pytanie, do czego ma służyć bagażnik, wybieramy co chcemy na nim wozić i takiego bagażnika szukać/produkować.

Sporo czasu mierzyłem wszystko co zamierzałem na nim upchnąć i dopiero kupiłem ten który aktualnie posiadam.
Kolejnym aspektem budowy czy kupna bagażnika jest możliwość mocowania tego co na nim przewozimy.
W moim przypadku podłoga bagażnika jest z rurek, więc jestem w stanie trapy, czy koło zaczepić hakami z gwintem przykręcając od góry nakrętkami maszynowymi bez użycia narzędzi i w każdej chwili mogę wszystko przesuwać gdziekolwiek i w każdym miejscu mocowanie zadziała.

Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, koziolek napisał:

Świetny pomysł, problemem może być dostępność profili, muszą pasować jeden w drugi.

 

Są takie specjalne profile co w siebie pasują - masowo używane w instalacjach AV. Przy czym te z którymi ja pracuję są bardzo ciężkie.

 

3 minuty temu, koziolek napisał:

Sam zamysł jest bardzo dobry, osobiście lubię jak mam dużo światła przez szyber, dlatego nie chcę długiego bagażnika.
Kluczem jest odpowiedź na pytanie, do czego ma służyć bagażnik, wybieramy co chcemy na nim wozić i takiego bagażnika szukać/produkować.

 

Ja tak samo nie chcę tracić światła, a w 90% wystarczy opcja złożona. Natomiast czasem wygodnie pewne rzeczy położyć na płasko na dachu (np. drabiny albo szynoprzewody do oświetlenia).

Jeszcze myślałem nad opcją gdzie sama owiewka jest demontowalna, a przedłużany moduł się dokłada, a nie wysuwa. Wtedy można dać poprzeczne belki (które przy wsuwanej się nie mają gdzie schować).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w przypadku wożenia długich rzeczy lepiej zrobić platformę, a nie kosz?
Mogą to być dwa moduły, lub jeden duży z oknem na szyberdach.
Widziałem takie gdzieś z siatki, a nad szybrem okno bez siatki.
Pan Dziedzic ma fajną platformę na swoim forku, ale chyba szyberdachu nie ma.

Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, koziolek napisał:

Może w przypadku wożenia długich rzeczy lepiej zrobić platformę, a nie kosz?
Mogą to być dwa moduły, lub jeden duży z oknem na szyberdach.
Widziałem takie gdzieś z siatki, a nad szybrem okno bez siatki.
Pan Dziedzic ma fajną platformę na swoim forku, ale chyba szyberdachu nie ma.

 

Platforma byłaby ok gdyby w 90% były długie rzeczy. U mnie to tylko w czasie "pracy sezonowej" w maju. No, a kosz jednak jest bardziej praktyczny jak dla mnie.

Wrzucę jeszcze szkice. To taki spontaniczny pomysł więc pewnie jak przyjdzie do dokładnych pomiarów okaże się, że jest za dużo przeszkód.

 

sg12.jpg.0e9a09e0d4c039c606c736b1825e7a07.jpg

  • Super! 2
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, koziolek napisał:

Projekt mega zacny, tylko sprawdź czy da się belkę zamontować nad szyberdachem bezpośrednio do relingów, o ile pamiętam jak położysz belkę na relingach do szyby jest bardzo blisko.
Relingi są łukowe.

 

Tak, dwie tylne belki byłyby normalnie, natomiast przednia wymagałaby chyba 0.5cm podkładki.

Szkoda że nie mam jakiegoś dłuższego profilu teraz to by się przyłożyło tu i tam i od razu byłoby wiadomo z czym ma się do czynienia. Schemat Forka SG jest niestety mega słaby.

 

Może ktoś to zobaczy i doda coś od siebie (albo wykona) :D:D

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roleta mocowana bezpośrednio do bagażnika, dzięki czemu jest wysoko, nie mierzyłem ale ponad 185 cm.
Niestety nie posłuchałem innych użytkowników, i zamontowana została długość 160 cm, do tego z jednej strony będzie custom pochyła ścianka.81f9359e7964e92f4fca1b13eaeeb71f.jpg

Taptane Tapatalkiem
 

IMG_20200508_074257_resized_20200508_081609724.jpg

Edytowane przez koziolek
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, koziolek napisał:

zamontowana została długość 160 cm, do tego z jednej strony będzie custom pochyła ścianka.

Pokaż zdjęcia jak zmontujesz tę ściankę. Też mi coś takiego chodzi po głowie. Dobrze by było zdobyć taki sam materiał co na markizie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Daniel Janus napisał:

Dobrze by było zdobyć taki sam materiał co na markizie.

Materiał jest dostępny bez problemu, nawet ścianki są w ofertach (z drzwiami lub oknem i moskitierą).

W komplecie jest worek na gadżety typu szpilki itd, a jest on uszyty z takiego samego materiału :thumbup: także wzór jest.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
W dniu 8.05.2020 o 09:11, Daniel Janus napisał:

Pokaż zdjęcia jak zmontujesz tę ściankę. Też mi coś takiego chodzi po głowie. Dobrze by było zdobyć taki sam materiał co na markizie.

Zapomniałem o tym temacie.

Kumpela, zrobiła mi ściankę na próbę.

Prostokąt żeby po zamontowaniu mieć przeciąg nad ziemią, lub po obróceniu była do samej ziemi.

Na zdjęciu nocleg nad morzem, wiatr jak to nad morzem, po założeniu ścianki jako osłona od wiatru zrobiło się super cieplutko.

IMG_20200805_222539_resized_20201222_101739409.jpg

IMG_20200805_222533_resized_20201222_101740265.jpg

  • Super! 3
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz ma mam zagwostke. Kupiłem bagażnik, teraz jest problem aby go zamontować. Mam pomysł aby kupić profile aluminiowe 20x50 albo 30x50. Mocować je oczywiście na nitonakretkach M8 jak@koziolek to zrobil. Tylko z faktu że chce to maksymalnie nisko. Chciałem je wyciąć na końcach tak aby przylegały na płasko (zostawić tylko dłuższą ściankę na końcu a pozostałe 3 wyciąć) coś jak na rysunku niżej. A profil ze ścianka 2.5 lub 3mm.
Będzie to dobre?

198f16b9266698b6c135be210e7de0af.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc po pomiarach. Jakbym dał profil 50x20 to mi zostanie 5-7mm luzu do dachu. Trochę mało. Tyle miejsca jest z przodu, między szyberdachem a tymi przetłoczeniami. Nad przedłoczeniem środkowym wychodzi 2cm. Z tyłu jest ok 3cm do przetłoczenia. Dam te profile na relingi, pójdą nito nakrętki i jakieś zaślepki. Dzięki @koziolek za zwrócenie uwagi na taki problem.

@Pan Dziedzic jak wysoki jest teraz Twój forek z bagażnikiem i bambetlami na nim?

Kolegi Renault Trafic kiedyś wjeżdżałem do garażu to był na styk. A w/g danych ma 1,94m, Forek ma 1.58m bez liftu. Zostaje jakieś 36 cm rożnicy . Bagażnik sam ma niecałe 17cm. Wysokość kosza (rurki dolne) plus koło 205, plus profil to zostanie mi coś 8 cm luzu do bramy wjazdowej. A nie mierzyłem swojego forka a z tyłu mam ironmany. Czyli spoko ale jednocześnie nie za dużo. Coś większego pakować będe musiał na zewnątrz. Dlatego walczę o każdy centymetr :unsure:

A teraz jeszcze pytanie Jak zamocowane macie koło na bagażniku? Dorobione to mocowanie które zostaje po wycięciu butli LPG? Czy po prostu pas i liczyć się z tym że nikt nie zajumie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...