Skocz do zawartości

Logo i napisy na klapie


Gość splawikx

Rekomendowane odpowiedzi

Takie pytanie, bo kompletnie nie mam pojęcia. Jak klejone bądź montowane są loga i napisy na klapie tylnej w imprezce?

 

Czy da się je bezproblemowo usunąć i potem zrobić jakąś polerkę żeby nie zostały ślady po usuwaniu? No i czym potem przykleić sobie np. sam napis subaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisy oraz loga są montowane na taśmie dwustronnej. Każdą literkę musiałbyś cienkim nożykiem/szpachelką odciąć a resztę kleju i taśmy zmyć benzyną ekstrakcyjną po czym zrobić polerkę. Efekt będzie ok jeśli nie podrapiesz podczas odklejania lakieru :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed odklejaniem literek podgrzałbym je lekko np. suszarką do włosów czy też opalarką na niskiej temperaturze i z większej odległości żeby taśma łatwiej puściła. 

Edytowane przez Krzysztof0430
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno o gustach się nie dyskutuje...

... ja tam wolę czystą klapę. Pozostawiając znaczki typu STI, AMG, M, GTi lecz wyłącznie przy założeniu, że "oryginalnie zamontowany"


Zdejmuje się je w łatwy sposób - zrywając! Polecono mi jakąś specjalną żyłkę ;) lecz okazało się że nie są one jakoś mocno przytwierdzone do klapy i można było "ręcznie"

 

@Splawix - Jeśli chcesz pozostawić napis "SUBARU" - nie usuwaj go. Ponowne przyklejenie może być nietrwałe. Po prostu oklej taśmą podczas polerowania klapy...

 

jak wspomniał ADK90 - czasem warto mieć na podorędziu polerkę. Słońce potrafi wywołać wiele szkód na lakierze.  Podczas usuwania emblematów też możesz zarysować. Czasem wystarczy użyć dłoni...

Dodatkowo proponuję abyś zakupił jakiś tzw. tar&glue remover - łatwiej usuniesz pozostałości kleju i przyda ci się jeszcze na doły drzwi czy zderzaki aby usunąć smołę (szczególnie na wiosnę - po "łataniu" dziur)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, planuję zrobić coś takiego:

 

http://oi57.tinypic.com/eg6d5t.jpg

 

Chciałem na początku wyczyścić wszystko i przykleić duży napis Subaru jak we wcześniejszych modelach, ale chyba zostawię tylko ten mały w lewym rogu.

 

Co myślicie?

 

PS. na polerkę i tak będę jechał żeby nic na lakierze nie zostało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odklejałem jakieś customowe naklejki/literki z klapy Forka - wystawiłem auto tyłkiem w stronę słońca w ciepłe sierpniowe popołudnie. Całość nagrzała się tak bardzo, że mimo przygotowanej żyłki i kostki gitarowej (przydaje się w takich sytuacjach :) ) udało się ściągnąć to ręką be żadnego problemu. Potrzebna też była pasta polerska, bo lakier miał zauważalnie inny odcień pod literkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak zdejmowałem napisy u siebie to na siłę w górę i w dół ruszałem każdą literką i po chwili same odchodziły :). Resztki taśmy zmyłem benzyną ekstrakcyjną i śladu nie ma nawet bez polerki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idealnie do tego nadaje się suszarka i nici. A do usunięcia kleju polecam środek do usuwania naklejek.

A jak ma być dobrze a tanio - to w marketach budowlanych jest coś takiego: "rozcieńczalnik / zmywacz do wyrobów bitumicznych". Robi to np polski Dragon:

rozcienczalnik-do-wyrobow-bitumicznych-d

Kosztuje butla jakieś 10zł, i zmywa z lakieru (bez żadnych uszkodzeń czy zmatowień lakieru) świetnie ślady po smole, asfalcie itp (logiczne, do tego to jest), ale też świetnie zmywa właśnie wszelkie kleje od naklejek, resztki naklejek "piankowych", ślady (zarysy) przyklejonych folii i naklejek itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, na środku

Panowie, tak sobie patrzę na alledrogo i coś takiego znalazłem:

 

4rq7ew.png

 

Czy maska w Hawk'u logo Subaru ma przymocowane na śruby?

tak, zostaną na środku dziury

 

Co jest bardzo wygodne, bo wystarczy długa śruba - i mamy gdzie przewozić zapasowe koła:

displayimage.php?imageid=12359

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam nić dentystyczną do odrywania wszelkich napisów i emblematów. Nie uszkadza lakieru i emblematu. Później najlepiej delikatna ściereczka i rozpuszczalnik, schodzi nie zostawiając żadnych śladów. 

Co do późniejszego klejenia, to są specjalne taśmy dwustronne dostępne w sklepach z akcesoriami lakierniczymi do aut. Są 2 rodzaje - cienkie supermocne i bezbarwne do napisów i grubsze na czymś w rodzaju gąbki do emblematów. 

Polecam, sam odklejałem i przyklejałem wszelkie napisy i emblematy na tylnej klapie. Trzymają się rewelacyjnie i nie widać żadnej ingerencji.

 

 

tak, na środku

Panowie, tak sobie patrzę na alledrogo i coś takiego znalazłem:
 
4rq7ew.png
 
Czy maska w Hawk'u logo Subaru ma przymocowane na śruby?

tak, zostaną na środku dziury

 

To nie są żadne śruby, tylko otwory na kołki centrujące. Trzeba uważać, bo emblematy występują w 2-ch różnych rozstawach otworów. Oczywiście da się przerobić szlifując plastikowe kołki, ale po co jak od razu można kupić dobre :)?

Edytowane przez Matsil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

jak dobrze zrobione to wytrzyma na taśmie,a otwory są choćby i po to aby za każdym razie w fabryce nie przykładać szablonu gdzie naklejać,choć i na pewno lepiej trzyma z otworami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...