Jump to content

Szyberdach Forester II


Contor

Recommended Posts

Nie działa szyberdach, jeden raz udało mi się go otworzyć do połowy i zamknąć pomagając ręcznie.

Obecnie nie działa w ogóle ale klika coś z tyłu auta, czyli tam gdzie jest silniczek.

 

Link to comment
Share on other sites

Próbowałeś go otwierać i zamykać mechanicznie za pomocą klucza imbusowego? Powinien być w pokrowcu razem z kluczem do kół.

Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Odświeżę temat, mój szyber też przestał działać na szczęści ostatnie co zrobił do zamknął się do końca a później nie dało się go ponownie otrworzyć, tak jak pisze auto mam tego wątku u mnie też przy naciśnięciu przycisku (czy to otwierajacego czy zamykającego szyberdach) słychać klikanie jakby przy silniczku z tyłu ale szyber ani rusz. Czy otwieranie za pomocą klucza w czymś pomoże czy trzeba wymienić/zregenerować silniczek czy zrobić jeszcze coś innego?

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi, podpowiedzi itp itd.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

no to ja zregenerowałem silniczek (wymiana szczotek) i "ożył"... ale okazało się że otwiera się tylko tyle :( ... coś/ktoś....

 

IMG_20210331_170505.jpg

Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, lolo.lolo napisał:

no to ja zregenerowałem silniczek (wymiana szczotek) i "ożył"... ale okazało się że otwiera się tylko tyle :( ... coś/ktoś....

 

IMG_20210331_170505.jpg

Masz to samo co ja czyli uszkodzona prowadnica 

Link to comment
Share on other sites

można to jakoś "ogarnąć" samemu ...
I tak i nie. Nie ma części zamiennych. U mnie też się blokował, wyjąłem szybę i znalazłem kawałek prowadnicy ktory się kantowal i blokował cały mechanizm. Wyjąłem go j od tego czasu działa. Szyba jest przykręcona na 4 prowadnicach. Uważaj na ilość podkładek bo to ważne. Zobaczysz o co chodzi jak zdejmiesz plastiki od mocowania szyby do prowadnic.
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, ewemarkam napisał:
17 minut temu, lolo.lolo napisał:
można to jakoś "ogarnąć" samemu ...

I tak i nie. Nie ma części zamiennych. U mnie też się blokował, wyjąłem szybę i znalazłem kawałek prowadnicy ktory się kantowal i blokował cały mechanizm. Wyjąłem go j od tego czasu działa. Szyba jest przykręcona na 4 prowadnicach. Uważaj na ilość podkładek bo to ważne. Zobaczysz o co chodzi jak zdejmiesz plastiki od mocowania szyby do prowadnic.

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, lesnik napisał:

Wszystko opiera się o części zamienne których nie ma więc albo drutowanie na własną rękę albo wymiana na inny używany 

Ta prowadnicą to plastik? Jeśli tak to może wyciągnąć też tą dobrą i dać jako wzór do druku 3D?

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Kiwi 4ester napisał:

Ta prowadnicą to plastik? Jeśli tak to może wyciągnąć też tą dobrą i dać jako wzór do druku 3D?

To raczej twardy teflon ale warto spróbować z drukarką 3D dobrze nasmarować i powinno chodzić. 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, lesnik napisał:

To raczej twardy teflon ale warto spróbować z drukarką 3D dobrze nasmarować i powinno chodzić. 

Może w teflonie na jakim CNC też by dało radę? 

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, ewemarkam napisał:

W SF to mi wyglądało na taki twardy plastik, ciężko to określić jako telefon. Plastik coś jak czasem są cięgna plastikowe w mechanizmach zamka drzwi samochodu.

Wlaśnie to taki twardy plastik ale chyba nie do końca 

Kto pierwszy zrobi takie części na drukarce 3D albo CNC będzie miał dużo klientów :) pod warunkiem że będzie działać 

Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, lesnik napisał:

Wlaśnie to taki twardy plastik ale chyba nie do końca 

Kto pierwszy zrobi takie części na drukarce 3D albo CNC będzie miał dużo klientów :) pod warunkiem że będzie działać 

Raczej kwestia opłacalności, bo to też nie jest takie oczywiste, żeby (nawet mając gotowe elementy) cała masa ludzi się na to rzuciła :mellow:

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Kiwi 4ester napisał:

Raczej kwestia opłacalności, bo to też nie jest takie oczywiste, żeby (nawet mając gotowe elementy) cała masa ludzi się na to rzuciła :mellow:

Ja na pewno będę chętny :)

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, lesnik napisał:

wyjąłem szybę i znalazłem kawałek prowadnicy ktory się kantowal i blokował cały mechanizm. Wyjąłem go j od tego czasu działa

gdzie (w którym miejscu) dokładnie znajduje się ten plastik ... ?

czy trzeba musowo odkręcić szybę żeby się do niego dostać ...?

Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, lolo.lolo napisał:

gdzie (w którym miejscu) dokładnie znajduje się ten plastik ... ?

czy trzeba musowo odkręcić szybę żeby się do niego dostać ...?

Tak. Ale odkręcić szybe to nie jest jakiś rocket science. Tylko najlepiej we dwie osoby ją wyjąć. 

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, ewemarkam napisał:

Tak. Ale odkręcić szybe to nie jest jakiś rocket science. Tylko najlepiej we dwie osoby ją wyjąć. 

no to wiemy że trzeba ewakuować szybę....;)

a te połamane plasticzki gdzie dokładnie się znajdują...... ???

Link to comment
Share on other sites

no to wiemy że trzeba ewakuować szybę....
a te połamane plasticzki gdzie dokładnie się znajdują...... ???
Jak odkrecisz ją to je zobaczysz. Można powiedzieć że Szyba jest do nich przykręcona. Dwie tylne są napędowe, dwie przednie tylko sobie jeżdżą.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Potrzebuję porady, może ktoś będzie miał w tym zakresie doświadczenie. Chciałem odkręcić silniczek od szyberdachu, okazało się że ktoś już tam był (zjechane gniazdo na śrubokręt) i nie mogłem odkręcić jednej ze srubek na krzyżaka wkręconej przy tych rurkach miedzianych (?). No trudno, jak miałem już porozkrecane plastiki to postanowiłem chociaz posłuchać co tam w ogóle się wyprawia i odziwo po włączeniu silnika szyberdach ożył (wcześniej było słychać tylko cykanie w okolicach silniczka i nic się nie działo). Otwiera się, zamyka się niemrawo i występują jakieś zacięcia w pewnych pozycjach i zamiast np zamykać się - zaczyna się otwierać. Jak przytrzymuje przycisk żeby go zamknąć to szyberdach zamyka się tylko 10cm i trzeba ponownie wcisnąć przycisk. To mogą być objawy zużytego silniczka czy coś innego?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...