kvgth Opublikowano 6 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 Szanowni, szanowne, poszukując od dłuższego czasu idealnego Forka SG lub OBK III jeździłem obydwoma modelami z silnikiem 2.5xt. O ile ogólne wrażenia były mega pozytywne i byłbym gotów wziąć na klatę wszystkie problemy związane z tą jednostką (do ceny zakupu dodałem sobie już koszt remontu silnika :)), tak wszystko psuje bardzo wolna automatyczna skrzynia. Element konieczny, bo autem chce jeździć też żona, a bez automatu za kierownicą nie usiądzie. Wiem, że nie jest to DSG i rewelacji ze względu na budowę i zakładane przeznaczenie skrzyni nie będzie, ale czy da się coś z tym zrobić? Chciałbym mieć auto na dłużej, żeby dawało sporo frajdy, a po dwóch jazdach próbnych wiem, że bardzo by mi to przeszkadzało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tremba Opublikowano 6 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 Nie da sie w normalnym budzecie. Za to masz pancerna kostrukcje. I wyzwanie intelektualne - musisz myslec tak z pol sekundy do przodu . Da sie tym jedzic naprawde spoko, ale w zapchanym miescie zwawsza jazda nie istnieje - bedziesz bezpieczniejszy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 6 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 43 minuty temu, kvgth napisał: ale czy da się coś z tym zrobić? Kolega @skwaro , jak dobrze pamiętam gdzieś pisał , że da się coś poprawić w programie skrzyni. Popytaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz-B Opublikowano 6 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 (edytowane) Da się ogarnąć to „remapem” ale to nie dział „jadę nielegala” Edytowane 6 Listopada 2018 przez Bartosz-B Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michałMAK Opublikowano 7 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 (edytowane) 19 godzin temu, kvgth napisał: Szanowni, szanowne, poszukując od dłuższego czasu idealnego Forka SG lub OBK III jeździłem obydwoma modelami z silnikiem 2.5xt. O ile ogólne wrażenia były mega pozytywne i byłbym gotów wziąć na klatę wszystkie problemy związane z tą jednostką (do ceny zakupu dodałem sobie już koszt remontu silnika :)), tak wszystko psuje bardzo wolna automatyczna skrzynia. Element konieczny, bo autem chce jeździć też żona, a bez automatu za kierownicą nie usiądzie. Wiem, że nie jest to DSG i rewelacji ze względu na budowę i zakładane przeznaczenie skrzyni nie będzie, ale czy da się coś z tym zrobić? Chciałbym mieć auto na dłużej, żeby dawało sporo frajdy, a po dwóch jazdach próbnych wiem, że bardzo by mi to przeszkadzało. Może coś z nimi było nie tak. Mam SG 2.5 XT w automacie i złego słowa na skrzynię nie powiem. Porównanie mam z wieloma autami bo to nie mój pierwszy. Moja skrzynia pracuje tak samo jak np w bmw które miałem czy audi które bardzo często użytkuję (oba auta ze zwykłymi automatami) oraz innymi którymi jeździłem. Edytowane 7 Listopada 2018 przez michałMAK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 7 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 (edytowane) @kvgth Jeśli ta skrzynia zrobiła na Tobie takie negatywne wrażenie, to bym się w to nie pchał. Będziesz cierpiał po trochu każdego dnia, za każdym razem kiedy odczujesz to niewielkie opóźnienie w reakcji czy 'dziurę' gdzieś między 2 a 3 biegiem. O ile skrzynie w Forku 2.5 XT jest dużym progresem w stosunku do 4EAT w wersji wolnossącej, to to wciąż jest ta sama prehistoryczna , 4 biegowa skrzynia z nadbiegiem. Świetna w terenie, fajna do miasta i pancerna ale jeśli ktoś lubi angażującą jazdę i już przy jeździe próbnej mu ta skrzynia nie leży, to to z czasem nie minie, będzie się z tym rozwiązaniem męczył. Miałem 4EAT w Forku. Nie wytrzymałem, musiałem go sprzedać, pomimo, że to było świetne auto. Edit: Manual w 2.5 XT jest bardzo fajnie zestopniowany do codziennej jazdy (nie w terenie i nie po autostradach ) a sprzęgło fajnie, płynnie łapie. Bardzo ciężko jest zgasić to auto przy ruszaniu, nawet przy ostrych podjazdach. Jedyny minus, to to, że samo sprzęgło chodzi dość ciężko w porównaniu do innych aut. Edytowane 7 Listopada 2018 przez marhof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceknie Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Miałem toyotę Verso, tam to dopiero ciężko chodzi sprzęgło,aż chodziłem i pytałem innych czy też tak mają.Myślałem ,że zakwasów dostanę w nodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kvgth Opublikowano 8 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 W dniu 7.11.2018 o 11:24, marhof napisał: @kvgth Jeśli ta skrzynia zrobiła na Tobie takie negatywne wrażenie, to bym się w to nie pchał. Będziesz cierpiał po trochu każdego dnia, za każdym razem kiedy odczujesz to niewielkie opóźnienie w reakcji czy 'dziurę' gdzieś między 2 a 3 biegiem. O ile skrzynie w Forku 2.5 XT jest dużym progresem w stosunku do 4EAT w wersji wolnossącej, to to wciąż jest ta sama prehistoryczna , 4 biegowa skrzynia z nadbiegiem. Świetna w terenie, fajna do miasta i pancerna ale jeśli ktoś lubi angażującą jazdę i już przy jeździe próbnej mu ta skrzynia nie leży, to to z czasem nie minie, będzie się z tym rozwiązaniem męczył. Miałem 4EAT w Forku. Nie wytrzymałem, musiałem go sprzedać, pomimo, że to było świetne auto. Edit: Manual w 2.5 XT jest bardzo fajnie zestopniowany do codziennej jazdy (nie w terenie i nie po autostradach ) a sprzęgło fajnie, płynnie łapie. Bardzo ciężko jest zgasić to auto przy ruszaniu, nawet przy ostrych podjazdach. Jedyny minus, to to, że samo sprzęgło chodzi dość ciężko w porównaniu do innych aut. Takie właśnie miałem wnioski...do spokojnej jazdy spoko, ale po co w takim razie 230+ KM Jeździłem jakiś czas temu Mini Cooperem i tam skrzynia działała nieco lepiej, ale też był lag np. przy wyprzedzaniu (mniejszy). Nauczyłem się wtedy przewidywać wszystko o pół sekundy wcześniej i dało się jeździć, ale to chyba nie do końca o to chodzi. Po powrocie do manuala poczułem dużą ulgę. Później przejechałem się BMW 1M i to było dokładnie to, czego oczekiwałbym od automatu w mocnym aucie. Tak więc zaczynam rozglądać się za słabszym Forkiem/OBK jako auto dla rodziny, gdzie generalnie z brakiem „szybkości” w wielu aspektach będę pogodzony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michałMAK Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 15 godzin temu, kvgth napisał: Później przejechałem się BMW 1M i to było dokładnie to, czego oczekiwałbym od automatu w mocnym aucie. Cóż... nie ma w ogóle sensu zaczynać porównań tych skrzyni. W BMW 1M mamy dwusprzęgłową przekładnie a to zupełnie inna liga. Myślałem że chodzi Ci o porównanie skrzyni klasycznych a w takim przypadku Forester wypada bardzo dobrze ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kvgth Opublikowano 10 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2018 W dniu 9.11.2018 o 13:40, michałMAK napisał: Cóż... nie ma w ogóle sensu zaczynać porównań tych skrzyni. W BMW 1M mamy dwusprzęgłową przekładnie a to zupełnie inna liga. Myślałem że chodzi Ci o porównanie skrzyni klasycznych a w takim przypadku Forester wypada bardzo dobrze ;-) Jasne, ja po prostu taki wybredny jestem i jednak mocno przywiązany do manuala A automat chyba tylko w takim właśnie wypadku, bo inaczej będę się męczył. PS. Nie potwierdzałem tej informacji, ale facet z BMW powiedział mi wtedy, że tam nie ma dwusprzęgłowej przekładni (to nie jest pełnoprawna M-ka). I bardzo mnie zdziwiło, że mimo tego skrzynia może działać tak fajnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michałMAK Opublikowano 10 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2018 Jest jeszcze jedna kwestia. Spotkałem się z tym ze (przynajmniej w Forku SG9) były dwie przekładnie. Jedna zwykła manualna i taka jak ja mam z możliwością ręcznego przełączania +/- . I tu tez jest mega różnica. Przy manualnej zmianie jak u mnie to w ogóle nie czuje żadnego opóźnienia ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceknie Opublikowano 12 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 Nie po to kupuje się automat żeby ręcznie wajchą przerzucać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 12 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 Wg mnie automat w 2,5XT pracuje całkiem przyzwoicie. Pod pewnymi warunkami. Cały czas warto mieć klawisz w pozycji S. Ułatwia to trzymanie w razie potrzeby nieco wyższych obrotów i momentu. Do tego przed dynamicznym wyprzedzeniem trzeba przerzucić na tryb ręczny i wrzucić dwójkę. W przeciwnym wypadku faktycznie automat jest trochę ospały, co nie znaczy że gorszy od innych aut z tych roczników. Zestopniowany prawidłowo. Można się obyć bez 5 biegów. Te 4 na upartego dają radę, jak komuś wystarczy powiedzmy 160 km/h na autostradzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceknie Opublikowano 13 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 Przy 150km/h jest 3100obr i faktycznie jest cicho. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki_mi2 Opublikowano 3 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2018 Trans - Go takie coś montują w Jeepach i auto lepiej zapitala. Do subaru też jest http://www.transgo.com/products.php?cat=4EAT%2C-R4AX-EL&homeinclude=catalog&category_id=145&parent_id=145 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się