Skocz do zawartości

STi 2006/ WR Blue Pearl 02C


_scooby_

Rekomendowane odpowiedzi

17/11/2018 założone zimówki ATS DTM.

Przy okazji sprawdzenie i konserwacja zacisków.

Podczas wyjmowania tylnego klocka, który się trochę przyblokował w zacisku doszło do małego oddzielenia okładziny.

Pomimo tego, że klocki były w idealnym stanie uznałem, że nie ma co oszczędzać na bezpieczeństwie i zamówiłem nowy komplet tylnych Ferodo DS1562.

 

E7E69FFD-4A8D-4D73-A038-11A9EC097F6E.png

0C8C826B-ADE3-4588-B8D4-1F940AD141EC.png

 

 

 

 

 

21/12/2018 udało się zainstalować daszek ATI + zegary.

Było trochę zabawy ale temat ogarnięty.

 

8753B764-99C5-4C13-B13C-6104A4A202C8.jpeg

D0AFA7D7-7EB7-41BF-870E-F4EA499BD154.jpeg

A3253429-8A89-44E6-8BFC-338459E62034.jpeg

Edytowane przez _scooby_
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

190301. Przebieg 67082km.

Nic mnie tak nie irytowało wewnątrz mojego hawka jak zielone podświetlenie elementów deski. Powiedziałem sobie dość i poprawiłem robotę po japońcach :ph34r:

Zakończyłem właśnie dosyć skomplikowaną rzeźbę ze zmianą koloru podświetlenia. Zmienione zostało podświetlenie przycisków radia , wyświetlacza, panela klimy, przycisków do przeciwmgielnych, natrysku IC, podświetlenia stacyjki, podświetlenia zapalniczki , zmiana i dodanie dodatkowego podświetlenia przycisków sterowania szyb ( w serii był tylko lock i podświetlenie szyby kierownika zielonymi diodami, które ledwo świeciły). Zainstalowałem też czerwony przełącznik awaryjnych z wersji JDM, który leżał już trochę czasu w szufladzie .

 

 

CCA66D63-CD69-4BBB-A55D-291103DE24A3.jpeg

Edytowane przez _scooby_
  • Super! 4
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

190416. Idzie wiosna i czas na wymianę płynów. Kilka dni temu wymieniłem płyn w wysprzęgliku ( zalany Motul DOT 3/4). Dziś wymiana płynu hamulcowego w ASO na takiego samego Motula. ( przebieg 67.805km). Za kilka dni szykuje się przegląd techniczny a w wolnej chwili szykuje się wymiana oleju w skrzyni oraz tylnym dyfrze. Korzystając z uroków aury odświeżona została po zimie powłoka lakiernicza. W ruch poszły kosmetyki od szamponu ,glinki po detailery, dressingi i wosk.

 

58E23D00-C2F0-46C9-89DD-7C7119D7E0DD.thumb.jpeg.5f51208cf0f9d1f2c806090be9169253.jpeg

Edytowane przez _scooby_
  • Super! 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

190427 Wymieniłem olej w skrzyni (Millers CRX 75w90 NT+) oraz tylnym dyfrze (Millers CRX LS 75w90 NT+). Przebieg 67.984km

Jestem zadowolony zarówno z jednego jak i drugiego oleju. Dyfer tylny przed wymianą przy małej prędkości i manewrach na parkingu przy skręconych kołach w trybie "DCCD Auto "potrafił się odezwać.

Nie było problemów przy otwartym dyfrze. Obecnie cisza. Użytkuję już od 2 miesięcy i jest mega poprawa. Cicho i nic nie stuka.

Kilka fotek z wymiany. Jak widać stan zębatek dyfra w super stanie. Na korku spustowym zero opiłków metalu.

 

 

IMG_7290.thumb.PNG.ba6a21b3a3aec0328ff325a88c54eee7.PNG

 

IMG_E7289.JPG

 

 

IMG_7287.thumb.PNG.d421e32552659d033f02c284ead02c2e.PNG

 

Odnośnie skrzyni- zdecydowanie bardziej przecyzyjnie i lżej wchodzą biegi.

Przy wysokich obrotach zero problemów z szybką i płynną zmianą biegów i szybkich redukcjach.

Kolejną wymianę planuje za ok. 25tys. km .

Niby olej na bagnecie w skrzyni był czysty ale po spuszczeniu ewidentne było widać, że miał już dosyć.

Na korku znajdowała się minimalna ilość opiłków metalu.

 

 

IMG_7295.thumb.JPG.7076066c0172c58f177e2872747a7122.JPG

 

IMG_7294.thumb.JPG.b50591afaee0939d5b03c622ef45ff6d.JPG

 

IMG_7296.thumb.JPG.d05979a408603a5f2caa64797a7badc3.JPG

 

 

190507 przy przebiegu 68,288 dla świętego spokoju zrobiłem test CO2.

Wynik negatywny. Bardzo minimalnie zmienił się kolor płynu ale taka różnica jest w normie.

 

IMG_7734.thumb.JPG.d2a7160cb16e82f366819a05fee9f33d.JPG

 

Dla porównania zabarwienie płynu w testerze po wdmuchnięciu powietrza prosto z płuc...obym nigdy nie zobaczył podobnego koloru podczas testu na aucie :)

 

IMG_7733.thumb.JPG.a7f33b0f4f978b836516f32d6be51a8f.JPG

 

 

 

190516 Odgrzybienie klimy+ filtr kabinowy

 

IMG_7855.thumb.JPG.643a79327f3c6cdc6818dafacc4ac100.JPG

 

IMG_7856.JPG

 

Znalazłem chyba najłatwiejszy sposób do aplikowania środka do odgrzybiania.

Pod nogami pasażera pod schowkiem przebiega rura odpływowa przechodzącą przez ściankę grodziową.

Wciągamy ją do kabiny i mamy najlepszy dostęp do aplikowania. Nawet nie trzeba wjeżdżać na kanał.

Wszelki nadmiar aplikowanej pianki ląduje na wycieraczce.

Odgrzybiałem podobno jednym z lepszych preparatów https://www.klimazbyt.pl/pokaz_produkt/sferan-impact-silver.html

 

IMG_7829.thumb.JPG.5b07dedad610eb6a32e1bfe251fe8d16.JPG

 

IMG_7832.thumb.JPG.123e4916df3c8b219a3604ffab26661b.JPG

 

IMG_7827.thumb.JPG.bb256caa03124fa15df2e29a0c48412f.JPG

 

 

 

Znalazłem jeszcze fotki turbiny zrobione podczas wymianu płynu w wyprzęgliku.

Turbinka VF43 (IHI RHF 55)  czysta i sucha.

 

IMG_7147.thumb.PNG.e67665af91b1954f165d6b22d13063f0.PNG

 

IMG_7146.thumb.PNG.ca41170726b3bb033611f130d7bd4780.PNG

 

IMG_7149.thumb.PNG.8e4fe98eb64eb8ad67cfa7c59f5586a1.PNG

Edytowane przez _scooby_
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

190907 wymieniona oliwa przy 71009km.

Zalane to co było czyli Motul Power 300V 5W40.

Od ostatniej wymiany dolewałem ok 0,6L więc nie jest źle.

Przy okazji małe SPA i woskowanie przed zbliżająca się jesienią.

 

Na nowej oliwie krótki sparing z nową Suprą.:jdm:

STi minimalnie wolniejsze na prostej ale prowadzenie i czucie auta zdecydowanie lepsze w Subaru...nie zamienił bym się na farbowanego lisa BMW :P

 

...Creeps vs Bloods

 

sti vs supra.jpg

 

1459031869_stivssupra2.thumb.jpg.2f59e2970325ec27543700679fcd5f89.jpg

Edytowane przez _scooby_
  • Super! 3
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota. Hawk się prezentuje przepięknie! :)   Dużo roboty ze zmianą koloru podświetlenia wnętrza?  Trzeba coś "kombinować" ?  Zastanawiam się nad zmianą u siebie w Blobie...  Skąd taki czerwony przycisk jdm awaryjnych można dostać?  Widziałem bodajże na ebay chyba, ale cena dosyć zaporowa jak za kawałek hmm plastiku ;)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o podświetlenie to pracy ze zmianą koloru jest całkiem sporo. Na niektóre żarówki zakładasz koszulkę i po problemie. Schody zaczynaja się jak musisz wylutować i wlutować odpowiednie mikro diody + podobierać odpowiednie rezystory aby intensywność świecenia była podobna w calym wnętrzu. W panelu szyb wstawiałem diody tam gdzie wcześniej fabryka ich nie przewidziała. Dzięki temu zapewne mój hawk jako jeden z niewielu na świecie ma podświetlane przyciski tylnych szyb ;). Przycisk awaryjnych zamawiałem u siebie w ASO. Informacyjnie, wyszło jeszcze drozej niz na ebay :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...