matros1 Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Przy okazji mojego pobytu w Chinach, miałem okazję wczoraj odwiedzić Autoshow Shanghai. Jest to jeden z największych salonów samochodowych na świecie i wystawiają się tutaj zarówno firmy Azjatyckie jak i Europejskie. Samego zwiedzenia było na około 8h. W sumie 12 sporej wielkości pawilonów na dwóch poziomach. Nie zabrakło też Subaru. Choć muszę powiedzieć, że było raczej skromnie. Najciekawszy był rajdowy XV i model jak działa hybryda w Subaru (patrząc na to co pokazywali inni producenci, dochodzę do wniosku że hybrydy to ślepy zaułek motoryzacji, ale o tym później). I fotka samego silnika elektrycznego i gdzie jest umiejscowiony Wątkiem przewodnim salonu zdecydowanie były samochody elektryczne i autonomia jazdy. Większość producentów wystawiała albo już gotowe do sprzedaży elektryki, albo prototypy na prąd. Mam jednak wrażenie że: - elektryki to przyszłość - wszyscy w mniejszym lub większym stopniu kopiują platformę Tesli - patrząc na ilość samochodów w pełni elektrycznych (zarówno prototypów jak i modeli gotowych do sprzedaży) stwierdzam że hybrydy to ślepy zaułek motoryzacji. Były wystawiane już samochody które przynajmniej teoretycznie mają 500 km zasięgu. Wszyscy pokazywali też nowe szybkie ładowarki. - prym w elektromobilonści wiodą Chińczycy. W zasadzie każdy lokalny producent miał przynajmniej jednego elektryka w gamie modelowej. Europa zdecydowanie zaspała (choć VAG przywiózł kilka prototypów, jednak o tym za chwilę) Co do samochodów w pełni autonomicznych, to chyba jeszcze daleka droga. Ilość czujników potrzebna do takiej jazdy jest nieprawdopodobna. Wszystko co było wystawione jako demonstratory technologii miało na dachu takie coś: Dopóki nie będzie to miało normalnych rozmiarów i chowało się w bryle auta, to nikt tego na rynek nie wypuści. Także moim zdaniem na w pełni autonomicznę jazdę jeszcze trochę poczekamy. Wracając do VAG, to przywieźli kilka ciekawych elektrycznych prototypów: Nie zabrakło też jakże lubianej na tym forum Skody A w samym VAG ktoś z szefostwa ma jakiś dziwny fetysz na zaślepki i udawane wydechy Było kilka premier samochodów, które niedługa trafią też na nasze ulice (jak dla mnie Cayenne w wersji "coupe" to pomyłka) Z moich faworytów którzy zostali pokazani w Chinach a niedługo będą do kupienia u nas to: - Jeep Gladiator w wersji Rubicon (już odkładam dukaty, będzie mega holownik do rajdówki) - Mercedes A35 AMG w wersji sedan. Wygląda o niebo lepiej od S3/RS3 od Audi - Alfa Romeo Giulia i Stelvio w wersji NRING Z innych ciekawostek to jakby ktoś miał dosyć oklepanych Lambo czy McLaren'a, to zawsze może sobie kupić azjatyckiego egzotyka Nie mogło też zabraknąć jakże lubianych przez wszystkich chińskich kopii popularnych samochodów (choć było ich naprawdę niewiele). Było też kilka sportowych samochodów Nie zabrakło prototypów (panuje moda na nadwozia bez klamek) I to co tygryski lubią najbardziej Podsumowując moją wizytę na Shanghai Autoshow, stwierdzam że powiedzieć że chińska motoryzacja dogoniła resztę świata to tak jakby nic nie powiedzieć. Oni zaczynają powoli dyktować tempo innym, szczególnie jeżeli chodzi o elektryki. Kończy się kopiowanie innych producentów, Chińczycy znaleźli swój styl i sporo samochodów nawet dla Europejczyka wygląda atrakcyjnie. Przykładem niech będzie Lynk&Co. Samochody mechanicznie oparte na tej samej platformie co Volvo, jednak mające swój styl i sam bym coś takiego kupił. Na trzech producentów moim zdaniem smutno było patrzeć: - Lotus - od wielu lat nic nowego nie mają w gamie modelowej, może z nowym właścicielem z Chin coś się zmieni - Maserati - firma z taką motorsportową historią wystawiająca tylko SUV'y i czterodrzwiowe limuzyny - Subaru - niestety nie przywieźli nowego Legacy ani Outbacka a obecna gama modelowa we mnie nie wzbudza emocji Najbardziej podobało mi się stanowisko Bentleya, choć skromne to było z klasą Jeżeli chodzi o trendy to te najbardziej widoczne to: - SUV'y i wszelkiej maści Crossovery rządzą - samochody elektryczne - autonomia jazdy - nadwozia z chowanymi klamkami - wszędzie ekrany dotykowe zamiast przycisków i analogowych zegarów 10 5 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Dzięki. Dobrze się oglądało i czytało . Przerażające są te klamki. Potencjalna pułapka na kierowce w przypadku pożaru.... Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi660r Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Też dzięki za relację. Przyjemnie się oglądało i czytało, smuci mnie fakt że nieuchronnie motoryzacja idzie w elektro kierunku. Pozostaje może się jedynie cieszyć że zanim to wszystko do nas trafi to jeszcze się zapachem benzyny nacieszymy.. Chociaż, przedwczoraj sąsiad przewiózł mnie Teslą S, a mieszkam na totalnej wsi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bros Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 17 godzin temu, matros1 napisał: O skubańce ... Autonomiczny kurier ? W takim razie Amazon został w tyle z swoim pomysłem na rozwożenie paczek dronami. Przypuszczam, że pierwsze egzemplarze już jeżdżą po drogach (BTW przy pierwszym zamówieniu z JD byłem w szoku, że paczkę miałem w rękach po 2h od złożenia zamówienia ;)) Na rynku chińskim samochody elektryczne są mega mocno rozwijane. Kika lat temu wprowadzono rządowy program rozwoju tego typu samochodów (najpierw były dotacje na badania, potem infrastrukturę, produkcję, a obecnie na zakup). Jest tego mnóstwo, ale też infrastruktura jest bardzo, bardzo mocno rozwijana. Stacje ładowania, car sharing... Wszystko. Nie mam absolutnie żadnych wątpliwości, że na chwilę obecną Chiny są światowym liderem w produkcji aut elektrycznych. Do tego dochodzi bardzo specyficzny rynek. W europie auta elektryczne zostały przyjęte raczej sceptycznie. W chinach to nowość, bajer. Każdy chce to mieć, bez względu na ograniczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 29 minut temu, Bros napisał: przy pierwszym zamówieniu z JD byłem w szoku, że paczkę miałem w rękach po 2h od złożenia zamówienia ;)) To fakt, JD działa wyjątkowo sprawnie. Szczególnie jeżeli w mieście jest ich magazyn. Jednak nawet gdy go nie ma, to na paczkę dłużej jak 24h nigdy nie czekałem. 40 minut temu, Bros napisał: Nie mam absolutnie żadnych wątpliwości, że na chwilę obecną Chiny są światowym liderem w produkcji aut elektrycznych Europa moim zdaniem pod tym względem grubo zaspała. VAG teraz stara się nadrobić stratę, jednak dostaje zadyszki. Wystarczy popatrzeć co się dzieje z wypuszczeniem na rynek e-trona. To samo Mercedes z EQC. BMW, moim zdaniem, dobrze wie gdzie będzie sprzedawało najwięcej elektrycznego X3 i właśnie dlatego produkcja będzie w Chinach. Jednak oni też póki co gonią resztę. VW w trakcie prezentacji tego elektrycznego koncepcyjnego SUV'a mówił o przyszłości. Rzecz w tym że to co dla nich jest przyszłością w Chinach jeździ już po ulicach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 To rajdowe XV ciekawe i co tam wsadzili pod maske bo chyba nie wolnossące 1.6? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 SRT China (Subaru Rally Team China) has to run the Crosstrek because the WRX is not sold in China. They essentially swapped everything from a WRX into the Crosstrek. It's the same as the write up for the Crosstrek Body and WRX Soul. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Licho Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 W dniu 22.04.2019 o 05:20, matros1 napisał: - patrząc na ilość samochodów w pełni elektrycznych (zarówno prototypów jak i modeli gotowych do sprzedaży) stwierdzam że hybrydy to ślepy zaułek motoryzacji. Były wystawiane już samochody które przynajmniej teoretycznie mają 500 km zasięgu. Wszyscy pokazywali też nowe szybkie ładowarki. Hybrydy to ślepy zaułek motoryzacji - coś w tym jest. Wiele lat temu, gdy Azja pracowała na komputerach z monitorami LCD, w Europie nadal sprzedawały się monitory kineskopowe a LCD był rodzynkiem i to jeszcze ustawiony cenowo zaporowo. Chiny jeżdżą na elektrykach a u nas ... Gdy upowszechnią się elektryki z silnikiem na każdym kole, gdzie ty będziesz Subaru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eurojanek Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 .. w sumie silnik elektryczny boksera byłby łatwy do wyprodukowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 W dniu 22.04.2019 o 19:30, Adi660r napisał: Też dzięki za relację. Przyjemnie się oglądało i czytało Potwierdzam. W dniu 23.04.2019 o 08:02, Kukson napisał: To rajdowe XV ciekawe Zgadzam się i sam jestem ciekaw specyfikacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 10 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2019 Auto Świat pisze o salonie: I nieco lepsza fotka ode mnie tego wynalazku ze spoilerami: A to NIO i Enovate naprawdę zgrabne auta: Za to temu Aiways U5 z tym wyglądem wielkich sukcesów w Europie nie wróżę: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się