Skocz do zawartości

Wyciszenie auta


Escalade22

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się zastanawiam czy nie wyciszyć swojego autka. Na krótkie dystanse jest ok, ale po 400 km jazdy ciągiem, to jakoś powoli zaczynam mieć go dosyć. Poprzedni właściciel zamontował w nim układ wydechowy przelotowy. Najprościej zamontować w nim seryjny tłumik i było by ok, ale to nie wchodzi w grę. I tak się zastanawiam czy wyłożenie wszystkich drzwi i bagażnika matami Dynamat coś da. Nie chciałbym wykładać podłogi w kabinie, ani podsufitki. I moje pytanie czy to coś da ? Obniży o parę decybeli hałas w środku, albo chociaż same szumy. Odgłos z tłumika może zostać :mrgreen: ? A jak nie to czy ktoś przerabiał ten temat ? Chodzi mi o to żeby nie dodawać za dużo kilogramów .

ps. Tak wiem jest kilka tematów o Dymamat, ale wszystkie o audio, a mi chodzi o wyciszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugeruje zaczac od dokladnego opukania calego auta. Zwlaszcza wszelkich oslon wokol silnika i pod podloga. Jesli ktoras wyda podejrzany dzwiek, trzeba wykazac troche inwencji zeby ja lepiej 'usadzic'. Czyli tasma dwustronnie klejaca, tasma piankowa, opaska zaciskowa itd. W ciemno obstawiam kurnik, wygluszenie maski (o ike masz takie cos :) ) i oslony wydechu. Zwykle po takim dzialaniu jest juz odczuwalna poprawa.

Jesli chodzi o maty, ja uzylem (z umiarem zeby uniknac balastu) bitumiczno-polimerowej w okolicach podlogi bagaznika i lewego blotnika (spory plat prostej blachy bez zadnego usztywnienia). Efekt jest wart wysilku.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyklejanie matami wydaje mi się bezsensowne, lepiej wyrzuć ten wydech, zastąp go czymś bardziej humanitarnym... :grin: i wystarczy. I obejrzyj auto na podnośniku od dołu, czy rzeczywiście Ci coś sie dodatkowo nie telepie i nie rezonuje, powiększając hałas, bo przy głośnym wydechu możesz nie wyczaić.... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

 

jest firma w Warszawie, która zajmuje się wyciszaniem aut.

http://sztukawyciszania.pl

Napisali

"Zadanie: zamienienie sportowego i hałaśliwego auta w sportowe, ale przyjemnie brzmiące auto.

Wyciszanie sportowych aut to nasza szczególna specjalizacja. Wyciszenie szybkiego sportowego auta w taki sposób, by pięknie brzmiało (przy zachowaniu rasowej charakterystyki) i ważyło niewiele więcej nie stanowi dla nas problemu."

 

Nie znam efektów wyciszania, ani opinii na temat tej firmy.

Może ktoś miał z nimi do czynienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jest firma w Warszawie, która zajmuje się wyciszaniem aut.

 

http://sztukawyciszania.pl

.

...

.

Może ktoś miał z nimi do czynienia?

 

Po zapoznaniu sie z cennikiem, smiem twierdzic, ze nikt... Moze sie myle, ale chyba pies z kulawa noga tam nie zaglada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Wam napiszę tak . Kolega emotorsport miał rację. Wystarczyło wejść na kanał i dobrze obejrzeć wydech. U mnie powyżej 3000 obr/min. wydech rezonansował o podwozie w dwóch miejscach. Wystarczyło obniżyć wydech i już jest ok. Autko klasy premium to to nie jest, ale nie po to kupuje się subaru, żeby nie słyszeć wydechu. pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Wam napiszę tak . Kolega emotorsport miał rację.

Tylko on? :wink:

 

A przy okazji: mata przyklejona we wlasciwym miejscu tez sporo daje. Glowny problem polega na tym, zeby nie wyklejac calego auta "jak leci" tylko znalezc TEN punkt :smile:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Wam napiszę tak . Kolega emotorsport miał rację. Wystarczyło wejść na kanał i dobrze obejrzeć wydech. U mnie powyżej 3000 obr/min. wydech rezonansował o podwozie w dwóch miejscach. Wystarczyło obniżyć wydech i już jest ok. Autko klasy premium to to nie jest, ale nie po to kupuje się subaru, żeby nie słyszeć wydechu. pozdr.

 

Wydech w Imprezie to akurat najmniejszy problem. Naped halasuje, opony tez najcichsze nie sa, a do tego przez niewygluszone drzwi i podwozie wszystko niesie sie pieknie do kabiny. Po kilku godzinach jazdy az przyjemnie sie wysiada. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Wam napiszę tak . Kolega emotorsport miał rację.

Tylko on? :wink:

 

A przy okazji: mata przyklejona we wlasciwym miejscu tez sporo daje. Glowny problem polega na tym, zeby nie wyklejac calego auta "jak leci" tylko znalezc TEN punkt :smile:

 

Pozdr.

 

Right, sorki to taki stary wątek. Pomuk poszedł. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zapoznaniu sie z cennikiem, smiem twierdzic, ze nikt...

Zabulisz jak za zboże, a może okazać się że poza ciężarem auta nic się nie zmieniło. Za to gratis może zacznie trzeszczeć tapicerka ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zapoznaniu sie z cennikiem, smiem twierdzic, ze nikt...

Zabulisz jak za zboże, a może okazać się że poza ciężarem auta nic się nie zmieniło. Za to gratis może zacznie trzeszczeć tapicerka ;-)

 

Pewnie bedzie tak jak piszesz.

 

Tak swoja droga to przymierzam sie na wiosne wyciszyc sobie ten cholerny bagaznik w moim Forku. Calosciowo razem z nadkolami. Wyraznie slychac jak na mokrym opony "mlaskaja".

 

Moze ktos polecic jakies dobre materialy do wyciszania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym portalu widać czym oni wyciszają - to maty "Dynamat". Wystarczy wpisać tą nazwę w popularny serwis aukcyjny i mamy całą stronę do wyboru. Mata jest / może być samoprzylepna i ma różne grubości. Dodatkowo na zdjęciach pokazanych na stronie firmy wyciszającej można zauważyć jak i co podlega wyciszeniu / obklejaniu - to chyba żadna filozofia. Problem może być z nadkolami - nie ma chyba typowych na rynku. Pewnie robią je na miejscu.

 

Można też wpisać w popularny portal aukcyjny hasło "maty wygłuszające" lub "mata wygłuszająca" i wyświetla nam się ich cała strona. Za psie pieniądze można je kupić (w porównaniu do cen produktów "Dynamat").

 

A tak na marginesie to nadkola prościej jest wygłuszyć od wewnątrz niż od zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos polecic jakies dobre materialy do wyciszania?

Na nadkola wg mnie tylko miekka mata polimerowa i filc na macie bitumicznej. Maty filcowe ladnie wchlaniaja dzwieki ale niestety tez i wilgoc. Wiec trzeba stosowac tam, gdzie jest zapewniona w miare dobra wentylacja.

Probowalem tez zabawy z piankami akustycznymi (sprzedawanymi na allegro) ale efekty byly przecietne. Choc sa one bardzo lekkie i nie wchlaniaja wilgoci.

Przy okazji polecam poszukac rezonujacych kawalkow blach. Np. w legacu MY08 pieknie grala wneka kola zapasowego. Po wyrzuceniu fabrycznych "latek" przyklejonych na jakiejs gestej mazi i wklejeniu dwoch kawalkow twardej maty (kazdy ok. 20cmx20cm) nastala cisza :)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Allegro jest naprawde duzo roznych materialow do wyciszania. Maty bitumiczne zdecydowanie kroluja.

Bitumicznych sa dwa rodzaje: bitumiczne twarde (obowiazkowe podgrzanie przed montazem) oraz miekkie.

 

Bitumiczne twarde swietnie usztywniaja platy blach ale gorzej pochlaniaja dzwieki. Stosowalem je np. do usztywnienia tylnego blotnika (tego, gdzie nie masz podparcia wlewem paliwa).

 

Bitumiczne miekkie sa wg mnie bez sensu, biorac pod uwage istnienie mat polimerowych, ktore maja to samo zastosowanie i lepsze parametry. Maty polimerowe stosujesz tam, gdzie trzeba zapobiec przenikaniu dzwieku przez blache.

 

Istnieja tez roznego typu hybrydy, np. firmy Standardplast. Tych nie testowalem.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche sobie pogooglalem i poczytalem nieco.

 

Na wielu forach panuje przekonanie ze najlepsze z najlepszych to maty wygluszajace firm Stinger i Dynamat. Ponoc maja najlepsze parametry. Niestety cena jest mocno zaporowa. Komplet na wyciszenie drzwi to ok. 500 PLN. Gdybym chcial wyciszyc wszystkie drzwi oraz bagaznik CALY to byc moze zamknal bym sie w kwocie 3000 PLN.

 

Cena za pozbycie sie paru dzwiekow i kilku dB jak widac moze byc irytujaco wysoka. Pewnie mozna kupic odpowiedniki, ktore sa duzo tansze jednak brak jest wiarygodnych zrodel na temat parametrow tlumiacych, dostepnych na rynku materialow. Wybor jest ogromny i bez odpowiedniego know-how bedzie ciezko. Pozostaje tylko opieranie sie na bardzo subiektywnych opiniach z Internetu.

 

Materialow jak widac trzeba uzyc bardzo duzo:

http://www2.hemsida.net/bilstereo/lime/ ... amping.pdf

 

Calkiem bogata oferte posiada np. firma APAMA z Czestochowy

www.apama.com.pl

 

Jest tam tego tyle, ze nie wiadomo co wybrac :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wielu forach panuje przekonanie ze najlepsze z najlepszych to maty wygluszajace firm Stinger i Dynamat.

To podobno maty tlumiace dzwiek. Z opisu wnioskuje, ze raczej nie nadaja sie do usztywniania / redukcji drgan. Do ich nakladania sa podobno potrzebne specjalne walki :shock:

 

Calkiem bogata oferte posiada np. firma APAMA z Czestochowy

www.apama.com.pl

Panuje przekonanie, ze z klasycznych mat najlepsze sa APP i BOLL. Osobiscie nie testowalem, zaufalem madrosci zbiorowej :)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To ja się wtrącę w temat bo według mnie najlżejszy system wyciszenia znajduje się w Hondzie Legend. Nie ma w niej dziesiątek kg wygłuszeń. Tam jest to rozwiązane w ten sposób, że hałas jest rejestrowany przez car audio, a następnie emitowany z głośników z odwrócona fazą :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam

 

odświeżę temat, gdyż mam podobny problem choć może w nieco innym zastososowaniu

 

z auta (civic ek4 :P ) wyrzucona jest większość środka (została podsufitka i boczki drzwi + sa 2kubly)- pomimo zamiany wydechu poprzedniego właściciela typu rura zakończona wiadrem na przelot na 2 tlumikach i z metalowym katem jest glośno w środkowym zakresie obrotów (3-4k, rezonujące buczenie)

 

z mechanikiem będziemy jeszcze coś kombinować przy wydechu, ale swoją drogą zastanawiam się nad pokryciem podłogi... znalazłem coś takiego http://matoplast.pl/index.php?w=produkty

 

napisali mi tak:

 

Polecamy maty wysokoelastyczne EL40 + laminat wodoodporny 10mm

 

domyślam się, że z tą konkretną firmą niewiele osób miało styczność, ale może ktoś bawił się w wyciszenie wybebeszonego auta (pisząc wyciszenie mam na myśli usunięcie nieprzyjemnego poziomu hałasu/buczenia naturalnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z mechanikiem będziemy jeszcze coś kombinować przy wydechu, ale swoją drogą zastanawiam się nad pokryciem podłogi... znalazłem coś takiego http://matoplast.pl/index.php?w=produkty
O ile dobrze widzę, są to maty bitumiczne. A tych (jak już dzisiaj wiem) należy unikać jak ognia. Poszukaj mat z gumy butylowej - jest ich na rynku dużo, ceny porównywalne z 'asfaltem'.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...