akmaster Posted November 13, 2018 Share Posted November 13, 2018 Drodzy forumowicze zapewne nie jest to niespodzianką mam nadzieje mały problem z silnikiem. Pacjent to Outback 2.0 diesel z 2008 roku Mianowicie przy odpalaniu zimnego silnika strasznie nim kołysze przez kilka sekund. Napinacz paska wielorowkowego się kołysze. Ponadto słychać metaliczne stukanie. Nierówna praca silnika i metaliczne stukanie maleje wraz ze zwiększającą się temperaturą silnika. Metaliczne stukanie kompletnie ustaje, silnik pracuje równo z bardzo sporadycznym delikatnym wahnięciem, gdy jego temperatura osiągnie 90 stopni. Im zimniej na dworze i dłużej auto stoi nieużywane tym kołysanie przy odpalaniu silniejsze. Przebieg auta 174 tys. oryginalny i cały czas serwisowany. Czy to objawy nadchodzącego zgonu i wymiany szortbloka? Mechanika mam umówionego na piątek więc jak sam coś ustalę to się podzielę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted November 13, 2018 Share Posted November 13, 2018 3 godziny temu, akmaster napisał: Przebieg auta 174 tys. oryginalny i cały czas serwisowany. W ASO? bo jak nie, to ja też trzymam kciuki by był to mały problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
akmaster Posted November 13, 2018 Author Share Posted November 13, 2018 Jest z salonu PL i w ASO do chyba 120 tys. bezwypadkowy .Ostatni przegląd olejowy 2000 km temu ale po za aso. W tym momencie to nie ma specjalnie znaczenia liczą się objawy Link to comment Share on other sites More sharing options...
subleo Posted November 13, 2018 Share Posted November 13, 2018 (edited) 4 godziny temu, akmaster napisał: metaliczne stukanie W przypadku tego silnika, takie objawy mogą oznaczać tylko jedno ... niestety. Niech mechanik zacznie od sprawdzenia luzu osiowego wału korbowego, choć najlepiej gdybyś podjechal jednak do ASO. Powodzenia. Edited November 13, 2018 by subleo Link to comment Share on other sites More sharing options...
akmaster Posted November 13, 2018 Author Share Posted November 13, 2018 Zastanawia mnie to, że to wszystko ustaje kompletnie przy rozgrzanym silniku. Powiem więcej, gdy odpalało się auto przy temperaturach +20 do +25 stopni to kołysania przy odpalaniu nie było prawie wcale, a metaliczny stukanie było tylko na początku. Nie mam doświadczenia co do panewek nie znam objawu ich zużycia. Luz osiowy wału to raczej nie wchodzi w rachubę. Było by to wyczuwalne podczas jazdy. U mnie samochód ma odpowiednią moc, prawidłowo przyspiesza. Mimo tej nierównej pracy silnika na zimnym obroty nie falują. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Perun Posted November 14, 2018 Share Posted November 14, 2018 Cześć. Jest jeszcze możliwość, że to trzęsienie budą na zimno wiążę się z wtryskami a metaliczne stukanie ze zużytą dwumasą... Poza tym wał nie musi mieć luzu, ale może to być panewka... Możliwe też, że napinacz paska nie trzyma już parametrów a pasek kończy się ze starości. Nie mniej pilnie odwiedź ASO, oni będą wiedzieć na 100%. Link to comment Share on other sites More sharing options...
akmaster Posted November 14, 2018 Author Share Posted November 14, 2018 Boję się tej panewki i dlatego piszę o rozwianie moich wątpliwości. Jednak panewkę powinno być słychać cały czas a nie tylko na zimnym. Dwumasa była wymieniana choć to nie znaczy, że druga nie klęka. Biegi wchodzą ok i do działania sprzęgła nie mam zastrzeżeń. Jedynie słychać jakiś bardzo delikatny szum, gdy sprzęgło nie jest naciśnięte do końca. Np. przy delikatnym ruszaniu. Co do wtrysków da się zdiagnozować ich działanie bez wyciągania motoru? Jakimś programem czy coś? Tak zachowuje się silnik: https://youtu.be/DvwgHWrBhyo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Perun Posted November 14, 2018 Share Posted November 14, 2018 U mnie szum z czasem przerodził się w ćwierkanie (koniec łożyska oporowego - z tego co kojarzę), poza tym dwumasa czasami robiła stuknięcia przy odpalaniu i gaszeniu silnika - wymiana sprzęgła kompletnego oraz dwumasy. Można sprawdzić korekcje wtrysków po podłączeniu komputera do gniazda OBD. Niestety nie za pomocą modułu OBD, ponieważ ten model jeszcze nie pokazuje takich szczegółów jak korekcje. U mnie napinacz pracuje podobnie - wymieniany w 2016. To klekotanie z Twojego filmu kojarzy mi się z wtryskami, ale to też może być panewka... Konieczna jest wizyta w serwisie, który ogarnia SBD - zwykle ASO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Liwoch Posted November 17, 2018 Share Posted November 17, 2018 (edited) Witam Mam podobny objaw w swoim SBD. Pytanie, czy bierze Ci olej, oraz czy jak odpalasz zimny kopci? Kopcenie mnie to raczej objaw zapchanego dpf, nadaje się już do wypalenia w piecu, na diagnostykę jeszcze nie jestem umówiony. Znasz już powód twojej przypadłości? Pozdrawiam Luis P.S. Obroty wg obrotomierza są stabilne, tylko silnikiem kołysze i czuć to na budzie dość mocno Edited November 17, 2018 by Łukasz Liwoch Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam Posted November 17, 2018 Share Posted November 17, 2018 Panewkę słychać cały czas niezależnie od temp silnika (autopsja). Twoje objawy pasują do problemu z wtryskami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
akmaster Posted November 20, 2018 Author Share Posted November 20, 2018 Łukasz Liwoch objawy masz identyczne do moich. Też na zimnym mi kopci, ale przez krótką chwilę. Byłem w warsztacie specjalizującym się w Subaru. Diagnoza następująca: Uszkodzony 4 wtrysk. Kalibracja nie pomogła. 3 wtryski korekcja do 0,03 ten uszkodzony do 0.33. Kopcenie na zimnym bierze się z tego, że wtrysk leje do cylindra i przy odpalaniu ma więcej paliwa i kopci. Spróbuję czyszczenia wtrysków jakimś środkiem do diesla typu AR6200 lub Liqui Moly. Serwisant stwierdził, że to na pewno pomoże, ale raczej tego wtrysku nie uzdrowi. Co do wymiany wtrysku to gość twierdzi, że prawdopodobnie wymieni go bez wyjmowania motoru. Mówił, że w Foresterze już tak robili. PS. Nie jest to napinacz(na pewno dobry) nie jest to też koło alternatora. Zwyczajnie napinaczem telepie ponieważ silnik nierówno pracuje. Panewka i korbowód ok. Narazie jestem na etapie załatwienia dobrego wtryskiwacza. Będę informował jak się to finalnie zakończy i za ile. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zygi82 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 mi przy podobnych objawach zrobili właśnie w serwisie kalibrację wtrysków, jest trochę ciszej i szybciej hałasy się kończą, ale dostałem informację że mam do wymiany czujnik wysokiego ciśnienia. Mechanik powiedział że mój to jeden z cichszych SBD, może dlatego taki niski wymiar kary Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Liwoch Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 Witaj Czy przy uszkodzonym czujniku wysokiego ciśnienia nie powiniem wyskoczyć błąd- ikonka silnika? Pytam bo mam podobne objawy. Wtryski sprawdzałem 1,3,4 oscylowały 0,00 a wtrysk 2 miał 0,09 jednak po kalibracji serwisowej spadł na 0,01 Jaki jest koszt takiego czujnika, poinformowali Cię? Pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
zygi82 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 u mnie błędów nie ma, czujnik działa ale mam wymienić przy kolejnym przeglądzie, koszt czujnika to 950 czy coś w tej okolicy Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 42 minuty temu, zygi82 napisał: u mnie błędów nie ma, czujnik działa ale mam wymienić przy kolejnym przeglądzie, koszt czujnika to 950 czy coś w tej okolicy Skoro działa, to dlaczego masz go wymieniać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zygi82 Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 Pewjnie sie kończy, spieszylem się odbierając i nie dopytałem o szczegóły Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 3 godziny temu, zygi82 napisał: Pewjnie sie kończy, spieszylem się odbierając i nie dopytałem o szczegóły To dopytaj. Może nie potrzebujesz 950zł + wymiana, to nie dopytuj... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Perun Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 Z tego co wiem, to czujnik z wymianą powinien zamknąć się w 1000 PLN. Przynajmniej w moim ASO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
akmaster Posted December 22, 2018 Author Share Posted December 22, 2018 Mam nadzieje, że przed świętami nie będziecie myśleć o naprawach swoich Subarek tylko cieszyli się rodzinnymi świętami. Do rzeczy. Wymiana 4 wtrysku wyeliminowała większość drgań i dziwnego zachowania auta. Jest spora poprawa Naprawa obyła się bez wyciągania silnika. Koszt wymiany 600 zł. wtrysk we własnym zakresie. Jednak całkowicie drgania nie zostały wyeliminowane. Metaliczne stukanie również. Objawy tym razem trwają krótko, bo zaledwie około 2 minut i nie są mocno uciążliwe. Warsztat jest w 100% pewny, że świeca żarowa się skończyła. Już jestem umówiony na wymianę. Ori świeca 200zł zamienniki od około 80 PLN w górę. Usługa wymiany około 200zł. Zapewne wymienię wszystkie. Napiszę po wymianie czy objawy zostały całkowicie wyeliminowane. Mam nadzieję, że moja historia się komuś przyda i tanim kosztem przywróci życie boxerowi. PS. To na pewno nie objawy shortblocka, gdyż ten był wymieniany w 2013 roku na ten poprawiony :D Wesołych świąt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now