Jezzu Posted October 21, 2019 Share Posted October 21, 2019 Siemka. Szukalem informacji podobnych lecz nie znalazłem. Spod maski wydobywa sie dymek. Mianowicie stojac przodem do samochodu po lewej stronie wylatuje dym śmierdzacy troche przypalonym olejem. Siwy biały dymek. Myslicie ze to moze byc dolot od turbo???? Czy w kolektorze sie dziursko zrobiło??? Auto to forek 2003 wesja sg z silnikiem 2.0 turbo 177 km. Wylatane 210k km. Prosze o pomoc mądzrzejszych odemnie :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jezzu Posted October 21, 2019 Author Share Posted October 21, 2019 Dodam ze dziesie sie tak zazwyczaj jak auto sie rozgrzewa i najczesciej gdy wskazówka od temp. Jest w polowie drogi do polowy wskaznika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRYSZTAŁ Posted October 21, 2019 Share Posted October 21, 2019 Uppipe może dziurawy. Gdybyś to miejsce bliżej gdzieś namierzył... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted October 21, 2019 Share Posted October 21, 2019 W silnikach Boxer tyczy się to zarówno Subaru jak i Porsche wydechy mamy pod silnikiem (okalają nasze serduszko) wyciek skutkuje przypalaniem się płynów ustrojowych (jeśli mamy gdzieś nieszczelność ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke Skywalker Posted October 21, 2019 Share Posted October 21, 2019 Sprawdź osłonę gumową wewnętrznego przegubu półosi. Pęknięta wyrzuca smar na wydech i smrodzi / dymi. Pęknięcie może być małe i aby je dostrzec, trzeba pogmerać ręką przy tej osłonie. Zdrówka, Luke Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted October 21, 2019 Share Posted October 21, 2019 Miałem kiedyś tak samo w forku XT SG. Powodem była uszczelka dekla zaworów po stronie pasażera. Po wymianie na nową OEM plus jakiś silikon CX80 był spokój na długo. Dymek pojawiał się jak silnik był gorący po dłuższej jeździe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke Skywalker Posted October 22, 2019 Share Posted October 22, 2019 I jeszcze jedna możliwość: rozszczelnienie przewodu olejowego do turbo. Zdrówka Ł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebazti Posted October 22, 2019 Share Posted October 22, 2019 może jeszcze lecieć z maglownicy, miałem dwa razy taki przypadek, raz osłona przegubu przy skrzyni, drugi po rozszczelnieniu maglownicy kapało idealnie na rurę... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel.wro Posted October 27, 2019 Share Posted October 27, 2019 Przychodzą mi na myśl 2 powody które kiedyś przerabiałem. 1) rozlany olej przy nalewaniu 2) nieszczelny dekiel pokrywy zaworów Wszystko kapało na wydech i takie objawy jak mowisz Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted October 29, 2019 Share Posted October 29, 2019 .... nieszczelności wspomagania układu kierowniczego wyrzucają olej na wydech - to kolejna opcja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted October 29, 2019 Share Posted October 29, 2019 U mnie jak pękła osłona przegubu półosi, to walnęło smarem na kolektor wydechowy i katalizator i był elegancki biały dymek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted October 29, 2019 Share Posted October 29, 2019 Nie prościej wejść pod i zobaczyć ? Bo narazie poszło sto pomysłów. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad Skopek Posted November 5, 2019 Share Posted November 5, 2019 Sprawdzić w jakim stanie są uszczelki dekli zaworów (nieszczelność, wycieki oleju) lub tak jak wyżej ktoś napisał porwana maszeta (osłona) przegubu i smar bryzga na kolektor wydechowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now