lukass Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 ja musze sie jeszcze dlugo uczyc bo federale znikaja po 2 pojezdzaffkach Ile km sportowej jazdy zrobiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 lukass, 700km -- 18 gru 2011, o 23:55 -- zamowilem bieznikowane slicki zdam relacje coto warte (225/45/17=350pln) :roll: :roll: moze to rozwiazanie na budzet palenie gumy (nie na stosie) -- 18 gru 2011, o 23:56 -- co to jest mieszanka s3 i s2 :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Zmartwię Was, ale tanio to już było. Dziwne to, co piszesz. Od połowy roku obserwuję ceny oponek dla mnie czyli Bridgestone Potenza 215/45R17 i teraz jest najtaniej. I nie będę dalej czekał, bo w styczniu sprzedawcy miewają dziwne pomysły, typu nowy cennik :? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Zmartwię Was, ale tanio to już było. Dziwne to, co piszesz. Od połowy roku obserwuję ceny oponek dla mnie czyli Bridgestone Potenza 215/45R17 i teraz jest najtaniej. I nie będę dalej czekał, bo w styczniu sprzedawcy miewają dziwne pomysły, typu nowy cennik :? . Tak z ciekawości o jakiej cenie piszesz? -- 19 gru 2011, o 12:10 -- lukass, 700km -- 18 gru 2011, o 23:55 -- zamowilem bieznikowane slicki zdam relacje coto warte (225/45/17=350pln) :roll: :roll: moze to rozwiazanie na budzet palenie gumy (nie na stosie) -- 18 gru 2011, o 23:56 -- co to jest mieszanka s3 i s2 :?: 700km sportowej jazdy to naprawdę dużo jeżeli jedzie się na granicy przyczepnośći. Co do tych bieżnikowanych to po oznaczeniach mieszanek sądzę że wziąłeś Mark Gumy. Myslę że jednak wytrzymają znacznie mniej niż Federale - szczególnie obawiam się kilkunastu kółek na torze po rząd - mogą nie wytrzymac temperatury. S3 - mieszanka twarda i tom bym polecał na tor na długą jazdę S2 - średnia S1 - miękka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apis Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Do OBK bezkonkurencyjna będzie Turanza ER300. Tylko koszty pewnie znacznie wyższe..... Kupiłem niedawno OBK 2,5 na zimówkach i felgach 17. Ponieważ i tak czeka mnie zakup opon letnich, postanowiłem zrobić to teraz licząc, że będą tańsze. Po przestudiowaniu niezliczonej ilości postów w tym temacie wybór mój padł na: Bridgestone Turanza ER 300 215/55 R17 94V. Uzasadnienie - nie chcę udawać rajdowca bo nim nie jestem, jeżdżę raczej spokojnie, nie zakładam przekraczać dopuszczalnej maksymalnej prędkości jaka obowiązuje w Polsce, czasami zamierzam tym samochodem ciągnąć przyczepę. Kiedy chciałem zamówić te opony przez internet moje zdziwienie spowodowała bardzo duża różnica w cenach między sklepami bo aż od 499.30 do 811,03 zł - http://www.ceneo.pl/Opony_letnie;szukaj-Bridgestone+Turanza+ER+300+215+55+R17+94V. Czy może mnie ktoś z koleżanek lub kolegów uświadomić o co w tym wszystkim chodzi? Jeden z tych sklepów chwali się, że obniżył cenę aż o 56%. Czy istnieje taka ewentualność, że niektóre z tych opon zostały wykonane w biedniejszej części Azji? Pozdrawiam -- Śr gru 21, 2011 8:36 pm -- Uzasadnienie - nie chcę udawać rajdowca bo nim nie jestem, jeżdżę raczej spokojnie, nie zakładam przekraczać dopuszczalnej maksymalnej prędkości jaka obowiązuje w Polsce, czasami zamierzam tym samochodem ciągnąć przyczepę. Zapomniałem dodać, że od czasu do czasu będę musiał jednak zjechać z czarnego na szuter, a spotkałem w necie rozbieżne opinie. Jeden z kolegów twierdził, że na szutrze jechał 120 (drogą pożarową), a inny z kolei informował, że są to opony wybitnie szosowe. Bądź tu mądry i pisz wiersze. Proszę o informacje na zadane pytania w tym i poprzednim moim poście. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 wybór mój padł na: Bridgestone Turanza ER 300 215/55 R17 94V. Uzasadnienie - nie chcę udawać rajdowca bo nim nie jestem, jeżdżę raczej spokojnie, nie zakładam przekraczać dopuszczalnej maksymalnej prędkości jaka obowiązuje w Polsce Tu nie chodzi o jakieś 'rajdowanie'. Mnie np. tak rewelacyjnie precyzyjnie jeździło się na RE050A, że postanowiłem kupić takie same. Jedyną wadą jest dość szybkie zjadanie tylnych opon, kiedy jeździmy trochę szybciej na zakrętach :wink: . Ale pewność prowadzenia na tych gumach jest imponująca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Mnie np. tak rewelacyjnie precyzyjnie jeździło się na RE050A, że postanowiłem kupić takie same. A propos Potenzy czy zauważyliście może szybsze znikanie bieżnika na zewnętrznych, obu stronach opony ? Przypomina to zużywanie się opony przy jeździe ze zbyt niskim ciśnieniem w kołach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 subleo, a pamietasz jak wyglada nowa?? RE050 nie ma kwadratowych rantow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 RE050 nie ma kwadratowych rantow Muszę jednak zrobić zdjęcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 A propos Potenzy czy zauważyliście może szybsze znikanie bieżnika na zewnętrznych, obu stronach opony Masz rację. Moje przez to poszły 'gudbaj' i o tym właśnie wspomniałem pisząc o 'zjadaniu' oponek. Ale ja to zauważyłem głównie z tyłu. Podejrzewam, że to ma związek z zachowaniem auta jak 'pojazd szynowy' - brak uślizgu bocznego na zakrętach zwłaszcza na suchym. No i ja pisałem o wersji asymetrycznej RE050A. Na RE050 nie jeździłem. Edit: Właśnie przyszły oponki. Śliczne, pachnące :wink: RE050A 215/45R17 87Y Made in Japan. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 mcbeth, a jakie masz nastawione pochylenie. Może tu leży Burek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 Jakie byście mi polecili opony letnie do FXT do normalnej, ulicznej jazdy. Klimat skandynawski, drogi to taki chropowaty, gruboziarnisty asfalt, rozmiar 215/55/R17. Mają byś po prostu dobre, w legacy miałem Bridgestone Turanza ER300 i były ok, wcześniej też używałem takich samych opon w innym dupowozie i byłem zadowolony, ale jestem otwarty na propozycje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 mcbeth, a jakie masz nastawione pochylenie. Może tu leży Burek. Prowadzi się bardzo dobrze, więc nie będę nic zmieniać. Poza tym wytrzymały 4 sezony, co chyba jest normą albo i ponad normę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 Moeje 4 sezony to w garazu nie wytrzymaja Pochylenie jest potrzebne do szybkiej jazdy a wtedy i tak wiecej jak 10kkm nie zrobisz. Moj rekord opon to 400km federal i 90kkm bf godrich A/T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 sredniaq, właściwie nie masz wyboru ... er300 - typowe komfortówki - mają dobre opinie p7 maja twarde boki (polecam nośność 98 bo podczas katowanie 94 trochę nadwyrężyłem kordy - reszta super) uniroyal RS2 - bardzo miękkie nie wspominając o bokach - o więcej pytaj tzd dlaczego więcej takich nie chce 8) s001 - nie dostępna jak na razie na rynku pl ale może w skandynawi jest coninental sport contact 2 - bardzo udana oopona, nie wiem jak boki, ale napewno nie mają rantu ochronnego na felgę i to przynajmniej dla mnie ją wyklucza Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 ja miałem uniroyal rallye 550. generalnie bardzo ok na deszcz i suchą drogę. z tym wyjątkiem, że miała mega miękkie boki i kładła się w zakrętach, auto pływało. uniroyal rainexpert jest dostępna w nośności 99, więc może jest twardsza, nie wiem, nie jeździłem, nie wypowiadam się. pirelli P7 ma dobre opinie, i sam bym taką sobie kupił, JEŚLI będą w ofercie na 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 sredniaq, właściwie nie masz wyboru ... er300 - typowe komfortówki - mają dobre opinie p7 maja twarde boki (polecam nośność 98 bo podczas katowanie 94 trochę nadwyrężyłem kordy - reszta super) uniroyal RS2 - bardzo miękkie nie wspominając o bokach - o więcej pytaj tzd dlaczego więcej takich nie chce 8) s001 - nie dostępna jak na razie na rynku pl ale może w skandynawi jest coninental sport contact 2 - bardzo udana oopona, nie wiem jak boki, ale napewno nie mają rantu ochronnego na felgę i to przynajmniej dla mnie ją wyklucza Pozdrawiam Wybór jest tylko trzeba zrezygnować z 215/55R17 na rzecz 225/50R17 :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 lukass, a wtedy co dobrego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 sredniaq, na forka mam cywilne toyo st i jestem zadowolony. Na mokrym nie znam rownych (wole niz dszczowki uniroyala) Na suchym sa troche glosne ale dosc precyzyjne do 200km/h Rozmiar 225/55/17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 A tak w ogóle to 225/50/17 wejdą do mojego forka i nie będzie nic ocierało itp? Cały czas wydaje mi się, że jednak na profilu 55 forek będzie bardziej uniwersalny, tym bardziej, że od czasu do czasu zjadę z asfaltu jakąś boczną drogę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 profil rozważa się w powiązaniu z szerokością gumy. 225 x 50 = wysokość gumy (profil opony) 112,5 mm 215 x 55 = wysokość gumy (profil opony) 118,2 mm szalonej różnicy nie ma 6 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 A zmieści się to w takim razie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guerrilla Opublikowano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 w S-turbo 225/50/17 na feldze o ET53 obciera z tyłu o amortyzator. 4mm dystans załatwia sprawę. Przód obciera bardzo delikatnie na max skręcie. Dobrym wyborem jest felga z większym odsadzeniem. ET48 załatwia sprawę. FXT przyjmuje więcej od S-turbo w kwestji rozmiaru opon, więc przy odpowiednio dobranym ET nie powinno być problemu. Dodam tylko że w przypadku opon letnich 225/50/17 w mojej subiektywnej ocenie samochód prowadzi się dużo pewniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 samochód prowadzi się dużo pewniej dużo pewniej niż... na seryjnym rozmiarze 215/60/16? nic dziwnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 samochód prowadzi się dużo pewniej dużo pewniej niż... na seryjnym rozmiarze 215/60/16? nic dziwnego I to już jest dla mnie jakiś argument, który wezmę pod uwagę przy wyborze nowego kompletu ogumienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się