Henryk82 Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2023 (edytowane) To może inaczej to jaki jest czynnik w autach gdzie kompresor klimatyzacji jest elektryczny sterowany falownikiem ? Np w takiej toycie prius z 2011 roku Edytowane 11 Sierpnia 2023 przez Henryk82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2023 1 minutę temu, Henryk82 napisał(a): I co ten standardowy kompresor napędza ? korbka ? Łap: https://www.mymoparpart.com/p/Fiat__500E/COMPRESSOR-Air-Conditioning/69412383/68106049AG.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2023 1 minutę temu, Henryk82 napisał(a): To może inaczej to jaki jest czynnik w autach gdzie kompresor klimatyzacji jest elektryczny sterowany falownikiem ? Tutaj mowa o bardzo konkretnym modelu, w którym jest bardzo konkretne rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2023 No elektryczny kompresor z falownikiem bez sprzęgła elektromagnetycznego, który ma uzwojenie wirnika chłodzone czynnikiem podczas pracy i dlatego do tego typu kompresorów nie wolno stosować zwykłych olejów które przewodzą prąd, do tego typu dedykowany jest typ oleju dielektryczny o czym i Ty i większość serwisów w polszy nie wie i psuje takie układy klimatyzacji powodując zwarcia w kompresorze. To że pracuje na R134a nie jest wyznacznikiem ze ma sprzęgło i nie potrzebuje specjalnego oleju bo czy to elektryczny kompresor czy tradycyjny pracują na tym samym gazie tylko różnica jest w oleju dodanym do układu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2023 (edytowane) A tu świeża dostawa w naszej firmie elektrycznych kompresorów z USA do naprawy. Która wiedza lepsza jest ? Teoretyczna czy praktyczna ? Edytowane 11 Sierpnia 2023 przez Henryk82 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2023 7 minut temu, Henryk82 napisał(a): No elektryczny kompresor z falownikiem bez sprzęgła elektromagnetycznego, który ma uzwojenie wirnika chłodzone czynnikiem podczas pracy i dlatego do tego typu kompresorów nie wolno stosować zwykłych olejów które przewodzą prąd, do tego typu dedykowany jest typ oleju dielektryczny o czym i Ty i większość serwisów w polszy nie wie i psuje takie układy klimatyzacji powodując zwarcia w kompresorze. To że pracuje na R134a nie jest wyznacznikiem ze ma sprzęgło i nie potrzebuje specjalnego oleju bo czy to elektryczny kompresor czy tradycyjny pracują na tym samym gazie tylko różnica jest w oleju dodanym do układu. W takim razie zwracam honor, ale chyba wiem skąd się to bierze, bo autodoc dla 500e podaje standardowy olej PAG 46 YF... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Bo niewiedza odnośnie układów klimatyzacji w tych pojazdach jest wielka, nawet ASO Toyoty na brzezińskiej swego czasu psuło klimatyzacje w priusach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2023 9 minut temu, Henryk82 napisał(a): A tu świeża dostawa w naszej firmie elektrycznych kompresorów z USA do naprawy. Która wiedza lepsza jest ? Teoretyczna czy praktyczna ? Nigdy nie twierdziłem że mam wiedzę praktyczną, interesowałem się tematem bo chciałem takie auto kupić. A katalogi podają standardowy czynnik i standardowy olej. 2 minuty temu, Henryk82 napisał(a): Bo niewiedza odnośnie układów klimatyzacji w tych pojazdach jest wielka, nawet ASO Toyoty na brzezińskiej swego czasu psuło klimatyzacje w priusach Dzięki, dobrze wiedzieć! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2023 W dniu 10.08.2023 o 15:08, spawalniczy napisał(a): Tylko po co? Producenci lepiej by się skupili na optymalizacji zużycia prądu a nie na bezsensownych przyspieszeniach, których nikt w realnym ruchu nie potrzebuje i nie wykorzystuje. Moja statystyka wciskania prawego pedału z ostatnich 40 000 km wygląda tak i to w samochodzie o wiele słabszym. takie osiągi przy przyśpieszaniu są nieco wtórne, czyli mamy tak dużą siłę na pokładzie która umożliwia nam spektakularne przyśpieszenia ale też ten sam układ daje nam możliwość generowania siły przy hamowaniu bez użycia elementów ciernych, czyli sprawniej zamieniamy energie kinetyczną na elektryczną w procesie zwalniania jeśli mam "prądnicę" generującą maks 150 kW i odpowiednio cały układ elektryczny który może transportować i magazynować nie więcej to mogę odzyskać mniej jak mam 3 czy 4 razy tyle "mocy w prądnicach" i reszcie układu to przez x czasu zwalniania odzyskam więcej energii generując większą siłę hamującą a siła układu hamulcowego przeważnie jest dużo większa jak napędowego w tradycyjnie rozumianej motoryzacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2023 W dniu 10.08.2023 o 09:22, Kiwi 4ester napisał(a): Jak w Norwegii skończyły się dopłaty do elektryków to w magiczny sposób ich sprzedaż siadła. Przypadek? tak na szybko z sieci 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 15 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2023 W dniu 26.07.2023 o 20:23, Blixten napisał(a): przyczyna jest nieznana, biorą pod uwagę wszystkie możliwości, ale mimo to wykluczają pożar elektryka ?? W tej chwili REUTERS pisze tak: „The coastguard said on its website that the cause of the fire was unknown, but a coastguard spokesperson had earlier told Reuters it began near an electric car” Tak, wiem co znaczy po angielsku near Wg najnowszych informacji z pożaru Freemantle Highway ocalało ok. 1000 aut w tym 500 elektryków. Jak się okazuje stały na pokładzie, na który pożar nie dotarł... https://elektrowoz.pl/transport/pierwsza-inspekcja-po-pozarze-statku-fremantle-highway-auta-elektryczne-w-dobrym-stanie-pozaru-tam-nie-bylo/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 15 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2023 Godzinę temu, skwaro napisał(a): Wg najnowszych informacji z pożaru Freemantle Highway ocalało ok. 1000 aut w tym 500 elektryków. Jak się okazuje stały na pokładzie, na który pożar nie dotarł... https://elektrowoz.pl/transport/pierwsza-inspekcja-po-pozarze-statku-fremantle-highway-auta-elektryczne-w-dobrym-stanie-pozaru-tam-nie-bylo/ Pierwsza inspekcja i już wnioski, że to nie od elektryka, i jakimś cudem wszystkie EV stały w części nie dotkniętej pożarem. Jakoś mnie to wcale nie dziwi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 15 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2023 3 minuty temu, Blixten napisał(a): Pierwsza inspekcja i już wnioski, że to nie od elektryka, i jakimś cudem wszystkie EV stały w części nie dotkniętej pożarem. Jakoś mnie to wcale nie dziwi. Przeczytaj artykuł, bo piszesz o wnioskach, które sam wymyśliłeś 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 15 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2023 (edytowane) 5 minut temu, skwaro napisał(a): Przeczytaj artykuł, bo piszesz o wnioskach, które sam wymyśliłeś „Z naszego punktu widzenia najważniejszy jest fakt, że deklaracja dotyczy też 500 samochodów elektrycznych, które początkowo oskarżono o spowodowanie pożaru, następnie uznano za przyczynę przedłużającej się akcji gaśniczej. Samochody elektryczne w ogóle nie uczestniczyły w pożarze. „ nie za mała czcionka ? Edytowane 15 Sierpnia 2023 przez Blixten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 15 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2023 8 minut temu, Blixten napisał(a): „Z naszego punktu widzenia najważniejszy jest fakt, że deklaracja dotyczy też 500 samochodów elektrycznych, które początkowo oskarżono o spowodowanie pożaru, następnie uznano za przyczynę przedłużającej się akcji gaśniczej. Samochody elektryczne w ogóle nie uczestniczyły w pożarze. „ nie za mała czcionka ? Pisałem o Twoim pierwszym zdaniu Czy to oznacza, że pożaru NIE wywołał samochód elektryczny? Niestety, to zbyt mocna teza, nie da się jej obronić na podstawie obecnych danych. Przecież na górnych pokładach mogły stać pojedyncze elektryki czy hybrydy; BMW i Mercedes mają całkiem pokaźną ofertę modeli PHICE (hybrydy ładowane z gniazdka, dawniej „PHEV”). Ale skoro Berdowski wspomina o odzyskaniu „500 elektryków”, możemy być niemal pewni, że to nie one podtrzymywały szalejący pożar. Nawet jeśli wszystkie media twierdziły zupełnie inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 15 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2023 może teraz będą sprzedawane "taniej", zamiast zapachu nowego auta zapach pieczonego auta 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 16 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2023 Bez własnej fotowoltaiki to słaby interes. https://moto.trojmiasto.pl/Ladowanie-elektrykow-prawie-tak-drogie-jak-tankowanie-benzyniakow-n181106.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 16 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2023 6 godzin temu, Blixten napisał(a): Bez własnej fotowoltaiki to słaby interes I tak i nie, a wszystko zależy od użytkowania. Na fotowoltaike trzeba wyłożyć sporo kasy, więc okres zwrotu się wydłuża. . Moje „spalanie” w jeździe miejskiej to ok. 15kWh/100. Póki co, z rocznym gratisowym abonamentem ładuję się na publikach za 1,07PLN (AC) lub 1,80 (DC). Czyli spokojnie można osiągnąć 16 zeta na setkę. Ciężko porównać 1:1, ale 2-litrowa benzyna wciąga mi w takich warunkach 11-12 Pb98 po 7,20. No jednak różnica jest. Zobaczymy, jak będzie zimą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2023 (edytowane) 12 godzin temu, Zyzol napisał(a): Zobaczymy, jak będzie zimą. Tylko nie szalej z ogrzewaniem, bo zasięg spadnie Ci o połowę 12 godzin temu, Zyzol napisał(a): Póki co, z rocznym gratisowym abonamentem ładuję się na publikach za 1,07PLN (AC) lub 1,80 (DC). Czyli spokojnie można osiągnąć 16 zeta na setkę. Ciężko porównać 1:1, ale 2-litrowa benzyna wciąga mi w takich warunkach 11-12 Pb98 po 7,20. No jednak różnica jest. Norwegia jest dobrym przykładem jak wszystkie przywileje i zachęty w postaci ulg czy nawet gratisów szybko znikają, więc rozważając zakup elektryka warto brać pod uwagę raczej te ciemniejsze scenariusze Rachunek ekonomiczny to jedno, ale dla mnie kluczową kwestią jest możliwość parkowania i ładowania auta w podziemnej hali garażowej i tu właśnie mam największe obawy. Nawet jeśli dzisiaj miałbym możliwość zainstalowania wall-box'a na moim miejscu parkingowym, to obawiam się, że obecne przepisy mogą się zmienić i/lub zbierze się większość w mojej Wspólnocie, która zabroni mi wjazdu elektrykiem do hali garażowej. I te obawy nie są wyssane z palca, prawda @Aga ? P.S. Przed chwilą dzwoniłem do członka zarządu wspólnoty z pytaniem jak daleko jesteśmy z audytem/sprawdzeniem możliwości wykonania instalacji do ładowania w hali garażowej i usłyszałem, że "temat chwilowo padł", bo firma, którą wybrali do tego zadania okazała się niekompetentna i szukają teraz innych No, to dałem mu namiar na takich, którzy dadzą radę - zobaczymy jak szybko mój zarząd się ogarnie z tematem. Edytowane 17 Sierpnia 2023 przez Blixten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2023 No proszszsz… https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/9276694,subaru-solterra-wygralo-rzadowy-przetarg-parkow-narodowych.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2023 2 godziny temu, Blixten napisał(a): zbierze się większość w mojej Wspólnocie, która zabroni mi wjazdu elektrykiem do hali garażowej. I te obawy nie są wyssane z palca, prawda @Aga ? Każdą uchwałę wspólnoty można zaskarżyć do sądu 53 minuty temu, Blixten napisał(a): No proszszsz… https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/9276694,subaru-solterra-wygralo-rzadowy-przetarg-parkow-narodowych.html Suchar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2023 3 godziny temu, Blixten napisał(a): Norwegia jest dobrym przykładem jak wszystkie przywileje i zachęty w postaci ulg czy nawet gratisów szybko znikają, więc rozważając zakup elektryka warto brać pod uwagę raczej te ciemniejsze scenariusze Rachunek ekonomiczny to jedno, ale dla mnie kluczową kwestią jest możliwość parkowania i ładowania auta w podziemnej hali garażowej i tu właśnie mam największe obawy. Norwegia? zobacz co się wydarzyło w Niderlandach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2023 4 godziny temu, Blixten napisał(a): Norwegia jest dobrym przykładem jak wszystkie przywileje i zachęty w postaci ulg czy nawet gratisów szybko znikają, więc rozważając zakup elektryka warto brać pod uwagę raczej te ciemniejsze scenariusze za to ceny aut znacząco spadły,tym własnie były zachęty żeby "ruszyć rynek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2023 4 godziny temu, Blixten napisał(a): Tylko nie szalej z ogrzewaniem, bo zasięg spadnie Ci o połowę to zleży, jak jeździsz po mieście w układzie 30 min jazdy i 30 min postoju to dużo idzie na ogrzanie wnętrza (ciut mniej przy pompie ciepła) 50% to już w dość skrajnych warunkach konkretnego mrozu i nie w trasie w przypadku BEV faktycznie ciepła "resztkowego" jest niewiele i zima ma swoje prawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2023 17 godzin temu, Zyzol napisał(a): I tak i nie, a wszystko zależy od użytkowania. Na fotowoltaike trzeba wyłożyć sporo kasy, więc okres zwrotu się wydłuża. . dokładnie, zdecydowanie rozdzieliłbym takie dwie inwestycje - auto jako urządzenie do przemieszczania - PV jako produkcje własnego paliwa o różnym przeznaczeniu - trzeba pamiętać, że obecnie generacja prądu z foto jest stosunkowo tania, instalacje tylko produkujące to nie jest duży wydatek ale rozliczenie z siecią w ramach mikroinstalacji odbywa się w oparciu o net-billing więc liczy się autokonsumpcja, wg. mnie warto skupić się tylko na układach hybrydowych z możliwością obsługi magazynu (baterii) nawet jeśli ma się taki magazyn pojawić w przyszłości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się