Skocz do zawartości

Szyberdach Forester II


Contor

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 lata później...

Odświeżę temat, mój szyber też przestał działać na szczęści ostatnie co zrobił do zamknął się do końca a później nie dało się go ponownie otrworzyć, tak jak pisze auto mam tego wątku u mnie też przy naciśnięciu przycisku (czy to otwierajacego czy zamykającego szyberdach) słychać klikanie jakby przy silniczku z tyłu ale szyber ani rusz. Czy otwieranie za pomocą klucza w czymś pomoże czy trzeba wymienić/zregenerować silniczek czy zrobić jeszcze coś innego?

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi, podpowiedzi itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
39 minut temu, lolo.lolo napisał:

no to ja zregenerowałem silniczek (wymiana szczotek) i "ożył"... ale okazało się że otwiera się tylko tyle :( ... coś/ktoś....

 

IMG_20210331_170505.jpg

Masz to samo co ja czyli uszkodzona prowadnica 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można to jakoś "ogarnąć" samemu ...
I tak i nie. Nie ma części zamiennych. U mnie też się blokował, wyjąłem szybę i znalazłem kawałek prowadnicy ktory się kantowal i blokował cały mechanizm. Wyjąłem go j od tego czasu działa. Szyba jest przykręcona na 4 prowadnicach. Uważaj na ilość podkładek bo to ważne. Zobaczysz o co chodzi jak zdejmiesz plastiki od mocowania szyby do prowadnic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ewemarkam napisał:
17 minut temu, lolo.lolo napisał:
można to jakoś "ogarnąć" samemu ...

I tak i nie. Nie ma części zamiennych. U mnie też się blokował, wyjąłem szybę i znalazłem kawałek prowadnicy ktory się kantowal i blokował cały mechanizm. Wyjąłem go j od tego czasu działa. Szyba jest przykręcona na 4 prowadnicach. Uważaj na ilość podkładek bo to ważne. Zobaczysz o co chodzi jak zdejmiesz plastiki od mocowania szyby do prowadnic.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lesnik napisał:

Wszystko opiera się o części zamienne których nie ma więc albo drutowanie na własną rękę albo wymiana na inny używany 

Ta prowadnicą to plastik? Jeśli tak to może wyciągnąć też tą dobrą i dać jako wzór do druku 3D?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kiwi 4ester napisał:

Ta prowadnicą to plastik? Jeśli tak to może wyciągnąć też tą dobrą i dać jako wzór do druku 3D?

To raczej twardy teflon ale warto spróbować z drukarką 3D dobrze nasmarować i powinno chodzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ewemarkam napisał:

W SF to mi wyglądało na taki twardy plastik, ciężko to określić jako telefon. Plastik coś jak czasem są cięgna plastikowe w mechanizmach zamka drzwi samochodu.

Wlaśnie to taki twardy plastik ale chyba nie do końca 

Kto pierwszy zrobi takie części na drukarce 3D albo CNC będzie miał dużo klientów :) pod warunkiem że będzie działać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, lesnik napisał:

Wlaśnie to taki twardy plastik ale chyba nie do końca 

Kto pierwszy zrobi takie części na drukarce 3D albo CNC będzie miał dużo klientów :) pod warunkiem że będzie działać 

Raczej kwestia opłacalności, bo to też nie jest takie oczywiste, żeby (nawet mając gotowe elementy) cała masa ludzi się na to rzuciła :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, lesnik napisał:

wyjąłem szybę i znalazłem kawałek prowadnicy ktory się kantowal i blokował cały mechanizm. Wyjąłem go j od tego czasu działa

gdzie (w którym miejscu) dokładnie znajduje się ten plastik ... ?

czy trzeba musowo odkręcić szybę żeby się do niego dostać ...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, lolo.lolo napisał:

gdzie (w którym miejscu) dokładnie znajduje się ten plastik ... ?

czy trzeba musowo odkręcić szybę żeby się do niego dostać ...?

Tak. Ale odkręcić szybe to nie jest jakiś rocket science. Tylko najlepiej we dwie osoby ją wyjąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ewemarkam napisał:

Tak. Ale odkręcić szybe to nie jest jakiś rocket science. Tylko najlepiej we dwie osoby ją wyjąć. 

no to wiemy że trzeba ewakuować szybę....;)

a te połamane plasticzki gdzie dokładnie się znajdują...... ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to wiemy że trzeba ewakuować szybę....
a te połamane plasticzki gdzie dokładnie się znajdują...... ???
Jak odkrecisz ją to je zobaczysz. Można powiedzieć że Szyba jest do nich przykręcona. Dwie tylne są napędowe, dwie przednie tylko sobie jeżdżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Potrzebuję porady, może ktoś będzie miał w tym zakresie doświadczenie. Chciałem odkręcić silniczek od szyberdachu, okazało się że ktoś już tam był (zjechane gniazdo na śrubokręt) i nie mogłem odkręcić jednej ze srubek na krzyżaka wkręconej przy tych rurkach miedzianych (?). No trudno, jak miałem już porozkrecane plastiki to postanowiłem chociaz posłuchać co tam w ogóle się wyprawia i odziwo po włączeniu silnika szyberdach ożył (wcześniej było słychać tylko cykanie w okolicach silniczka i nic się nie działo). Otwiera się, zamyka się niemrawo i występują jakieś zacięcia w pewnych pozycjach i zamiast np zamykać się - zaczyna się otwierać. Jak przytrzymuje przycisk żeby go zamknąć to szyberdach zamyka się tylko 10cm i trzeba ponownie wcisnąć przycisk. To mogą być objawy zużytego silniczka czy coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...