Skocz do zawartości

Legacy III 2.5 by JverSoN


Maciej Paśnikowski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przedstawiam wam moje Subaru Legacy 3 generacji. Jest to moje pierwsze Subaru, jednak już od dłuższego czasu ciągnęło mnie do tej marki.

Legacy ma pod maską silnik 2.5 oraz skrzynię automatyczną. Samochód zimą sprawił mi wiele frajdy i postanowiłem, że zrobię go pod siebie.  Subaru w środku wygląda na prawdę fajnie, jasne skóry, kierownica momo z drewnianym wykończeniem, na prawdę mi się podoba.

52439646_251455742451569_3572910201788956672_n.thumb.jpg.23c1c68490eb5ff30687e2ae361968cc.jpg52439608_292489884711603_2420910345624223744_n.thumb.jpg.abbaa56f64476063e29157460c7f2ebb.jpg52599251_360179378155651_4550956065625210880_n.thumb.jpg.64b2202f3f19306ddc45feac1934b51c.jpg52743964_1425449460925875_7811158919887192064_n.thumb.jpg.520a411d16f1a6f4dd877c393d24a87e.jpg

52602425_1265058873662009_7341909815536386048_n.thumb.jpg.198744967eed8fb62ec9be4d5b543d6a.jpg

 

W Legacy jest kilka rzeczy którymi jednak muszę zająć się jak najszybciej, po pierwsze po zimie pojawiły się nie małe ślady korozji na tylnych nadkolach. Tak wszędzie jest zdrowa tylko tylne nadkola zostały zainfekowane tą chorobą. 

52637344_515465902311011_952718763814289408_n.thumb.jpg.3e702110d81f5a918619629278099c53.jpg

 

I teraz zaczyna się przyszłość. Tą wiosną mam szeroki plan poprawek i przygotowania samochodu pod siebie. Pierwsze czym chciał bym się zająć to właśnie nadkola. Planuję założyć jakąś fajną felgę 17 cali. Jednak z ET większym niż 45 nie jest to łatwe trudno znaleźć coś ciekawego a jeszcze trudniej w jakiejś ciekawej cenie. Przy okazji tego, że nadkola i tak wymagają pracy chciałem spróbować lekko poszeżyć Legacy. Myślałem o wstawieniu plastikowych poszerzeń nadkoli i przycięciu oryginalnych, czy ktoś z was kiedyś widział tak poszerzone Legacy? Co o tym sądzicie?

Myślę o tego typu nadkolach: 

e35868_tuning-nadkola-golf-bmw-honda-audi-zdjecia.jpg.e314059b055630b17f03b5abc0cda007.jpg

 

Kolejnym dodatkiem jaki chciał bym dołożyć są chlapacze myślę, że fajnie poprawiły by wygląd. Chciałem również jak @thomson0073 wstawić wlot powietrza na masce, jednak od razu myślę o bardziej inwazyjnej metodzie, czyli wycięcia dziury w masce i przynitowania wlotu.  Tym chciał bym zająć się na początek ze spraw wizualnych. Co o tym wszystkim sądzicie, może ktoś z was coś takiego robił i nakieruje mnie w pracach, albo po prostu odradzi. 

 

Wiem również, że chciał bym zająć się dźwiękiem, a mianowicie kolektor różnoodległościowy, jednak nie wiem jak do końca za to się  zabrać, spawać trochę umiem, migomat mam, może ktoś już to  robił i podeślę mi jakieś podpowiedzi. 

 

 

Edytowane przez Maciej Paśnikowski
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze gratuluję fury - masz pod maską dokładnie ten sam zestaw, co i u mnie. :) 

 

Po drugie - felgi 17" bez problemu kupisz nowe z E35, ET38 i ET40, ale trzeba przygotować się na wydatek minimum 1600-1800 zł. Przy montowaniu felg z ET niższym niż ET45 (w sensie 42, 40, 38...) musisz wziąć pod uwagę, że takie koła mogą Ci z przodu trzeć przy skręcie o wewnętrzną część przedniego nadkola, a z tyłu najzwyczajniej w świecie o rant błotnika. Ja też kombinuję z jak najniższym ET u siebie w Outbacku, ale ja mam takie możliwości, że "idę" w górę i przynajmniej obcieranie tyłu mnie nie dotyczy. ;)

 

Ale jak chcesz poszerzenia, to poszukaj faktycznie z Outbacka, ale na pewno będzie Cię czekać rolowanie nadkoli, jak nie podcinanie rantów. Ale czegóż się nie robi dla ukochanego auta. :D

 

Poza tym zawsze możesz pójść hardkorowo... 

 

 

Edytowane przez Dj Brabus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Maciej Paśnikowski napisał:

Kolejnym dodatkiem jaki chciał bym dołożyć są chlapacze myślę, że fajnie poprawiły by wygląd. Chciałem również jak @thomson0073 wstawić wlot powietrza na masce, jednak od razu myślę o bardziej inwazyjnej metodzie, czyli wycięcia dziury w masce i przynitowania wlotu.  Tym chciał bym zająć się na początek ze spraw wizualnych. Co o tym wszystkim sądzicie, może ktoś z was coś takiego robił i nakieruje mnie w pracach, albo po prostu odradzi. 

 

Wiem również, że chciał bym zająć się dźwiękiem, a mianowicie kolektor różnoodległościowy, jednak nie wiem jak do końca za to się  zabrać, spawać trochę umiem, migomat mam, może ktoś już to  robił i podeślę mi jakieś podpowiedzi. 

Gratulacje furki! :)
Wdzięczne auta. Jeśli chodzi o felgi, WRXowe 17'' mają ET55 i siedzą na Legacy bez żadnych problemów. Jak polujesz na szprychy - mi ostatnio chodzi to po głowie - to ATSy mają ET45, ale niestety rzadko spotykane i cena też nie jest najniższa.

ET35 - wystaje ok. 7mm :P.
ET42 (przy zimowych 15") - przy pełnym pokładzie czasami ociera.
Co do samego wlotu, też myślałem o cięciu maski, tym bardziej, że miałem tam rysę... Ale po przeanalizowaniu tego, stwierdziłem, że niepotrzebnie będę wystudzał silnik, np. w zimie. Ori chłodzenie Legacy mu w zupełności wystarczy, a druga sprawa, to syf, który wleci pod machę.
Jak wyskakuje Ci ruda na nadkolach to warto zainteresować się od razu gotowymi reperaturkami i lepiej mieć naprawdę dobrego blacharza.
Jeśli chodzi o kolektor ja mam wyspawany z nierdzewki. Jak będziesz robił, to warto go później owinąć, ja mam bandaż termiczny - ale zdania co do tego są podzielone. :)

 

 

10 godzin temu, Narrator napisał:

Nie idź tą drogą. Ta buda jest taka ładna. Szkoda ją szpecić kurnikiem i jakimiś poszerzeniami. Wspawaj reperaturki. 

Czemu od razu szpecić? :)
Jeżeli kolega ma swoją wizję to może to całkiem ciekawie wyglądać jak będzie porządnie zrobione. :)
 

Trzymam kciuki za wprowadzane mody! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew. W najbliższym czasie wezmę sie do roboty i pokaże efekty. Mam jednak jeszcze jedno pytanie. Gdzieś zaginal mi prąd dochodzący do lampki wewnątrz. Świeci się w pozycji włączonej jednak nie reaguje na otwieranie i zamykanie drzwi. Wie ktos co może byc tego powodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Maciej Paśnikowski napisał:

Świeci się w pozycji włączonej jednak nie reaguje na otwieranie i zamykanie drzwi. 

Ustaw włącznik lampy idealnie na środku. 

Lampka się nie świeci niezależnie które drzwi są otwarte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne skóry i kiera z dżewnianymi wstawkami robią takie outback'owe wnętrze. Trochę amerykańskie.

Laminatowe fender-flares, które nituje się do nadwozia są kozackie i kropka.

2a2upe6a.jpg.00555d9bcfd92939612d2396708f2156.jpg

Wariant  wysublimowany (za to spojler wulgarny jak filmy Pasikowskiego).

 

I jak już chcesz zachować DRL'y to zrób ich instalację porządnie. Powinny gasnąć automatycznie po zapaleniu świateł mijania.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.02.2019 o 23:49, Dj Brabus napisał:

Poza tym zawsze możesz pójść hardkorowo... 

 

 

 

Nie no, Krystyna jest spoko, myślę że polubilibyśmy się, ale Legacy w tym stylu to jednak porażka. Gdzieś za piątym razem przyjrzałem się temu wozowi i tam jest wszystko nierówno, niedokładnie, byle jak. Nawet tylny dyfuzor wygląda jakby go dzieci w Afryce z tektury skleiły, a może taki był zamiar? Jest sławny gość z Japonii co porszaki w ten deseń poszerza, prosto i surowo, odręcznie ale jednak dokładnie, przynajmniej z tego co widać na filmikach z yt, i nie mają koślawych kół (chyba na szczęście ten trend już mija)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...