Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

wojtisek1

pilot centralnego zamka

Rekomendowane odpowiedzi

Forester SG 2007 wersja europejska. Kluczyk długo lezał bez baterii, po włożeniu nowej nie otwiera centralnego zamka , a samochód normalnie odpala . Jak to zakodować i dogadać ze sobą, kluczyk z dwoma przyciskami  ( otw/zam)??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Samochód normalnie odpala, bo immobiliser, który jest w kluczyku nie wymaga zasilania bateryjnego.

Przyczyn może być wiele:

1. czy z innego kluczyka otwierasz zamykasz centralny zamek?  jeżeli tak to wykluczy to np . urwaną antenę w odbiorniku centralnego zamka w samochodzie

2. przełóż baterię z innego , działającego kluczyka, lub tę z "nie działającego"  włóż do działającego - wykluczymy niesprawną baterię

3. dlaczego kluczyk dłuższy czas leżał bez baterii ? może był zalany wodą i po prostu padła w nim elektronika...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Heheheh śmieje się, bo właśnie wbiłem na forum bo mnie strzela mam ten sam problem i to już z drugim kluczykiem ! W każdym wymieniłem baterię na nową, ponieważ pilot słabo działał i co i nic ! Nie działa żadna procedura ani podana w service manualu ani inne czary mary z forum ani wersja US. Albo robię coś źle albo mordor wciągnął zasięg z kluczyka. 

 

Bateria sprawna, kluczyk działał na starej baterii jak zły. Poleżał 2 h bez baterii jak pojechałem kupić nową i przepadł jak w kakaŁowe !

 

Kto z Wro mi to ogarnie ? Stawiam flaszkę albo zapłacę, bo ile można. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokładnie ale programowanie polega na połączeniu zworki która znajduję się po lewej stronie od kierowcy na wysokości pedału sprzęgła, później trzeba zrobić kombinację przez 5 sek. wcisnąć otwieranie, a następnie rozłączyć. Mogłem coś pomylić, bo robiłem to dość dawno, jak wymieniałem baterię 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Piowoj napisał:

Nie pamiętam dokładnie ale programowanie polega na połączeniu zworki która znajduję się po lewej stronie od kierowcy na wysokości pedału sprzęgła, później trzeba zrobić kombinację przez 5 sek. wcisnąć otwieranie, a następnie rozłączyć. Mogłem coś pomylić, bo robiłem to dość dawno, jak wymieniałem baterię 

W instrukcji nie ma podanego żadnego czasu operacyjnego ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, Piowoj napisał:

Nie pamiętam dokładnie ale programowanie polega na połączeniu zworki która znajduję się po lewej stronie od kierowcy na wysokości pedału sprzęgła, później trzeba zrobić kombinację przez 5 sek. wcisnąć otwieranie, a następnie rozłączyć. Mogłem coś pomylić, bo robiłem to dość dawno, jak wymieniałem baterię 

 

czy ta  operacja jest wymagana przy każdej wymianie baterii?  

Pytam , bo podobnie jak u kolegi arnoldpe - mam kłopoty z zasięgiem pilota, działa, ale często muszę "machać" nim tuż przed szybą po stronie kierowcy., jakoś nie skojarzyłem tego z wymianą baterii, a wymieniałem  już kilka razy, miedzy innymi z powodu kiepskiego zasięgu.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

generalnie jest tak , że żadna procedura łączenia/rozłaczania kostek i naciskania guzików nie przyniosła efektu, bo......... kluczyk nie wysyłał żadnego sygnału :) Jest w naprawie, jak zacznie działać , dam znać

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A to machanie kluczykiem to znam z autopsji, czasem zbiera z daleka a czasami w ogóle. Nie wiem co może być przyczyną. Kiedyś jak wymieniałem baterię to musiałem kodować od nowa, ale dlaczego to nie mam pojęcia.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Piowoj napisał:

Nie pamiętam dokładnie ale programowanie polega na połączeniu zworki która znajduję się po lewej stronie od kierowcy na wysokości pedału sprzęgła, później trzeba zrobić kombinację przez 5 sek. wcisnąć otwieranie, a następnie rozłączyć. Mogłem coś pomylić, bo robiłem to dość dawno, jak wymieniałem baterię 

procedury są różne w różnych rocznikach. Nawet wewnątrz SF5 jest kilka generacji systemu, a co za tym idzie kilka procedur programowania.

Sam walczyłem z dodaniem kluczyka długo, testowałem różne procedury aż w końcu na czuja zsumowałem dwie najbardziej logiczne i zadziałało ;)

31 minut temu, Piowoj napisał:

A to machanie kluczykiem to znam z autopsji, czasem zbiera z daleka a czasami w ogóle. Nie wiem co może być przyczyną. Kiedyś jak wymieniałem baterię to musiałem kodować od nowa, ale dlaczego to nie mam pojęcia.

czasami jest to kwestia miejsca parkowania, serio. Znam u siebie w okolicy kilka takich miejscówek gdzie pilot nie działa wcale mimo 100% sprawności.

Co do procedury, jak wymienisz baterie sprawnie to nic nie trzeba od nowa programować.

21 godzin temu, arnoldpe napisał:

Kto z Wro mi to ogarnie ? Stawiam flaszkę albo zapłacę, bo ile można. 

a w MY05 nie ma już przypadkiem kodu wewnątrz kluczyka wprowadzanego przy użyciu panelu szyb przypadkiem?

Gdzieś mi się taka procedura obiła o oczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, Piowoj napisał:

a w MY05 nie ma już przypadkiem kodu wewnątrz kluczyka wprowadzanego przy użyciu panelu szyb przypadkiem?

Gdzieś mi się taka procedura obiła o oczy.

Ogólnie to do kluczyka jest dołączona blaszka z kodem, ale ta procedura z kodem była tylko w us. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, arnoldpe napisał:

Ogólnie to do kluczyka jest dołączona blaszka z kodem, ale ta procedura z kodem była tylko w us. 

nie wnikałem, ale po coś ta blaszka z kodem jest dołączana.

 

W ostatnim roczniku SF jak kluczyk przy wymianie baterii się rozprogramował to wystarcza spięcie kostek i dwuklik dowolnym przyciskiem.

Pełna procedura wygląda tak, ale ona kasuje całą pamięć więc trzeba zaprogramować od nowa wszystkie kluczyki.

spinamy kostki - zamykamy drzwi - ryglujemy drzwi kierowcy - dwuklik na pilocie - odryglowujemy drzwi - dwuklik na pilocie (sterownik potwierdzi machnięciem zamkami)- otwieramy drzwi i zamykamy drzwi - dwuklik na pilocie (potwierdzenie sterownika)- każdy kolejny pilot powtarzamy dwa ostatnie kroki

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Piowoj napisał:

A to machanie kluczykiem to znam z autopsji, czasem zbiera z daleka a czasami w ogóle. Nie wiem co może być przyczyną.

 

Czasem kluczyk łapie z 50 metrów, czasem nie chce z 5-ciu. Zależy od miejsca gdzie stoi auto. Są takie punkty, np. moje ulubione miejsce parkingowe przy jednym z Lidlów, gdzie kluczyk NIGDY nie chce zadziałać z odległości większej jak parę metrów. Coś go ekranuje, zakłóca, nie wiem, i to na wolnym powietrzu, nie pod ziemią. Działa za to jeden patent, który uważałem kiedyś za internetowy mit. Jak kluczyk nie łapie, to wystarczy go przyłożyć do głowy (nie żartuję) i kliknąć. Nie wiedzieć czemu, zasięg/siła fali zwiększa się i to mocno :) Oczywiście ten śmieszny patent nie zawsze działa, ale często - tak.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

u mnie czasem (ale to bardzo rzadko) łapie z 5 metrów,a najczęściej z 50 cm :( 

a do głowy nie przykładałem, ale spróbuję - może nawet zadziała bez naciskania przycisków tylko samą siłą woli :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, miroman napisał:

 

a do głowy nie przykładałem, ale spróbuję - może nawet zadziała bez naciskania przycisków tylko samą siłą woli :) 

Obi Wan Kenobi rulez :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, rydzada napisał:

Jak kluczyk nie łapie, to wystarczy go przyłożyć do głowy (nie żartuję) i kliknąć. Nie wiedzieć czemu, zasięg/siła fali zwiększa się i to mocno :)

Może wystarczy po prostu podnieść go wyżej (np. na wysokość głowy)... ;)

Edytowane przez Kambol

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Panowie cud.  cudem okazała się mocniejsza bateria. Panasonica które kupiłem 3 szt okazały się mieć za niskie napięcie, a ja już chciałem do białego domu pisać  dla potomnych bateria musi mieć min 1.3 V, Panasonica miały 0.8
dziękuję za podpowiedzi. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×