Skocz do zawartości

pilot centralnego zamka


wojtisek1

Rekomendowane odpowiedzi

Samochód normalnie odpala, bo immobiliser, który jest w kluczyku nie wymaga zasilania bateryjnego.

Przyczyn może być wiele:

1. czy z innego kluczyka otwierasz zamykasz centralny zamek?  jeżeli tak to wykluczy to np . urwaną antenę w odbiorniku centralnego zamka w samochodzie

2. przełóż baterię z innego , działającego kluczyka, lub tę z "nie działającego"  włóż do działającego - wykluczymy niesprawną baterię

3. dlaczego kluczyk dłuższy czas leżał bez baterii ? może był zalany wodą i po prostu padła w nim elektronika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heheheh śmieje się, bo właśnie wbiłem na forum bo mnie strzela mam ten sam problem i to już z drugim kluczykiem ! W każdym wymieniłem baterię na nową, ponieważ pilot słabo działał i co i nic ! Nie działa żadna procedura ani podana w service manualu ani inne czary mary z forum ani wersja US. Albo robię coś źle albo mordor wciągnął zasięg z kluczyka. 

 

Bateria sprawna, kluczyk działał na starej baterii jak zły. Poleżał 2 h bez baterii jak pojechałem kupić nową i przepadł jak w kakaŁowe !

 

Kto z Wro mi to ogarnie ? Stawiam flaszkę albo zapłacę, bo ile można. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokładnie ale programowanie polega na połączeniu zworki która znajduję się po lewej stronie od kierowcy na wysokości pedału sprzęgła, później trzeba zrobić kombinację przez 5 sek. wcisnąć otwieranie, a następnie rozłączyć. Mogłem coś pomylić, bo robiłem to dość dawno, jak wymieniałem baterię 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Piowoj napisał:

Nie pamiętam dokładnie ale programowanie polega na połączeniu zworki która znajduję się po lewej stronie od kierowcy na wysokości pedału sprzęgła, później trzeba zrobić kombinację przez 5 sek. wcisnąć otwieranie, a następnie rozłączyć. Mogłem coś pomylić, bo robiłem to dość dawno, jak wymieniałem baterię 

W instrukcji nie ma podanego żadnego czasu operacyjnego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, Piowoj napisał:

Nie pamiętam dokładnie ale programowanie polega na połączeniu zworki która znajduję się po lewej stronie od kierowcy na wysokości pedału sprzęgła, później trzeba zrobić kombinację przez 5 sek. wcisnąć otwieranie, a następnie rozłączyć. Mogłem coś pomylić, bo robiłem to dość dawno, jak wymieniałem baterię 

 

czy ta  operacja jest wymagana przy każdej wymianie baterii?  

Pytam , bo podobnie jak u kolegi arnoldpe - mam kłopoty z zasięgiem pilota, działa, ale często muszę "machać" nim tuż przed szybą po stronie kierowcy., jakoś nie skojarzyłem tego z wymianą baterii, a wymieniałem  już kilka razy, miedzy innymi z powodu kiepskiego zasięgu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Piowoj napisał:

Nie pamiętam dokładnie ale programowanie polega na połączeniu zworki która znajduję się po lewej stronie od kierowcy na wysokości pedału sprzęgła, później trzeba zrobić kombinację przez 5 sek. wcisnąć otwieranie, a następnie rozłączyć. Mogłem coś pomylić, bo robiłem to dość dawno, jak wymieniałem baterię 

procedury są różne w różnych rocznikach. Nawet wewnątrz SF5 jest kilka generacji systemu, a co za tym idzie kilka procedur programowania.

Sam walczyłem z dodaniem kluczyka długo, testowałem różne procedury aż w końcu na czuja zsumowałem dwie najbardziej logiczne i zadziałało ;)

31 minut temu, Piowoj napisał:

A to machanie kluczykiem to znam z autopsji, czasem zbiera z daleka a czasami w ogóle. Nie wiem co może być przyczyną. Kiedyś jak wymieniałem baterię to musiałem kodować od nowa, ale dlaczego to nie mam pojęcia.

czasami jest to kwestia miejsca parkowania, serio. Znam u siebie w okolicy kilka takich miejscówek gdzie pilot nie działa wcale mimo 100% sprawności.

Co do procedury, jak wymienisz baterie sprawnie to nic nie trzeba od nowa programować.

21 godzin temu, arnoldpe napisał:

Kto z Wro mi to ogarnie ? Stawiam flaszkę albo zapłacę, bo ile można. 

a w MY05 nie ma już przypadkiem kodu wewnątrz kluczyka wprowadzanego przy użyciu panelu szyb przypadkiem?

Gdzieś mi się taka procedura obiła o oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Piowoj napisał:

a w MY05 nie ma już przypadkiem kodu wewnątrz kluczyka wprowadzanego przy użyciu panelu szyb przypadkiem?

Gdzieś mi się taka procedura obiła o oczy.

Ogólnie to do kluczyka jest dołączona blaszka z kodem, ale ta procedura z kodem była tylko w us. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, arnoldpe napisał:

Ogólnie to do kluczyka jest dołączona blaszka z kodem, ale ta procedura z kodem była tylko w us. 

nie wnikałem, ale po coś ta blaszka z kodem jest dołączana.

 

W ostatnim roczniku SF jak kluczyk przy wymianie baterii się rozprogramował to wystarcza spięcie kostek i dwuklik dowolnym przyciskiem.

Pełna procedura wygląda tak, ale ona kasuje całą pamięć więc trzeba zaprogramować od nowa wszystkie kluczyki.

spinamy kostki - zamykamy drzwi - ryglujemy drzwi kierowcy - dwuklik na pilocie - odryglowujemy drzwi - dwuklik na pilocie (sterownik potwierdzi machnięciem zamkami)- otwieramy drzwi i zamykamy drzwi - dwuklik na pilocie (potwierdzenie sterownika)- każdy kolejny pilot powtarzamy dwa ostatnie kroki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Piowoj napisał:

A to machanie kluczykiem to znam z autopsji, czasem zbiera z daleka a czasami w ogóle. Nie wiem co może być przyczyną.

 

Czasem kluczyk łapie z 50 metrów, czasem nie chce z 5-ciu. Zależy od miejsca gdzie stoi auto. Są takie punkty, np. moje ulubione miejsce parkingowe przy jednym z Lidlów, gdzie kluczyk NIGDY nie chce zadziałać z odległości większej jak parę metrów. Coś go ekranuje, zakłóca, nie wiem, i to na wolnym powietrzu, nie pod ziemią. Działa za to jeden patent, który uważałem kiedyś za internetowy mit. Jak kluczyk nie łapie, to wystarczy go przyłożyć do głowy (nie żartuję) i kliknąć. Nie wiedzieć czemu, zasięg/siła fali zwiększa się i to mocno :) Oczywiście ten śmieszny patent nie zawsze działa, ale często - tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, miroman napisał:

 

a do głowy nie przykładałem, ale spróbuję - może nawet zadziała bez naciskania przycisków tylko samą siłą woli :) 

Obi Wan Kenobi rulez :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, rydzada napisał:

Jak kluczyk nie łapie, to wystarczy go przyłożyć do głowy (nie żartuję) i kliknąć. Nie wiedzieć czemu, zasięg/siła fali zwiększa się i to mocno :)

Może wystarczy po prostu podnieść go wyżej (np. na wysokość głowy)... ;)

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie cud.  cudem okazała się mocniejsza bateria. Panasonica które kupiłem 3 szt okazały się mieć za niskie napięcie, a ja już chciałem do białego domu pisać  dla potomnych bateria musi mieć min 1.3 V, Panasonica miały 0.8
dziękuję za podpowiedzi. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dla potomnych 

kody dołączone do lub w kluczykach umożliwiają autoryzację=dopisanie kluczyka/pilota do centrali auta za pomocą programu serwisowego = w trakcie dopisywania potrzebny jest ten kod jako autoryzacja procesu

lub

dla cierpliwych i dokładnych przy pomocy procedury manualnej za pomocą przycisku open/close na drzwiach kierowcy.

 

Jedynie mogę potwierdzić, że w zależności od modelu i rocznika procedurki manualne znacznie się różnią.

Najbardziej enigmatyczna jest procedura dla dwuprzyciskowych pilotów w wersji usa dla rocznika 2006-2008 - nie znam nikogo komu by to się udało powtórzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna z ciekawostek zw. z pilotami do centralnego.

PODOBNO jeżeli nie używamy jednego z pilotów przez znaczny czas wypada on z synchronizacji z centralką - podobno, bo stwierdzili to inni.

Gdy sporadycznie się zmieni pilota /raz na 2-3 miesiące/ wszystko ok.

 

Można to tłumaczyć kodem kroczącym i wyliczanymi sumami kontrolnymi przy autoryzacji i gdy pewna pula się wypełni następuje zapętlenie wyliczania i wówczas nieużywany pilot nie mieści się w nowej puli sum kontrolnych = chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja tego w przeciwieństwie do "innych" tego nie stwierdzam :)  aż z ciekawości zszedłem na dól do garażu, wzięłem  zapasowy kluczyk (nieużywany od co najmniej roku) i działa , wprawdzie tak samo jak ten,  który używam na co dzień, czyli z malej  odległości.

 

2 posty wyżej kolega wojtisek1 , też potwierdza, że nie było potrzeby  ponownego kodowania pilota w kluczyku.

 

może ciekawostka o "wypadaniu pilota z synchronizacji" nie dotyczy Subaru :) chociaż miałem tez inne samochody z pilotami fabrycznymi i nigdy taka sytuacja mi się nie zdarzyła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, 4444 napisał:

PODOBNO jeżeli nie używamy jednego z pilotów przez znaczny czas wypada on z synchronizacji z centralką - podobno, bo stwierdzili to inni.

Gdy sporadycznie się zmieni pilota /raz na 2-3 miesiące/ wszystko ok.

Nie siej plotki :) Nic takiego się nie dzieje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...