MaciekK Opublikowano 9 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2020 11 godzin temu, FilipeK napisał: Szymon kup od @MaciekK sti my18, a z Nubiry odrazu rob rajdowke i zamawiaj te oczojebne zółte zaciski MY18 to obecnie lansowóz Piękny, w miarę szybki i, jak na Subaru, nowoczesny samochód. Moim zdaniem Szymon za jakiś czas i tak skończysz z jakimś autem na tor (niekoniecznie Subaru) bo ścigania się będzie Ci brakowało. Obecnego STI robić na torowe szkoda, a bez wyrzucania środka nie będzie konkurencyjne... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 9 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2020 11 godzin temu, FilipeK napisał: i zamawiaj te oczojebne zółte zaciski TAK TAK TAK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KotMorderca Opublikowano 9 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2020 2 godziny temu, Simon WRC napisał: Zresztą ja za stary jestem na rajdowanie i kierowca ze mnie jak z koziej d... trąbka A czy na naszym poziomie to nie chodzi o to żeby się dobrze bawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gaceq Opublikowano 9 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2020 2 godziny temu, Simon WRC napisał: Co do rajdówki, to już raz fajne auto zepsułem i wiem, że do takich celów zdecydowanie lepiej poskładać coś z innej budy A pamiętasz jak jeden z pierwszych Ci mówiłem nie idź tą drogą jak wymyśliłeś klatkowanie Hawka W tym przypadku też była by to głupota, ale już jej nie popełnisz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 9 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2020 49 minut temu, KotMorderca napisał: A czy na naszym poziomie to nie chodzi o to żeby się dobrze bawić? Przyjedziesz na Zlot, to zobaczysz na własne oczy Jedni bez napinki, inni co kawałek zmieniają koła, bo może inna opona pomoże urwać dziesiątną sekundy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 9 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2020 57 minut temu, rosaskc napisał: Przyjedziesz na Zlot, to zobaczysz na własne oczy Jedni bez napinki, inni co kawałek zmieniają koła, bo może inna opona pomoże urwać dziesiątną sekundy No ja niestety jestem z tych, co to się jednak napinają i próbują urwać ile się da . A najlepiej jak jeszcze jest mocna konkurencja - najbardziej zacięte zawody to zeszłoroczny RaceDay w Kielcach, gdzie z Mateuszem Szczurkiem wygrałem chyba dziesiąta sekundy i kosztowało mnie to wiele wysiłku, bo na szykanach niejednokrotnie wydawało mi się, że wylecę . Godzinę temu, Gaceq napisał: A pamiętasz jak jeden z pierwszych Ci mówiłem nie idź tą drogą jak wymyśliłeś klatkowanie Hawka W tym przypadku też była by to głupota, ale już jej nie popełnisz Oczywiście, że pamiętam , ale wtedy trochę inaczej do tego podchodziłem. Auto na początku miało służyć na weekendowe wypady za miasto i tak też był przygotowany silnik. Później po kilku pojeżdżawkach i całkiem zadowalających wynikach zaczął się wyścig zbrojeń. Jak już byliśmy z autem konkurencyjni, to wpadł pomysł żeby zbudować coś profi, ale niestety z klatką to był zły pomysł - o wiele lepsza jest aktualna koncepcja Maćka - odelżyć jak najwięcej i nie dokładać zbędnych kilogramów. Mój hawk bez klatki i z wagą na poziomie 1320kg (z klatką i połową zbiornika ważył 1385) w ostatnim specu jaki miałem byłby naprawdę bardzo szybki i konkurencyjny. Tym autem można było już wygrywać poważniejsze zawody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 9 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2020 Godzinę temu, Simon WRC napisał: Jak już byliśmy z autem konkurencyjni, to wpadł pomysł żeby zbudować coś profi, ale niestety z klatką to był zły pomysł - o wiele lepsza jest aktualna koncepcja Maćka - odelżyć jak najwięcej i nie dokładać zbędnych kilogramów. Mój hawk bez klatki i z wagą na poziomie 1320kg (z klatką i połową zbiornika ważył 1385) w ostatnim specu jaki miałem byłby naprawdę bardzo szybki i konkurencyjny. Tym autem można było już wygrywać poważniejsze zawody. Rywalizacja daje adrenalinę, trochę napinki nie zaszkodzi, a mocno motywuje... Klatka ma swoje plusy w usztywnieniu karoserii, ale o ile karoseria jest OK, to nie wnosi za dużo oprócz kilogramów. Twój Hawk był już maszyną do wygrywania, też potrzebującą "wjeżdżenia się", ale nadal samochód bardzo konkurencyjny, TOP w PL, do "wygrywania wszystkiego". Ja dopiero po dwóch latach zmagań zrozumiałem, że duża ilość KM nie zastąpi wagi, która jest kluczem w zawodach typu Race Day. Obecnie topowa konkurencja jeździ autami po 11xx kg, 10xx kg a czasami i mniej. Każde 50kg robi już wtedy różnicę. Seryjne auto o wadze ok. 1500kg-1600kg nie będzie w generalce konkurencyjne, nawet przy idealnym 400KM/600Nm ( o takich parametrach marzę ). Wracając z wywodem do silnika. To seryjne STI robi się już naprawdę szybkie przy 350KM/500+Nm, jak uda Ci się Szymon zrobić, aby było 550+Nm i ok 380KM-390KM to auto będzie bardzo mocne, czego jak najszybciej życzę 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 9 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2020 1 minutę temu, MaciekK napisał: Ja dopiero po dwóch latach zmagań zrozumiałem, że duża ilość KM nie zastąpi wagi, która jest kluczem w zawodach typu Race Day. Obecnie topowa konkurencja jeździ autami po 11xx kg, 10xx kg a czasami i mniej. Każde 50kg robi już wtedy różnicę. Seryjne auto o wadze ok. 1500kg-1600kg nie będzie w generalce konkurencyjne, nawet przy idealnym 400KM/600Nm ( o takich parametrach marzę ). Święte słowa! Dodatkowo zdecydowanie łatwiej i taniej jest zrzucać zbędne kilogramy niż budować mocne i bezawaryjne silniki. Ale do tego trzeba dorosnąć po tym jak się wyda worek pieniędzy... 2 minuty temu, MaciekK napisał: Wracając z wywodem do silnika. To seryjne STI robi się już naprawdę szybkie przy 350KM/500+Nm, jak uda Ci się Szymon zrobić, aby było 550+Nm i ok 380KM-390KM to auto będzie bardzo mocne, czego jak najszybciej życzę Aktualny spec naprawdę daje już spore możliwości przy dużej wadze a jak uda się wzmocnić serce i jeszcze podnieść nieco parametry, to będzie super. Realnie pewnie będzie w okolicach 370-380/550. Można więcej, ale trzeba byłoby wymienić IC i kolektor wydechowy a jak w początkowych założeniach auto ma pozostać jak najbliżej serii . Żeby mi ktoś później nie powiedział, że z nim wygrałem, bo mam mocny silnik . 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 23 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2020 Wreszcie przyszły wyczekiwane przewody hamulcowe w oplocie. Niestety poczekają aż uporam się z silnikiem. Także z ogromnym bólem serca nie stawię się w Ułężu w niedzielę . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 24 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2020 Coś Szymon zaczynasz działać z silnikiem, czy na razie robisz excela z idealnym zestawem ? :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 24 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2020 36 minut temu, MaciekK napisał: Coś Szymon zaczynasz działać z silnikiem, czy na razie robisz excela z idealnym zestawem ? :-) Exceli to ja mam już dużo . Czekam na termin i wtedy zdecydujemy co wkładamy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 3 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2020 Czekając na termin nie próżnujemy . Dzięki uprzejmości kolegi @badyl zostały zamontowane przewody hamulcowe w stalowym oplocie i przy okazji wymieniony płyn na Ferodo Racing Super Formula. Mam nadzieję, że teraz hamulec będzie dawał radę . Jak pokazała sytuacja u kolegi @kowala, nawet wzmocnione przewody po dłuższym czasie potrafią pęknąć, więc warto raz na kilka lat o to zadbać i prewencyjnie wymienić. Przygotowania do drugiej części sezonu też poczynione i doszedł kolejny komplet nowych VR2 w średniej mieszance, bo ten co mam starczy jeszcze na 1, max 2 trenigi. Jak mi ten czas teraz wolno płynie... 5 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 3 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2020 Szkoda że@kowal nie ogarnął części, było by komu grilla pilnować , a tak obeszło się smakiem Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 3 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2020 2 minuty temu, badyl napisał: Szkoda że@kowal nie ogarnął części, było by komu grilla pilnować , a tak obeszło się smakiem Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka Co się odwlecze to nie uciecze Bedą przewody to zabieram @Simon WRC i to on będzie pilnował grilla i otwierał piwko 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 3 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2020 Co się odwlecze to nie uciecze Bedą przewody to zabieram @Simon WRC i to on będzie pilnował grilla i otwierał piwko Masz rację.....niech chłopak pozna prawdziwą męska pracę , jaką jest pilnowanie grilla i obracanie kiełbasy Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 3 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2020 44 minuty temu, badyl napisał: Masz rację.....niech chłopak pozna prawdziwą męska pracę , jaką jest pilnowanie grilla i obracanie kiełbasy Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka A co on przedstawiciel LGBT? 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 3 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2020 Teraz, Oktan napisał: A co on przedstawiciel LGBT? Wiem że jest przeciwko LPG @Oktan zadzwonię w sprawie klocków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 3 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2020 1 minutę temu, kowal napisał: Wiem że jest przeciwko LPG To się nie polubimy przy tankowaniu 1 minutę temu, kowal napisał: @Oktan zadzwonię w sprawie klocków Luz majonez, nic pilnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 3 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2020 3 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 9 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2020 Dostałem wreszcie termin - początek sierpnia. No cóż, trzeba poczekać a jak wiadomo projekt, który rodzi się w bólach o wiele bardziej cieszy . 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KotMorderca Opublikowano 11 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2020 W dniu 9.07.2020 o 09:14, Simon WRC napisał: Dostałem wreszcie termin - początek sierpnia. No cóż, trzeba poczekać a jak wiadomo projekt, który rodzi się w bólach o wiele bardziej cieszy . A jest już projekt :> ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 13 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2020 W dniu 11.07.2020 o 23:35, KotMorderca napisał: A jest już projekt :> ? Z grubsza jest, ale jak to w życiu pewnie przy robocie będzie jeszcze dużo pomysłów i zmian . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KotMorderca Opublikowano 13 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2020 Godzinę temu, Simon WRC napisał: Z grubsza jest, ale jak to w życiu pewnie przy robocie będzie jeszcze dużo pomysłów i zmian . Ale to weź się coś pochwal, porównamy przed i po, wyciągniemy wnioski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 13 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2020 2 godziny temu, KotMorderca napisał: Ale to weź się coś pochwal, porównamy przed i po, wyciągniemy wnioski Pisałem gdzieś tam powyżej: - zamknięcie bloku - tłoki MAHLE 2618 - to jeszcze do potwierdzenia, bo to tłoki typowo pod sport - korby I beam MANLEY - szpilki 14mm - uszczelki Cosworth - panewki panewki XP i Clevite RACING - mocniejsza pompa oleju i smok - wymiana zaworów i sprężynek zaworowych - wywalenie TGV - wywalenie pompy wtórnego powietrza - turbo Cobb TD05H-20G-8 Zakładana moc pewnie w granicach tego co mam czyli 360-370KM a moment 530-550Nm. To tak na dzisiaj . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 13 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2020 15 minut temu, Simon WRC napisał: turbo Cobb TD05H-20G-8 to tak bardziej pod 380-400KM będzie 16 minut temu, Simon WRC napisał: - zamknięcie bloku - to w miarę oczywiste - tłoki MAHLE 2618 - to jeszcze do potwierdzenia, bo to tłoki typowo pod sport - korby I beam MANLEY - a może Boost Line WISECO ? - szpilki 14mm - super - uszczelki Cosworth - super - panewki panewki XP i Clevite RACING - mocniejsza pompa oleju i smok - super - wymiana zaworów i sprężynek zaworowych - bardzo ważne jest ustawienie prawidłowo luzów zaworowych ( u mnie dwa razy poprawialiśmy, zanim poszło całkowicie do złożenia) - wywalenie TGV - super - wywalenie pompy wtórnego powietrza - super - turbo Cobb TD05H-20G-8 - a może wypróbujesz VF48 HF ? wtedy jednak moc max 370-380KM, ale dół jak w serii VF48 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się