Skocz do zawartości

WRX STI MY11 - niebieski dostojny sedan


Simon WRC

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, FilipeK napisał:

Szymon kup od @MaciekK sti my18, a z Nubiry odrazu rob rajdowke i zamawiaj te oczojebne zółte zaciski :D 

MY18 to obecnie lansowóz :) Piękny, w miarę szybki ;) i, jak na Subaru, nowoczesny samochód.

 

Moim zdaniem Szymon za jakiś czas i tak skończysz z jakimś autem na tor (niekoniecznie Subaru) bo ścigania się będzie Ci brakowało.

Obecnego STI robić na torowe szkoda, a bez wyrzucania środka nie będzie konkurencyjne...

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Simon WRC napisał:

Co do rajdówki, to już raz fajne auto zepsułem i wiem, że do takich celów zdecydowanie lepiej poskładać coś z innej budy

 

A pamiętasz jak jeden z pierwszych Ci mówiłem nie idź tą drogą jak wymyśliłeś klatkowanie Hawka :P W tym przypadku też była by to głupota, ale już jej nie popełnisz ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, KotMorderca napisał:

A czy na naszym poziomie to nie chodzi o to żeby się dobrze bawić?

Przyjedziesz na Zlot, to zobaczysz na własne oczy ;) Jedni bez napinki, inni co kawałek zmieniają koła, bo może inna opona pomoże urwać dziesiątną sekundy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, rosaskc napisał:

Przyjedziesz na Zlot, to zobaczysz na własne oczy ;) Jedni bez napinki, inni co kawałek zmieniają koła, bo może inna opona pomoże urwać dziesiątną sekundy :P

No ja niestety jestem z tych, co to się jednak napinają i próbują urwać ile się da :). A najlepiej jak  jeszcze jest mocna konkurencja - najbardziej zacięte zawody to zeszłoroczny RaceDay w Kielcach, gdzie z Mateuszem Szczurkiem wygrałem chyba dziesiąta sekundy i kosztowało mnie to wiele wysiłku, bo na szykanach niejednokrotnie wydawało mi się, że wylecę :o

 

Godzinę temu, Gaceq napisał:

A pamiętasz jak jeden z pierwszych Ci mówiłem nie idź tą drogą jak wymyśliłeś klatkowanie Hawka :P W tym przypadku też była by to głupota, ale już jej nie popełnisz ;)

Oczywiście, że pamiętam :), ale wtedy trochę inaczej do tego podchodziłem. Auto na początku miało służyć na weekendowe wypady za miasto i tak też był przygotowany silnik. Później po kilku pojeżdżawkach i całkiem zadowalających wynikach zaczął się wyścig zbrojeń. Jak już byliśmy z autem konkurencyjni, to wpadł pomysł żeby zbudować coś profi, ale niestety z klatką to był zły pomysł - o wiele lepsza jest aktualna koncepcja Maćka - odelżyć jak najwięcej i nie dokładać zbędnych kilogramów. Mój hawk bez klatki i z wagą na poziomie 1320kg (z klatką i połową zbiornika ważył 1385) w ostatnim specu jaki miałem byłby naprawdę bardzo szybki i konkurencyjny. Tym autem można było już wygrywać poważniejsze zawody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Simon WRC napisał:

Jak już byliśmy z autem konkurencyjni, to wpadł pomysł żeby zbudować coś profi, ale niestety z klatką to był zły pomysł - o wiele lepsza jest aktualna koncepcja Maćka - odelżyć jak najwięcej i nie dokładać zbędnych kilogramów. Mój hawk bez klatki i z wagą na poziomie 1320kg (z klatką i połową zbiornika ważył 1385) w ostatnim specu jaki miałem byłby naprawdę bardzo szybki i konkurencyjny. Tym autem można było już wygrywać poważniejsze zawody.

Rywalizacja daje adrenalinę, trochę napinki nie zaszkodzi, a mocno motywuje...

Klatka ma swoje plusy w usztywnieniu karoserii, ale o ile karoseria jest OK, to nie wnosi za dużo oprócz kilogramów. Twój Hawk był już maszyną do wygrywania, też potrzebującą "wjeżdżenia się", ale nadal samochód bardzo konkurencyjny, TOP w PL, do  "wygrywania wszystkiego".

Ja dopiero po dwóch latach zmagań zrozumiałem, że duża ilość KM nie zastąpi wagi, która jest kluczem w zawodach typu Race Day. Obecnie topowa konkurencja jeździ autami po 11xx kg, 10xx kg a czasami i mniej. Każde 50kg robi już wtedy różnicę. Seryjne auto o wadze ok. 1500kg-1600kg nie będzie w generalce konkurencyjne, nawet przy idealnym 400KM/600Nm ( o takich parametrach marzę :) ). 

Wracając z wywodem do silnika. To seryjne STI robi się już naprawdę szybkie przy 350KM/500+Nm, jak uda Ci się Szymon zrobić, aby było 550+Nm i ok 380KM-390KM to auto będzie bardzo mocne, czego jak najszybciej życzę :) 

 

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MaciekK napisał:

Ja dopiero po dwóch latach zmagań zrozumiałem, że duża ilość KM nie zastąpi wagi, która jest kluczem w zawodach typu Race Day. Obecnie topowa konkurencja jeździ autami po 11xx kg, 10xx kg a czasami i mniej. Każde 50kg robi już wtedy różnicę. Seryjne auto o wadze ok. 1500kg-1600kg nie będzie w generalce konkurencyjne, nawet przy idealnym 400KM/600Nm ( o takich parametrach marzę :) ). 

Święte słowa! Dodatkowo zdecydowanie łatwiej i taniej jest zrzucać zbędne kilogramy niż budować mocne i bezawaryjne silniki. Ale do tego trzeba dorosnąć po tym jak się wyda worek pieniędzy... ;)

 

2 minuty temu, MaciekK napisał:

Wracając z wywodem do silnika. To seryjne STI robi się już naprawdę szybkie przy 350KM/500+Nm, jak uda Ci się Szymon zrobić, aby było 550+Nm i ok 380KM-390KM to auto będzie bardzo mocne, czego jak najszybciej życzę :) 

Aktualny spec naprawdę daje już spore możliwości przy dużej wadze a jak uda się wzmocnić serce i jeszcze podnieść nieco parametry, to będzie super. Realnie pewnie będzie w okolicach 370-380/550. Można więcej, ale trzeba byłoby wymienić IC i kolektor wydechowy a jak w początkowych założeniach auto ma pozostać jak najbliżej serii :mrgreen:. Żeby mi ktoś później nie powiedział, że z nim wygrałem, bo mam mocny silnik ;).

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Czekając na termin nie próżnujemy :).

Dzięki uprzejmości kolegi @badyl zostały zamontowane przewody hamulcowe w stalowym oplocie i przy okazji wymieniony płyn na Ferodo Racing Super Formula. Mam nadzieję, że teraz hamulec będzie dawał radę ;). Jak pokazała sytuacja u kolegi @kowala, nawet wzmocnione przewody po dłuższym czasie potrafią pęknąć, więc warto raz na kilka lat o to zadbać i prewencyjnie wymienić.

Przygotowania do drugiej części sezonu też poczynione i doszedł kolejny komplet nowych VR2 w średniej mieszance, bo ten co mam starczy jeszcze na 1, max 2 trenigi. 

 

Jak mi ten czas teraz wolno płynie...:wacko:

 

IMG_5280.thumb.jpg.870c8699d68c9190c2b4b701cd5c4b3a.jpg

 

IMG_5262.thumb.jpg.2b8293c8db08dcfcb307574b8abe9d51.jpg

  • Super! 5
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, badyl napisał:

Szkoda że@kowal nie ogarnął części, było by komu grilla pilnować , a tak obeszło się smakiem emoji14.png

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
 

Co się odwlecze to nie uciecze :)
Bedą przewody to zabieram @Simon WRC i to on będzie pilnował grilla i otwierał piwko :)

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się odwlecze to nie uciecze
Bedą przewody to zabieram @Simon WRC i to on będzie pilnował grilla i otwierał piwko
Masz rację.....niech chłopak pozna prawdziwą męska pracę , jaką jest pilnowanie grilla i obracanie kiełbasy

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, badyl napisał:

Masz rację.....niech chłopak pozna prawdziwą męska pracę , jaką jest pilnowanie grilla i obracanie kiełbasy emoji23.pngemoji23.pngemoji23.png

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
 

A co on przedstawiciel LGBT?:lol:

  • Super! 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kowal napisał:

Wiem że jest przeciwko LPG  :D

 

To się nie polubimy przy tankowaniu :P

 

1 minutę temu, kowal napisał:

@Oktan zadzwonię w sprawie klocków ;)

Luz majonez, nic pilnego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KotMorderca napisał:

Ale to weź się coś pochwal, porównamy przed i po, wyciągniemy wnioski ;) 

Pisałem gdzieś tam powyżej:

 

- zamknięcie bloku

- tłoki MAHLE 2618 - to jeszcze do potwierdzenia, bo to tłoki typowo pod sport

- korby I beam MANLEY

- szpilki 14mm

- uszczelki Cosworth

- panewki panewki XP i Clevite RACING

- mocniejsza pompa oleju i smok

- wymiana zaworów i sprężynek zaworowych

- wywalenie TGV

- wywalenie pompy wtórnego powietrza

- turbo Cobb TD05H-20G-8

 

Zakładana moc pewnie w granicach tego co mam czyli 360-370KM a moment 530-550Nm. To tak na dzisiaj :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Simon WRC napisał:

turbo Cobb TD05H-20G-8

:) :):) to tak bardziej pod 380-400KM będzie :P 

16 minut temu, Simon WRC napisał:

- zamknięcie bloku - to w miarę oczywiste

- tłoki MAHLE 2618 - to jeszcze do potwierdzenia, bo to tłoki typowo pod sport

- korby I beam MANLEY - a może Boost Line WISECO ?

- szpilki 14mm - super

- uszczelki Cosworth - super 

- panewki panewki XP i Clevite RACING

- mocniejsza pompa oleju i smok - super

- wymiana zaworów i sprężynek zaworowych - bardzo ważne jest ustawienie prawidłowo luzów zaworowych ( u mnie dwa razy poprawialiśmy, zanim poszło całkowicie do złożenia) 

- wywalenie TGV - super

- wywalenie pompy wtórnego powietrza - super

- turbo Cobb TD05H-20G-8 - a może wypróbujesz VF48 HF ? wtedy jednak moc max 370-380KM, ale dół jak w serii VF48

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...