wojtisek1 Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 Forester SG 2007 wersja europejska. Kluczyk długo lezał bez baterii, po włożeniu nowej nie otwiera centralnego zamka , a samochód normalnie odpala . Jak to zakodować i dogadać ze sobą, kluczyk z dwoma przyciskami ( otw/zam)?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 w instrukcji powinna być procedura kodowania, gdzieś na forum też był o tym wątek. Tu też masz opis http://www.cars101.com/subaru/keyless.html#05 legacy program remotes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miroman Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 Samochód normalnie odpala, bo immobiliser, który jest w kluczyku nie wymaga zasilania bateryjnego. Przyczyn może być wiele: 1. czy z innego kluczyka otwierasz zamykasz centralny zamek? jeżeli tak to wykluczy to np . urwaną antenę w odbiorniku centralnego zamka w samochodzie 2. przełóż baterię z innego , działającego kluczyka, lub tę z "nie działającego" włóż do działającego - wykluczymy niesprawną baterię 3. dlaczego kluczyk dłuższy czas leżał bez baterii ? może był zalany wodą i po prostu padła w nim elektronika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 Heheheh śmieje się, bo właśnie wbiłem na forum bo mnie strzela mam ten sam problem i to już z drugim kluczykiem ! W każdym wymieniłem baterię na nową, ponieważ pilot słabo działał i co i nic ! Nie działa żadna procedura ani podana w service manualu ani inne czary mary z forum ani wersja US. Albo robię coś źle albo mordor wciągnął zasięg z kluczyka. Bateria sprawna, kluczyk działał na starej baterii jak zły. Poleżał 2 h bez baterii jak pojechałem kupić nową i przepadł jak w kakaŁowe ! Kto z Wro mi to ogarnie ? Stawiam flaszkę albo zapłacę, bo ile można. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piowoj Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 Nie pamiętam dokładnie ale programowanie polega na połączeniu zworki która znajduję się po lewej stronie od kierowcy na wysokości pedału sprzęgła, później trzeba zrobić kombinację przez 5 sek. wcisnąć otwieranie, a następnie rozłączyć. Mogłem coś pomylić, bo robiłem to dość dawno, jak wymieniałem baterię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 14 minut temu, Piowoj napisał: Nie pamiętam dokładnie ale programowanie polega na połączeniu zworki która znajduję się po lewej stronie od kierowcy na wysokości pedału sprzęgła, później trzeba zrobić kombinację przez 5 sek. wcisnąć otwieranie, a następnie rozłączyć. Mogłem coś pomylić, bo robiłem to dość dawno, jak wymieniałem baterię W instrukcji nie ma podanego żadnego czasu operacyjnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miroman Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 2 godziny temu, Piowoj napisał: Nie pamiętam dokładnie ale programowanie polega na połączeniu zworki która znajduję się po lewej stronie od kierowcy na wysokości pedału sprzęgła, później trzeba zrobić kombinację przez 5 sek. wcisnąć otwieranie, a następnie rozłączyć. Mogłem coś pomylić, bo robiłem to dość dawno, jak wymieniałem baterię czy ta operacja jest wymagana przy każdej wymianie baterii? Pytam , bo podobnie jak u kolegi arnoldpe - mam kłopoty z zasięgiem pilota, działa, ale często muszę "machać" nim tuż przed szybą po stronie kierowcy., jakoś nie skojarzyłem tego z wymianą baterii, a wymieniałem już kilka razy, miedzy innymi z powodu kiepskiego zasięgu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtisek1 Opublikowano 15 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 generalnie jest tak , że żadna procedura łączenia/rozłaczania kostek i naciskania guzików nie przyniosła efektu, bo......... kluczyk nie wysyłał żadnego sygnału Jest w naprawie, jak zacznie działać , dam znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piowoj Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 A to machanie kluczykiem to znam z autopsji, czasem zbiera z daleka a czasami w ogóle. Nie wiem co może być przyczyną. Kiedyś jak wymieniałem baterię to musiałem kodować od nowa, ale dlaczego to nie mam pojęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 8 godzin temu, Piowoj napisał: Nie pamiętam dokładnie ale programowanie polega na połączeniu zworki która znajduję się po lewej stronie od kierowcy na wysokości pedału sprzęgła, później trzeba zrobić kombinację przez 5 sek. wcisnąć otwieranie, a następnie rozłączyć. Mogłem coś pomylić, bo robiłem to dość dawno, jak wymieniałem baterię procedury są różne w różnych rocznikach. Nawet wewnątrz SF5 jest kilka generacji systemu, a co za tym idzie kilka procedur programowania. Sam walczyłem z dodaniem kluczyka długo, testowałem różne procedury aż w końcu na czuja zsumowałem dwie najbardziej logiczne i zadziałało 31 minut temu, Piowoj napisał: A to machanie kluczykiem to znam z autopsji, czasem zbiera z daleka a czasami w ogóle. Nie wiem co może być przyczyną. Kiedyś jak wymieniałem baterię to musiałem kodować od nowa, ale dlaczego to nie mam pojęcia. czasami jest to kwestia miejsca parkowania, serio. Znam u siebie w okolicy kilka takich miejscówek gdzie pilot nie działa wcale mimo 100% sprawności. Co do procedury, jak wymienisz baterie sprawnie to nic nie trzeba od nowa programować. 21 godzin temu, arnoldpe napisał: Kto z Wro mi to ogarnie ? Stawiam flaszkę albo zapłacę, bo ile można. a w MY05 nie ma już przypadkiem kodu wewnątrz kluczyka wprowadzanego przy użyciu panelu szyb przypadkiem? Gdzieś mi się taka procedura obiła o oczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 41 minut temu, Piowoj napisał: a w MY05 nie ma już przypadkiem kodu wewnątrz kluczyka wprowadzanego przy użyciu panelu szyb przypadkiem? Gdzieś mi się taka procedura obiła o oczy. Ogólnie to do kluczyka jest dołączona blaszka z kodem, ale ta procedura z kodem była tylko w us. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 33 minuty temu, arnoldpe napisał: Ogólnie to do kluczyka jest dołączona blaszka z kodem, ale ta procedura z kodem była tylko w us. nie wnikałem, ale po coś ta blaszka z kodem jest dołączana. W ostatnim roczniku SF jak kluczyk przy wymianie baterii się rozprogramował to wystarcza spięcie kostek i dwuklik dowolnym przyciskiem. Pełna procedura wygląda tak, ale ona kasuje całą pamięć więc trzeba zaprogramować od nowa wszystkie kluczyki. spinamy kostki - zamykamy drzwi - ryglujemy drzwi kierowcy - dwuklik na pilocie - odryglowujemy drzwi - dwuklik na pilocie (sterownik potwierdzi machnięciem zamkami)- otwieramy drzwi i zamykamy drzwi - dwuklik na pilocie (potwierdzenie sterownika)- każdy kolejny pilot powtarzamy dwa ostatnie kroki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 13 godzin temu, Piowoj napisał: A to machanie kluczykiem to znam z autopsji, czasem zbiera z daleka a czasami w ogóle. Nie wiem co może być przyczyną. Czasem kluczyk łapie z 50 metrów, czasem nie chce z 5-ciu. Zależy od miejsca gdzie stoi auto. Są takie punkty, np. moje ulubione miejsce parkingowe przy jednym z Lidlów, gdzie kluczyk NIGDY nie chce zadziałać z odległości większej jak parę metrów. Coś go ekranuje, zakłóca, nie wiem, i to na wolnym powietrzu, nie pod ziemią. Działa za to jeden patent, który uważałem kiedyś za internetowy mit. Jak kluczyk nie łapie, to wystarczy go przyłożyć do głowy (nie żartuję) i kliknąć. Nie wiedzieć czemu, zasięg/siła fali zwiększa się i to mocno Oczywiście ten śmieszny patent nie zawsze działa, ale często - tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miroman Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 u mnie czasem (ale to bardzo rzadko) łapie z 5 metrów,a najczęściej z 50 cm a do głowy nie przykładałem, ale spróbuję - może nawet zadziała bez naciskania przycisków tylko samą siłą woli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 2 godziny temu, miroman napisał: a do głowy nie przykładałem, ale spróbuję - może nawet zadziała bez naciskania przycisków tylko samą siłą woli Obi Wan Kenobi rulez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 (edytowane) 9 godzin temu, rydzada napisał: Jak kluczyk nie łapie, to wystarczy go przyłożyć do głowy (nie żartuję) i kliknąć. Nie wiedzieć czemu, zasięg/siła fali zwiększa się i to mocno Może wystarczy po prostu podnieść go wyżej (np. na wysokość głowy)... Edytowane 16 Października 2017 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 Panowie cud. cudem okazała się mocniejsza bateria. Panasonica które kupiłem 3 szt okazały się mieć za niskie napięcie, a ja już chciałem do białego domu pisać dla potomnych bateria musi mieć min 1.3 V, Panasonica miały 0.8 dziękuję za podpowiedzi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Dla potomnych kody dołączone do lub w kluczykach umożliwiają autoryzację=dopisanie kluczyka/pilota do centrali auta za pomocą programu serwisowego = w trakcie dopisywania potrzebny jest ten kod jako autoryzacja procesu lub dla cierpliwych i dokładnych przy pomocy procedury manualnej za pomocą przycisku open/close na drzwiach kierowcy. Jedynie mogę potwierdzić, że w zależności od modelu i rocznika procedurki manualne znacznie się różnią. Najbardziej enigmatyczna jest procedura dla dwuprzyciskowych pilotów w wersji usa dla rocznika 2006-2008 - nie znam nikogo komu by to się udało powtórzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtisek1 Opublikowano 28 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 powtórne działanie pilota przywróciła jedynie naprawa, bez konieczności ponownego kodowania. Koszt 70 pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Jeszcze jedna z ciekawostek zw. z pilotami do centralnego. PODOBNO jeżeli nie używamy jednego z pilotów przez znaczny czas wypada on z synchronizacji z centralką - podobno, bo stwierdzili to inni. Gdy sporadycznie się zmieni pilota /raz na 2-3 miesiące/ wszystko ok. Można to tłumaczyć kodem kroczącym i wyliczanymi sumami kontrolnymi przy autoryzacji i gdy pewna pula się wypełni następuje zapętlenie wyliczania i wówczas nieużywany pilot nie mieści się w nowej puli sum kontrolnych = chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miroman Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 to ja tego w przeciwieństwie do "innych" tego nie stwierdzam aż z ciekawości zszedłem na dól do garażu, wzięłem zapasowy kluczyk (nieużywany od co najmniej roku) i działa , wprawdzie tak samo jak ten, który używam na co dzień, czyli z malej odległości. 2 posty wyżej kolega wojtisek1 , też potwierdza, że nie było potrzeby ponownego kodowania pilota w kluczyku. może ciekawostka o "wypadaniu pilota z synchronizacji" nie dotyczy Subaru chociaż miałem tez inne samochody z pilotami fabrycznymi i nigdy taka sytuacja mi się nie zdarzyła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 36 minut temu, 4444 napisał: PODOBNO jeżeli nie używamy jednego z pilotów przez znaczny czas wypada on z synchronizacji z centralką - podobno, bo stwierdzili to inni. Gdy sporadycznie się zmieni pilota /raz na 2-3 miesiące/ wszystko ok. Nie siej plotki Nic takiego się nie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się