Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

@,  jak pisal lucass nie ma opony dobrej  dla kazdego i na wszystko. wszystkie opony sportowe potrebuja odpowiedniej temperatury aby trzymaly. inna opona bedzie potrzebna na lekko mokro i inna na sucho. inna na lato i inna na jesien. W codziennym uzytkowaniu sportowa opona nie zda egzaminu. Raczej dobra cywilna opona o sportowym charakterze jak np R888. Poczytaj trochę na stronach fabrycznych Michelin, pirelli, czy dmack w dziedzinie opon "competition".  Masz kilka opon sportowych z homologacja drogowa w ktorych powierzchnia kontaku przewyzsza 80% (uzywam teraz w tym stylu Dmack  z rzeźbą DMT-RC) zostaje dobor mieszanki twarta miekka i super miekka lub na mokro. licz sie jednak z tym ze taka opona znika w mgnieniu oka tzn: do drutów 1000 km ostrej jazdy  przy dobrze dobranej mieszance.

 

dzięki za info...:) rozmawiałem z @lukass'em i przetestuje Bridgeston'a RE002....

 

....jak założę jako drugi kpl.. "na lato"...to sprawdzę u siebie jak to będzie się spisywać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

OK, jutro wrzucę.

I gdzie te zdjęcia ? ;)

 

Nie zrobiłam, jutro zrobię :blush:

 

Człowiek co mi je sprawdzał jak reklamowałam wyważenie powiedział, że przy takim nierównym zużyciu opon nie da się ich dobrze wyważyć.

Jedno koło poprawił, zrobił mi optymalizację, na reszcie się nie da ponoć.

 

Do 120km/h jest spokój w każdym razie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

da sie... tylko temu co wywaza musi sie chciec...

 

najpierw wyważasz felge i oznaczasz najciezszy punkt a nastepnie na  oponie (jesli mowa o nowkach) masz 2 kropki czerwoną (oznacza najziezszy punkt) i zółtą/zieloną...  i wtedy czrwoną kropke ustawiasz naprzeciw zaznaczonemu miejscu na feldze.

 

a jesli juz mu sie nie chce to niech po wywazeniu a przed naklejeniem odwaznikow, odbije felge jeszcze raz, okreci opone o 90*, napompuje i wywazy raz jeszcze... i tak az znajdzie jakis kompromis...

 

 

Teraz weszła moda na wyważanie+ tzw. próba drogowa (test drogowy)- wszystko odbywa się na maszynie.

Z jednej str kosztuje to kilka złotych więcej ale już wielokrotnie na poprawki jeździłem i sumaryczny koszt przewyższał to co wydałbym na 1 założenie z testem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko masz bonus w postaci wygenerowania kolejności w jakiej montować koła- gdyż wykrywa też bicia boczne i pokazuje najlepszą kombinację na samochodzie aby uniknąć mini ściągania itp

też bym chętnie robił to staromodnie a nie ufał kalibracji- jednak teraz leci masówka i jak poprosisz o opcję jak napisałeś to prędzej Cię wygonią niż spełnią życzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

też bym chętnie robił to staromodnie a nie ufał kalibracji- jednak teraz leci masówka i jak poprosisz o opcję jak napisałeś to prędzej Cię wygonią niż spełnią życzenie.

To nie masówka, tylko nikt nie jest skłonny za to płącić. Na to potrzeba czasu, a widze z jaką chęcią ktoś za wymianę wyskakuje z 200-400 zł.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

też bym chętnie robił to staromodnie a nie ufał kalibracji- jednak teraz leci masówka i jak poprosisz o opcję jak napisałeś to prędzej Cię wygonią niż spełnią życzenie.

To nie masówka, tylko nikt nie jest skłonny za to płącić. Na to potrzeba czasu, a widze z jaką chęcią ktoś za wymianę wyskakuje z 200-400 zł.

 

dokladnie... za dodatkowy czas pracownika trzeba doplacic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Teraz weszła moda na wyważanie+ tzw. próba drogowa (test drogowy)- wszystko odbywa się na maszynie.
I muszę przyznać, że daje to świetne efekty, o czym sam się przekonałem. Warunkiem tylko jest mega precyzyjnie skalibrowane urządzenie. Ostatnio miałem taki przypadek, że po teście drogowym na jednym urządzeniu, przy prawie nowych oponach i prostych felgach, czułem wibracje na kierownicy powyżej 120km/h. Po sprawdzeniu chwilę potem na innym Hunterze, solidnie skalibrowanym, wyszły niedoważenia na każdym kole rzędu 50 gram! Po ponownym wyważeniu - jak ręką odjął.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bridgestone ER300 z tego co widze. Dośc juz zjechane i faktycznie wyglądają jak zjechane od zbyt dużej rozbieżności. Dziwne że na tych zdjeciach z ustawiania zbieżnosci nic takiego nie było widać i że zimówek nie rusza ? Miałas coś robione w zawieszeniu w międzyczasie ?

Swoją drogą to opona wygląda na dośc zmęczoną/zdegradowaną i faktycznie nawet jak się ją dobrze wywazy to i tak może powodować drgania powstałe "w wewnętrznej konstrukcji"

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Aga jednym słowem @@lukass rzucił Cię na kolana. ;)  

Na moje mało znające się oko,te oponki są jak najbardziej do wyważenia. :huh: Chyba,że felgom coś jeszcze dolega?

Wyważały się u mnie z dużo bardziej podciętymi bokami,rantami po jazdach na Kielcach.Po odwróceniu na feldze dały się wyważyć bez problemów.

Poczekajmy co sądzi o tym @@lukass. ;)


Już powiedział. :biglol:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Swoją drogą to opona wygląda na dośc zmęczoną/zdegradowaną i faktycznie nawet jak się ją dobrze wywazy to i tak może powodować drgania powstałe "w wewnętrznej konstrukcji"

Tak mi powiedział chłopak, który mi je ostatnio wyważał. Sugerował, żebym nie jeździła szybko po mokrym i zwróciła uwagę na drgania przy niższych prędkościach ;)

Teraz drgania się zaczynają powyżej 120km/h.

 

 

 

@Aga jednym słowem @lukass rzucił Cię na kolana. ;)

Warto było :P;)

 

 

 

 

Miałas coś robione w zawieszeniu w międzyczasie ?

Z przodu miałam wymienianą półoś, z tyłu miałam wymieniane SLSy i sprężyny. W zeszłym roku.

 

Póki co daleko się nie wybieram, zaczęłam jeździć spokojniej i wolniej... chciałabym na nich przejeździć to lato...

 

 

 

 

Dziwne że na tych zdjeciach z ustawiania zbieżnosci nic takiego nie było widać i że zimówek nie rusza ?

No właśnie...


 

 

Ale fotki oponek super. ;):biglol:

Na włączonym silniku robione ... a mam dwie rury z tyłu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z przodu miałam wymienianą półoś, z tyłu miałam wymieniane SLSy i sprężyny. W zeszłym roku.

To oznacza że było rozkręcane zawieszenie i paradoksalnie może być tak, ze wcześniej było mocno rozbieznie  i cieło opony, a po rozkręceniu zawieszenia i ponownym złożeniu niechcący się poprawiło i de facto wyszło lepiej dla zimówek.

 

 

 

Na włączonym silniku robione ... a mam dwie rury z tyłu ;)

......................................albo juz nic

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na włączonym silniku robione ... a mam dwie rury z tyłu

myslałem, ze w mini i szpilkach dlatego tak łatwo nie było :P

 

Teraz drgania się zaczynają powyżej 120km/h.
 to ta ciezarówka tyle jedzie?

 

u mnie ściete ranty to norma z racji niskiego zawiasu i czestego upalania na kretych drogach :D

 

poszukaj używek lub idz na całość i spraw sobie nówki :D 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...