Jump to content

Jaki wlać płyn hamulcowy dot3 czy dot4, Impreza GC 1.6


Adrian Foto
 Share

Recommended Posts

Na korku od wlewu jest info, żeby lać DOT3, mam puszkę płynu hamulcowego DOT4. Wszędzie jest info, że taki płynik można spokojnie mieszać z DOT3, ale czy mogę wlać DOT4 do swojego Subaraka?

 

Będę robił to techniką dolewkową, tj. będę odpowietrzał hamulce i dolewał płyn.

Link to comment
Share on other sites

Dot 3, 4, 5 i 5.1 roznia sie od siebie chyba tylko temperatura wrzenia, ale sa w pelni mieszalne ze soba.

Na korku masz dot 3 bo te 20 lat temu chyba jeszcze nie bylo 4 ani nic wyzej;)

Link to comment
Share on other sites

DOT3 nie jest mieszalny z DOT4!

 

Bardzo dużo aut japońskich, nawet nie takich starych wymaga płynu DOT3. 

 

Co wlać? To co napisane na korku. Żelazna zasada.

Link to comment
Share on other sites

No to otrzymałem sprzeczne informacje...

 

Ogólnie to chcę układ odpowietrzyć + wymienić stary płyn bo mam bańkę nowego 1L. 

 

Chciałem robić w taki sposób, żeby po prostu wypompować stary płyn odpowietrznikami (zaczynając od tylnych zacisków) + dolewać nowego (żeby się układ odpowietrzył przy okazji). Trochę stary z nowym by się przemieszał...

 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Adrian Foto napisał:

Chciałem robić w taki sposób, żeby po prostu wypompować stary płyn odpowietrznikami (zaczynając od tylnych zacisków) + dolewać nowego (żeby się układ odpowietrzył przy okazji). Trochę stary z nowym by się przemieszał...

Prawie dobrze.

Najpierw przód, później tył o ile auto ma ABS. 

 

Tłumaczyć dlaczego tak? :)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.05.2018 o 20:48, pablonas napisał:

Prawie dobrze.

Najpierw przód, później tył o ile auto ma ABS. 

 

Tłumaczyć dlaczego tak? :)

U mnie nie ma ABS. 

 

Edited by Adrian Foto
Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, Adrian Foto napisał:

U mnie nie ma ABS. 

 

Aż dziwne, że `99 nie ma ABS no ale ok.

 

To odpowietrzasz od najdalszego koła czyli 

prawy tył

lewy tył

prawy przód

lewy przód

 

Warto najpierw odciągnąć stary płyn ze zbiorniczka (strzykawka + wężyk) i zalać od razu nowym płynem. Później odpowietrzasz przy kołach tak długo aż zacznie lecieć jasny płyn. Oczywiście w trakcie kontroluj poziom płynu w zbiorniczku.

 

Generalnie czynność nie jest jakoś wielce skomplikowana o ile odpowietrzniki się poodkręcają :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, pablonas napisał:

Aż dziwne, że `99 nie ma ABS no ale ok.

 

To odpowietrzasz od najdalszego koła czyli 

prawy tył

lewy tył

prawy przód

lewy przód

 

Warto najpierw odciągnąć stary płyn ze zbiorniczka (strzykawka + wężyk) i zalać od razu nowym płynem. Później odpowietrzasz przy kołach tak długo aż zacznie lecieć jasny płyn. Oczywiście w trakcie kontroluj poziom płynu w zbiorniczku.

 

Generalnie czynność nie jest jakoś wielce skomplikowana o ile odpowietrzniki się poodkręcają :)

 

Z wyciągnięciem starego płynu ze zbiorniczka miałem problem, bo oprócz sitka jest tam jeszcze coś i tego nie dałem rady wyjąć. 

 

Płyny było już na minimum, więc dolałem nowego na full i poodpowietrzałem. Nie wiem czy gdzieś popełniłem błąd ale bez uruchomionego silnika, pedał jest twardy, po uruchomieniu wyraźnie "mięknie". 

 

Procedurę powtarzałem kilka razy... W kolejności jaką opisałeś. 

Edited by Adrian Foto
Link to comment
Share on other sites

A jakie jest to "Wyraźnie miękkie"? Jeśli wpada w podłogę to jest gdzieś nie szczelność ale to by kapał płyn lub  pompa hamulcowa puszcza miedzy sekcjami. Jeśli pedał opada trochę po odpaleniu silnika to tak ma być. Wtedy działa serwo co powoduje ze układ hamulcowy działa "miękko". Jazda testowa i odwiedzenie stacji kontroli pojazdów powiedzą wszystko :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...