Jump to content

gawinyo

Nowy
  • Content Count

    54
  • Joined

  • Last visited

About gawinyo

  • Rank
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Sosnowiec
  • Auto
    IMPREZA GC8

Recent Profile Visitors

183 profile views
  1. Szczerze przyznam, że podobny odgłos bulgotania mam - ale w zimę. Pomiar kompresji pokazał równo na wszystkich cylindrach więc domniemam że to nie jest uszkodzenie UPG, zdarza się że coś tam bombelkuje ale w GT mamy doczynienia ze zbiorniczkiem przelewowym, a nie wyrównawczym.
  2. Restryktor panie, restryktor ! Line 1, w tym kawałku ma być taka wkładka o przepustowości 1.2 mm (średnica wewnętrzna), wpisz sobie w google restryktor impreza GT, to 'coś' się wkłada w ten wężyk. Zobacz czy go w ogóle masz, pewnie nie... skoro wężyki zmienione.
  3. Generalnie chodzi o spadające ciśnienie w układzie i podciśnienie które jest generowane podczas puszczania pedału hamulca co nie znaczy że wyżej wymienione przezemnie nie biorą w tym udziału, darujmy sobie takie żenujące egzaminy Auto ogólnie toczy się bez żadnych problemów z górki i tak dalej. Finalnie dzieki na tą chwilę za wszystkie 'pomysły' - fajnie że jest odzew, zdaję sobię sprawę od samego początku że naprawa auta online nie jest możliwa. Jak poczynię kroki to napiszę jakie obserwacje, może kiedyś w przyszłości pomoże. W sobotę albo piątek pewnie się za to zabiorę, zdemontuje cały hamulec ręczny, pojeżdże i sprawa będzie jasna. Zestawy montażowe nie są drogie, wymienie na nowe i zobaczę czy pomoze, jak nie no to pozostanie tylko tarcza...
  4. "próby" robione, tył zawsze wyraźnie cieplejszy. Hahaha zaczynam się czuć jak na egzaminie ale w szczękach bierze się z konstrukcji całego zestawu montażowego tj. sprężyny linki i tak dalej, a w tarczowych wiadomo między innymi przez gumkę uszczelniającą która ma określony kształt, pompę hamulcową no i ciepło tarczy które odpycha klocki. Dziś wyjmę kompletnie całe 'wnętrze' bębna i zobaczę czy dalej będzie się grzało, bo cały czas mam wrażenie że to nie jest wina samego zacisku czy tam systemu tarczowego tylko tego nieszczęsnego ręcznego. Jak ustanie to zamówię nowe zestawy montażowe, bo okładziny są stosunkowo nowe, nawet roku chyba nie mają. Z tym że po zdjęciu tarczy widać że tam wszystko pracuje, cofa i tak dalej do punktu "0"...
  5. Dzięki za odzew ale również fajnie by było gdybyś przeczytał co napisałem. Postanowiłem zregenerować - wymieniłem dodatkowo pompę na większą i serwo. Więc skąd takie bzdurne sugestie, poświęciłem na to całą dobę - podkreśliłem że wciskają się palcami ! Czyszczę co roku po zimie. Płyn nowy w całym układzie.
  6. Jest ABS, odpowietrzałem zgodnie z serwisówką 97' - 98' , po skosach. Hamulec raczej nie wydaje się zapowietrzony, pedał jest do połowy miękki, potem dość wyraźnie twardnieje, ale skutecznosć hamowania wraz z naciskiem wciąż wzrasta - z tego też powodu była robiona rewizja i wymiana serwa / pompy z nadzieją że hamulec zrobi się bardziej 'płynny?' Lada dzień mam zamiar wyrzucić całkowicie okładziny tarczobębna żęby w 100% wykluczyć usterkę z tej strony. Ale może ktoś coś miał wie i podpowie. Temat jest ogólnie trudny do forumowych rozwiazań na odległość no ale - może złoty strzał.
  7. Zero luzów, poza tym - z dwóch stron na raz ? przy wymianie ? zbieg okoliczności ?
  8. Pompa jest zmieniona z 15/16 na 1" więc piczy włos. Próbowałem robić jazdy testowe, na różnych warunkach i co by nie było hamulec z tyłu ZAWSZE jest cieplejszy. Nie gotują się ani nie palą, nie śmierdzi ani nie dymi ale są wyraźnie gorętsze.
  9. Siema, Jako, że jestem człowiekiem czynu - postanowiłem 'zregenerować' układ hamulcowy w swoim GT. Jako też że jestem ograniczony tymczasowo do korzystania z serii jaką daje nam GT postanowiłem wymienić pompę na 1" oraz serwo z Legacy. Problem jednak jest wciąż ten sam, skuteczność jest bardzo słaba oraz zauważyłem, że tylne tarcze względem przednich są GORĄCE, piszę z capslockiem bo po przejażdżce po mieście około 12 km przednie tarcze normalnie można dotknąć i trzymać, natomiast tylne grożą poparzeniem. Postanowiłem skręcić samoregulatory tarczobębna, tak by wykluczyć tarcie z tej strony, wymieniłem klocki na nowe ale problem nie ustąpił. Dodam że zaciski do tej pory wciskają się palcami, bez żadnych problemów. Były wyczyszczone fachowo i sumiennie, płyn również nowy. Odpowietrzony kilkukrotnie.. Nie wiem w gruncie rzeczy jak mają się przednie wentylowane tarcze do tylnych nie wentylowanych - z tym że tylne tarcze rzekomo słabiej hamują. Dodam że strasznie mam zapylone tylne felgi, co jest raczej nie normalne...
  10. gawinyo

    Doładowanie

    Siema, Ja mam Impreze 97 międzylifta jeszcze EJ20G ale już z dolotem pod kolektorem i pompuje w peaku nawet pod 1.1 bar przy niższych temperaturach, przy 1.2 bar ma boost cuta. Tak na codzień 1.0 bar stabilnego doładowania. Wszystko ogólnie jest seria, restryktor, sterowanie, filtry... dosłownie wszystko. Tylko wydech za katalizatorem jest przelotowy.
  11. W takim razie doradźcie gdzie szukać przyczyny, serwo samo w sobie jest sprawne, wspomaga ten hamulec. Nie wiem jak ze sprawnością i tak dalej, nie mam też możliwości sprawdzić czy podmienic pompy hamulca. Edit Pytanie w takim wypadku techniczne, bo jestem z tych co wolą robić.. Serwo i pompa w ssaku jest taka sama ?
  12. U mnie jest miękki tylko do momentu skasowania tego luzu jałowego, tak jakby. Potem jest twardy i oczywiście wraz ze stopniem wciśnięcia wzrasta moc, ale ta czułość nie istnieje, trzeba mocy.
  13. Siema, Od półtorej roku jeżdżę Imprezą GT, do pewnych rzeczy zdążyłem się już przyzwyczaić ale jest jedna którą wydaje mi się że trzeba zdiagnozować. Otóż serwo hamulcowe, co jakiś czas mam okazję przejechać się Imprezą 2.0, wolnossącą - na tym samym zestawie hamulcowym co w moim GT i pedał hamulca jest zupełnie inny, jest miękki, czuły - jakbym to nazwał stopniowy. U mnie hamulec jest zero jedynkowy, mocno trzeba go deptać żeby hamował - twardy, na pewno jest tam jakieś wspomaganie ale ogólne wrażenie jakby go nie było. Cały układ jest po co rocznych przeglądach więc jest sprawny, płyn wymieniony, wydaje mi się że zaworek zwrotny jest sprawny bo dmuchałem w tą, w tamtą.. nie wiem jak się zachowuje podczas wyższych nadciśnień - więc próba że tak powiem ustna. Tarcze i klocki nie są jakieś tam pierwszej klasy ale mam pewnosć że to nie w tym problem. Jest to układ z ABS.. Jeszcze jednym objawem jest bardzo ciche stukanie podczas naciskania i puszczania pedału hamulca ( na postoju ) ale jest to kilka cichych stuknięć podczas naciśniecia, i tak samo kilka cichych podczas puszczenia. Ktoś coś ?
  14. Domyślam się że między JAMEX a Eibach różnica nie jest jakaś kolosalna. Wiadomo - marka =/= marka. Na pewno Eibach jest lepiej rozreklamowany i tak dalej i tak dalej ale czy warto przepłacać ?
  15. Siemano ! Jako, że latami przyzwyczajałem się do jazdy czymś niższym niż seryjna Impreza GT postawiłem na zakup sprężyn obniżających, z doświadczenia wiem że różnica jeśli chodzi o bezpieczeństwo, wykonanie itp względem tanich i tych średnio tanich jest żadna więc postawiłem na JAMEXy które obniżyć mają auto rzekomo o 35mm. Wiadomo, 400 złotych to nie kwota przez którą człowiek się załamie i umrze, ale pytam o opinie, może ktoś jeździł na czymkolwiek co obniża i nie był to jakiś tam gwint. Jak zachowanie, ma to sens ?
×
×
  • Create New...