apate Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Witam, Legacy 2.0 MY 07, 7 tys km. Miałem taką przygodę: z prawie pustym bakiem (kontrolka się za moment zapaliła) dość dynamicznie wjechałem w nierównośi pod tytułem krawężnik Praktycznie od razu zauważyłem co następuje: Silnik (nieważne na jakim biegu) zaczął nierówno ciągnąć pomiędzy 2500 obr a 3500 obrotów. Lekko spanikowany nalałem benzyny i nic... Zacząłem ryć w sieci (znalazłem teorię na temat że np czujnik spalaia stukowego [knock sensor] czasem jest za czuły i hałasy wokół silnika interpretuje źle i co gorsze wpisuje się to do pamięci ECU - i objawy są zupełnie podobne...) i już kombinowałem co zrobić a tu po półtora dnia efekt sam zniknął.... NIECH ŻYJE MAGIA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 pompa paliwa nie zassała paliwa, w subaraku trzeba mieć zawsze minimum 1/4 zbiornika i nie ma takich przygód Ale potem z paliwem też nierówno chodził? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apate Opublikowano 29 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 pompa paliwa nie zassała paliwa, w subaraku trzeba mieć zawsze minimum 1/4 zbiornika i nie ma takich przygód Ale potem z paliwem też nierówno chodził? Tak z pełnym bakiem też nierówno ciągnął...a czy pompa to wątpię bo by były jaja przy róźnyxh predkościach obrot. silnika a tu tylko 2500-3500 powyżej 3500 ciągnął jak smok :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tryton Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Hej, walczylem z tym problemem z rok. U mnie pojawilo sie po wymianie oleju. Te same objawy nierowne przyspieszanie w wymienionych obrotach i taki jakis brak mocy, potem kopyto. U mnie w sumie nie wiem co pomoglo. Mechanik wyregulowal luz na zaworach, wymienil uszczelki pod deklami zaworowymi, wymienil filtr powietrza i ustawil odstep na swiecach. Skasowalem komputer wtrysku i samochod jak nowy, a w Subaru nie umieli mi pomoc. W miedzyczasie bylem tez w subaru w niemccech wymienili sensor spalanie stukowego wzieli 80 euro i nic nie pomoglo. Naprawil mi Pan Mirek z malego warsztatu i wzial 150 zl. Wiec polecam regulacje zaworow i sprawdzenie filtra powietrza i swiec, na pewno tanszze niz szukanie bledu w sensorze spalania stukowego. Pozdrawiam. Ps. a jak bys juz chcial sensor stukowy to mam calkiem dobry, ten niepotrzebnie wymieniony:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tryton Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Hmm. sorry nie doczytalem ze problem sam zniknal.....to tym lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apate Opublikowano 28 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 Cóż, pojawiło się znowu, tel. do serwisu, upgrade softu (Legacy + Forester 2.0 mod 07) i teraz jak na razie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tps Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 podobne objawy miałem w Imprezie 2.0 MY06, po tym jak zatankowałem na stacji "Bliska" - objawy dopiero po zaświeceniu rezerwy - pewnie wtedy zassało wodę albo inny syf z dna baku. Pomogło BP Ultimate i denaturat. Subaru istotnie jest wrażliwe na małe ilości paliwa w baku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Dobrze że to nie watek o imprezie bo sam tytuł mógłby wtedy budzić skojarzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZiomalGrunt Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Mam problem z równym przyspieszaniem pomiedzy 2.5 a 3.0 tys obrotów w moim Legacy 2.0. Ponieważ znalzałem Twoj post, gdzie jak czytam, borykasz się z podobna przypadłością pojazdu proszę napisz jak ten "problem" rozwiązałeś? Z góry serdzecznie dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Q Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Mam problem z równym przyspieszaniem pomiedzy 2.5 a 3.0 tys obrotów w moim Legacy 2.0. Ponieważ znalzałem Twoj post, gdzie jak czytam, borykasz się z podobna przypadłością pojazdu proszę napisz jak ten "problem" rozwiązałeś? Z góry serdzecznie dziękuję Witam, podobne objawy miałem w Foresterze 2.0; po wlaniu dodatku do benzyny (Fuel Cleaner) firmy STP samochód dostał "nowe życie"; ciągnie równo od samego dołu przez cały zakres obrotów. Taki dodatek kosztuje ok 17 pln i można go kupić praktycznie na każdej lepszej stacji benzynowej. Ja tankuję tylko na Statoil, ale oni też biorą paliwo z polskich rafinerii -niestety jakość nie zawsze jest dobra. Polecam takie rozwiązanie -tanio, nic nie ryzykujesz; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pedros Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 U mnie niestety też jest podobny objaw - nierówno ciągnie pomiędzy 2000-3200 obr/min, potem idzie jak strzała. Najbardziej jest to odczuwalne na 98. Jak tankuję 95 to jakby mniej jest to wyczuwalne. Mam wrażenie, że na 98 lepiej się auto zbiera i dlatego jest bardziej wyczuwalna różnica. Co z tym można zrobić? JAkieś dodatki lać, czy ASO i nowy soft? Nie ma różnicy czy paliwo jest do pełna zatankowane czy też nie. [ Dodano: Wto Wrz 30, 2008 11:18 am ] Nie macie żadnych propozycji? Może ktoś już miał podobny problem? Czy dodatek do paliwa w/w nie wpłynie negatywnie na silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psocik Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 [quote name='" Nie macie żadnych propozycji? Może ktoś już miał podobny problem? Czy dodatek do paliwa w/w nie wpłynie negatywnie na silnik? Żaden z wyżej wymienionych sposobów nie gwarantuje trwałego efektu. W zasadzie Subaru nie zna przyczyn takiego zachowania częsci silników 2.0 ani nie potrafi usunąć tej nieregularnie występujacej usterki. Wszystkie w/w pomysły były testowane na moim aucie [Forester 2.0 MY06] w przeciągu 2' date='5 letniej eksploatacji. Czasami któryś patent pomaga na 1500 km czasami na 8500 km. Najskuteczniejszym sposobem [ok. 90% skuteczności'] jest reset komputera. Z tym też wiążę fakt, że niektóre nawet na zdrowy rozum nielogiczne sposoby przynosiły efekt. Niestety chwilowy. Objaw potrafi tez zniknąć samoistnie. W swoim aucie mam wymienione: -przepływomierz, -czujnik połozenia wału, -centralkę komputera (wymiana oprogramowania nie przynosiła skutku), -obudowa przepustnicy. Dodatkowo czyszczono sama przepustnicę, przewody ciśnieniowe, proponowano zrezygnowanie z paliwa 98 oktanowego, pracownik serwisu z Aleji Krakowskiej sugerował ze "ten typ tak ma bo ma pan elektroniczne turbo", itp. Efekt jest taki że przy przebiegu 52 000 km oceniam, ze prawie 10 000 km zrobiłem z mniejsza lub większa "czkawka". Smochodów z podobnymi objawami jest sporo, od czasu do czasu na forum temat delikanie się pojawia, sam swojego czasu korespondowałem na PW z kilkoma użytkownikami felernych aut którzy próbowali szczęscia w innych ASO. Pozdrawiam Psocik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Dolaczam sie do grona nieszczesnikow, ktorym Subaraki nie ciagna rowno. Moj ciagnal do momentu wymiany oleju przy 49kkm. Wymiana oleju byla z plukanka na Motula. Niestety teraz jezdze z czkawka. Czasami z mniejsza, czasami z wieksza. Bylem z tym raz w serwisie. Niestety wtedy ciagnal prawie rowno. Wiec nie bylo sie do czego przyczepic. To co zrobilem we wlasnym zakresie; - reset komputera - dodatki uszlachetniajace do paliwa - przegonienie z maksymalna predkoscia na autostradzie - wlewanie paliwa 98 oktanow Nic niestety nie pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Dodaj tego do oleju: http://allegro.pl/item433005734_liqui_m ... l_182.html i zresetuj ECU. Polecam ten dodatek, bo sam go stosuje od lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pedros Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Wszystkie w/w pomysły były testowane na moim aucie [Forester 2.0 MY06] w przeciągu 2,5 letniej eksploatacji. Czasami któryś patent pomaga na 1500 km czasami na 8500 km. Najskuteczniejszym sposobem [ok. 90% skuteczności] jest reset komputera. Z tym też wiążę fakt, że niektóre nawet na zdrowy rozum nielogiczne sposoby przynosiły efekt. Niestety chwilowy. Objaw potrafi tez zniknąć samoistnie. W swoim aucie mam wymienione: -przepływomierz, -czujnik połozenia wału, -centralkę komputera (wymiana oprogramowania nie przynosiła skutku), -obudowa przepustnicy. Dodatkowo czyszczono sama przepustnicę, przewody ciśnieniowe, proponowano zrezygnowanie z paliwa 98 oktanowego, pracownik serwisu z Aleji Krakowskiej sugerował ze "ten typ tak ma bo ma pan elektroniczne turbo", itp. Z tego co piszesz wynika, że żadna metoda nie jest skuteczna trwale... więc albo TTTM albo ASO nie ogarnia silników 2,0 160KM Dokładnie takie mam odczucie jakby było małe turbo, szczególnie na paliwie 98. A przy okazji jak zresetować ECU - odłączenie aku na jakiś czas, czy może jakieś inne czary mary? [ Dodano: Czw Paź 16, 2008 9:18 am ] A może to ma związek ze zmiennymi fazami rozrządu? Tak sobie zgaduję, bo nie znam się na tym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psocik Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Dodaj tego do oleju: http://allegro.pl/item433005734_liqui_m ... l_182.htmli zresetuj ECU. Polecam ten dodatek, bo sam go stosuje od lat. Reset ECU porannym elementem przygotowania Subaraka do jazdy :sad: Powinni to zamieszczać w swoich kilkustronicowych reklamach w prasie motoryzacyjnej. A na poważnie - pojedyńczy reset OK byle by nie musiał wchodzić w nawyk. Wymiana oleju nie powinna mieć nic wspólnego z muleniem silnika. Większość użytkowników zamuleńcow ma ten objaw gratis bez zadnych modyfikacji i wymian. Subaru, przynajmniej polski oddział ściśle wspólpracuje marketingowo z koncernem Statoil. Skoro twierdzą uparcie, że problem leży w paliwie (regularnie otrzymuję takie sugestie od serwisu) to niech wyprodukują special paliwo "Subary only" i sprzedaja je z oddzielnego dystrybutora. Zbyt murowany. Psocik Psocik [ Dodano: Czw Paź 16, 2008 8:58 am ] Wszystkie w/w pomysły były testowane na moim aucie [Forester 2.0 MY06] Dokładnie takie mam odczucie jakby było małe turbo, szczególnie na paliwie 98. Ja bym to sprecyzowal, że to nie objaw samego "turbo" tylko "turbo dziury" po prostu jak po 3000 rpm parametry wracają do normy masz odczucie ostrego przyspieszenia. "A przy okazji jak zresetować ECU - odłączenie aku na jakiś czas, czy może jakieś inne czary mary? " wystarczy odpiąc aku na +/- 30 minut a potem z 15 minut dynamicznej jazdy dla ustawienia parametrów komputera. Zmienne fazy rozrządu pewnie ma albo zaraz bedzie miala Dacia Sondero więc sądzę ze taka marka jak SUbaru nie ma już z tą technologią problemów ale to tylko mój domysl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubuś Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Czytałem ten temat bo miałem podobny problem. Przy przeglądzie po 30kkm wystarczył upgrade softu i po problemie. Tankuję 98 i nie na Statoilu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pedros Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Ja bym to sprecyzowal, że to nie objaw samego "turbo" tylko "turbo dziury" po prostu jak po 3000 rpm parametry wracają do normy masz odczucie ostrego przyspieszenia. To właśnie miałem na myśli - jak jazda z turbo dziurą od 2000 do 3000 i później pompuje powyżej 3000 :wink: Czytałem ten temat bo miałem podobny problem. Przy przeglądzie po 30kkm wystarczył upgrade softu i po problemie. Tankuję 98 i nie na Statoilu. To poczekam jeszcze te 4000 km do przeglądu i spróbuję zaktualizować soft - może pomoże :smile: Chociaż jak pisał psocik to nowy soft też już przerabiał.... [ Dodano: Pon Paź 27, 2008 10:21 am ] To dziwne zachowanie auta w okreslonym przedziale obrotow zalezy chyba od jakosci paliwa - teraz zatankowalem 98 na innej stacji i nie mam tego efektu :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lwa Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 A u mnie bardzo prostym lekarstwem jest odkręcenie korka paliwa i wypuszczenie (z sykiem :-) zgromadzonego w zbiorniku powietrza. Problem znika jak ręką odjął. Może są jakieś korki z odpowietrzaniem??? lwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart900 Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Czy to nie jest tak ze jak usterka pojawia się któryś raz z rzędu i producent nie może jej usunąć to można w ramach gwarancji wymienić np silnik lub całe auto? Pytam zupełnie poważnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozimandias Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Witam ja mam Outbacka 2.5 2001 manual sprowadzony z gazem jeżdże nim 2 tyg ,na początku palił się chek no i troche zamulał po odpięciu aku. gaśnie ale objawy z przyspieszaniem jak wyżej, / na gazie to samo/czy ktoś zna mechaniora kumatego z lubelskiego lub okolic , ewentualnie jakieś sugestie z góry dziękuję. [ Dodano: Sro Mar 11, 2009 9:40 pm ] Chciałem odczytać błędy ale w moim OBK nie ma czarnych wtyczek tylko same zielone dyndają , proszę o radę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 19 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 No to jestem kolejny z tą przypadlością Dokładnie tak jak większość to opisuje - od około 2000 do 3000 obr kompletny brak "powera", a póżniej ogień. Występuje losowo i przy różnych poziomach paliwa w baku. Samo przychodzi i samo mija. Przy następnym przeglądzie poproszę o reset softu :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lwa Opublikowano 19 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 No u mnie po aktualizacji softu wczoraj działa OK - na razie No to jestem kolejny z tą przypadlością Dokładnie tak jak większość to opisuje - od około 2000 do 3000 obr kompletny brak "powera", a póżniej ogień. Występuje losowo i przy różnych poziomach paliwa w baku. Samo przychodzi i samo mija. Przy następnym przeglądzie poproszę o reset softu :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 lwa, liczę że u mnie to pomoże (tez werja 121kW). A swoją drogą ciekawe jaka jest tego przyczyna. Może któryś z dociekliwszych serwisów ogarnął ten temat, bo z tego co widzę to nie jest jednostkowy przypadek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZiomalGrunt Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 Oprogramowanie, przygotowane pod klimat podbiegunowy Soft błednie odczytuje temp. otoczenia jako -20 (podczas gdy z reguły się to dzieje w upalne dni). Prawdopodobnie wtedy podawan jest bogatsza mieszanka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się