Skocz do zawartości

Mocowanie uchwytów z przodu do Forestera SG


weiser

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Przygotowuję Forestera SG 2003 jako auto wyprawowe i do średnio lekkiej zabawy w off road. Lif 3" gotowy i jest super, ale chciałbym się być przygotowany na wypadek wklejenia auta.
Jedyna opcja jaką widzę fabrycznie to są mocowania pod lawetę, które się do tego zupełnie nie nadają (są za delikatne i słabo dostępne), więc szukam innych rozwiązań.
Niestety bardzo mało jest informacji na ten temat - mam nadzieję że coś pomożecie.

 

Widziałem mocowania pod szekle umiejscowione z dołu tak jak na fotce 1, ale wydaje mi się to zupełnie niepraktyczne w przypadku wklejenia w błoto. Po prostu nie da się tam wówczas  podpiąć.
Wydaje mi się że idealnym rozwiązaniem byłyby mocowania (mocowanie) z przodu, coś jak to na drugim obrazku. Problem jest taki że jest to mocno zmotane auto i ciężko ocenić jak to zostało tam ogarnięte.

Czy Waszym zdaniem i ewentualnie w jaki sposób można by dodać mocowania z przodu w tej wersji Forestera?
Czy można by na przykład użyć jakiś długich uchwytów holowniczych (wkręcanych) z innych aut i dospawać mocowanie?
A jeśli dospawywać jakieś dodatkowe mocowanie to do czego, do jakiego elementu?
 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

 

(na zdjęciu poniżej zaznaczyłem ewentualne punkty mocowań)
 

mocowania-z-dolu.jpg

mocowania-z-przodu.jpg

mocowania-brak-punkty.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drugiej fotce plyta wciagarki musi byc jakos zamocowana do podluznic, inaczej nie mialoby to sensu. Wzmocnienia z przodu pod zderzakiem sa raczej za slabe zeby to mialo rece i nogi. Najprostsze bedzie jak na pierwszej focie, tylko musialbyc doczepic pasy do szekli i jakos to zawinac/zamocowac na maske.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lift to była lekka rzeźba z szukaniem części po różnych dziwnych miejscach w necie ale wszystko pasowało bez żadnych problemów i stanęło na:


0. Amortyzatory Kayaba Excel G przód/tył miałem już wcześniej (czyli SLSy out)

1. Sprężyny Ironman przód/tył +35mm
2. Dystanse poliuretanowe pod amorki przód/tył +30mm
3. Dystanse pod wachacze wzdłużne tył 50mm
4. Śruby do regulacji kąta pochylenia koła przód/tył
5. Dla spokoju poduszki amorków przód/tył i gumy amortyzatorów
6. Dystanse kół przód/tył 22mm
7. Opony AT 215/75/15 na oryginalnych felgach aluminiowych z ET48

 

To razem daje 3" liftu - licząc z oponami :)

Jedyny kłopot jaki się pojawił to ocieranie opony o nadkola z przodu przy mocnym skręcie - trzeba było odciąć fragment plastikowych nadkoli na słupku.
Jeszcze delikatnie obciera tak mniej więcej przy ok 70% skrętu w lewo ale opony nowe, więc po paru tysiącach km problem zniknie - prawdopodobnie przy używkach w ogóle by tego nie było.

 

I powiem szczerze że jest zajebiście - idzie w błocie jak dzik :evil2:

 

Po lifcie zabieram się za wzmacnianie auta - osłony, zawieszenie, hamulce, rozpórki itp. mogę przy okazji opisać co i jak, ale na razie muszę koniecznie zrobić coś żeby dało się Forestera ciągać za przód bo tam naprawdę nie ma za co złapać.

 

Cytat

A uchwyty to tylko spawać belkę do.podluznic i dopiero wtedy ucha holownicze .

 

@Adi660r Czy ty masz na myśli dospawanie belki do podłużnic? Czy tam nie ma nic do czego można by dospawać jakieś mocowania? Ja nie wiem jak jest Forek skonstruowany z przodu, nie oglądałem dokładnie - próbuję pozbierać graty i pomysły mechanikowi żeby mi to przygotował (sam niestety nie potrafię)

Edytowane przez weiser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki dokładnie jest plan @koziolek A latem jazda dookoła Morza Czarnego.

 

I dzięki za zaproszenie - chętnie kiedyś wpadnę. Jak dotąd siedzę tylko na paru grupach Off road'owych.

 

A czy to waszym zdaniem jest jakiś sensowny pomysł?

mocowanie-1.jpg

mocowanie-1b.jpg

Edytowane przez weiser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Godzinę temu, fuchs7 napisał:

i jak poradziłeś sobie z uchwytami do szarpania?

 

Temat trudny. 

Po pierwsze szarpanie kinetykiem to ostateczność nawet w terenówkach, zwłaszcza po ostatnich śmiertelnych zdarzeniach. Ryzyko urwania czegoś i uderzenia lecącym jak pocisk przedmiotem występuje zawsze przy użyciu kinetyka. Niestety przy szarpaniu skorodowaych złomków ryzyko jest już drastyczne. To samo dotyczy niestety SUVów gdzie niemożliwe jest odpowiednio solidne zamocowanie szarpaków/szekli/haków. Osobiście nie zgodziłbym się szarpać kinetykiem Forestera =zbyt delikatne auto. Oprócz wysokiego ryzyka urwania uchwytu istnieje obawa deformacji konstrukcji auta.

Zamiast szarpać, trzeba po prostu podczepić linę wyciagarki lub zwykłą taśmę i delikatnie wyciągnąć delikwenta.

SUVa ponadto nie spotyka się wklejonego na metr w torfie czy glinie więc do prawdy potrzeba użycia kinetyka zamiast taśmy /wyciagarki realnie nie wystąpi. Zwłaszcza że to lekkie auta. Często wyjeżdżam z terenówkami w cięższy teren i na prawdę kinetyka po prostu nie używa się raczej. 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem płytę pod wyciągarkę która:

 

a) ma szarpaki, wyciągałem za nie ostatnio grubo wklejonego Patrola, więc dają radę 

b) łączy podłużnice i wzmacnia konstrukcyjnie przód auta

c) jest... płytą pod wyciągarkę a tej sporo używam, znacznie częściej niż kinetyka

 

Dwa zdania jeszcze:

 

Nie jestem fanem kinetyka, jak nie muszę to nie używam, głównie ze względów bezpieczeństwa

 

Fabryczne uchwyty nie są takie słabe. Gdy je połączysz czymś mocnym, np. zawiesiem i rozłożysz w ten sposób siły będzie lepiej. Ale one są bardzo nisko, przy wklejce naprawdę ciężko się do nich dobrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@weisertak z ciekawości, jaką wyciagarkę masz? Jaki uciąg?

Pytam bo w Patrolach wyciagarki nie ogarniają i najczęściej ciąga się je na dwie jednocześnie. Dodatkowo najlepiej jeśli auta ratujące to też są Patrole bo masa musi być podobna a najlepiej większa od wklejonego auta, inaczej ten co wyciąga będzie się przemieszczał, nawet mój Wrangler jest zbyt lekki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.11.2022 o 14:17, mechanik napisał:

jaką wyciagarkę masz? Jaki uciąg?

XTR 8000lbs. Ale Patrol używał swojej, zapieliśmy do szarpaka. Moja by chyba nie dala rady.

 

Najcięższe auta jakie swoją wyciągałem to jakieś pomotane WJty, LC 90 itp.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.11.2022 o 13:41, weiser napisał:

XTR 8000lbs. Ale Patrol używał swojej, zapieliśmy do szarpaka. Moja by chyba nie dala rady.

 

Najcięższe auta jakie swoją wyciągałem to jakieś pomotane WJty, LC 90 itp.

Kolega w Patrolu zabił nawet WARN. Niestety auto waży około 3 tony. 

Ja mam wyciagarkę WARN VR 12000 ibs 

Podczas ciągnięcia Patrola wygięła się płyta wyciagarki, a jest bardzo solidna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Australijczycy wymyslili takie cos:

 

https://www.subaxtreme.com/shop/subaxtreme-recovery-points/

 

ale nawet tam podają, że te punkty nie służą do szarpania:
 

"NOTICE: Please Be aware that due to the design of all Subaru chassis these recovery points have been made for slow pulling recoveries and are NOT suitable for a snatch recovery or heavy pulling of the front of the vehicle as this may damage your Subaru."

 

W ogóle w temacie wlepiania, przemyśl zestaw: trapy + podnośnik hi lift (dodatkowo z zaczepami do felg).

Edytowane przez mikrupin
Dodano brakującą informację
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...