Skocz do zawartości

Subaru Ascent


car1961

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 16.10.2021 o 20:59, Czarne_Koronkowe napisał:

Przecież podali: 4S4WMARD1K3462803

 

Do tego wg opisu ma 12000 nalotu, a licznik pokazuje 40.000…

B166D86E-91F5-47AA-B4FA-CFA6AF1D66A4.jpeg

 

Niebieski z podanym VINem został szybko sprzedany i pojawiło się zdjęcie białego w tym samym ogłoszeniu wraz z jego przebiegiem 12000. Numeru VIN podobno nie można zmienić w ogłoszeniu, dlatego pozostał od niebieskiego. Wystarczyło zadzwonić ;).

 

Jakieś dwa tygodnie temu jeździłem tym biały :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.10.2021 o 10:08, Kambol napisał:

Dlatego chcę zobaczyć. Na korzyść spodziewam się większej przestrzeni i lepszego wyposażenia (rozważam tylko wersję Touring).

 

Długo zastanawiałem się nad Foresterm XT Sport, lecz powierzchnia podłogi bagażnika jest niewiele większa od moich 2,5XT. Przy dwójce dzieci Ascent wydaje się znacznie lepszym rozwiązaniem, nie wspominając o systemach bezpieczeństwa i wykończeniu wnętrza.

 

Dlatego w dniu dzisiejszym odebrałem tego białego Ascenta, wersja Premier (Touring-US) :).

Jeśli chciałbyś obejrzeć to zapraszam!

Dzisiaj Warszawa/Łódź a od jutra Poznań i czasami Trójmiasto.

  • Super! 1
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje zakupu tego rzadkiego, a chyba fajnego auta!

Ja bym Ascenta wprawdzie rozważał dopiero przy 3-4 dzieci.

Przy dwójce Legacy/OBK od 2010 i nowsze albo Forek od 2014 są więcej niż wystarczające. Ja mimo dzieci w Legacy kombi 2010 zawsze mam wrażenie, że wożę za dużo powietrza :-)

Ale każdy ma rzecz jasna swoje potrzeby.

 

Napisz koniecznie jak wrażenia.

Zastanawiam się trochę nad OBK 2.4, to ten sam silnik, więc ciekawie byłoby usłyszeć jak się sprawuje w większym aucie.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.12.2021 o 14:09, kosmit napisał:

Dlatego w dniu dzisiejszym odebrałem tego białego Ascenta, wersja Premier (Touring-US) :).

Jeśli chciałbyś obejrzeć to zapraszam!

Dzisiaj Warszawa/Łódź a od jutra Poznań i czasami Trójmiasto.

Super! Gratuluję. 

Dzięki za propozycję, w Poznaniu raczej nie bywam, ale może kiedyś nadarzy się okazja do wycieczki, to na pewno się odezwę, a jeśli kiedyś będziesz przejeżdżał przez Wrocław, to też daj znać. Zrewanżuję się za możliwość obwąchania z bliska.

Jeśli jeszcze można gdzieś zobaczyć zdjęcia, to podeślij proszę link do aukcji. Rozumiem, ze to wersja z Kanady(?), jeśli tak, to napisz, czy coś tam wymaga przeróbek, bo jednostki chyba nie, ale nie wiem, jak jest np. z przeciwmgielnym. No i napisz tu koniecznie parę słów recenzji, jak już trochę się poznacie. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.12.2021 o 16:29, Bosman napisał:

Gratulacje zakupu tego rzadkiego, a chyba fajnego auta!

Ja bym Ascenta wprawdzie rozważał dopiero przy 3-4 dzieci.

Przy dwójce Legacy/OBK od 2010 i nowsze albo Forek od 2014 są więcej niż wystarczające. Ja mimo dzieci w Legacy kombi 2010 zawsze mam wrażenie, że wożę za dużo powietrza :-)

Ale każdy ma rzecz jasna swoje potrzeby.

 

Napisz koniecznie jak wrażenia.

Zastanawiam się trochę nad OBK 2.4, to ten sam silnik, więc ciekawie byłoby usłyszeć jak się sprawuje w większym aucie.

 

 

Dziękuję :).

Rozważaliśmy Forestera XT Sport 2017/2018 (ostatnie forki z turbo). Jeden już prawie był kupiony, lecz pojawił się Ascent :D.

Na etapie wózka + bagaże pojemność bagażnika do poziomu rolety (bo tak lubię jeździć) ma duże znaczenie, a już trochę miałem dość regularnego zakładania bagażnika dachowego, nawet przy dwójce dzieci.

Na papierze Forester XT Sport może wygląda dobrze, lecz w praktyce podłoga bagażnika jest niewiele większa od Forestera SG. Różnica pojemności to w największej części wysokość do dachu. Dwa Forki (2007 i 2017) obok siebie i test wózka pokazał różnice :D.

Dzisiaj Ascentem jechało 7 osób (oczywiście z trzecim rzędem foteli) i w najmniejszej w tym przypadku wersji bagażnika (498L), zmieścił się wózek z dwoma torbami, sanki oraz dałoby się jeszcze spakować dodatkowy niewielki bagaż. I wszystko do wysokości foteli trzeciego rzędu!

 

Warto dodać, że wykończenie wnętrza jest na poziomie obecnych w Europie Foresterów e-boxer i OBK. Śmiem stwierdzić, że w pewnych kwestiach nawet je przewyższa. Niestety Forek XT Sport ze swoimi plastykowymi obiciami zostaje daleko w tyle, a szkoda.

Oczywiście zamontowane są wszystkie systemy bezpieczeństwa włącznie z EyeSight, czego nie było w Foresterze XT. Polecam rozważać tylko wersję Premier (CAN) lub Touring (US). Należy zwrócić uwagę, że w Kanadzie wersja Touring jest dość uboga. Ważna jest weryfikacja specyfikacji i VIN na stronie Subaru.ca lub Subaru.com.

Niestety w Ascencie skrzynia CVT, poza X-mode, nie ma innych trybów.

 

Co do silnika, to przyzwyczajony do Forestera SG 2,5XT MY2007 z 230KM byłem przygotowany na pogorszenie osiągów, lecz jak na tak duże auto jest ok :). OBK na pewno ze względu na wagę i mniejsze opory powietrza będzie dawał jeszcze większą frajdę :D.

Edytowane przez kosmit
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.12.2021 o 00:41, Kambol napisał:

Super! Gratuluję. 

Dzięki za propozycję, w Poznaniu raczej nie bywam, ale może kiedyś nadarzy się okazja do wycieczki, to na pewno się odezwę, a jeśli kiedyś będziesz przejeżdżał przez Wrocław, to też daj znać. Zrewanżuję się za możliwość obwąchania z bliska.

Jeśli jeszcze można gdzieś zobaczyć zdjęcia, to podeślij proszę link do aukcji. Rozumiem, ze to wersja z Kanady(?), jeśli tak, to napisz, czy coś tam wymaga przeróbek, bo jednostki chyba nie, ale nie wiem, jak jest np. z przeciwmgielnym. No i napisz tu koniecznie parę słów recenzji, jak już trochę się poznacie. ;) 

 

Auto kupowane było w Polsce, już sprowadzone.

Sprawdzone w ASO u @Subaryta. Polecam ;).

Wersja z Kanady wymaga dodania tylnego przeciwmgielnego (LEDy w lewym odblasku lub wymiana całego elementu na zakupiony z eBay lub Amazon). Dodatkowo przeprogramowanie radia FM. Wersja z Kanady ma jednostki w km/h i Celsjuszach. Wszystkie zmiany były już zawarte w cenie auta.

 

Jeśli kupować Ascenta, to tylko w wersji Premier (CAN) lub Touring (USA) i MY od 2020. Poza wieloma dodatkami, przednia kamera przy długości 5m (bez 2 mm) naprawdę się przydaje + dodatkowa, druga kamera tylna z ekranem w lusterku. Zapewne z czasem będzie można się przyzwyczaić do tych gabarytów :biglol:.

 

Nie widziałem jeszcze polskiej prezentacji/recenzji Ascenta na YT. Szczególnie dopasowując je do naszych warunków ;). Jak będzie trochę wolnego czasu to coś nakręcę :).  

 

Co jakiś czas odwiedzam Jelenią Górę (często przez Wrocław), jeśli będę jechał to dam znać.

Na trasie Wrocław-Poznań jest kilka pociągów dziennie, w pół dnia można obrócić. Zapraszam ;)

  • Super! 3
  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości, to ten odblask, który ma funkcje przeciwmgielnego, ma znaczek „e” dopuszczający do ruchu w EU?

 

Dobrze rozumiem, że to jest naklejenie LEDów na odblask lub wymiana całego odblasku na element odblaskowo-świetlny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, FilipBB napisał:

Dobrze rozumiem, że to jest naklejenie LEDów na odblask lub wymiana całego odblasku na element odblaskowo-świetlny?

 

Wygląda jak panele LED zamontowane za elementem odblaskowym. Czy ma znaczek "e" nie wiem, nie ściągałem zderzaka, żeby sprawdzić. Przegląd na SKP przyszło pozytywny.

Raczej nie znajdziesz znaczka "e" na elementach auta zza oceanu :).

Komentarze na forach z US do wersji z wieloma LEDam (eBay) wspominają o zaniku efektu odblasku.

Edytowane przez kosmit
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
W dniu 5.12.2021 o 00:41, Kambol napisał:

a jeśli kiedyś będziesz przejeżdżał przez Wrocław, to też daj znać.

 

Jutro (czwartek) wieczorem lub w piątek będę przejeżdżał przez Wrocław (autostrada/obwodnica) w kierunku A4 do Katowic. Powrót planowany jest na niedzielę lub poniedziałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich forumowiczów.

Chociaż piszę pierwszy raz to z Subaru związałem się już parę lat temu. Najpierw dwa razy XT a potem po wycofaniu z Europy turbo, napaliłem się na Ascenta. W końcu odważyłem się na 8 osobowego, w którym przy 5 osobach mam do dyspozycji wielki bagażnik. Ma wszystko to co miałem w Foresterach (czyli przede wszystkim podobny silnik i stały napęd) i to czego im brakowało (m in. Eye sight, android auto, sterowanie fotelem pasażera i wielki bagażnik) . Jak dla mnie to auto kompletne, bardzo wygodne, dynamiczne jak XT, szkoda że nie możemy kupić takiego w salonie, bo te z USA są przecież uszkodzone ( z tym miałem największy problem, do tej pory kupowałem nowe samochody lub przechwycone od rodziny). Mój był stuknięty w tylny błotnik, zdarzenie nawet nie odnotowane w raporcie WIN. Jak na razie jeździ się świetnie, pewnie do pierwszego zdarzenia. Ale z tego co widzę części coraz więcej, zresztą mam roczną gwarancję od Lugera z Białegostoku. Mają już spore doświadczenie bo sprowadzili i zaadoptowali na Polskę już kilka ascentów. Polecam.

  • Super! 6
  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Gelek napisał:

Witam wszystkich forumowiczów.

Chociaż piszę pierwszy raz to z Subaru związałem się już parę lat temu. Najpierw dwa razy XT a potem po wycofaniu z Europy turbo, napaliłem się na Ascenta. W końcu odważyłem się na 8 osobowego, w którym przy 5 osobach mam do dyspozycji wielki bagażnik. Ma wszystko to co miałem w Foresterach (czyli przede wszystkim podobny silnik i stały napęd) i to czego im brakowało (m in. Eye sight, android auto, sterowanie fotelem pasażera i wielki bagażnik) . Jak dla mnie to auto kompletne, bardzo wygodne, dynamiczne jak XT, szkoda że nie możemy kupić takiego w salonie, bo te z USA są przecież uszkodzone ( z tym miałem największy problem, do tej pory kupowałem nowe samochody lub przechwycone od rodziny). Mój był stuknięty w tylny błotnik, zdarzenie nawet nie odnotowane w raporcie WIN. Jak na razie jeździ się świetnie, pewnie do pierwszego zdarzenia. Ale z tego co widzę części coraz więcej, zresztą mam roczną gwarancję od Lugera z Białegostoku. Mają już spore doświadczenie bo sprowadzili i zaadoptowali na Polskę już kilka ascentów. Polecam.

 

pochwal się fotami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło przeczytać, że na Forum jest kolejny Ascent :) (może jest więcej, tylko się nie ujawnili :P).

Mojego także przywiozłem z Białegostoku.

 

W dniu 23.09.2022 o 10:27, Gelek napisał:

zresztą mam roczną gwarancję

Z tą gwarancją nie jest tak idealnie, gdyż wiele potencjalnych usterek nie jest objęte tym ubezpieczeniem (bo to jest ubezpieczenie).

Mimo wszystko zawsze jakieś zabezpieczenie przed ewentualnymi kosztami ;).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mieszkamy pod Poznaniem, Ascent kupiony u Lugera z Białegostoku.

Potwierdzam - to bardzo fajny samochód.

Najlepsze z Outbacka i Forestera, rozrośnięte do rozmiarów autobusu.

To auto powinno być w europejskiej ofercie pod szyldem e-Boxer, drugi Outback 2.4 e-XT, trzeci Forester 2.4 e-XT, czwarta dla norm eko Solterra i by się jeździło..,

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moda na parki, nieźle to wygląda, a już myślałem że fani XT przerzucili się na Volva itp. Bo w Lublinie akurat blisko salon Volvo i Mazdy. Pamiętam jak podobała mi się Mazda 6 i chodziłem, oglądałem, potem nie mogłem się zdecydować czy może cx5. A obok był salon Subaru. Koledzy mówili że Forester to mało rodzinny samochód a ja niechcący tam zaszedłem, patrzę na tylną kanapę a tam kupa miejsca na nogi, prawie wału nie widać, w innych samochodach tej klasy takiego komfortu nie ma. A to co zrobili w Ascencie to już majstersztyk, płaska podłoga. Trochę śmieszne ale zaczynam  oglądanie od drugiego rzędu siedzeń (może dlatego że dobre prowadzenie auta mam w Subaru zagwarantowane).

Kurcze kiedyś to w cenie Forestera XT nikt nie dobijał do 200 KM. Teraz wszyscy to mają u nasze Subaru  nie.

Edytowane przez Gelek
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panel LED jest przyklejony do elementu przeciwmgielnego i wszystko sklejone silikonem. Luger montuje elegancki podświetlany włącznik po lewej stronie od kolumny kierownicy (tam gdzie jest między innymi otwieranie bagażnika)

Mój egzemplarz, niestety świeci trochę na bok i wymaga to poprawy. Na eBay i Amazonie są lepiej świecące rozwiązania, lecz podobno odblask jest już trochę gorszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Gelek napisał:

Jest gdzieś w lampie, włącznik na wolnej zaślepce  pod kierownicą. Szczegóły u Lugera :)

Panel LED jest przyklejony do elementu przeciwmgielnego i wszystko sklejone silikonem. Luger montuje elegancki podświetlany włącznik po lewej stronie od kolumny kierownicy (tam gdzie jest między innymi otwieranie bagażnika)

Mój egzemplarz, niestety świeci trochę na bok i wymaga to poprawy. Na eBay i Amazonie są lepiej świecące rozwiązania, lecz podobno odblask jest już trochę gorszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, FilipBB napisał:

Z ciekawości @Gelek, @ejber jak macie rozwiązanie tylne światło przeciwmgielne?

 

Tak to wygląda u mnie i zapewne u kolegów (made by Luger :)).

To pomarańczowe kółko to włączone przeciwmgielne. Wyłączony nie ma podświetlenia.

 

20221021_180919.JPG

20221021_180826.JPG

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...