m4niek Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 (edytowane) witam wszystkich, zakładam nowy wątek - nie znalazłem nic o podobnym problemie na forum, Forester MY06 2.0 158KM 233000km LPG/STAG, objawy: - wyłączanie silnika występuje zawsze podczas jazdy z rożnymi prędkościami (20km/h-160km/h) - wyłączanie silnika nigdy nie wystąpiło na postoju - występuje spontaniczne i sporadycznie, pierwszy odstęp od zaniku ok trzech miesięcy, a teraz zdarza się raz na tydzień, (w jeden dzień miałem dwa razy i spokój na 2 tygodnie) - jadąc szybko masz wrażenie, utraty mocy, jednak na sprzęgle obroty natychmiast spadają do 0, - czas wyłączanie się to 1-5 sekund - po ataku słychać przekaźniki jak podczas przekręcenia stacyjki na zapłon - brak błędu po ataku - w trakcie ataku napięcie jest, urządzenia zewnętrzne działają (rejestrator trasy, miernik w zapalniczce). Reasumując, wrażenie jakby stacyjka miała problem ze stykami - jednak brak zapachu instalacji, podczas jazdy różnymi sposobami sprawdzałem czy kluczyk lub instalacja może mieć na to wpływ. Podejrzewam - pocięta instalacja przez kuny. Wiem, że mechanik pomoże, chcę tylko uniknąć zbędnych wymian i napraw metodą prób. (szukanie usterki która nie występuje w danym momencie jest trudne). Czy miał ktoś podobny problem i jak go rozwiązał. Edytowane 22 Października 2018 przez m4niek dodane słowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 Czy problem występuje też na benzynie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 czy auto gaśnie mając zawsze zapięty bieg czy np. w sytuacji zmiany biegu (wciśnięcia sprzęgła) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4niek Opublikowano 22 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 (edytowane) 1 Czy problem występuje też na benzynie? - nie wiem, zawsze już jest na gazie przy atakach - za mało czasu i nie sprawdziłem co się dzieje przy przełączeniu na benzynę, (najważniejsze bezpieczeństwo, jak silnik nie działa to wspomagania również) czekam na kolejną okazję 2 czy auto gaśnie mając zawsze zapięty bieg czy np. w sytuacji zmiany biegu (wciśnięcia sprzęgła) ? - tak zawsze miałem na biegu w trakcie jazdy (na gazie, pierwsze wrażenie jakby stracił moc), (żonie raz się wyłączył silnik na parkingu - czyli na luz) Edytowane 22 Października 2018 przez m4niek dodane słowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 (edytowane) Na zdrowy rozsądek JA bym sprawdził po pierwsze klemy od akumulatora i masy w aucie ! potem akumulator czy trzyma parametry, ale klemy i masy to podstawa. Jeżeli po "ataku" słychać wszystkie przekaźniki jak się włączają, to wygląda na ewidentny brak/przerwanie prądu. Od tego bym zaczął samemu jeszcze przed oddaniem auta do zakładu. edyta---- widziałem kiedyś w innym aucie (civic) jak w nocy kolega podniósł maskę a tam iskry z podpięcia masy. Zaśniedziało to kółeczko które się przykręca. edyta 2 ---- kiedyś jak chodziłem na naukę jazdy, we Fiacie Uno (wtedy na takich się zdawało, nie załapałem się na maluszki) też się wyłączał silnik. Instruktor wychodził z auta, otwierał maskę i z jakiejś tam cewki przewodem poiskrzył o karoserie, wracał, odpalaliśmy i heja dalej. mówił ze cewka jakaś tam uszkodzona i że zbiera prąd czy jakoś tak i jak za dużo go nazbiera to trzeba "rozładować" hehehe takie to były hocki klocki w 98 roku Edytowane 22 Października 2018 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4niek Opublikowano 22 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 Sprawdziłem klemy, wszystko OK, akumulator lat 3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 (edytowane) Klemy jak klemy ale ta masa co jest podpięta do karoserii..... do tego klemy mogą trzymać mocno ale mogą być zaśniedziałe i nie przewodzić tak prądu jak trzeba. Najlepiej wszystko rozkręcić (i klemy i tą masę) i wszystko przetrzeć papierkiem Na pewno nie zaszkodzi, a może pomóc Edytowane 22 Października 2018 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4niek Opublikowano 22 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 Masa jak w fabryce, idealnie - jedna do karoserii druga do silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 Kostkę w stacyjce sprawdź - wygląda jakby rozpinało, zostawiając ACC i stąd działa reszta urządzeń. Oczywiście też wiązkę do stacyjki, jeżeli gryzonie podejrzane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 jak się ściemni mocno to odpal go przy otwartej masce i zobacz czy nie widać żadnych iskierek Jak to nie to to raczej mechanicy zostają.... Faktycznie - może to też na jakiejś kostce nie łączy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4niek Opublikowano 22 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 Po powyższych sugestiach za które dziękuje: - włączyłem silnik, - szarpałem, ruszałem itp... wszystkim co tylko mogło odpowiadać za brak styków, - i jest, przy uderzeniu w centralkę co mocniejszy wstrząs - silnik się wyłącza. Centralka to model: VAS: X-Safe typ XS01ADS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 (edytowane) Centalka alarmowa. Ale czy ona ma aż taki wpływ. Masz syrenkę alarmową z kluczykiem, jeśli tak to ją rozbrój? Jeśli nie to odepnij centralkę, spróbuj odpalić. Czasem tak centralki działają, w razie aktywacji alarmu wyzwalają impuls który rozłącza styki jakiegoś sterowania. Wierzcie mi tak to wygląda, nie do wiary ale producenci tak to projektują. Ostatnio ćwiczyłem nissana terrano 2. Gasł w czasie jazdy i sam zapalał. Kostka stacyjki wymieniona, bo styki były już trochę luźne, ale to nie pomogło. Dopiero przy opukaniu przekaźników w komorze silnika trafiliśmy z mechanikiem na wadliwy przekaźnik. Nie wiem dokładnie od czego on był ale gdy w niego pukneło się to silnik gasł. Nowy w ASO ok 230 pln, wyjąłem go, wyczyściłem styki i działa już bez awaryjnie ok 3 miesiace. Postukaj po przekaźnikach może trafisz. Jakby to były problemy typowe z masa silnika czy skrzyni czy karoserii to miałbyś słabe ładowanie. Połączenia były by wygrzane itd. Edytowane 22 Października 2018 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 25 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2018 W dniu 22.10.2018 o 15:56, m4niek napisał: - i jest, przy uderzeniu w centralkę co mocniejszy wstrząs - silnik się wyłącza. Jak miałem walnięta centralkę alarmu X-safe to silnik gasł jak otwierałem drzwi i włączały się awaryjne światła jak przy stanie alarmowania. Spróbuj odłączyć centralkę i poobserwować czy zjawisko nadal występuje. W dniu 22.10.2018 o 17:45, ewemarkam napisał: Masz syrenkę alarmową z kluczykiem, jeśli tak to ją rozbrój? To nic nie zmieni. Klucz deaktywuje tylko syrenę żeby nie wyła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 25 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2018 To nic nie zmieni. Klucz deaktywuje tylko syrenę żeby nie wyła. To miałem na myśli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavca Opublikowano 26 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2018 Z tego co wiem to każdy alarm jest też iimmobilizer-em. Pewno gdzieś nie styka mechanicznie lub jakiś błąd elektroniczny. Może wymiana centralki pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się