Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba moje pytanko przebrzmiało, może mało precyzyjne było, to jeszcze raz proszę o komentarzyk:

Opony do Forestera 2,5 XT; referencyjny rozmiar 215/55/R17.

Nie jeżdżę wyczynowo, torowo itp. ale korzystam z dobrodziejstw silnika i lubię przejechać szybciej parę zakrętów :) Auto mam od niedawna i dopiero się go uczę, wiec od super osiągów ważniejsza przewidywalność i dlatego też zależy mi, żeby zachowywały się dobrze na mokrym.

Co mi się rzuciło w oczy

1. Pirelli P7

2. Continetal Premium Contact 2 - jakoś kojarzą mi się z wcześniejszych sezonów z jakichś testów ale czy do tego auta byłby ok to nie mam pojęcia,

3. Bridgestone ER300 - wymieniane dość często w tym wątku choć raczej w kontekście aut wolnossących;

4. Dunlop SP Sport - gdzieś znalazłem pozytywne opinie

5. No i powszechnie polecana tu Potenza RE050A w niereferencyjnym 225/50/R17 - zastanawiam się czy zwiększona szerokość nie pogorszy prowadzenia, zachowania w koleinach i na mokrym oraz nie spododuje problemów techniczne typu zużycie na krawędziach czy wpływ na zawieszenie. Niby różnica w rozmiarze nieduża 1 cm szerokości i 2% mniejszy rozmiar, ale nie mam pojęcia czy się tym przejmować. Profil niższy więc w zakrętach na suchym powinno być pewnie lepiej, choć nie wiem, czy będę to w stanie odczuć. Coś tu też napisano o ciśnieniu, ale prześledziłem wątek i nie wiem co z tym ciśnieniem przy niereferencyjnym rozmiarze.

 

Jeśli macie jakieś pozytywne (bądź negatywne) spostrzeżenia proszę o podpowiedź, także w kwestii ewentualnej eliminacji kandydatów z listy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzech, a nie myslales o KUMHO ECSTA SPT KU31 215/55 R17 94W :?:

cena sporo nizsza niz w przypadku tych opon, ktore wymieniles

 

Bieżnik wygląda zachęcająco w sensie nie przekombinowany, o ile po obrazku można cokolwiek wywnioskować...

 

Należę do osób, które mają ubite w podświadomości, że jak nie zapłacę to nie będę miał. Nie znam marki Kumho i dla mnie to ta sama grupa co Nenkeng, Ceet, Falken, Federal, itp. czyli nie znam - nie ufam, choć nie twierdzę, że nie są to dobre opony. Jak będzie coś nie tak to będę się wkurzał, że przysknerzyłem. Dlatego założyłem, że wybieram spośród markowych (mnie znanych), żeby w razie czego móc sobie tłumaczyć, że być może lepiej być nie mogło...

A i prawdopodobieństwo wtopy chyba ciut niższe, choć po doświadczeniach z GoodYearem to chyba niekoniecznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzech, a nie myslales o KUMHO ECSTA SPT KU31 215/55 R17 94W :?:

cena sporo nizsza niz w przypadku tych opon, ktore wymieniles

 

Bieżnik wygląda zachęcająco w sensie nie przekombinowany, o ile po obrazku można cokolwiek wywnioskować...

 

Należę do osób, które mają ubite w podświadomości, że jak nie zapłacę to nie będę miał. Nie znam marki Kumho i dla mnie to ta sama grupa co Nenkeng, Ceet, Falken, Federal, itp. czyli nie znam - nie ufam, choć nie twierdzę, że nie są to dobre opony. Jak będzie coś nie tak to będę się wkurzał, że przysknerzyłem. Dlatego założyłem, że wybieram spośród markowych (mnie znanych), żeby w razie czego móc sobie tłumaczyć, że być może lepiej być nie mogło...

A i prawdopodobieństwo wtopy chyba ciut niższe, choć po doświadczeniach z GoodYearem to chyba niekoniecznie...

u nas to dosc popularna marka (made in Korea), sporo osob uzywa wlasnie tego modelu w GT/WRX i ponoc dobrze sie sprawdzaja, wiec pomyslalem, ze zasugeruje :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas to dosc popularna marka (made in Korea), sporo osob uzywa wlasnie tego modelu w GT/WRX i ponoc dobrze sie sprawdzaja, wiec pomyslalem, ze zasugeruje

Dzięki za sugestię. Poczytam jeszcze o niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Właśnie się przymierzam do zakupu letnich gumek i nie wiem na co się zdecydowac! Póki co mam 2 opcje: Bridgestone RE050 lub Toyo Proxes T1-R! Rozmiar 205/50/16. Co polecacie? A może jakieś inne propozycje?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Co mi się rzuciło w oczy

1. Pirelli P7

...

3. Bridgestone ER300 - wymieniane dość często w tym wątku choć raczej w kontekście aut wolnossących;

...

 

Mi się obiło o uszy, że Pirelli nie wytrzymują polskich dziurawych dróg, a że widzę żeś z Wrocławia to ...

 

ER300 w po-wolno-ssaku są więcej niż OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo chciałem zobaczyć jak jeździ na seryjnym rozmiarze dobra opona.

Jest dobrze :mrgreen:

Przez pierwsze kilka dni śmigałem po śniegu i było źle, natomiast na suchym - poezja. Masz wrażenie że prędzej "strzelisz dacha" niż wypadniesz z toru jazdy.

 

Planuje zmianę felg w przyszłości, ale o takich samych parametrach jak seria (7x17 ET 48), tylko muszą zmieścić się poważne hamulce i potenze.

Potenza choćby dlatego że turanzy już wtedy nie będzie. Kończą produkcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony do Forestera 2,5 XT; referencyjny rozmiar 215/55/R17.

Nie jeżdżę wyczynowo, torowo itp. ale korzystam z dobrodziejstw silnika i lubię przejechać szybciej parę zakrętów :) Auto mam od niedawna i dopiero się go uczę, wiec od super osiągów ważniejsza przewidywalność i dlatego też zależy mi, żeby zachowywały się dobrze na mokrym.

 

1. Pirelli P7 - jak dla mnie kiepski stosunek ceny do oferowanych możliwości

2. Continetal Premium Contact 2 - jest całkiem ok,

3. Bridgestone ER300 - obecnie nie są dostępne w tym rozmiarze, można je jeszcze gdzieniegdzie kupić, ale później może być problem z dokupieniem w przypadku uszkodzenia

4. Dunlop SP Sport - nie wiem który model masz na myśli: Sp Sport Maxx jest całkiem dobrą oponą, Sp Sport 01 - dość stary model, istenieje możliwość, że zostanie niedługo wycofana i będzie problem z dokupieniem

5. No i powszechnie polecana tu Potenza RE050A w niereferencyjnym 225/50/R17 - dobra, wszechstronna, preferowałbym ją w stosunku do ER300, minus za konieczność zmiany rozmiaru

 

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 7:41 pm ]

Póki co mam 2 opcje: Bridgestone RE050 lub Toyo Proxes T1-R

 

Z tych dwóch wolałbym RE050A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Właśnie się przymierzam do zakupu letnich gumek i nie wiem na co się zdecydowac! Póki co mam 2 opcje: Bridgestone RE050 lub Toyo Proxes T1-R! Rozmiar 205/50/16. Co polecacie? A może jakieś inne propozycje?

Pozdrawiam

 

Ja tez zastanawiam sie nad Toyo dobre opinie o przyczepnosci na mokrym i dobrze wygladaja

Wczesniej odrzuciłem Rainsport 2 ze wzgledu na opinie o zbyt miekkich bokach opony.

W grze pozostaja jeszcze BF GOODRICH G-FORCE PROFILER.

 

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 8:36 pm ]

Z tych dwóch wolałbym RE050A

 

Czy RE050A to jest po prostu RE050 w rozmiarach wiekszych niz 16" ?

Czy sa jeszcze jakies roznice ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pirelli P7 - jak dla mnie kiepski stosunek ceny do oferowanych możliwości

2. Continetal Premium Contact 2 - jest całkiem ok,

3. Bridgestone ER300 - obecnie nie są dostępne w tym rozmiarze, można je jeszcze gdzieniegdzie kupić, ale później może być problem z dokupieniem w przypadku uszkodzenia

4. Dunlop SP Sport - nie wiem który model masz na myśli: Sp Sport Maxx jest całkiem dobrą oponą, Sp Sport 01 - dość stary model, istenieje możliwość, że zostanie niedługo wycofana i będzie problem z dokupieniem

5. No i powszechnie polecana tu Potenza RE050A w niereferencyjnym 225/50/R17 - dobra, wszechstronna, preferowałbym ją w stosunku do ER300, minus za konieczność zmiany rozmiaru

Dzięki wielkie za sugestie,

chyba jeszcze tym razem zostanę przy referencyjnym rozmiarze. Zostaje więc wybór:

- Pirelli P7

- Continental Premium Contact 2

- ewentualnie Dunlop SP Sport Maxx

Co polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś polecic jakiegoś gumiarza, który ogarnia niski profil - rejon Piaseczno, Wawa-Ursynów?

Może być na PW.

sam napisałeś że zapisałeś, nie byłeś zadowolony przy ostatniej wymianie?

:arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=121083

pamiętam że był też lepszy wątek, ze zdjęciami super maszyn itp. poszukaj...w estetach :mrgreen:

 

zawsze możesz wymienić tam gdzie kupiłem opony.

oczywiście proponuje grupową wymiane :wink: w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę założyłem RE 050! Ludzie jeszcze w żywocie nie czułem się tak dobrze w zakrętach Rewelacja!!! Jednak w poruwnaniu do zimówek mają wyjątkowo twardy bark co w efekcie daje wyjątkową trzepaczkę na nierównościach. Poza tym pełna rewelacja! :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś polecic jakiegoś gumiarza, który ogarnia niski profil - rejon Piaseczno, Wawa-Ursynów?

Może być na PW.

sam napisałeś że zapisałeś, nie byłeś zadowolony przy ostatniej wymianie?

:arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=121083

pamiętam że był też lepszy wątek, ze zdjęciami super maszyn itp. poszukaj...w estetach :mrgreen:

 

zawsze możesz wymienić tam gdzie kupiłem opony.

oczywiście proponuje grupową wymiane :wink: w ASO

 

No właśnie pamiętałem, że gdzieś to zapisałem ;)

 

A co do wymiany to jadę dziś tam, gdzie Ty kupiłeś swoje opony ;)

Będę koło 17.00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

przymierzam sie do wymiany opon w moim WRX. Kupilem go w zeszlym roku i dobijalem bedace tam wtedy Toyo T1R. Jezdzilo mi sie na nich bardzo dobrze i bylem zadowolony (moze poza sama koncowka na mokrym, ale wtedy bieznik mial moze 1-2mm). Moje pytania sa zasadniczo dwa:

1. Czy mozna (oraz przede wszystkim czy ma sens) zakladanie opony w rozmiarze 225/45/R17 na seryjne felgi WRX '02

2. Jaka opone wybrac do jezdzenia cywilnego, chociaz cywilnego po subarowemu. Dodatkowo autko bedzie jezdzone glownie we Wloszech po gorkach, wiec o ile odpada troche problem dziur to pojawia sie raczej problem wyzszych niz w ojczyznie temepratur. Dodam, ze rozwazam wlasciwie 3 opony:

- zostawic jak bylo, czyli Toyo T1R

- zobaczyc jak dziala nowe Toyo R1R

- isc w sprawdzone RE050A

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy mozna (oraz przede wszystkim czy ma sens) zakladanie opony w rozmiarze 225/45/R17 na seryjne felgi WRX '02

 

Jeżeli to sedan, to można bez problemów założyć 225, w kombi może ocierać, ale niekoniecznie.

 

2. Jaka opone wybrac do jezdzenia cywilnego, chociaz cywilnego po subarowemu. Dodatkowo autko bedzie jezdzone glownie we Wloszech po gorkach, wiec o ile odpada troche problem dziur to pojawia sie raczej problem wyzszych niz w ojczyznie temepratur. Dodam, ze rozwazam wlasciwie 3 opony:

- zostawic jak bylo, czyli Toyo T1R

- zobaczyc jak dziala nowe Toyo R1R

- isc w sprawdzone RE050A

 

IMO

isc w sprawdzone RE050A

 

 

 

 

 

Byłem zdecydowany na SZ90 po tym, jak carfit je zachwalał i kilku forumowiczów się zdecydowało, zapytałem znajomego wulkanizatora o te opony i stwierdził, że firestony to pasztet i szkoda je zakładać do WRXa, polecił Pirelli Pzero Rosso lub Toyo PX4.

 

Nie wiem co mam o tym myśleć?! :roll: Wiem, że Edwin ma duże pojęcie o oponach i wie co mówi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bouler napisał/a:

Z tych dwóch wolałbym RE050A

 

 

Czy RE050A to jest po prostu RE050 w rozmiarach wiekszych niz 16" ?

Czy sa jeszcze jakies roznice ?

 

 

Napewno wybrał bym bym RE050 tylko możesz mieć problem z ich zakupem, nie widnieja w oficjalnym cenniku Bridgestona Polska, choć takowe istnieją. Tylko pewnie teraz dostaniesz RE050A ( asymetryczne ) bo RE050 to stary wzór i juz ich produkować nie będą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że firestony to pasztet i szkoda je zakładać do WRXa
jaaaasne :roll:
polecił Pirelli Pzero Rosso
jołk? :lol: miałem to i nie chce więcej

 

A czym jeździ ten wulkanizator, że wydaje tak jednoznaczne opinie? :lol:

 

P.S Ja tam ten pasztet dziś zakładam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecił Pirelli Pzero Rosso

jołk? :lol: miałem to i nie chce więcej

 

Też mnie jakoś te opony nie przekonują, na forum może ze trzy razy ktoś o nich wspomniał. :lol: Co się z nimi u Ciebie działo?

 

A czym jeździ ten wulkanizator, że wydaje tak jednoznaczne opinie? :lol:

 

Orurowym Range Rover-em :mrgreen:

 

P.S Ja tam ten pasztet dziś zakładam :mrgreen:

 

Koniecznie zdaj relację :!: :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecił Pirelli Pzero Rosso

jołk? :lol: miałem to i nie chce więcej

 

Też mnie jakoś te opony nie przekonują, na forum może ze trzy razy ktoś o nich wspomniał. :lol: Co się z nimi u Ciebie działo?

 

A czym jeździ ten wulkanizator, że wydaje tak jednoznaczne opinie? :lol:

 

Orurowym Range Rover-em :mrgreen:

 

P.S Ja tam ten pasztet dziś zakładam :mrgreen:

 

Koniecznie zdaj relację :!: :smile:

 

Byłem tam, gdzie miałem być o 17.00 i Dżanek zachwalał te opony :cool:

Więc do kolejna pozytywna opinia nt tych opon.

 

Na moją opinie za wcześnie bo przejechałem może 1 km, ale pierwsze wrażenie jest takie, że są twardsze niż moje dotychczasowe RE092 (swoją drogą opony porażka - zwłaszcza na mokrym, nie mówiąc o śniegu - a to opony wielosezonowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...