Skocz do zawartości

Legacy 2.5 GT 2006 Tuned by Bonless


Bonless

Rekomendowane odpowiedzi

Wracając do tematu lusterek opiszę sam montaż elektrycznie składanych lusterek i modułu do składania z pilota.

 

Tak jak już wcześniej pisałem lusterka w przedliftach są symetryczne stronami czyli nie ma różnicy czy są z auta LHD czy RHD. Sprawdzałem to u siebie i w dwóch JDM-ach. W poliftach są raczej asymetryczne.

 

Sam montaż luster jest dość prosty, najwięcej czasu zajęło mi przeciąganie kabli z drzwi do kabiny. Mogłem o tym pomyśleć jak wygłuszałem drzwi, byłoby prościej :facepalm:

 

Więc tak, składane lustra mają kostkę z 10 pinami (w polifcie 9pin), zwykłe lusterka 8pin. Moja kostka lusterka w aucie nie miała miejsca na dodatkowe dwa piny więc przełożyłem 8 przewodów o tych samych kolorach z nowego lusterka do mojej starej kostki a dwa dodatkowe od składania zrobiłem na oddzielnej kostce. Brązowy przewód (w wiązce lusterka) odpowiada za składanie a szary za otwieranie.

Tak to wygląda przy lusterku na drzwiach.

 

20210110_160604.thumb.jpg.7aaa2ca164076d2fdf3ee364c307ab30.jpg

 

Przewody z obydwu lusterek prowadzimy do kabiny do przełącznika lusterek. Przełącznik składania najlepiej kupić razem z kostką i kawałkiem wiązki bo będzie można przełożyć brakujące piny do swojej wiązki. Przełączniki przedlift i polift są te same i będą pasować zamiennie.

 

Do przycisku składania potrzebne są 4 dodatkowe piny (dokładamy w puste miejsca w niebieskiej kostce). Podpinamy wg poniższego schematu.

Na niebiesko zaznaczyłem kostkę niebieską i78 od przełącznika grzania wycieraczek/składania luster/VDC.

Na czerwono zaznaczyłem kostkę białą i6 od przełącznika regulacji lusterek.

 

mirror_polift.png.ce34c436990f4154b3aff516bf91b44d.thumb.png.7bc2382dce010839511bcaaff59f8440.png

 

Do niebieskiej kostki dokładamy:

pin nr 12- zalanie po stacyjce (przewód żółto-czarny)

pin nr 11 - masa (przewód czarny)

pin nr 13 - zamykanie lusterek (przewód czarno czerwony)

pin nr 4 - otwieranie lusterek (przewód niebiesko-czerwony)

 

Przewód z pinu 12 prowadzimy do białej kostki i6 do pinu nr 10 (również przewód żółto-czarny).

Przewód z pinu 11 prowadzimy do białej kostki i6 do pinu nr 14 (również przewód czarny).

Przewody z pinów 13 i 4 podpinamy do przewodów przyciągniętych z lusterek.

 

Tak to u mnie wyglądało (przewody z karteczkami do lusterek jeszcze nie podpięte)

 

20210114_144611.thumb.jpg.8da452692cc5672b9ae810571c9d759a.jpg

 

W ten sposób mamy lusterka składane w standardowy sposób tak jak było w serii. Teraz żeby zrobić składanie z pilota trzeba kupić moduł np taki jak poniżej. Jest to wersja z wyłącznikiem żeby działało jak w serii.

 

https://allegro.pl/oferta/modul-skladania-lusterek-subaru-typ2-9990308377

 

Moduł ma załączoną instrukcję jak podłączyć przewody do lusterek. Jest nawet odcinek "101 napraw" z montażem takiego modułu tylko, że w Toyocie ale schemat działania jest podobny

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ib9TfKHIzxU

 

Moduł ma następujące przewody do podłączenia:

Masa - podłączyłem się pod śrubę do budy koło skrzynki bezpieczników

Zasilanie po stacyjce - podpiąłem się tam gdzie przełącznik składania lusterek czyli do białej kostki i6 pin nr 10 (przewód żółto czarny)

Zasilanie stałe 12V - podpiąłem się do instalacji radia bo i tak miałem je wyciągnięte żeby doprowadzić przewód z prawego lusterka

Przewody składania i rozkładania - podpiąłem do przełącznika wg instrukcji do modułu

Przewód sygnałowy 12v (impuls) przy zamykaniu auta - podpiąłem się pod przewód idący do siłownika zamka drzwi kierowcy

 

Przewód sygnałowy (siłownik zamka kierowcy) podpinamy do przewodu jasnozielono-żółtego idącego do kostki D83 (pin nr 5) zaznaczone na zielono na poniższym schemacie.

1209891526_sygnasiownik.thumb.PNG.708aa6fe065b7250445daa66b346a3db.PNG

 

D83 to kostka od wiązki drzwi kierowcy i jest umiejscowiona za skrzynką bezpieczników w okolicy podstopnicy (zaznaczona na poniższym zdjęciu na zielono). W odpowiedni przewód wpiąłem się "wampirkiem".

 

20210116_155452.thumb.jpg.5ab23a639b113a38f7ea3d2fd791e37f.jpg

 

Sam moduł zamontowałem pod klapką bezpieczników żeby mieć dostęp do przełącznika.

20210117_161727.thumb.jpg.d33f0dec9bbfd050fff8e823c2dd2384.jpg

 

Z tak podłączonym modułem lusterka składają się przy zamykaniu auta i otwierają dopiero po przekręceniu zapłonu.

Jeżeli coś jeszcze jest niejasne to śmiało pytajcie ;)

  • Super! 2
  • Dzięki! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
32 minuty temu, Sickness napisał:

Co tam słychać?

Na razie nic specjalnego, nawijanie kilometrów i jakieś eksploatacyjne drobiazgi.

W weekend może porządnie umyję auto i wrzucę swieże foty.

 

Co do planów to pewnie wpadną nowe koła na lato tylko jeszcze trochę czasu mine zanim będę mógł je założyć. 

 

Jak by ktoś był zainteresowany czarnymi Work-ami to są wystawione na giełdzie ;)

 

No i mam jescze do zamontowania dyfuzor z tyłu tylko nie do końca chce pasować dlatego trochę to odwlekam w czasie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
5 godzin temu, Amnes napisał:

Napięcie rośnie. Czy guma wytrzyma? Tego dowiemy się w następnym odcinku.

W sumie nie jest to żadna tajemnica co wpadnie tylko zanim wszystko skompletuję i oddam do renowacji to chwila minie.

Chciałem rozmiar większe albo chociaż szersze ale jednak nadal będą 18x7,5" tylko tym razem kute ;)

20210408_105117.thumb.jpg.9ccb610a4bdc39851760f4687ddc0559.jpg

20210408_105145.thumb.jpg.a42517e2eec399698d31ec8ce2e04075.jpg

20210406_182944.thumb.jpg.3c4c8c0364764e34ffeff879c5600164.jpg

 

No i pozostaje dylemat na jaki kolor pomalować :D

  • Super! 7
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobra robota. 6.9kg. To jest coś. Prowadzenie i odejście jak nic od razu poczujesz poprawę. A co do koloru - na coś będziesz się musiał zdecydować, a później niektórzy będą komentować, aż finalnie okaże się, że to twoje felgi, ty na nich będziesz jeździł i nic nikomu do tego :D :D :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Amnes napisał:

Bardzo dobra robota. 6.9kg. To jest coś. Prowadzenie i odejście jak nic od razu poczujesz poprawę. A co do koloru - na coś będziesz się musiał zdecydować, a później niektórzy będą komentować, aż finalnie okaże się, że to twoje felgi, ty na nich będziesz jeździł i nic nikomu do tego :D :D :D 

To, że wszystkim nie dogodzę to jest pewne i nawet nie będę próbował :)

Zastanawiam się czy pójść w sprawdzony złoty połysk, czy kombinować z satyną lub matem.

Brałbym jeszcze pod uwagę brąz taki jak jest w oryginale na Work-ach lub Volk-ach

ale te kolory to ciężki temat dla zakładów renowacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bonless napisał:

W sumie nie jest to żadna tajemnica co wpadnie tylko zanim wszystko skompletuję i oddam do renowacji to chwila minie.

Chciałem rozmiar większe albo chociaż szersze ale jednak nadal będą 18x7,5" tylko tym razem kute ;)

20210408_105117.thumb.jpg.9ccb610a4bdc39851760f4687ddc0559.jpg

20210408_105145.thumb.jpg.a42517e2eec399698d31ec8ce2e04075.jpg

20210406_182944.thumb.jpg.3c4c8c0364764e34ffeff879c5600164.jpg

 

No i pozostaje dylemat na jaki kolor pomalować :D

No i to jest felga! :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bonless napisał:

Zastanawiam się czy pójść w sprawdzony złoty połysk, czy kombinować z satyną lub matem.

 

Co do koloru to mi się wydaje, że najbardziej ta fela pyknie właśnie w złotku takim jak jest teraz w połysku. Znawcy tematu od razu rozpoznają ten felunek w złotku. Brąz a'la raysowski też może być. Ap ropo tu mam linka zapisanego co fajnie chłopu wyszło:
https://www.scoobynet.com/members-gallery-5/948154-well-i-think-ive-finally-found-a-decent-rays-volk-bronze-paint.html

 

Mam mat teraz to o ile fajnie jest, że nie muszę się szczypać przy myciu, że porysuję lakier, to z drugiej strony ten mat jest fajny tylko jak fele są świeżo wymyte. Jak się usyfią czar pryska i w ogóle nie widać, że jakaś felga jest. Jestem przekonany, że w połysku by wyglądały lepiej nawet brudne. W tym macie, pył hamulcowy moment przyciemnia mi felgi przednie i nawet jak nie padało to zaraz są usyfione po 100-200km. Być może syf się do matów lepiej klei?

 

Miałem kiedyś grafitowe maty, to syf mi na nich nie przeszkadzał, bo go nie było widać. Na grafit połysku też było spoko pod tym względem. No ale grafit, brąz czy inne ciemne cal ze średnicy zabiera jak nic i z 18" masz taką niby 17".

 

Z trzeciej strony jak będzie złoto i jeżeli parkujesz w jakiś miejscach nie teges, to ja bym się cykał. Odkąd mam rasy tylko raz zostawiłem wóz pod blokiem u kumpla na noc, bo nie planowałem, a weszły jakieś %% i te 12h co wóz stał bez opieki to nie powiem, denerwowałem się i stwierdziłem, że nigdy więcej nie zostawiam auta na ulicy. Najpierw do domu, potem uber, i potem znów uber XD.

 

Dlatego wydaje mi się, że złoty połysk by siadł fajnie, a jak będziesz chciał sprzedać tym bardziej złote bardziej uniwersalne imho. Nic mi do tego na co pomalujesz, felga i tak będzie kozak czy widać czy nie, każdy może mieć inne przemyślenia na ten temat, po prostu dzielę się swoimi i po raz kolejny gratuluję kozak felg.

 

Poniżej malowanka w Koczargach:

17"

IMG_4622.thumb.jpeg.1f2312fa3c70b6d3387b75ba6ddb64f4.jpeg

 

18" No te 18" to po prostu zginęło

IMG_8267.jpeg.fb3a8cd960c29bf4e2a2b02ee34685d4.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś to wiem skąd wziąć proszek w kolorze ciemnego brązu bardzo zbliżonego do ori Volka, ale tanio nie będzie :) Ja jeszcze nie wiem w jaki kolor pomaluję swoje, zastanawiam się właśnie nad takim ciemnym brązem :)

ad6dc4cs-1920.jpg

  • Super! 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, skwaro napisał:

Jak coś to wiem skąd wziąć proszek w kolorze ciemnego brązu bardzo zbliżonego do ori Volka, ale tanio nie będzie :) Ja jeszcze nie wiem w jaki kolor pomaluję swoje, zastanawiam się właśnie nad takim ciemnym brązem :)

 

Jak będzie taki kolor jak na foto, to toż to przecież jest perfekcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...