Jump to content
cinac

mułowate przyśpieszanie AT 2.0 dohc 2006

Recommended Posts

Witam. 

Od Kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem legacy IV z automatyczną skrzynią biegów 2.0 dohc (165hp) . Jest to moje pierwsze auto z automatem i nie mam doświadczenia w tej materii.Jest to 4 biegowy automat. Pierwsze wrażenia są takie ze skrzynia jest mułowata jeżeli chciałbym przyśpieszać liniowo ale w miarę dynamicznie np. jadąc 40km/h przyśpieszyć do 60km/h (jazda miejska) lekko naciskam gaz i reakcja jest taka że automat mułowato przyśpiesza. Natomiast jak mocno depnę pedał gazu wówczas skrzynia redukuje bieg i przyspieszenie jest w miarę dynamiczne. Czy to jest normalna sytuacja? Czy można jakoś elektronicznie zwiększyć czułość skrzyni na dodanie gazu?Przy oglądaniu auta przed zakupem na desce paliły się kontrolki check engine, crusie i kontrola trakcji. Sprzedawca zadeklarował się że zgasi kontrolki. Sprzedawca kontrolki zgasił i ja auto nabyłem. Na desce nie ma żadnych kontrolek w tej chwili i dzisiaj podłączyłem auto pod kompa i wykryło błąd p0410 czy  to może mieć jakiś wpływ na takie odczucia w działaniu skrzyni i byc powodem niedziałającego  tempomatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli pali się check engine, to z automatu jest wyłączany tempomat (świeci się cruise). Pytanie jak sprzedawca „zgasił” kontrolki? O błędzie p0410 jest sporo tematów na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, elmot napisał:

Jeśli pali się check engine, to z automatu jest wyłączany tempomat (świeci się cruise). Pytanie jak sprzedawca „zgasił” kontrolki? O błędzie p0410 jest sporo tematów na forum.

Chodzi o to że teraz nic się na desce nie świeci a on wspomniał że "informatyk skasował błędy". Co do automatu to on tak ma działać? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, cinac napisał:

Chodzi o to że teraz nic się na desce nie świeci a on wspomniał że "informatyk skasował błędy". Co do automatu to on tak ma działać? 

Jeśli to problem z pompą powietrza wtórnego, to z dużym prawdopodobieństwem powróci. Tak czy inaczej nie ma wpływu na pracę skrzyni. Co do samej skrzyni, to trudno coś więcej powiedzieć, moja też demonem prędkości nie jest, ale całą sytuację ratuje silnik (2.5 230 hp) więc ogólnie nie narzekam. Tak na marginesie, to nie skrzynia mułowato przyspiesza, a silnik. Skrzynia może szarpać, wolno zmieniać biegi, etc, ale po zmianie biegu za przyspieszenie odpowiada silnik. Są zestawy poprawiające jej pracę i nawet zastanawiałem się nad zakupem, ale póki co temat zostawiłem do wiosny. 

Na Twoim miejscu sprawdziłbym temat tego błędu, bo skoro Ci go wywala, a kontrolki się nie świecą, to coś jest nie halo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 dohc 165KM mają taką wade ze czesto pada pompa powietrza i ciezko to naprawic, wtedy muli tak jak piszesz w okreslonych obrotach. A na skrzynie pomaga przelaczenie w tryb sport ;) wtedy szybko zmienia biegi i nie czeka tyle aby podkrecic obroty ;) 

Edited by Maras1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Maras1 napisał:

2.0 dohc 165KM mają taką wade ze czesto pada pompa powietrza i ciezko to naprawic, wtedy muli tak jak piszesz w okreslonych obrotach. A na skrzynie pomaga przelaczenie w tryb sport ;) wtedy szybko zmienia biegi i nie czeka tyle aby podkrecic obroty ;) 

U mnie pokazuje jeden błąd tj: P0410 odnośnie zaworu powietrza wtórnego. Mówisz że to powietrze wtórne może mieć wpływ na przyśpieszanie? Jeszcze jedno mnie dręczy mianowicie jak wspominałem nie działa mi tempomat i przełącznik kontroli trakcji tak jak by samochód był w trybie awaryjnym (check engine, crusie i tc) z tym że te kontrolki nie świecą się na desce. Czy możliwe jest że wspomniany wcześniej informtyk mógł jakoś zgasić te kontroli a samochód dalej jest w trybie serwisowym i dlatego nie działa tempomat i przełącznik kontroli trakcji?

 

Godzinę temu, elmot napisał:

Jeśli to problem z pompą powietrza wtórnego, to z dużym prawdopodobieństwem powróci. Tak czy inaczej nie ma wpływu na pracę skrzyni. Co do samej skrzyni, to trudno coś więcej powiedzieć, moja też demonem prędkości nie jest, ale całą sytuację ratuje silnik (2.5 230 hp) więc ogólnie nie narzekam. Tak na marginesie, to nie skrzynia mułowato przyspiesza, a silnik. Skrzynia może szarpać, wolno zmieniać biegi, etc, ale po zmianie biegu za przyspieszenie odpowiada silnik. Są zestawy poprawiające jej pracę i nawet zastanawiałem się nad zakupem, ale póki co temat zostawiłem do wiosny. 

Na Twoim miejscu sprawdziłbym temat tego błędu, bo skoro Ci go wywala, a kontrolki się nie świecą, to coś jest nie halo.

Mógłbyś wspomnieć coś o tych zestawach np. nazwa , gdzie szukać itp?  Chciałbym jeszcze podziękować za odpowiedzi i pomoc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, cinac napisał:

 

 

Mógłbyś wspomnieć coś o tych zestawach np. nazwa , gdzie szukać itp?  Chciałbym jeszcze podziękować za odpowiedzi i pomoc :)

 

Ktoś tutaj to wrzucał, generalnie import z US. W wolnej chwili przekopię forum :) Tak czy tak, ja bym zaczął od ogarnięcia silnika, a wtedy może się okazać, że będzie Pan zadowolony :)

 

A co do pierwszej części Twojej wypowiedzi, to właśnie o to chodziło w jaki sposób mechanik „zgasił” kontrolki, bo wszystko wskazuje, że błąd dalej wywala, tylko nie świecą kontrolki.

Edited by elmot

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu ‎2019‎-‎01‎-‎12 o 20:19, cinac napisał:

Witam. 

Od Kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem legacy IV z automatyczną skrzynią biegów 2.0 dohc (165hp) . Jest to moje pierwsze auto z automatem i nie mam doświadczenia w tej materii.Jest to 4 biegowy automat. Pierwsze wrażenia są takie ze skrzynia jest mułowata jeżeli chciałbym przyśpieszać liniowo ale w miarę dynamicznie np. jadąc 40km/h przyśpieszyć do 60km/h (jazda miejska) lekko naciskam gaz i reakcja jest taka że automat mułowato przyśpiesza. Natomiast jak mocno depnę pedał gazu wówczas skrzynia redukuje bieg i przyspieszenie jest w miarę dynamiczne. Czy to jest normalna sytuacja? Czy można jakoś elektronicznie zwiększyć czułość skrzyni na dodanie gazu?Przy oglądaniu auta przed zakupem na desce paliły się kontrolki check engine, crusie i kontrola trakcji. Sprzedawca zadeklarował się że zgasi kontrolki. Sprzedawca kontrolki zgasił i ja auto nabyłem. Na desce nie ma żadnych kontrolek w tej chwili i dzisiaj podłączyłem auto pod kompa i wykryło błąd p0410 czy  to może mieć jakiś wpływ na takie odczucia w działaniu skrzyni i byc powodem niedziałającego  tempomatu.

 

Na twoim miejscu zacząłbym od:

- przejażdżki innym automatem aby rozwiać wątpliwości

- zastanowić się nad zwrotem auta sprzedawcy - no chyba, że chcesz się grzebać i tonąć w kosztach (a może transakcja była promocyjna i chcesz się bawić w naprawy? i zwiększanie wiedzy:))

 

Odpowiadając na pytania z tego co wiem:

- normalną sytuacją jest redukowanie biegów przez skrzynię przy gwałtownym wciśnięciu gazu, działa to z opóźnieniem

- można przeprogramować skrzynię

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam tak samo jak piszesz. Skrzynia automat do tego tylko 4 biegi więc cudów nie można oczekiwać. Ja często jeżdżę na manualnej zmianie biegów i tam przynajmniej nie przerzuca biegów bez mojej zgody (chyba że przy hamowaniu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie to że skrzynia redukuje przy mocniejszym wciśnięciu gazu i dzieje się to z lekkim opóźnieniem to ok, czytałem zanim kupiłem auto że po prostu ten typ tak ma więc byłem świadomy zakupu, nie wiedziałem natomiast że czasami prawie nie mam reakcji na lekkie dodanie gazu kiedy chcemy nieznacznie przyspieszyć, czasami tej reakcji jakby w ogóle nie było. Kopiąc przez forum doczytałem się że powodem tego może być zbyt czuły czujnik spalania stukowego który z kolei zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu co zamula samochód mniej więcej w zakresie 2000-3000 obrotów. Drugą sprawą jest ten wspomniany wcześniej błąd P0410 odnośnie zaworu powietrza wtórnego , ponownie doczytałem się że jest to typowa przypadłość subaru z tymi silnikami i są "magicy" którzy pozbędą się tego z ecu i zdemontują z silnika i po kłopocie raz na zawsze. W moim przypadku sprawa wygląda tak że pewnie mam włączony tryb "awaryjny" bo nie działa przycisk rozłączania kontroli trakcji i nie działa tempomat a mimo to kontroli się nie palą. Więc pewnie sprzedawca w jakiś sposób wyłączył te kontrolki mimo nie usunięcia usterki. Pytanie czy mogę go jakoś obciążyć kosztami napraw z tym związanymi? samochód wolałbym zostawić bo mimo to działa bez zarzutu i wygląda dobrze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłączyłbym komputer i sprawdził czy są zapisane w komputerze błędy, będziesz wiedział czy wyłączone są kontrolki w zegarach podczas aktywnych błędów czy lub po prostu tak ma być?

Odnośnie obciążania kosztami, to poszperaj w internecie bo zależy co masz zapisane w umowie i od kogo kupowałeś to auto i pewnie coś jeszcze jak chociażby czas na zwrot

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/16/2019 at 9:10 PM, cinac said:

Generalnie to że skrzynia redukuje przy mocniejszym wciśnięciu gazu i dzieje się to z lekkim opóźnieniem to ok, czytałem zanim kupiłem auto że po prostu ten typ tak ma więc byłem świadomy zakupu, nie wiedziałem natomiast że czasami prawie nie mam reakcji na lekkie dodanie gazu kiedy chcemy nieznacznie przyspieszyć, czasami tej reakcji jakby w ogóle nie było. Kopiąc przez forum doczytałem się że powodem tego może być zbyt czuły czujnik spalania stukowego który z kolei zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu co zamula samochód mniej więcej w zakresie 2000-3000 obrotów. Drugą sprawą jest ten wspomniany wcześniej błąd P0410 odnośnie zaworu powietrza wtórnego , ponownie doczytałem się że jest to typowa przypadłość subaru z tymi silnikami i są "magicy" którzy pozbędą się tego z ecu i zdemontują z silnika i po kłopocie raz na zawsze. W moim przypadku sprawa wygląda tak że pewnie mam włączony tryb "awaryjny" bo nie działa przycisk rozłączania kontroli trakcji i nie działa tempomat a mimo to kontroli się nie palą. Więc pewnie sprzedawca w jakiś sposób wyłączył te kontrolki mimo nie usunięcia usterki. Pytanie czy mogę go jakoś obciążyć kosztami napraw z tym związanymi? samochód wolałbym zostawić bo mimo to działa bez zarzutu i wygląda dobrze :)

 

Follow this thread

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Sasha_A80 napisał:

 

Follow this thread

 

Właśnie jestem po   lekturze tego wątku i przeczytałem go w całości :).

Żeby nie zakładać nowego wątku mam pytanie: mianowicie czy to prawda ze w legacy iv z automatem napęd tylny jest dołączany podczas uślizgów tylnej osi? Czy jest to stały napęd na cztery koła( tak uważałem do tej pory)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To prawda, ale nie cala. Naped kol tylnych przechodzi przez sprzeglo wieloplytkowe pracujace w plynie ATF. Ze wzgledu na lepkosc plynu, nawet wylaczone sprzeglo przekazuje co najmniej 5% momentu obrotowego na tyl. Sprzeglo jest sterowane elektronicznie z czestotliwoscia kilkunastu Hz i zmiennym wypelnieniem impulsow. Czyli jest zamykane i otwierane kilkanacie razy na sekunde na krotszy lub dluzszy czas. Sprzeglo nie ulega spaleniu poniewaz pracuje w plynie ATF. Tak wiec naped na tyl jest ciagly w zakresie od 5% do pelnego spiecia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

The above is correct for automatic TZ transmission of Legacy06AT .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki za zaspokojenie ciekawości :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sprzedawcy jeszcze nie dzwoniłem jak nie zapomnę to jutro zadzwonię, błąd w systemie dalej jest ale postanowiłem że problem z powietrzem wtórnym rozwiążę przez usunięcie tej pseudo ekologi z ecu i będzie po kłopocie i w między czasie postaram się ustalić  jak zostały zgaszone te kontrolki od CE... Co do tego zamulania to samochód parę dni temu miał zmieniany rozrząd i chyba był odłączany akumulator za spowodowało ze komp asię zresetował a samochód ładnie się zbiera i reaguje na delikatne dodanie gazu(czyli jednak można) . Wychodzi na to że moja przypadłość to klasyczne dławienie 2.0 N/A opisanym w jednym z wątków 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...