Skocz do zawartości

Legastrates


Herostrates

Rekomendowane odpowiedzi

26 minut temu, ManoLEE napisał:

Żal to odkładać na półkę, taki zestaw na aucie to skarb :evil2:.

Zgadzam się, jest to przede wszystkim materiał użytkowy, wprawdzie wygląda świetnie ale jeszcze lepiej wyglądać będzie na aucie :) W zestawieniu z żółtymi zaciskami będzie miodzio. Mam nadzieję, że spełni oczekiwania w wymiarze poprawy prowadzenia. Wczoraj domówiłem mocowania przednie i tylne zarówno amortyzatorów jak i sprężyn, w sumie zaskoczyły mnie koszty OEM, wyszło w sumie prawie tysiąc zł :(  

Rozkminiam jak będzie z wysokością. Obecnie mam tak 

 

Wysokość od podłoża do nadkola

Lewe przód - 67,3

Prawe przód - 67,3

Lewe tył - 66,6

Prawe tył - 66,7

W związku z tym, że tył nieco dobija na dużych nierównościach zmniejszę dystans koła i zamontuję dystans amortyzatora. Zastanawiam się tylko nad 1 cm lub 2 cm. Nie chcę by tył za bardzo się podniósł. Ciekawe czy przód się podniesie i ewentualnie o ile. Sprężyny zostawiam te co mam czyli OEM przód a tył wzmocnione Lesjofors. 

Tymczasem, jak zrobię jeszcze hamulce to w sumie zostanie jeszcze odnowienie pasa przedniego i konserwacja oraz zabezpieczenie podwozia. Jak ktoś wróci do pierwszego posta to w sumie zrealizuję pierwotny plan.

Wczoraj podliczyłem koszty od zakupu i niestety przekroczyłem już dwukrotność wartości auta :( 

 

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Herostrates napisał:

 

Wczoraj podliczyłem koszty od zakupu i niestety przekroczyłem już dwukrotność wartości auta :( 

 

No tak, ale od seryjnego (lub też stanu w jakim był) też już lekko odbiegasz - w kierunku poprawy tego co było. Poza tym starasz się utrzymać pojazd w stanie co najmniej dobrym (jeśli przyjąć, że bardzo dobry to jest taki po 1 roku jeżdżenia po polskich drogach od wyjazdu z salonu - gdzie zakładam był doskonały). 

Policz ile musiałbyś wydawać (hipotetycznie) w tym okresie gdybyś wciąż zmieniał pojazd na taki by jego stan był równie dobry jak twojego obecnego samochodu. Strzelam, że nie wydałbyś mniej a raczej więcej. ;)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Herostrates napisał:

Zgadzam się, jest to przede wszystkim materiał użytkowy, wprawdzie wygląda świetnie ale jeszcze lepiej wyglądać będzie na aucie :) W zestawieniu z żółtymi zaciskami będzie miodzio. Mam nadzieję, że spełni oczekiwania w wymiarze poprawy prowadzenia. Wczoraj domówiłem mocowania przednie i tylne zarówno amortyzatorów jak i sprężyn, w sumie zaskoczyły mnie koszty OEM, wyszło w sumie prawie tysiąc zł :(  

Rozkminiam jak będzie z wysokością. Obecnie mam tak 

 

Wysokość od podłoża do nadkola

Lewe przód - 67,3

Prawe przód - 67,3

Lewe tył - 66,6

Prawe tył - 66,7

W związku z tym, że tył nieco dobija na dużych nierównościach zmniejszę dystans koła i zamontuję dystans amortyzatora. Zastanawiam się tylko nad 1 cm lub 2 cm. Nie chcę by tył za bardzo się podniósł. Ciekawe czy przód się podniesie i ewentualnie o ile. Sprężyny zostawiam te co mam czyli OEM przód a tył wzmocnione Lesjofors. 

Tymczasem, jak zrobię jeszcze hamulce to w sumie zostanie jeszcze odnowienie pasa przedniego i konserwacja oraz zabezpieczenie podwozia. Jak ktoś wróci do pierwszego posta to w sumie zrealizuję pierwotny plan.

Wczoraj podliczyłem koszty od zakupu i niestety przekroczyłem już dwukrotność wartości auta :( 

 

 

 

Powiedz mi proszę czy mocowania tylne mogą się z czasem wyrabiać? One mają jakiś wpływ na wysokość? U mnie tył jest trochę niżej niż bym chciał i nie wiem czy to może być problem. Jak dystans to jaki i gdzie byś kupował? Może tędy droga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tinuviel napisał:

 

 

Powiedz mi proszę czy mocowania tylne mogą się z czasem wyrabiać? One mają jakiś wpływ na wysokość? U mnie tył jest trochę niżej niż bym chciał i nie wiem czy to może być problem. Jak dystans to jaki i gdzie byś kupował? Może tędy droga :)

Tak, mocowanie tylne się wyrabia i jest to jeden z powodów siadania auta. 

Dystans kupiłem tutaj https://allegro.pl/oferta/dystans-mocowania-amortyzatora-subaru-legacy-tyl-9078775861

Edytowane przez Herostrates
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Herostrates napisał:

Tak, mocowanie tylne się wyrabia i jest to jeden z powodów siadania auta. 

Dystans kupiłem tutaj https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/kupione/f5610fe1-5354-11ec-a8be-eb1b3f76caae

 

Thx, to zaczne od wymiany mocowań :) btw: ten link z allegro nie działa bo jest chyba do Twojej historii zakupów a nie do aukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Herostrates napisał:

W związku z tym, że tył nieco dobija na dużych nierównościach zmniejszę dystans koła i zamontuję dystans amortyzatora. Zastanawiam się tylko nad 1 cm lub 2 cm. Nie chcę by tył za bardzo się podniósł. Ciekawe czy przód się podniesie i ewentualnie o ile. Sprężyny zostawiam te co mam czyli OEM przód a tył wzmocnione Lesjofors. 

 

Przed obniżeniem miałem B6 + wzmocnione Lesjo + nowe mocowania -  na tym zestawie już jest wysoko z tyłu. Podkładki imho zbędne:

 

(P.S. Zignoruj to jak wysoko jest przód, US GTB tak mają)

 

 

1.jpg

2.jpg

Edytowane przez frisco
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, frisco napisał:

 

Przed obniżeniem miałem B6 + wzmocnione Lesjo + nowe mocowania -  na tym zestawie już jest wysoko z tyłu. Podkładki imho zbędne:

 

(P.S. Zignoruj to jak wysoko jest przód, US GTB tak mają)

 

 

1.jpg

2.jpg

Dzięki za punkt odniesienia. U mnie mam już i wymieniona na tyle sprężynę i mocowanie KYB, myśle że sam amor nie podniesie mi z tylu zawieszenia a ten 1 cm byłby optymalny :) 

Ps fajny ten Twój sedan widzę ze ponownie wystawiłeś na sprzedaż? 

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Herostrates napisał:

myśle że sam amor nie podniesie mi z tylu zawieszenia a ten 1 cm byłby optymalny :)

Aż tak nie kombinowałem, zresztą ja wymieniałem b8 na b6, a to nie ten sam scenariusz. Najbardziej to pewnie zależy od sprężyny. Pytanie czy B6 nie różni się długością od tego co siedzi w twoim Legacy teraz.

 

Godzinę temu, Herostrates napisał:

Ps fajny ten Twój sedan

A dziękuję, też mi się podoba:D 

 

Godzinę temu, Herostrates napisał:

widzę ze ponownie wystawiłeś na sprzedaż?

Chwila słabości:facepalm:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Herostrates napisał:

Podliczyłem koszty od zakupu i niestety przekroczyłem już dwukrotność wartości auta :( 

 

Nie rób tego, szkoda nerwów. Ciesz się fajnym autem, już takich nie robią :) Ja z takiego założenia wychodzę przy swoim, co z tego że wpakowałem w niego kilka kolejnych takich aut? Drugiego takiego nie kupisz :)

  • Super! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Herostrates napisał:

Wczoraj podliczyłem koszty od zakupu i niestety przekroczyłem już dwukrotność wartości auta :( 

Heh, moje s-turbo też drenuje kieszeń, ale zawsze jak do niego wsiadam, po dłuższej przerwie, to zadaje sobie pytanie: i co się durniu tak cieszysz? ;) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się Panowie. Takich aut już nie będzie i warto o nie dbać. Radość z jazdy jest niesamowita. Podliczenia zrobiłem jednak by trochę nie odlecieć z tymi modyfikacjami i dbaniem. Warto to wiedzieć. Plan na przyszły rok jest już rozpisany ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Herostrates napisał:

Zgadzam się Panowie. Takich aut już nie będzie i warto o nie dbać. Radość z jazdy jest niesamowita. Podliczenia zrobiłem jednak by trochę nie odlecieć z tymi modyfikacjami i dbaniem. Warto to wiedzieć. Plan na przyszły rok jest już rozpisany ;)

Ja chyba niestety (albo stety) już odleciałem :)

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Herostrates napisał:

I to jest cudownie nieracjonalne ale jakie piękne :biglol:

btw z Forkiem już dawno odleciałem i z tym nie chciałbym przesadzić ;)

Dlatego bronię się rękami i nogam przed pomysłem żony, żeby jej auto zrobić w teren :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.11.2021 o 17:41, Herostrates napisał:

Przyszły i przednie B6

Jakość wykonania świetna 

2EF098BB-EC31-41EC-8027-2265E6F59A16.JPG

244B55FA-FBB7-412D-A149-00604506A1DA.JPG

378F3C18-52FA-48DA-B71B-001319B89016.JPG

413F9C52-2B36-451F-B602-6415671DE26D.JPG

6688CEF1-C319-4724-855F-D6AE860488DA.JPG

BCDA61C7-185A-43EF-9F10-E6E3B688E864.JPG

 

No to wszyscy czekamy na instalację i pierwsze opinie. Jako, że to auto na trasy, jestem ciekaw jak zmieni się komfort codzienny, tłumienie miejskich nierówności, przejazdy przez torowiska i inna tego typu proza życia.

Myślę żeby do skodzillaka wrzucić. Wiadomo, inny punkt wyjściowy, ale dlatego jestem bardzo ciekaw Twojej opinii po zmuanie. 

Do octavii mają zestaw dedykowany z mylącą nazwą b12 czyli komplet składający się z b6+sprężyn eibach pro-kit.

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dirkdiggler napisał:

 

No to wszyscy czekamy na instalację i pierwsze opinie. Jako, że to auto na trasy, jestem ciekaw jak zmieni się komfort codzienny, tłumienie miejskich nierówności, przejazdy przez torowiska i inna tego typu proza życia.

Myślę żeby do skodzillaka wrzucić. Wiadomo, inny punkt wyjściowy, ale dlatego jestem bardzo ciekaw Twojej opinii po zmuanie. 

Do octavii mają zestaw dedykowany z mylącą nazwą b12 czyli komplet składający się z b6+sprężyn eibach pro-kit.

 

 

Wiesz co, zaskoczę Cię, paradoksalnie zawias zmieniam bardziej pod jazdę miejską. Od razu zaznaczam że to moje preferencje i nie wiem jak z innymi osobami i ich oczekiwaniami. Oczywiście spodziewam się lepszego prowadzenia na krajówkach czy autostradach. Niemniej coraz częściej auta wymieniam w tygodniu w jeździe miejskiej. Czasem Forka odstawiam i Legacy staje się pierwszym autem. Oczekuje że zawias się usztywni i nie będzie tak bujać i dobijać, przechylać na nierównościach. Punktem wyjścia jest dla mnie zawias Forka który bardzo mi pasuje i jest on dla mnie poziomem referencyjnym. Co nieco dziwne ale Forek ma zawieszenie dość podobne do STI, w sensie jego twardości. Przejście z jednego auta na drugie to spora różnica w jego czuciu. Obecnie Legacy jest za miękki, wychyla się w zakrętach, komfortowo wybiera nierówności szczególnie na większej oponie ale buja i lata na hopkach, dziurach czy spowolnieniach. W tym sensie jest niespójny ma bowiem i sztywniejsze stabilizatory ma wszędzie rozporki itd. Wcześniej poprzedni właściciel poszedł inna drogą i aby poprawić prowadzenie dał sportową oponę 215/45/17. Mi to nie odpowiadało, bo ciagle zawias za miękki a opony tam niewiele. Nie jestem zwolennikiem naleśników na felgach, szczególnie w starych autach. Ja wybrałem inna drogę, znana mi z Forka czyli duża dobrej jakości opona (bardzo pomocna na dziurach w dżungli miejskiej) i dość sztywny zawias i osprzęt. Wstawiłem większa oponę 215/50/17 i jestem bardzo zadowolony, nie boje się tak bardzo o felgi i mogę szybciej jeździć po dziurach. Pozostaje do spójności dodać sztywniejszy zawias. Spodziewam się że B6 da to czego oczekuje a jak będzie to zobaczymy. Najwyżej będę jeszcze usztywniał sprężyny i dalej szukał. Myśle jeszcze o zmianie przekładni kierowniczej w Legacy, ciekawe czy z STI 2015+ by pasowała :) 

Edytowane przez Herostrates
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Herostrates napisał:

Myśle jeszcze o zmianie przekładni kierowniczej w Legacy, ciekawe czy z STI 2015+ by pasowała

 

@Herostrates Rozważasz to ze względu na krótsze przelożenie, czy raczej przez wzgląd na brak odczuć na kierownicy? Nie wiem jak w H6, ale w LGT w zasadzie kiera w ogóle nie komunikuje co się dzieje z kołami i na drodze, z drugiej strony przynajmniej nie ma luzu tak jak np. w układach kier. ze starszych generacji Subaru (np. w Legacy Turbo układ bardzo fajnie komunikuje, ale luz na srodku jest masakryczny, niknie dopiero po załadowaniu układu, znaczy w zakręcie, ale na prostej to kierą można majtać w jedną i w drugą stronę, a auto nie reaguje haha).

 

Co do magla z STI, też to biore pod uwagę i z tego co czytałem to przynajmniej do LGT da radę wstawić, więc do H6 pewnie też. Tu co nieco info: 

https://legacygt.com/forums/showthread.php/underdog-motorsports-2015-sti-steering-rack-swap-234351.html?s=8008e0e8823484900d131871a35497d8&

 

2 godziny temu, Herostrates napisał:

zawias zmieniam bardziej pod jazdę miejską. Od razu zaznaczam że to moje preferencje

Oczywiście kwestia gustu, a z tym wiadomo jak jest. B6 przynajmniej z obniżającymi sprężynami to ciężki temat na miejskie dziury, czuć każdą nierówność, ale za to na lokalnych drogach to rekompensuje;)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, frisco napisał:

 

@Herostrates Rozważasz to ze względu na krótsze przelożenie, czy raczej przez wzgląd na brak odczuć na kierownicy? Nie wiem jak w H6, ale w LGT w zasadzie kiera w ogóle nie komunikuje co się dzieje z kołami i na drodze, z drugiej strony przynajmniej nie ma luzu tak jak np. w układach kier. ze starszych generacji Subaru (np. w Legacy Turbo układ bardzo fajnie komunikuje, ale luz na srodku jest masakryczny, niknie dopiero po załadowaniu układu, znaczy w zakręcie, ale na prostej to kierą można majtać w jedną i w drugą stronę, a auto nie reaguje haha).

 

Co do magla z STI, też to biore pod uwagę i z tego co czytałem to przynajmniej do LGT da radę wstawić, więc do H6 pewnie też. Tu co nieco info: 

https://legacygt.com/forums/showthread.php/underdog-motorsports-2015-sti-steering-rack-swap-234351.html?s=8008e0e8823484900d131871a35497d8&

 

Oczywiście kwestia gustu, a z tym wiadomo jak jest. B6 przynajmniej z obniżającymi sprężynami to ciężki temat na miejskie dziury, czuć każdą nierówność, ale za to na lokalnych drogach to rekompensuje;)

 

Obie rzeczy, najważniejsze to poprawa czucia auta, jego zwartość i komunikatywność a dalej też krótsze przełożenie. Wymiana w Forku przekładni na STI uważam była drugą najlepszą modyfikacją po wydechu i remapie. Dzięki za link i wskazówki. 

Co do B6, to absolutnie nie biorę nawet pod uwagę obniżania Legacy. Szkoda że tak mały wybór jest sprężyn w seryjnej wysokości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umyty dokładnie przed zimą i oczywiście przed oddaniem do warsztatu :) Powłoka po dwóch niemal latach działa dobrze.

Dzisiaj wjechał na wymianę amorów przód i tył, wszystkie mocowania i poduszki, dystans kół na tył 1 cm, dystans amora tylnego także 1 cm, przegląd olejowy i wymianę filtrów. 

IMG_7330.jpeg

IMG_7331.jpeg

IMG_7332.jpeg

  • Super! 14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...