Jump to content

2.0 diesel kołysanie silnika i metaliczny stukot


akmaster
 Share

Recommended Posts

Drodzy forumowicze zapewne nie jest to niespodzianką mam nadzieje mały problem z silnikiem. Pacjent to Outback 2.0 diesel z 2008 roku

Mianowicie przy odpalaniu zimnego silnika strasznie nim kołysze przez kilka sekund. Napinacz paska wielorowkowego się kołysze. Ponadto słychać metaliczne stukanie.

Nierówna praca silnika i metaliczne stukanie maleje wraz ze zwiększającą się temperaturą silnika. Metaliczne stukanie kompletnie ustaje, silnik pracuje równo z bardzo sporadycznym delikatnym wahnięciem, gdy jego temperatura osiągnie 90 stopni.

Im zimniej na dworze i dłużej auto stoi nieużywane tym kołysanie przy odpalaniu silniejsze.

Przebieg auta 174 tys. oryginalny i cały czas serwisowany.

Czy to objawy nadchodzącego zgonu i wymiany szortbloka?

 

Mechanika mam umówionego na piątek więc jak sam coś ustalę to się podzielę.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, akmaster napisał:

metaliczne stukanie

 

W przypadku tego silnika, takie objawy mogą oznaczać tylko jedno ... niestety. Niech mechanik zacznie od sprawdzenia luzu osiowego wału korbowego, choć najlepiej gdybyś podjechal jednak do ASO. Powodzenia.

Edited by subleo
Link to comment
Share on other sites

Zastanawia mnie to, że to wszystko ustaje kompletnie przy rozgrzanym silniku. Powiem więcej, gdy odpalało się auto przy temperaturach +20 do +25 stopni to kołysania przy odpalaniu nie było prawie wcale, a metaliczny stukanie było tylko na początku. Nie mam doświadczenia co do panewek nie znam objawu ich zużycia. Luz osiowy wału to raczej nie wchodzi w rachubę. Było by to wyczuwalne podczas jazdy. U mnie samochód ma odpowiednią moc, prawidłowo przyspiesza. Mimo tej nierównej pracy silnika na zimnym obroty nie falują.

Link to comment
Share on other sites

Cześć. Jest jeszcze możliwość, że to trzęsienie budą na zimno wiążę się z wtryskami a metaliczne stukanie ze zużytą dwumasą... Poza tym wał nie musi mieć luzu, ale może to być panewka... Możliwe też, że napinacz paska nie trzyma już parametrów a pasek kończy się ze starości.

Nie mniej pilnie odwiedź ASO, oni będą wiedzieć na 100%.

Link to comment
Share on other sites

Boję się tej panewki i dlatego piszę o rozwianie moich wątpliwości.

Jednak panewkę powinno być słychać cały czas a nie tylko na zimnym.

Dwumasa była wymieniana choć to nie znaczy, że druga nie klęka. Biegi wchodzą ok i do działania sprzęgła nie mam zastrzeżeń. Jedynie słychać jakiś bardzo delikatny szum, gdy sprzęgło nie jest naciśnięte do końca. Np. przy delikatnym ruszaniu.

Co do wtrysków da się zdiagnozować ich działanie bez wyciągania motoru? Jakimś programem czy coś?

 

Tak zachowuje się silnik:

https://youtu.be/DvwgHWrBhyo

Link to comment
Share on other sites

U mnie szum z czasem przerodził się w ćwierkanie (koniec łożyska oporowego - z tego co kojarzę), poza tym dwumasa czasami robiła stuknięcia przy odpalaniu i gaszeniu silnika - wymiana sprzęgła kompletnego oraz dwumasy.

 

Można sprawdzić korekcje wtrysków po podłączeniu komputera do gniazda OBD. Niestety nie za pomocą modułu OBD, ponieważ ten model jeszcze nie pokazuje takich szczegółów jak korekcje.

 

U mnie napinacz pracuje podobnie - wymieniany w 2016.

 

To klekotanie z Twojego filmu kojarzy mi się z wtryskami, ale to też może być panewka...

 

Konieczna jest wizyta w serwisie, który ogarnia SBD - zwykle ASO.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Witam

Mam podobny objaw w swoim SBD. Pytanie, czy bierze Ci olej, oraz czy jak odpalasz zimny kopci? Kopcenie  mnie to raczej objaw zapchanego dpf, nadaje się już do wypalenia w piecu, na diagnostykę jeszcze nie jestem umówiony. Znasz już powód twojej przypadłości?

Pozdrawiam

      Luis

P.S. Obroty wg obrotomierza są stabilne, tylko silnikiem kołysze i czuć to na budzie dość mocno

Edited by Łukasz Liwoch
Link to comment
Share on other sites

Łukasz Liwoch objawy masz identyczne do moich. Też na zimnym mi kopci, ale przez krótką chwilę. Byłem w warsztacie specjalizującym się w Subaru.

Diagnoza następująca: Uszkodzony 4 wtrysk. Kalibracja nie pomogła. 3 wtryski korekcja do 0,03 ten uszkodzony do 0.33. Kopcenie na zimnym bierze się z tego, że wtrysk leje do cylindra i przy odpalaniu ma więcej paliwa i kopci. Spróbuję czyszczenia wtrysków jakimś środkiem do diesla typu AR6200 lub Liqui Moly. Serwisant stwierdził, że to na pewno pomoże, ale raczej tego wtrysku nie uzdrowi.
Co do wymiany wtrysku to gość twierdzi, że prawdopodobnie wymieni go bez wyjmowania motoru. Mówił, że w Foresterze już tak robili.

PS.

Nie jest to napinacz(na pewno dobry) nie jest to też koło alternatora. Zwyczajnie napinaczem telepie ponieważ silnik nierówno pracuje.

Panewka i korbowód ok.

Narazie jestem na etapie załatwienia dobrego wtryskiwacza. Będę informował jak się to finalnie zakończy i za ile.

 

Link to comment
Share on other sites

mi przy podobnych objawach zrobili właśnie w serwisie kalibrację wtrysków, jest trochę ciszej i szybciej hałasy się kończą, ale dostałem informację że mam do wymiany czujnik wysokiego ciśnienia. Mechanik powiedział że mój to jeden z cichszych SBD, może dlatego taki niski wymiar kary ;)

Link to comment
Share on other sites

Witaj

Czy przy uszkodzonym czujniku wysokiego ciśnienia nie powiniem wyskoczyć błąd- ikonka silnika? Pytam bo mam podobne objawy. Wtryski sprawdzałem 1,3,4 oscylowały 0,00 a wtrysk 2 miał 0,09 jednak po kalibracji serwisowej spadł na 0,01

Jaki jest koszt takiego czujnika, poinformowali Cię?

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

42 minuty temu, zygi82 napisał:

u mnie błędów nie ma, czujnik działa ale mam wymienić przy kolejnym przeglądzie, koszt czujnika to 950 czy coś w tej okolicy

Skoro działa, to dlaczego masz go wymieniać?

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, zygi82 napisał:

Pewjnie sie kończy, spieszylem się odbierając i nie dopytałem o szczegóły 

To dopytaj. Może nie potrzebujesz 950zł + wymiana, to nie dopytuj... :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mam nadzieje, że przed świętami nie będziecie myśleć o naprawach swoich Subarek tylko cieszyli się rodzinnymi świętami. Do rzeczy.
Wymiana 4 wtrysku wyeliminowała większość drgań i dziwnego zachowania auta. Jest spora poprawa

Naprawa obyła się bez wyciągania silnika. Koszt wymiany 600 zł. wtrysk we własnym zakresie. 

Jednak całkowicie drgania nie zostały wyeliminowane. Metaliczne stukanie również. Objawy tym razem trwają krótko, bo zaledwie około 2 minut i nie są mocno uciążliwe. 

Warsztat jest w 100% pewny, że świeca żarowa się skończyła. Już jestem umówiony na wymianę.

Ori świeca 200zł zamienniki od około 80 PLN w górę. Usługa wymiany około 200zł. Zapewne wymienię wszystkie. Napiszę po wymianie czy objawy zostały całkowicie wyeliminowane.

Mam nadzieję, że moja historia się komuś przyda i tanim kosztem przywróci życie boxerowi. 

PS. To na pewno nie objawy shortblocka, gdyż ten był wymieniany w 2013 roku na ten poprawiony :D

 

Wesołych świąt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...