Skocz do zawartości

Puchar SUBARU?


Dawide-GP

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie przystąpiłem do lektury "WRC Magazyn Rajdowy" i doszedłem do wywiadu z Kuzajem

...Kilka miesięcy temu zdradziłeś, że wraz z Subaru pracujesz nad nowym projektem. Czy możesz już powiedzieć coś więcej?

Na razie powiem tyle, że z końcem roku wchodzi na rynek nowa Impreza i pojawił się pomysł stworzenia markowego pucharu. Inicjatywa zapoczątkowana kilka lat temu przez Peugeot Polska była genialna. Inny wymiar kosztów, jakiś cel ścigania się. Zwycięzca miał szansę na przesiadkę do auta S1600. Biorąc z tego przykład, chcielibyśmy wspólnie z Subaru pomóc młodym utalentowanym zawodnikom. Na profesjonalną klasę N4 mają oni coraz mniejsze szanse, bo robi się coraz droższa i pewnie szybko to się nie zmieni. Już teraz utrzymanie auta kosztuje tyle, ile WRC z 2000roku.

Co proponowałbyś w ramach swojego projektu?

Chciałbym przygotować ok. 10 samochodów w nieco słabszej specyfłkącki grupy N, przy maksymalnym ograniczeniu kosztów. Roczny budżet ze wszystkimi kosztami mógłby się zamknąć w kwocie ok. 200-300tys. złotych. Wraz z zakupem samochodu.

Czyli każde auto byłoby tak samo przygotowane?

Tak. Te same silniki, skrzynie, opony, wspólna strefa serwisowa i promocja w mediach dla wszystkich. Najlepsi będą mieli potem możliwość startów w Subaru Poland Rally Team w mocniejszych samochodach. Jeżeli tylko znajdziemy odpowiednią grupę sponsorów, to spółek ten możne ożywić polskie rajdy. Mamy już wsparcie z Japonii. Więcej będzie wiadomo pod koniec roku.

...

.... coś na wzór Pucharu Peugeota... hymmm, zapowiada się ciekawie :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem jeśli już robić jakikolwiek "puchar subaru" to startować w nim powinny raczej imprezy wolnossące. pewnie, że nie są za szybkie ale jednak będą sporo tańsze w utrzymaniu...

chyba, że to ma być puchar dla tych co są w stanie wyłożyć 1 mln pln na sezon... ale jeśli tak to nie trzeba nic tworzyć. po zniknięciu pucharu peugeota to całe RSMP będzie takim pucharem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem jeśli już robić jakikolwiek "puchar subaru" to startować w nim powinny raczej imprezy wolnossące. pewnie, że nie są za szybkie ale jednak będą sporo tańsze w utrzymaniu...

 

moim skromnym zdaniem byłyby mało konkurencyjne, nie wiem czy dały by rade pucharowym Pug-om :neutral: a jednak bylyby drozsze w utrzymaniu od wspomnianych, tak wiec chyba jednak nie tedy droga :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim skromnym zdaniem byłyby mało konkurencyjne, nie wiem czy dały by rade pucharowym Pug-om :neutral: a jednak bylyby drozsze w utrzymaniu od wspomnianych, tak wiec chyba jednak nie tedy droga :???:

no cóż. pozwolę sobie zauważyć, że pucharowe pugi kilka razy zlały estiaje również na szutrach (-> rajd polski 2005). dobre auto samo nie pojedzie.

śmiem twierdzić, że dobry driver będzie w stanie wolnossącą imprezą wbić się w klasę N4, zwłaszcza jeśli będą trudne warunki... z resztą jeśli mówimy o "pucharze" to nie istotne jest to na ile konkurencyjne będzie to auto w porównaniu do reszty stawki. istotne jest na którym miejscu kierowca dojedzie w "pucharze"... a jeśli przy okazji zleje kilku "mistrzów" w evo ( :wink: ) to tym lepiej będzie ten wynik świadczyć o kierowcy.

moim zdaniem przywracanie do życia evo 5 czy imprez N10 mija się z celem. auta przestały być konkurencyjne w walce o MP ale wcale nie są tańsze w utrzymaniu.

a może Kuzaj planuje puchar Justy? wtedy nie mamy o czym dyskutować... pozostaje tylko trzymać kciuki żeby wypaliło :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z treści artykułu wynikałoby, że chodzi o nową Imprezkę. Apropos serii wyścigowych - córka znajomego zaczyna właśnie sezon w ADAC Dacia Logan Cup. Moc znikoma, zawias gwintowany, ogumienie slick Toyo i będzie zabawa na całego. Koszt sezonu - jakieś 200.000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem jeśli już robić jakikolwiek "puchar subaru" to startować w nim powinny raczej imprezy wolnossące. pewnie, że nie są za szybkie ale jednak będą sporo tańsze w utrzymaniu...

 

dokladnie.W australii jest puchar imprezy RS z 2.5 litrowym motorem o mocy ok. 200KM.Jezdzi to bardzo fajnie ( widzialem na zywo ) jest sporo tansze a na szutrach dobrzy driverzy lali spokojnie starsze N4 jednak z tresci artykulu wywnoiskowac mozna ze chodzi o ubozsze wersje doladowane a z punktu widzenia kosztow nie wiem czy to dobra droga ale trzymam kciuki.

Co do wskrzeszenia starych N4 np: w formie osobnego pucharu w pzm. uwazam to za kapitalny pomysl ( zwlaszcza jesli bedzie tendencja puszczania pucharu razem z RSMP ) i moze to byc fajna kuznia talentyow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropos serii wyścigowych - córka znajomego zaczyna właśnie sezon w ADAC Dacia Logan Cup. Moc znikoma, zawias gwintowany, ogumienie slick Toyo i będzie zabawa na całego. Koszt sezonu - jakieś 200.000 zł.

No to drogo. Roczny budżet Pucharu Subaru może się zamknąć w kwocie 200-300tys. zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropos serii wyścigowych - córka znajomego zaczyna właśnie sezon w ADAC Dacia Logan Cup. Moc znikoma, zawias gwintowany, ogumienie slick Toyo i będzie zabawa na całego. Koszt sezonu - jakieś 200.000 zł.

No to drogo. Roczny budżet Pucharu Subaru może się zamknąć w kwocie 200-300tys. zł

 

Chyba znajomy trochę przesadził. Czytam właśnie specyfikację i ceny - samochód z przygotowaniem kosztuje około 12.000 Euro. Oczywiście ceny opon, paliwa, odbudowy pojazdu (odpukać gdyby była potrzebna), dojazdy (tory są w końcu Europejskie), hotele itd. Team liczy 4 osoby - może mówił o całości? :D Przy okazji potwierdzę.

 

Swoją drogą - fajnie, że przynajmniej na innych obiektach niż Kielce i Poznań.

 

http://www.dacia-clubsport.com/termine.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropos serii wyścigowych - córka znajomego zaczyna właśnie sezon w ADAC Dacia Logan Cup. Moc znikoma, zawias gwintowany, ogumienie slick Toyo i będzie zabawa na całego. Koszt sezonu - jakieś 200.000 zł.

 

No to drogo. Roczny budżet Pucharu Subaru może się zamknąć w kwocie 200-300tys. zł

 

no ja bym nawet powiedzial ze kwota astronomiczna :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem jak najbardziej za pomysłem Kuzaja. Skoro budżet na cały sezon wraz zakupem samochodu mógłby się zamknąć w 300 tys. zł to jest bardzo mało jak na samochód klasy N4. Fakt, do topowej eNki będzie sporo brakowało i nikt nie powalczy takim autem o tytuł, ale przecież nie o to chodzi. To ma być kuźnia młodych talentów. I myślę że jest to ciekawsze rozwiązanie niż wprowadzanie pucharu wolnossących impreza, a i odnoszę wrażenie że pomysł Kuzaja nie dotyczy starszych imprez niż N10 (czyli 2004 rok). Kibice będą mieli więcej frajdy.

 

Tak jak napisał turdziGT, wcześniej pojawił się też pomysł (chyba za sprawą Tomka Czopika), żeby wprowadzić podobny puchar starszych Imprez i Lancerów w Pucharze PZMot-u, pod którym podpisuję się obiema rękami, lecz w tym przypadku może być problem z dostępem do części do starych eNek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wywiadzie wspomniał o nowej imprezie, ale chyba w innym kontekście. Ja to zrozumiałem w ten sposób, że skoro wchodzi zupełnie nowa impreza to starty starymi modelami będą tańsze (części zamienne?) i dlatego LK nosi się z zamiarem zorganizowania pucharu.

 

A jeśli faktycznie LK miał na myśli nową imprezę to z pewnością chodzi mu o wolnossące imprezy, bo sam zakup STI to wydatek rzędu 200 tys. zł a gdzie tam jeszcze przygotowanie auta i kasa na sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze dostal specjalna oferte albo cus? Na zasadzie: kupisz 10 sztuk STI to dwie dostaniesz gratis?

 

ja jestem w kazdym razie ciekaw rezultatu

 

w sumie to nie wazne czy doladowane czy wolnossace wazne inicjatywa fajna a tym bardziej ze wszystkie puchary juz wymarly a jak by nie bylo na rajdach toczy sie walka nie tylko w czolowce ale takze w innych klasach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuzaj wspomina jedynie o słabszych wersjach N4, a nie starszych - tak bym się w to zapatrywał. Do tego to wsparcie z Japonii w/g mnie coś sugeruje - bryki nówki funkiel nieśmigane :mrgreen: Co jednak nie wyklucza wykorzystania starszych specyfikacji Imprezy... może to będzie aktualna N12, skoro wyjdzie nowa?? Jedne Kuzaj wie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...