Melmag Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Witam, Od niedawna w moim Foresterze SH 2.0D mam pewien problem, mianowicie od momentu uruchomienia silnika na biegu jałowym jest słyszalne piszczenie, które wzrasta wraz ze wrzucaniem kolejnych biegów. Przy ujemnych temperaturach pisk jest dużo głośniejszy. Po rozgrzaniu silnika lub po przejechaniu kilkunastu kilometrów dźwięk ustaje lub jego natężenie maleje. Moje pytanie to co może być tego przyczyną ?? Do mechanika jadę w przyszłym tygodniu ale chciałbym być chociaż trochę przygotowany na diagnozę którą może on postawić z góry dzięki za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Pasek klinowy nie jest luźny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melmag Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Spojrzałem teraz, sam pasek nie jest luźny (tak mi się wydaje) Ale napinacz paska ma lekkie luzy i bez żadnej siły mogę nim "skoczyć", zanim uzyskam opór od niego..... Pisk może wynikać z tego luzu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Jesli pisk jest pulsujacy tak jak napinacz pracuje to moze to byc napinacz. Mialem wlasnie tak, ale to bylo dobrze slychac przy otwartej masce na postoju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melmag Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2018 jak rano ruszam do pracy, słychać go wszędzie, na zewnątrz, przy otwartej masce, w środku i u sąsiadów w domu (sytuacja przy -20 stopniach) zaraz po uruchomieniu na luzie dźwięk jest w miarę jednorodny, kiedy wrzucę jakiś bieg pisk się nasila i jak wrócę na luz w czasie jazdy jego natężenie maleje. Tak ja napisałem po rozgrzaniu prawie całkiem lub całkowicie zanika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2018 U mnie glosny nie byl, takie popiskiwanie. Mowisz o zmianie biegow to moze lozysko oporowe sprzegla albo dwumas. Gdzies ktos pisal ze tez popiskuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2018 A nie ślizga przypadkiem pasek wielorowkowy, tzw pomocniczy np od napędu alternatora? Przy obciążonym alternatorze nasila się. A co się dzieje gdy zwiększysz obroty na luzie, przegazujesz np do 3000obr? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melmag Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Dziś już tego nie sprawdzę bo niedawno do domu wróciłem i pisku jako tako nie było Jutro z rana (kiedy jest najgorzej) nagram dźwięk/filmik i wstawię po południu. Może to pomoże w diagnozie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, Melmag napisał: jak rano ruszam do pracy, słychać go wszędzie, na zewnątrz, przy otwartej masce, w środku i u sąsiadów w domu (sytuacja przy -20 stopniach) zaraz po uruchomieniu na luzie dźwięk jest w miarę jednorodny, kiedy wrzucę jakiś bieg pisk się nasila i jak wrócę na luz w czasie jazdy jego natężenie maleje. Tak ja napisałem po rozgrzaniu prawie całkiem lub całkowicie zanika Nie w Subaru, ale miałem to samo: łożysko na pompie płynu. Na zimnym pracuje pod małym obciążeniem i piszczy. Jak silnik się zagrzeje, dostaje robotę i dodatkowo płyn tłumi. Jedyna różnica: nie zależało to od wrzucania biegów. Edytowane 16 Kwietnia 2018 przez Guliwer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2018 W tym forku nie ma pompy plynu wsp, jesli o to chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 9 godzin temu, Melmag napisał: Dziś już tego nie sprawdzę bo niedawno do domu wróciłem i pisku jako tako nie było Jutro z rana (kiedy jest najgorzej) nagram dźwięk/filmik i wstawię po południu. Może to pomoże w diagnozie Rano jest gorzej bo wilgoć siada na paskach, dlatego piszczą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fiku Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Zdemontuj na chwilę pasek osprzetu wtedy powinno się coś wyjaśnić.Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melmag Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Wrzucam 3 filmiki, uprzedzam nie jestem super kamerzysta i dodatkowo była 6 rano.....wybaczcie tą jakość 1. pierwszy na luzie 2. lekko dodając gazu 3. po powrocie do domu jak już było wszystko rozgrzane i ledwo słyszalne z kabiny Z ciekawości przed samym wyjazdem polałem lekko pasek wodą i pisk ustał ale po przejechaniu kilometra wrócił 1.mp4 2.mp4 3.mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 No to już wiesz co jest grane. Pasek do wymiany. W jakim jest stanie? Jest popękany? Czasem pomaga spryskanie paska wd40 ale to nie jest metoda naprawy. Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melmag Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 no właśnie pasek wizualnie jest ok, spryskam go rano żeby mieć chociaż chwilę ciszy w drodze do pracy na wszelki wypadek pasek już kupiony i mechanika umówiony na jutro żeby sprawdził przy okazji resztę osprzętu jutro potwierdzę czy to był to tylko pasek czy coś jeszcze ale już dziękuje Wam za rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Liwoch Opublikowano 18 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2018 Witam Natrafiłem na ten temat tak przy okazji przeszukiwania forum. Też się z tym borykam. Diagnozą był napinacz, rolki itp itd. Potem sprzęgło sprężarki. Jakoś nie było czasu ogarnąć tematu. Dzisiaj po sugestii użytkownika Ewemarkam spryskałem pasek WD40, pisk praktycznie zniknął, jakieś zostały pojedyncze jęknięcia, które dodatkowo znikają całkowicie, po ręcznym dociśnięciu napinacza. Także wstępnie padło na pasek osprzętu. Jak zakupię i wymienię dam znać jak wygląda sytuacja. Mój wybór padł na pasek Gates, koszt ok 90zł na subarak.pl Pozdrawiam Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się