uxon Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Zauwazylem taki problem, ze na skutecznosc dzialania zarowno grzania i jak i chlodzenia (klimy) ma wplyw dynamika jazdy. Wydaje mi sie, ze nie chodzi tu o aktualna predkosc, a raczej o jazde na wyzszych obrotach. Nie wiem czy zmienia sie skutecznosc samej dmuchawy, po prostu obserwuje nagla roznice w odczuwalnej temperaturze, przykladowo: - W lecie jade sobie autostrada spokojnie 100km/h z wlaczona klima, w aucie jest mocno duszno/goraco. zaczynam jechac bardziej dynamicznie, 160-170 na blacie i po minucie w kabinie zaczyna panowac chlod (bez ruszania pokretel). Podobnie, stojac w korku okdrecenie pokretel na maksa (maks zimno, maks wiatrak) nie da takiego efektu jak dynamiczna jazda na srednich/niskich ustawieniach. - Analogiczna sytuacja jest teraz, przy jesiennej aurze. Jade sobie po miescie spokojnie, bez przekraczania 3500-4000 obrotow, samochod rozgrzany, wiatrak ustawiony na 2; przednia szyba lekko przyparowana. Zaczynam jechac dynamicznie i po paru minutach w aucie robi sie goraco a szyba jest sucha. Pacjent to Impreza WRX GD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 ciekawe obajwy ja w n/a nie mam nic takiego latem w korku postoj i jest zimno a teraz wystarczy ze przejade 2km bardzo spokojnie do 2500 i w srodku cieplo na maxa a po dluzszej jezdzie i ustawieniu ogrzewania na max na postoju idzie sie ugotowac w aucie (grzeje jak glupie) w innym aucie mialem kiedys podobnie z ogrzewaniem ze im wyzsze obroty tym bylo cieplej ale spowodowane to bylo elektrozaworami przed nagrzewnica a w drugim aucie ten sam problem i winna byla pompa wody, za slabo juz dawala i trzeba bylo wkrecac na obroty aby grzalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forri Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Mam podobnie - na postoju przy rozgrzanym silniku - powietrze jest letnie, a wystarczy lekko musnąć gaz i zaraz leci gorące. Szukając zródła problemu uzupełniłem płyn chłodniczy w zbiorniczku, bo było poniżej minimum. Co ciekawe zjawisko raz występowało, a raz nie i teraz ciężko powiedzieć czy to coś pomogło. W lecie nie zwrócłem uwagi jak działa klima. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 14 godzin temu, uxon napisał: Zauwazylem taki problem, ze na skutecznosc dzialania zarowno grzania i jak i chlodzenia (klimy) ma wplyw dynamika jazdy. Wydaje mi sie, ze nie chodzi tu o aktualna predkosc, a raczej o jazde na wyzszych obrotach. Nie wiem czy zmienia sie skutecznosc samej dmuchawy, po prostu obserwuje nagla roznice w odczuwalnej temperaturze, przykladowo: - W lecie jade sobie autostrada spokojnie 100km/h z wlaczona klima, w aucie jest mocno duszno/goraco. zaczynam jechac bardziej dynamicznie, 160-170 na blacie i po minucie w kabinie zaczyna panowac chlod (bez ruszania pokretel). Podobnie, stojac w korku okdrecenie pokretel na maksa (maks zimno, maks wiatrak) nie da takiego efektu jak dynamiczna jazda na srednich/niskich ustawieniach. - Analogiczna sytuacja jest teraz, przy jesiennej aurze. Jade sobie po miescie spokojnie, bez przekraczania 3500-4000 obrotow, samochod rozgrzany, wiatrak ustawiony na 2; przednia szyba lekko przyparowana. Zaczynam jechac dynamicznie i po paru minutach w aucie robi sie goraco a szyba jest sucha. Pacjent to Impreza WRX GD. W zasadzie chyba normalne zachowanie, które zauważyłem w wielu moich poprzednich, do tego raczej sprawnych, autach. Zarówno w dieslach, jak i benzynach. Prędkość = większe obciążenie silnika = więcej ciepła, do tego prędkość = większe przepływy powietrza przez jedną i drugą chłodnicę. Obciążenie ma większe znaczenie niż same obroty silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_scooby_ Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 Jeżeli Cię to uspokoi mam u siebie podobnie. Ten typ tak chyba ma. Mam takie samo auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 Wg mnie brudny albo zniszczony skraplacz ( to ten wymiennik ciepła przed chłodnic ą). Wyższa prędkość oznacza wzrost przepływu mas powietrza przez wymiennik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 1 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2017 Ja BUGU STI mam tak z graniem , że przy wyższych obrotach grzeje mocniej ale to normalne szybszy przepływ nagrzanego płynu chłodniczego to i więcej ciepła oddaje ten płyn. Pompa wody sprawna wymieniona, poziom płynu w normie chłodnice sprawne. Z klimą nie zauważyłem różnicy, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się