Skocz do zawartości

Subaru Ascent


car1961

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka, właśnie trafiłem na ten post o Ascent. Od 2 miesięcy jestem posiadaczem Ascenta w wersji Limited. Leasinguje go w Carlsbad, CA jako zamiennik za mojego Pathfindera 2019. Ciekawe są te przeróbki, zamierzam go wykupić po leasingu i zabrać do PL na mie nie przesiedlenia za 3 lata. Mamy też w rodzinie Forester 2019, właśnie wykupiłem po leasingu. Jeśli macie jakieś pytania odnośnie Ascenta to postaram się odpowiedzieć. Autko super, bardzo żwawe, pomimo CVT. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć i dzień dobry wszystkim :) Planuję dołączyć do społeczności Subaru i aktualnie poszukuję swojego auta :)

 

Myślałem nad Foresterem, ale jakiś chyba jednak mały (obecnie jeżdżę Lancia Voyager - jak Chrysler Town&Go) - więc praktycznie autobusem :)
Oglądałem w salonie i Forestera i Outbacka i jednak Outback wygodniejszy (lepszy fotel, nie taki krótki jak w Foresterze) no i lepszy silnik. Boję się, że w Forester przez normy jest słabo na autostradzie. Jednak w Outback jest niższy i ma taki mały szyberdach... ostatnio powiedziałem sobie, że chcę mieć duży szyberdach, najlepiej w ogóle panoramiczny ;)

 

I tak trafiłem na Ascent - co prawda tylko z usa, no ale...  jak się Wam jeździ Ascentem? U mnie rodzina 2+2 (obecnie 4 i 6 lat..), a fotel kapitańskie w drugim rzędzie super sprawują się pod foteliki. No i z tyłu zawsze mnóstwo miejsca na bagaż. A jak trzeba to i dziadka można zabrać na wyjazd do 3-ciego rzędu :D

 

Dobrego dnia!

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

@Gelek @ejber Koledzy, a jak z materiałami eksploatacyjnymi: filtry, klocki, tarcze, itp.? Gdzie się zaopatrujecie? Serwisy nie patrzą krzywo, że to tylko USDM?

I jak z ubezpieczeniem, żadna porównywarka go nie łapie, tylko indywidualne wyceny?

Edytowane przez lechuorzech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.02.2023 o 14:05, lechuorzech napisał(a):

jak z materiałami eksploatacyjnymi: filtry, klocki, tarcze, itp.? Gdzie się zaopatrujecie? Serwisy nie patrzą krzywo, że to tylko USDM?

I jak z ubezpieczeniem, żadna porównywarka go nie łapie, tylko indywidualne wyceny?

Wymieniałem w Ascencie piastę z łożyskiem i okazało się, że wiele części ma odpowiedniki w wersjach EU Forestera lub Outbacka, mimo braku krosowania w numerach. Części produkowane w USA dla pojazdów z US i CAN mają inne numery niż dla pojazdów z EU produkowane w Japonii a są takie same poza pochodzeniem. Przynajmniej do tej pory zauważyłem taką zależność.

Oryginalne filtry bez problemu są dostępne w Polsce i mam wrażenie, że szybciej kupimy poza ASO, a szkoda.

Z tarczami był problem, lecz może się coś zmieniło.

Ubezpieczenia tylko PZU i Warta, wycena robiona z KOSMOSU. Po roku wartość może spaść o 30%.

Wyceniają na podstawie OLX i Otomoto bez względu na rocznik, wyposażenie i przebieg  :facepalm:. Nie ma to jak "profesjonalne" podejście.

Dla realnej wartości pozostaje rzeczoznawca po stronie właściciela.

Edytowane przez kosmit
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 9.12.2022 o 20:46, Grzesiek - San Diego napisał(a):

Hejka, właśnie trafiłem na ten post o Ascent. Od 2 miesięcy jestem posiadaczem Ascenta w wersji Limited. Leasinguje go w Carlsbad, CA jako zamiennik za mojego Pathfindera 2019. Ciekawe są te przeróbki, zamierzam go wykupić po leasingu i zabrać do PL na mie nie przesiedlenia za 3 lata. Mamy też w rodzinie Forester 2019, właśnie wykupiłem po leasingu. Jeśli macie jakieś pytania odnośnie Ascenta to postaram się odpowiedzieć. Autko super, bardzo żwawe, pomimo CVT. 

 

Przy 7tys mil możesz mieć problem z przednimi tarczami hamulcowymi(wadliwa konstrukcja) a z sypiąca się skrzynia już dzwonił do Ciebie dealer czy jeszcze nie?? Mojemu koledze tak wymienili skrzynie, ze teraz jeździć się nie da. Oby Twój był lepszy niż opisuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2023 o 15:11, Rob C napisał(a):

a z sypiąca się skrzynia już dzwonił do Ciebie dealer czy jeszcze nie?? Mojemu koledze tak wymienili skrzynie, ze teraz jeździć się nie da.

Co znaczy, że "jeździć się nie da"? Wymienili na gorszą skrzynię, czy z gorszym oprogramowaniem?

Który rocznik Ascenta ma ten kolega?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Kambol napisał(a):

Co znaczy, że "jeździć się nie da"? Wymienili na gorszą skrzynię, czy z gorszym oprogramowaniem?

Który rocznik Ascenta ma ten kolega?

Miał dobrą skrzynie ale zadzwonili, że coś złego się dzieje z tymi skrzyniami i musi przyjechać. Wymienili ale najwyraźniej na używana lub wadliwa, auto szarpie i trzęsie się całe. Pojechał później opieprzył i czekają niby na nowa. Tarcze wymieniali mu 2 razy i po kilku tys mil znowu było bicie. Jego Ascent to 2020r Ja dealerom generalnie nie wierzę, jeżdżę tylko na wymianę oleju(te 3 pierwsze darmowe, żeby w carfax było). Ja też wymieniłem 2019 Pathfinder ale na 2022 Pathfinder Platinum.

 

pozdrawiam kolegę ze słonecznej Californi z wietrznego miasta

Edytowane przez Rob C
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Rob C napisał(a):

Tarcze wymieniali mu 2 razy i po kilku tys mil znowu było bicie.

Chyba stosowanie "zbyt oszczędnych" hamulców to problem wszystkich Subaru. Średnica montowanych tarcz nie nadąża za rosnąca masą kolejnych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Kambol napisał(a):

Chyba stosowanie "zbyt oszczędnych" hamulców to problem wszystkich Subaru. Średnica montowanych tarcz nie nadąża za rosnąca masą kolejnych modeli.

Całkiem możliwe, za 3cim razem wymienił sam i ma święty spokoj. Ja osobiście we wszystkich autach stosuje EBC i nie narzekam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich serdecznie!

 

Kolejny Ascent po długich i żmudnych przygotowaniach w okolicach Poznania i samym Poznaniu - TO MÓJ!!!

 

Świetne auto, ale mam jeszcze jeden problem z klapą bagażnika - raz się otwiera automatycznie, a raz nie. Czy ktoś z Was może spotkał się z tym problemem w tym modelu lub jakimś innym?

 

Jeżeli tak, proszę o pomoc, bo nawet serwis w Poznaniu nie może nic z tym zrobić, choć błąd widzą. W Polsce jest z tym problem...

 

Pozdrawiam,

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jest jakiś problem z kalibracją mechanizmu zamykania klapy? Tutaj jest wątek (z USA):

https://www.ascentforums.com/threads/issue-power-rear-gate-wont-open.2805/

Cytat
Couple of things to try. From the manual:

Initialization of power rear gate
If the power rear gate detects some
abnormality while operating, an electronic
chirp will sound and the power rear gate
operation will be automatically stopped in
either opening or closing position. In this
case, the system needs to be initialized in
the following order to restart the function
properly.
If the power rear gate is closed
  1. Keep pressing the rear gate opener switch until it unlocked and lift up the reargate.
  2. Pull down the rear gate until it starts to close automatically. The system will be initialized once the gate is fully closed.
  3. Operate the power rear gate and check that the function operates properly.
 
  1. Pull down the rear gate until it starts to close automatically. The system will be initialized once the gate is fully closed.
  2. Operate the power rear gate and check that the function operates properly.

or.

Pull and replace fuse #14 to reset the TG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 29.05.2023 o 21:20, Piotras80 napisał(a):

Witam wszystkich serdecznie!

 

Kolejny Ascent po długich i żmudnych przygotowaniach w okolicach Poznania i samym Poznaniu - TO MÓJ!!!

 

Świetne auto, ale mam jeszcze jeden problem z klapą bagażnika - raz się otwiera automatycznie, a raz nie. Czy ktoś z Was może spotkał się z tym problemem w tym modelu lub jakimś innym?

 

Jeżeli tak, proszę o pomoc, bo nawet serwis w Poznaniu nie może nic z tym zrobić, choć błąd widzą. W Polsce jest z tym problem...

 

Pozdrawiam,

Piotr

 

Witamy serdecznie :).

Wygląda na to że w okolicach Poznania są już trzy sztuki. Można zrobić Ascent spot :biglol:.

 

Klapa nie chce Ci się otworzyć po wyłączeniu zapłonu czy przy włączonym silniku?

Edytowane przez kosmit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kosmit napisał(a):

 

Witamy serdecznie :).

Wygląda na to że w okolicach Poznania są już trzy sztuki.

 

Klapa nie chce Ci się otworzyć po wyłączeniu zapłonu czy przy włączonym silniku?

 

Dziękuję :D

 

I tak, i tak. Czasami przy wyłączonym jeszcze zadziała, ale teraz już rzadko :(

 

Próbowałem zrobić to, co opisał mi "aflinta", bo to jest dokładnie ten problem, ale niestety nie działa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.06.2023 o 22:10, Piotras80 napisał(a):

 

Dziękuję :D

 

I tak, i tak. Czasami przy wyłączonym jeszcze zadziała, ale teraz już rzadko :(

 

Próbowałem zrobić to, co opisał mi "aflinta", bo to jest dokładnie ten problem, ale niestety nie działa...

blokada drzwi jest otwarta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, kosmit napisał(a):

blokada drzwi jest otwarta?

Przepraszam, ale nie rozumiem? Samochód jest otwarty i awaryjnie otwieram klapę przez długie naciśnięcie przycisku z tyłu na klapie, bo inaczej nie można jej otworzyć. Po odblokowaniu klapy unoszę ją dość energicznie do góry - można powiedzieć - na siłę i z reguły załącza się już automat (elektryka). Potem zamykam klapę już przyciskiem (dowolnym - na pilocie, przy kokpicie i na klapie ale od wewnątrz. Energicznie, bo jak delikatnie unosi się klapę do góry, to w ogóle elektryka nie zadziała.

 

Robiłem to przy łączony i wyłączonym silniku - nie ma żadnej różnicy.

 

Próbowałem to zrobić zgodnie z instrukcją od "aflint'y", czyli i w górę i w dół, ale nie pomogło. Że tak powiem, załapie na chwilę i potem jest tak, jak było...

 

Teraz zauważyłem, że jeszcze była informacja od "aflint'y", że można wyciągnąć bezpiecznik, ale nie wiem który to jest? Musiałbym mieć jakiś schemat...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotras80 napisał(a):

Przepraszam, ale nie rozumiem?

Na początku użytkowania myślałem, że mam problem z klapą, bo nie wyłączając silnika wysiadałem i chciałem ją otworzyć ale pikała. Otwierając drzwi kierowcy blokada pozostałych i klapy pozostaje aktywna i klapa się nie otwiera.

 

Godzinę temu, Piotras80 napisał(a):

Teraz zauważyłem, że jeszcze była informacja od "aflint'y", że można wyciągnąć bezpiecznik, ale nie wiem który to jest? Musiałbym mieć jakiś schemat...

Na stornie Subaru Canada można wykupić abonament na dostęp do całej instrukcji serwisowej każdego Subaru z rynku USA/CAN (po VINie).

Wybrałem najkrótszy okres i zdążyłem pobrać chyba wszystkie schematy i jeszcze kilka innych dokumentów dla Ascenta 2020 Premier (CAN).

Spróbuję poszukać tego bezpiecznika nr 14 :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Piotras80 napisał(a):

Musiałbym mieć jakiś schemat...

Proszę bardzo :).

W załączeniu masz obydwie skrzynki bezpieczników. Ciekawe, że w samych skrzynkach bezpieczniki nie są ponumerowane :biglol:.

Bezpiecznik No. 14 TG powinien być w kabinie.

Dodatkowo przesyłam PDF z całym działem dotyczącym POWER REAR GATE SYSTEM.

 

Mam nadzieję, że się to przyda :)

Bezpieczniki kabina.png

Bezpieczniki komora silnika.png

POWER REAR GATE SYSTEM (PRG).pdf

Edytowane przez kosmit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, kosmit napisał(a):

Na początku użytkowania myślałem, że mam problem z klapą, bo nie wyłączając silnika wysiadałem i chciałem ją otworzyć ale pikała. Otwierając drzwi kierowcy blokada pozostałych i klapy pozostaje aktywna i klapa się nie otwiera.

 

Na stornie Subaru Canada można wykupić abonament na dostęp do całej instrukcji serwisowej każdego Subaru z rynku USA/CAN (po VINie).

Wybrałem najkrótszy okres i zdążyłem pobrać chyba wszystkie schematy i jeszcze kilka innych dokumentów dla Ascenta 2020 Premier (CAN).

Spróbuję poszukać tego bezpiecznika nr 14 :)

 

 

Też tak mam, że pika, ale niestety cały czas, niezależnie od tego, czy silnik jest włączony czy wyłączony... Chociaż słyszałem o tym, że przy zapalonym silniku, ogólnie klapa nie powinna się otworzyć, tylko przy wyłączonym. Niestety u mnie dzieje się to i na włączonym i na wyłączonym - nie ma żadnej różnicy, a po naciśnięciu dowolnego przycisku otwierania klapy, właśnie pika szybko 3 razy. Natomiast, jak czasami się otworzy, to już wiem kiedy, bo wtedy piknie 2 razy wolno...

 

Natomiast dostęp do instrukcji mam, ale może to nie instrukcja serwisowa, tylko pojazdu ogólna i udostępniam wszystkim "formułowiczom", jeżeli nie macie:

 

https://www.instrukcjaobslugipdf.pl/subaru/ascent-2021/instrukcja?p=219

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kosmit napisał(a):

Proszę bardzo :).

W załączeniu masz obydwie skrzynki bezpieczników. Ciekawe, że w samych skrzynkach bezpieczniki nie są ponumerowane :biglol:.

Bezpiecznik No. 14 TG powinien być w kabinie.

Dodatkowo przesyłam PDF z całym działem dotyczącym POWER REAR GATE SYSTEM.

 

Mam nadzieję, że się to przyda :)

Dzięki serdeczne... Niestety obawiam się, że będzie tak, jak z akumulatorem, bo do tego też doszedłem, ale zapomniałem wspomnieć...

 

Jak rozłączę klemę na akumulatorze, to po jakimś czasie błąd znika i zazwyczaj mogę otworzyć kalpę przyciskiem.

 

Zazwyczaj, bo czasami nawet to nie pomaga. Do czasu aż nie wiedziałem, że długim naciśnięciem przycisku z tyłu klapy można ją otworzyć mechanicznie, tylko rozłączanie na akumulatorze pomagało, ale niestety czasami za którymś dopiero razem. Raz czekałem chwilę, innym razem parę minut itd. Nie było żadnej reguły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kosmit napisał(a):

Dodatkowo przesyłam PDF z całym działem dotyczącym POWER REAR GATE SYSTEM.

Teraz rzuciłem okiem na tą instrukcję, co przesłałeś... faktycznie, to jakaś inna instrukcja, niż ja znalazłem...

 

Muszę poczytać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Piotras80 napisał(a):

a po naciśnięciu dowolnego przycisku otwierania klapy, właśnie pika szybko 3 razy.

u mnie to się czasami pojawiało w przypadku rozładowanego akumulatora i odpaleniu na ostatkach prądu lub ze startera. Po odłączeniu AKU/resecie wszystko wracał od normy.

Niestety część Ascentów ma problem z dużym poborem prądu podczas spoczynku (~300mA). Podobno odpowiada za to błąd w sofcie sterownika tylnej klapy. To jest długi temat, "zamiatany pod dywan" przez Subaru America. Jednak po wielu pozwach w tym zbiorowych, przynajmniej w Kanadzie zrobili akcje zwrotu kosztów akumulatorów, starterów a nawet kosztów hoteli w przypadku awarii.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...