sebachon Opublikowano 11 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2021 (edytowane) 11 godzin temu, Kambol napisał: STI to zupełnie inna bajka. W tym modelu WRX fabryczne oprogramowanie bardzo nieliniowo steruje przepustnicą w odpowiedzi na wciśnięcie gazu, zwłaszcza w początkowym zakresie, przy ruszaniu reakcja jest bardzo mocna. Nieprzypalanie sprzęgła przy ruszaniu wymaga naprawdę dobrego "wjeżdżenia się" w to auto, do tego sprawy nie ułatwia włączający się często bezzasadnie asystent ruszania pod górę. Jak już ruszymy, to szybko czeka nas kolejna atrakcja - znaczny "rev hang", najmocniejszy przy zmianie z 1 na 2, co skutkuje kilkoma szarpnięciami, jeśli zapobiegawczo nie odpuścimy gazu na pół sekundy przed wciśnięciem sprzęgła podczas zmiany biegu... Muszę przyznać, że nie zaobserwowałem tego u siebie. Sporadycznie tylko przy zbyt wczesnym puszczeniu sprzęgła w czasie ruszania potrafi lekko zajęczeć któreś z łożysk sprzęgła. Edytowane 11 Listopada 2021 przez sebachon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 12 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2021 W dniu 10.11.2021 o 17:29, sebachon napisał: Co masz na myśli przez "nieustanną walkę ze sprzęgłem i pedałem gazu"? Nie zaobserwowałem u siebie... przecież pisałeś że masz wgraną mapę Stage1 z Cobba, więc pewno nie jeździłeś na fabrycznej mapie. Napisz dokładnie na której wersji mapy Stage 1 jeździsz? Ja mam wgraną Stage 1 91, wersja 4.00, normal wastegate i nie wiem czy nie przejść na high wastegate, bo u mnie turbo pompuje do 1.28 bara. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 12 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2021 1 godzinę temu, lutek34 napisał: przecież pisałeś że masz wgraną mapę Stage1 z Cobba, więc pewno nie jeździłeś na fabrycznej mapie. Napisz dokładnie na której wersji mapy Stage 1 jeździsz? Ja mam wgraną Stage 1 91, wersja 4.00, normal wastegate i nie wiem czy nie przejść na high wastegate, bo u mnie turbo pompuje do 1.28 bara. Sprawdzę jutro jaką mam konkretnie wersję Stage 1 i dam znać. Fakt, nie jeździłem na serii... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 12 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2021 21 minut temu, sebachon napisał: Sprawdzę jutro jaką mam konkretnie wersję Stage 1 i dam znać. Fakt, nie jeździłem na serii... ok. A robiłeś logi parametrów pracy silnika za pomocą AP? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 12 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2021 26 minut temu, lutek34 napisał: ok. A robiłeś logi parametrów pracy silnika za pomocą AP? Nie, nie robiłem, bo nie było potrzeby. Nie miałem żadnych problemów. Cobba instalował Tomson Motorsport. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 13 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2021 9 godzin temu, sebachon napisał: Nie, nie robiłem, bo nie było potrzeby. Nie miałem żadnych problemów. Cobba instalował Tomson Motorsport. Nie musi się nic dziać. A sprawdzałeś ile u Ciebie wynosi parametr DAM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 13 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2021 3 godziny temu, lutek34 napisał: Nie musi się nic dziać. A sprawdzałeś ile u Ciebie wynosi parametr DAM? Tak. Mam na monitorze DAM, AF RATIO, FEEDBACK KNOCK, KNOCK LEARN. Wszystko ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 13 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2021 Oto moja wersja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 13 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2021 No i parametry po trasie autostradowej 200 km: Knock pojawił się dopiero na postoju przy zmianie biegów. Norma. DAM ani drgnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 13 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2021 3 godziny temu, sebachon napisał: Oto moja wersja: Ja wgrałem najnowsze mapy 4.00 do AP. Dziś zmieniłem mapę z Stage 1 91 na Stage 1 91 HWG, turbina dalej pompuje do 18.7 PSI (1.28 bar), ale teraz jakby płynniej się odpychał od spodu. Ja do podglądu co ECU z silnikiem wyczynia, robię logi podczas rozpędzania się na 3 biegu, tak mój log wygląda po dzisiejszej zmianie mapy na HWG https://datazap.me/u/lutek34/log-1636819472?log=0&data=1-4-12-13-18-20-22-23 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 13 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2021 4 minuty temu, lutek34 napisał: Ja wgrałem najnowsze mapy 4.00 do AP. Dziś zmieniłem mapę z Stage 1 91 na Stage 1 91 HWG, turbina dalej pompuje do 18.7 PSI (1.28 bar), ale teraz jakby płynniej się odpychał od spodu. Ja do podglądu co ECU z silnikiem wyczynia, robię logi podczas rozpędzania się na 3 biegu, tak mój log wygląda po dzisiejszej zmianie mapy na HWG https://datazap.me/u/lutek34/log-1636819472?log=0&data=1-4-12-13-18-20-22-23 Aktualizacje można znaleźć na stronie COBBa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 13 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2021 9 minut temu, sebachon napisał: Aktualizacje można znaleźć na stronie COBBa? ściągasz na kompa Accesport manager, instalujesz i podpinasz AccesPorta do kompa i aktualizujesz. Za pomocą managera również zrzucasz do kompa zapisane logi, jeśli takowe zapisywałeś na AP. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik123 Opublikowano 14 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2021 (edytowane) Czy olej powinien spełniać normy dexos2? Myślę nad motulem tylko sporo podróbek z tego co czytałem.. Polecicie dobry sprawdzony olej do 2.0dit wrx? Edytowane 14 Listopada 2021 przez konik123 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 14 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2021 12 minut temu, konik123 napisał: Czy olej powinien spełniać normy dexos2? Myślę nad motulem tylko sporo podróbek z tego co czytałem.. Polecicie dobry sprawdzony olej do 2.0dit wrx? Dobry 5W40 jeżeli bez tuningu. Motul, Millers, Penrite, Eneos. Wyszukaj autoryzowanych dealerów i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 14 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2021 Czy olej powinien spełniać normy dexos2? Myślę nad motulem tylko sporo podróbek z tego co czytałem.. Polecicie dobry sprawdzony olej do 2.0dit wrx? Ja leje 5w50 Amsoil SS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 14 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2021 3 godziny temu, konik123 napisał: Czy olej powinien spełniać normy dexos2? Myślę nad motulem tylko sporo podróbek z tego co czytałem.. Polecicie dobry sprawdzony olej do 2.0dit wrx? w teorii, to olej do silników DIT powinien spełniać normę API SN+, który teoretycznie pomaga przed LSPI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dorsz914 Opublikowano 15 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2021 Czołem. Dowiadywał się może ktoś z Was jak to jest z kolektorem różnoodległościowym robionym przez Tomei? Wiem że na 100% trzeba robić mapę, ale jak to jest np. z turbiną? Przeglądając filmiki ze stanów co niektórzy piszą, że turbo trzeba zmienić bo się rozsypie, a inni jeżdżą dalej na twinscrollu. Może przerabiał ktoś ten temat u siebie i się pochwali doświadczeniem. Znajomy zastanawia się czy zrobić taką przeróbkę w swoim CVT żeby bulgot powrócił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRoZiOo Opublikowano 30 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2021 Panowie - proszę o podpowiedź. Jakie jest przełożenie Dyfra w Subaru WRX 6MT ? Posypał mi się dyfer (mam nadzieję, że tylko On) i szukam czegoś, co mogę założyć. (mój jest 2017 r.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 30 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2021 Z tego co pamiętam to w książce serwisowej są takie informacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRoZiOo Opublikowano 30 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2021 Nie mam książki serwisowej. Wszędzie jest napisane, że 4.111 jest Final Drive Ratio czyli rozumiem, że jest to przełożenie dyfra. Czy ktoś to potwierdzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 30 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2021 Niestety, nie mam do niej teraz dostępu, więc nie mogę potwierdzić ale może to zrobić też każdy użytkownik STI EU, bo w ich książce są podane też wartości dla WRXa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K0 MAR Opublikowano 30 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2021 Tak. To jest przełożenie dyfra. STI VA ma 3.900 a WRX z manualem ma 4.111 (TY751VB9CA 2015-2017, TY751VB6CA 2018-2020). Żeby było trudniej są też wersje z 4.44 ale z dużą dozą prawdopodobieństwa możesz założyć, że jest 4.111. Co ciekawe WRX z CVT ma 3.900 tak, jak STI. Tu masz potwierdzenie dla WRX (Canada): https://www.subaru.ca/Print/Specifications.aspx?WebSiteID=282&Range=WRX & WRX STI&ModelYear=2018&CarIds=1025&GroupID=5&t=1499990550002 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRoZiOo Opublikowano 3 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2021 W dniu 30.11.2021 o 21:42, K0 MAR napisał: Tak. To jest przełożenie dyfra. STI VA ma 3.900 a WRX z manualem ma 4.111 (TY751VB9CA 2015-2017, TY751VB6CA 2018-2020). Żeby było trudniej są też wersje z 4.44 ale z dużą dozą prawdopodobieństwa możesz założyć, że jest 4.111. Co ciekawe WRX z CVT ma 3.900 tak, jak STI. Tu masz potwierdzenie dla WRX (Canada): https://www.subaru.ca/Print/Specifications.aspx?WebSiteID=282&Range=WRX & WRX Dziękuję. Oby to nie mijało się z prawdą najlepiej rozebrać pewnie i zobaczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2021 na przykładzie mojego VINu, katalog wskazuje numer części 27011AB161, ten dyfer był montowany w kilku modelach Subaru a wpisując ten numer w parts.subaru.com wyskakuje że przełożenie jest 4.11 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2021 Moja przygoda z WRX dobiegła końca, pojechał na Słowację. Został już tylko wół roboczy OBK. video-1638621828.mp4 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się